Strona 74 z 112
Re: Agricola
: 29 gru 2013, 15:47
autor: Kosma
Też nie wiem za bardzo czemu tak to przetłumaczono. Dziwne ,conajmniej.
Re: Agricola
: 29 gru 2013, 16:34
autor: Indar
Z drugiej strony jeżeli mamy trzymać się nazewnictwa itd to owych pomocników nie powinno być więcej niż członków rodziny. Bo jak, 3 osoby w chacie a są 4 "specjalizacje"? A w sumie, może jeden jest super wyszkolony i ma dwa zawody.
Absurd, nonsens - pomocnik, nazwa dobra jak inne. Poza tym jest wielu innych "pomocników" których nazwy nie mają nic wspólnego z należeniem do rodziny.
Re: Agricola
: 29 gru 2013, 18:45
autor: gafik
Highlander pisze:Mam pytanie odnośnie polskiego tłumaczenia Agricoli. Czy ktoś się orientuje dlaczego "Occupation" przetłumaczono jako "Pomocnik" - czy to było przeoczenie czy celowe?
Przecież "Occupation" oznacza "zawód, profesję, zatrudnienie", czyli jak rozumiem Uwe wprowadził te karty jako formę specjalizowania się członków rodziny. Na specjalizowanie się trzeba poświęcić czas (akcję + żywność), a w efekcie pewne rzeczy potrafimy zrobić efektywniej, niemniej nie dostajemy dodatkowych akcji z którymi kojarzyłby się pomocnik przy gospodarstwie. Nie mówiąc już o tym że pomocnicy tacy jak "Głowa rodziny" wyglądają śmiesznie.
Jeśli to naprawdę było przeoczenie tłumacza, to mam nadzieję że poprawią to w kolejnej edycji

Eee... Szukanie dziury w całym.
Occupation Można potraktować jak zatrudnienie pomocnika - rodzaj doradcy (managera?), który nie wchodzi w skład rodziny, ale za małą opłatą pomaga w zarządzaniu gospodarstwem - im więcej ich, tym jest ono bardziej efektywne...

Re: Agricola
: 29 gru 2013, 20:12
autor: krecilapka
Lucf pisze: BTW skoro 2 lata wszyscy grali w Agricolę tak, że można brać zwierzaki z planszy prosto do gara to nie widzę powodu, aby to zmieniać : ) (...) W instrukcji jest tak, że można.
Hmmm... no właśnie IMHO w instrukcji NIE MA tego bardzo jasno napisanego, stąd wątpliwości.
Jest ustęp o nowonarodzonych zwierzątkach:
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
To właśnie wiele osób kieruje na tor myślenia, że podobnie jest z pobieranymi zwierzakami.
Przeczyć temu może sformułowanie karty np.:
Hodowla dzików (K, P): Jeśli posiadasz Palenisko, Kuchnię, Kącik kuchenny albo zatrudniasz Masarza lub Rzeźnika, możesz natychmiast przetworzyć otrzymane dziki na żywność.
Jeśli poczyni się założenie, że NATYCHMIAST oznacza pominięcie posiadanie stosownego miejsca, można tak grać.
Ale z hardcorowcem który "natychmiast" odnosi tylko do fazy gry już nie. Bo wtedy przetworzyć mogę w dowolnej fazie gry, ale najpierw muszę mieć miejsce w zasobach

