Strona 75 z 112
Re: Agricola
: 21 sty 2014, 08:20
autor: Acaraje
Ej...czyli w jednej izbie, mogę trzymać jedno zwierzę? Zawsze myślałem ze w jednym domu...czyli suma wszystkich kafli...
Re: Agricola
: 21 sty 2014, 08:29
autor: olocop
Jedno zwierzę na cały dom. Nie rozumiem tego, co widzę...
EDIT: Ok, teraz już rozumiem

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 08:36
autor: JimmyPL
Treser zwierzat czy jak go tam zwal pozwala trzymac po jednym zwierzeciu w kazdej izbie

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 09:57
autor: hsiale
Jedno zwierzę w całym domu. Chyba że zatrudniasz pomocnika, który nazywa się Treser i pozwala trzymać jedno zwierzę w każdej izbie.
Re: Agricola
: 21 sty 2014, 11:25
autor: Furia
Acaraje pisze:No i znowu... udało mi się wycisnąć jedyne 26 punktów grając talią podstawową

Pamiętam że moje początki też były podobne. Dopiero po kilku partiach wyniki zaczęły przewyższać 40 a potem 50 punktów.
Re: Agricola
: 21 sty 2014, 12:00
autor: Acaraje
Ufff... już myślałem ze coś poknociłem ze zwierzakami i domem
No nic będę próbował póki mi się nie uda, jak na razie to nawet wariant solo mnie strasznie bawi

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 12:20
autor: Kosma
Przestanie, jak pojmiesz w jak wielkiej mierze Twój wynik zależy od kart, które dostaniesz.

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 13:58
autor: gafik
To właśnie dzięki tym kartom gra, pomimo upływu lat i liczby rozgrywek, nadal bawi i to niezależnie od tego, czy karty dostaję w losowym zestawie, czy draftujemy je

Re: Agricola
: 21 sty 2014, 14:25
autor: BartP
Odnoszę identyczne wrażenie, gafik. I z tegoż powodu nie sięgam po Cavernę.
Re: Agricola
: 26 sty 2014, 13:14
autor: pawli
Witam.
Czy ktoś kiedyś próbował tłumaczyć jakieś dodatkowe talie ?
Re: Agricola
: 29 mar 2014, 20:35
autor: krecilapka
bogas pisze:krecilapka pisze:A jest tylko to co już wymieniłem. Co pozostawia margines na dyskusję. Niestety

.
No niestety, dyskusji nie będzie. A jeśli w ferworze walki przeoczyłeś post Trolliszcze ze stosownym cytatem z instrukcji to tutaj jeszcze raz
Jeśli gracz otrzymuje podczas gry materiały budowlane, zboże, warzywa lub żetony żywności, umieszcza je obok swojej planszy w zasięgu wzroku wszystkich graczy. Zwierząt nie wolno umieszczać poza planszą. Muszą one zostać umieszczone w gospodarstwie [...] Zwierzęta, które nie mogą zostać umieszczone w gospodarstwie, muszą zostać zwrócone do zasobów ogólnych lub natychmiast przetworzone na żywność (o ile to możliwe). W tym celu trzeba posiadać np. Palenisko lub Kuchnię.
Przypomniałem sobie, skąd się u nas nad tym wzięły rozmyślania:
Otóż na 4 stronie instrukcji napisano:
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Stąd pewnie powstała myśl, że analogicznie potrzebne jest najpierw miejsce, by móc przerobić zwierzę na żywność.
Re: Agricola
: 30 mar 2014, 00:22
autor: romeck
krecilapka pisze:
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Stąd pewnie powstała myśl, że analogicznie potrzebne jest najpierw miejsce, by móc przerobić zwierzę na żywność.
Tylko, że akurat to powyższe jest troszkę przekombinowane, gdyż w przypadku żniw istotna jest kolejność. Najpierw zbiory, potem żywienie, potem rozmnażanie. I dlatego nie można żywić się młodym, gdyż w tym momencie już jest PO fazie żywienia.