.
Re: Agricola
: 30 gru 2013, 00:10
autor: Bea
krecilapka pisze:Lucf pisze: BTW skoro 2 lata wszyscy grali w Agricolę tak, że można brać zwierzaki z planszy prosto do gara to nie widzę powodu, aby to zmieniać : ) (...) W instrukcji jest tak, że można.
Hmmm... no właśnie IMHO w instrukcji NIE MA tego bardzo jasno napisanego, stąd wątpliwości.
W Cavernie, która powiela większość zasad Agricoli, jest ustęp, gdzie jest wyraźnie napisane, że można tak robić. Przypuszczam, że w Agricoli też gdzieś musi to być.
Re: Agricola
: 30 gru 2013, 01:18
autor: Trolliszcze
Jeśli gracz otrzymuje podczas gry materiały budowlane, zboże, warzywa lub żetony żywności, umieszcza je obok swojej planszy w zasięgu wzroku wszystkich graczy. Zwierząt nie wolno umieszczać poza planszą. Muszą one zostać umieszczone w gospodarstwie [...] Zwierzęta, które nie mogą zostać umieszczone w gospodarstwie, muszą zostać zwrócone do zasobów ogólnych lub natychmiast przetworzone na żywność (o ile to możliwe). W tym celu trzeba posiadać np. Palenisko lub Kuchnię.
O to chodzi?
Re: Agricola
: 31 gru 2013, 20:35
autor: krecilapka
W Cavernie, która powiela większość zasad Agricoli, jest ustęp, gdzie jest wyraźnie napisane, że można tak robić. Przypuszczam, że w Agricoli też gdzieś musi to być.
W tym przypadku - niestety - pierwszeństwo ma to co jest w instrukcji, a nie co się przypuszcza

.
A jest tylko to co już wymieniłem. Co pozostawia margines na dyskusję. Niestety

.
Re: Agricola
: 01 sty 2014, 21:19
autor: bogas
krecilapka pisze:A jest tylko to co już wymieniłem. Co pozostawia margines na dyskusję. Niestety

.
No niestety, dyskusji nie będzie. A jeśli w ferworze walki przeoczyłeś post Trolliszcze ze stosownym cytatem z instrukcji to tutaj jeszcze raz
Jeśli gracz otrzymuje podczas gry materiały budowlane, zboże, warzywa lub żetony żywności, umieszcza je obok swojej planszy w zasięgu wzroku wszystkich graczy. Zwierząt nie wolno umieszczać poza planszą. Muszą one zostać umieszczone w gospodarstwie [...] Zwierzęta, które nie mogą zostać umieszczone w gospodarstwie, muszą zostać zwrócone do zasobów ogólnych lub natychmiast przetworzone na żywność (o ile to możliwe). W tym celu trzeba posiadać np. Palenisko lub Kuchnię.
Re: Agricola
: 01 sty 2014, 22:25
autor: krecilapka

No faktycznie przeoczyłem to.
Re: Agricola
: 03 sty 2014, 20:53
autor: pabula
Osoby zainteresowane Mistrzostwami drużynowymi w Agricolę 2vs2 zapraszamy na Bojty:
http://www.boiteajeux.net/forum/viewtop ... 83#p209383
Zapisy są parami więc szukajcie osoby do pary i zapisujcie się.
Re: Agricola
: 06 sty 2014, 10:05
autor: Acaraje
A ja mam pytanie odbiegające od dyskusji... skąd wziąć naklejki na pionki chłopów?

Re: Agricola
: 06 sty 2014, 10:30
autor: ananas
Acaraje pisze:A ja mam pytanie odbiegające od dyskusji... skąd wziąć naklejki na pionki chłopów?

Są w dodatku Agricola: The Goodies Expansion.
Re: Agricola
: 06 sty 2014, 10:55
autor: szutek
W najnowszym wydaniu Lacerty arkusz naklejek jest juz w pudelku. Jako ze jest ich bardzo duzo to napisz mi PW, za jakies 3 tygodnie bede w Krakowie to moge sie z Toba podzielic

Re: Agricola
: 07 sty 2014, 01:48
autor: bobi
Witam serdecznie,
zapewne pytanie się powtórzy jednak, przeskoczyłem kilka stron i nie znalazłem odpowiedzi.
1. Czy aby zrobić nowego członka rodziny, muszę wykorzystać dwa pionki ?
2. Czy podczas fazy żywienia, mimo iż posiadam potrzebne racje żywnościowe mogę wymienić powiedzmy jeden znaczki (zwierzę/zboże) na znacznik żywności ?
3. Czy istnieje jakieś pudełko mieszczące wszystkie elementy z gry, które można zakupić, dobrze by było gdyby owe pudełko miało miejsce na dodatki.
Re: Agricola
: 07 sty 2014, 02:11
autor: gafik
bobi pisze:Witam serdecznie,
zapewne pytanie się powtórzy jednak, przeskoczyłem kilka stron i nie znalazłem odpowiedzi...
Bo to nie ten dział
1. Nie
2. Tak, zamiast wykorzystywać zgromadzoną żywność możesz zjeść surowe zboże lub zwierzaka (ale musisz mieć piekarnik).
3. Jakieś pudełko na pewno istnieje (100%)
Re: Agricola
: 19 sty 2014, 01:06
autor: Acaraje
Nie wiem czy takie pytanie już było... ale czy komuś w w wariancie solo udało się zdobyć 50, albo i więcej punktów? Ja jestem po drugiej rozgrywce w wariancie solo i mój rekord to 27... coś słabo

Re: Agricola
: 19 sty 2014, 01:21
autor: arturroq
50 to minimum do zrobienia
Re: Agricola
: 19 sty 2014, 01:23
autor: RunMan
Ściślej - wynik powyżej 50pkt można uznać za 'zwycięstwo' - choć w grze solo dużo zależy od kart pomocników jakie spadną. Pograj jeszcze parę razy, mi się udało wykręcić powyżej 50 przy którejś z rzędu partii solo (grałem online, nie pamiętam adresu strony, jest do znalezienia na forum)
Re: Agricola
: 19 sty 2014, 13:57
autor: gafik
Tak, kilka razy udało mi się zrobić 50+
Tutaj można potrenować -->
http://www.boiteajeux.net/index.php?p=creer
Re: Odp: Agricola
: 19 sty 2014, 14:20
autor: Kosma
Wszystko zależy od kart. Trochę bez sensu ten tryb solo.
Re: Agricola
: 20 sty 2014, 16:21
autor: Acaraje
Czy ja wiem , czy taki bezsensu... mi tam cholernie się podoba , i tak jak kiedyś usłyszałem w recenzji Game Troll TV że jest to jeden z lepszych trybów solo, to i ja też się z tym muszę zgodzić. Taki fajny trening przed kolejnymi potyczkami z innymi graczami...
Re: Agricola
: 20 sty 2014, 16:30
autor: Perpetka
Nie jestem pewna, czy kiedykolwiek udało mi się w trybie solo zrobić mniej niż 50...
Pewnie za późno powiększasz rodzinę, a to jest kluczowe.
Re: Agricola
: 20 sty 2014, 23:22
autor: Acaraje
No i znowu... udało mi się wycisnąć jedyne 26 punktów grając talią podstawową

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 01:05
autor: gafik
No nie wiem... może to wina podstawowej talii?
Zapuściłem tak na szybko solówkę, ale z wszystkimi taliami i mi wyszło tak:
W sumie to użyłem tylko 2 kart spoza podstawowych.
Nie optymalizowałem, grałem raczej intuicyjnie.
Sądzę, że gdybym poświęcił więcej czasu na rozkminianie kolejności ruchów to kilka(naście) punktów bym jeszcze zrobił.
Moja główna taktyka to pozwolenie surowcom na kumulację i branie dużo na raz.
zatrudnienie pomocnika, jesli pasuje, potem dodatkowy ludź, potem zabezpieczenie żarcia...
Re: Agricola
: 21 sty 2014, 07:21
autor: Czochrun
gafik pisze:No nie wiem... może to wina podstawowej talii?
Zapuściłem tak na szybko solówkę, ale z wszystkimi taliami i mi wyszło tak:
W sumie to użyłem tylko 2 kart spoza podstawowych.
Nie optymalizowałem, grałem raczej intuicyjnie.
Sądzę, że gdybym poświęcił więcej czasu na rozkminianie kolejności ruchów to kilka(naście) punktów bym jeszcze zrobił.
Moja główna taktyka to pozwolenie surowcom na kumulację i branie dużo na raz.
zatrudnienie pomocnika, jesli pasuje, potem dodatkowy ludź, potem zabezpieczenie żarcia...
Powiększenie rodziny to główny środek do osiągnięcia celu jakim jest wysoka punktacja. Z gier w kilka osób widze, że czasami warto przez 3/4 gry nie mieć nic, przygotować grunt i potem wystrzelić niż ciułać mało efektywne akcje. Oczywiście przy grze z żywym przeciwnikiem można się na tym przejechać (blokada kluczowej akcji i jest się pozamiatanym), ale przy solo. Można zaplanować praktycznie całą grę.