Re: Odp: Agricola
: 30 mar 2014, 00:44
autor: Cin
"Wyżywić" a "przerobić na jedzenie" to dwie różne sprawy.
Re: Odp: Agricola
: 30 mar 2014, 10:05
autor: romeck
Cin pisze:"Wyżywić" a "przerobić na jedzenie" to dwie różne sprawy.
Są to róże sprawy, ale nie widzę innego wytłumaczenia dla chęci przerobienia młodego (czyli tuż po narodzinach) na żywność, jak potrzeba wyżywienie się.
Re: Odp: Agricola
: 30 mar 2014, 10:09
autor: lukwych
romeck pisze:Cin pisze:"Wyżywić" a "przerobić na jedzenie" to dwie różne sprawy.
Są to róże sprawy, ale nie widzę innego wytłumaczenia dla chęci przerobienia młodego (czyli tuż po narodzinach) na żywność, jak potrzeba wyżywienie się.
Brak miejsca na młodego?
Re: Agricola
: 23 maja 2014, 21:33
autor: Piehoo
Przykładowa rozgrywka i
moja opinia na temat Agricoli, do obejrzenia na kanale.
Re: Agricola
: 23 maja 2014, 21:58
autor: Trolliszcze
krecilapka pisze:Przypomniałem sobie, skąd się u nas nad tym wzięły rozmyślania:
Otóż na 4 stronie instrukcji napisano:
Ani młodych, ani ich rodziców nie można przetworzyć na żywność tuż po narodzinach. Muszą najpierw trafić na pastwisko, do obory lub do domu!
Stąd pewnie powstała myśl, że analogicznie potrzebne jest najpierw miejsce, by móc przerobić zwierzę na żywność.
Ale zwierzęta ściągane z karty akcji nie są ani młodymi, ani rodzicami. To już "dojrzałe" zwierzęta i IMHO właśnie dlatego można je od razu przerobić na żarcie.
Re: Agricola
: 21 cze 2014, 01:43
autor: Lucf
http://www.planszowki.pl/21583,oferta,e ... ricola.htm
Czy ktos widzial co to jest? Bo niby ORGANIZER - pudelko, a to wyglada jak plansza dla gracza
Cena fajna i klimat drewno robi, ale CÓŻ TO
Aha - pieknie wyglada Agricola na AJOES, czy jakos tam, ale czy mozna gdzie kupic to na Androida?
https://itunes.apple.com/us/app/agricol ... 21557?mt=8
Re: Agricola
: 21 cze 2014, 08:01
autor: romeck
Lucf pisze:
Czy ktos widzial co to jest? Bo niby ORGANIZER - pudelko, a to wyglada jak plansza dla gracza
To taka nakładka pleksi na planszetkę gracza, z okienkami na kafelki izb/pól, ogrodzenia i inne znaczniki. Plansza jest niby zabezpieczona, a kafelki raz położone nie będą się przesuwać. Spód także jest w komplecie, więc planszetkę gracza umieszcza się pomiędzy tym spodem a pleksi. Wydumane jak diabli. Ale co kto lubi...
Tu masz filmik jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=enyfaQiKDuY
Re: Agricola
: 21 cze 2014, 10:04
autor: gafik
Grałem na takim czymś. Spoko patent. Robi wrażenie, ale w zasadzie jest zbędne (elementy są na tyle duże, że nie trzeba ich pilnować, jak np. w TtA czy Eclipse) no i jeśli ktoś jeździ/chodzi z pudłem po znajomych/klubach to odpada, bo komplet zajmuje więcej miejsca niż samo pudło od Agri.
Re: Agricola
: 23 cze 2014, 16:12
autor: piotrek007r
Jak myślicie... Jak długo na półkach utrzyma się Agricola z nowego dodruku. Mam ją na oku ale jeszcze nie czas aby ją zakupić bo mam Robinsona w planach.
Re: Agricola
: 07 sie 2014, 17:44
autor: MartusMarcin
Zastanawiamy się od dłuższego czasu na dokupieniem Torfowiska do Agricoli (mamy za sobą około 30, 40 partii).
Czy uważacie, że warto? Czy gra dużo zyskuje z tym dodatkiem i jest on wart tych stu złotych?
Re: Agricola
: 23 sie 2014, 19:21
autor: pabula
Torfowisko u mnie nie jest wyciągane na stół. Wydłuża grę. Chyba niepotrzebne.
Lepiej dokupić talię G albo WM (i Pi)
Ale nie jestem pewien czy jest już po polsku?
Ja mam samoróbkę.
Zmienia się gra. a te talie są najlepsze ze wszystkich wydanych. (editG2) G3 też jest dobre.
Pewnie dokupię też G4 jak wyjdzie w przyszłości.
Te talie są testowane przez Agricoholików wielokrotnie zanim są wydane więc są zbalansowane.
Talia Ó, Ć - może być, choć niektóre są mocne i do wyrzucenia.
Ale w taliach Z, NL, Belgium, jest tyle mocnych kart że przegięcie.
Bielefeld nie testowałem.
X i legen*dairy to zabawa

Re: Agricola
: 24 sie 2014, 21:24
autor: Sztefan
pabula pisze:G2 też jest dobre.
Pewnie dokupię też G3 jak wyjdzie.
Czyli G3 jeszcze nie wyszło, a G2 tak? Masz na myśli Gamers Deck 2? Kto wydał? Czy może chodzi o jakiś fanowski dodatek?
Re: Agricola
: 24 sie 2014, 22:31
autor: pabula
Trochę zamieszałem z tymi nazwami.
G2 to w rzeczywistości WM.
G3 (post wyżej nazwałem G2 ale o nim właśnie myślałem) jeszcze nie jest wydana ale już od dawna jest zamknięta i grana na play-A. Uwe się do niej odniósł.
Z tego co pamiętam będzie to deck francuski w przyszłości.
http://play-agricola.com/Agricola/Board ... hris-G3yes
A w tej chwili są już zbierane karty/pomysły do G4 i chyba nawet do G5...