Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight

Post autor: AkitaInu »

Polecam ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Mimo, że w opisie podano informację, że organizer mieści wszystkie dodtaki, to na moje oko jest tam przewidziane miejsce tylko na żetony sześciu bohaterów. Tymczasem gra ze wszystkimi dodatkami ma ich siedmiu (jak na razie).

AkitaInu, czy masz w tym oraganizerze komplet: MK+LL+Krang+SoT?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight

Post autor: AkitaInu »

pinata pisze:Mimo, że w opisie podano informację, że organizer mieści wszystkie dodtaki, to na moje oko jest tam przewidziane miejsce tylko na żetony sześciu bohaterów. Tymczasem gra ze wszystkimi dodatkami ma ich siedmiu (jak na razie).

AkitaInu, czy masz w tym oraganizerze komplet: MK+LL+Krang+SoT?
Nie mam tylko SoT ale jest na to miejsce :)

https://www.planszostrefa.pl/userdata/g ... 348322.jpg

Tutaj w pudle jest jedno duże puste i jedno małe puste pudło, w tym mały jest miejsce na żetony i tarcze druida.
arqueek
Posty: 143
Rejestracja: 13 maja 2015, 09:31
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: arqueek »

rattkin pisze:Trochę ludzi zaczyna pośrednio porównywać Battalię do Mage Knight (MK lite) - ci którzy mieli styczność, prawda to? Trochę podobieństw rzeczywiście jest, a nie ma takiego hardkoru zasad.
Ja zauwazylem podobienstwo juz po pierwszej grze w battalie. Oczywiscie MK jest duzo bardziej zlozony, z wieksza mnogoscia zasad no i battalia pozbawiona jest elementu rozwoju postaci, przynajmniej w polskiej wersji, w ktora gralem. Calkiem Inaczej tez dzialaja jednostki...dalej jednak jest to bardzo do siebie zblizony deck building. I troche w inna strone. Jesli mialbym tlumaczyc nowym, czym sa oba tytuly, porownalbym je do komputerowych herosow. Bezsprzecznie.
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 233
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: aaxxee »

Witam, chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Czy wam też brakuje czasami możliwości ruchu? Karty na ręce nie pozwalają na ruch a zagrywać bokiem szkoda bo to np dobre karty do walki, ale i tak część trzeba będzie odrzucić na koniec tury by doszły nowe.
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Mage Knight

Post autor: Kal-El83 »

Dylematy, czasem ledwo wstaniesz jesteś naładowany że z chęcią byś obił parę gąb a nikogo pod ręką ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
s3rek
Posty: 8
Rejestracja: 08 lut 2013, 16:07
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight

Post autor: s3rek »

aaxxee pisze:Witam, chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Czy wam też brakuje czasami możliwości ruchu? Karty na ręce nie pozwalają na ruch a zagrywać bokiem szkoda bo to np dobre karty do walki, ale i tak część trzeba będzie odrzucić na koniec tury by doszły nowe.
Też zauważyłem taki problem. Z tego powodu dobrze się gra gdy dobierze się z puli akcji zaawansowanych jakieś karty z ruchem wtedy zazwyczaj ma się sporą przewagę nad innymi graczami i można ich nieźle przegonić na mapie.

Sent from my ST26i using Tapatalk
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight

Post autor: woytas »

aaxxee pisze:Witam, chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Czy wam też brakuje czasami możliwości ruchu? Karty na ręce nie pozwalają na ruch a zagrywać bokiem szkoda bo to np dobre karty do walki, ale i tak część trzeba będzie odrzucić na koniec tury by doszły nowe.
A co zrobić jak się ma na ręce same karty ruchu a chciałoby się Klasztor puścić z dymem? Taki właśnie urok tej gry :)
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mage Knight

Post autor: akahoshi »

No, mnie takie problemy (miėdzy innymi) właśnie odrzucały od tej gry. Dlatego się jej pozbyłem.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Mage Knight

Post autor: RUNner »

A dla mnie takie sytuacje oznaczają, że w kolejnej turze wykonam jakiś mocny atak. Opóźni to nieco mój sukces, ale to zazwyczaj nie ma znaczenia w grze solowej. MK jest i tak bardzo przeliczalny, więc odrobina losowości jest wskazana. Zresztą każda gra karciana posiada przypadłość złego dociągu.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

aaxxee pisze:Witam, chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Czy wam też brakuje czasami możliwości ruchu? Karty na ręce nie pozwalają na ruch a zagrywać bokiem szkoda bo to np dobre karty do walki, ale i tak część trzeba będzie odrzucić na koniec tury by doszły nowe.
Rzadko, ale to dlatego, że w danej rundzie zazwyczaj decyduję czy chcę zwiedzać czy walczyć. Jeśli walczyć, to nawet jak nie mam możliwości ruchu, to używam kart "użytkowych" do ruchu (np. dyplomacji, groźby itd.) a jak już muszę odrzucić kartę walki, to odrzucam taką, która prawdopodobnie mi się najmniej przyda. I odrzucam po 1, góra 2 karty naraz. Dopiero jak przeciwnik ma zamiar kończyć rundę, to jestem w stanie zdecydować się na odrzucenie większej ilości kart.

Dodatkowo, jeśli bardzo to komuś przeszkadza, to karty taktyki dające możliwość wyciągnięcia czy zmiany kart mogą pomóc. Kolejne są zdolności bohaterów, chyba każdy ma jakąś, która dodaje ruch ;)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Mage Knight

Post autor: Ayaram »

Jasne, że przeszkadza. Bo to jest mega frustrujące. Mogę nie mieć wystarczającej ilości ataku, by rozwalic smoka - spoko zdarza się. Mogę nie mieć wystarczającej ilości bloku - spoko, moge nie mieć wystarczającej ilości wplywu by przekonać olbrzyma by za mną podążał - spoko, ale nie być w stanie przejść lasku? no c'mon :mrgreen:

Głównie to chyba przez przyzwyczajenie - raczej dość rzadko w planszówkach ruch jest tak ograniczony
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Ayaram pisze:[...] ale nie być w stanie przejść lasku? no c'mon
E tam. Zawsze (no, prawie zawsze) znajdzie się jakieś pięć kart do zagrania bokiem...
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 22:38 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Mage Knight

Post autor: Ayaram »

Tak swoją drogą, zawsze jak grając smoczkiem trafiam na jeziorko to od razu kojarzy mi się:

Obrazek

;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Mage Knight

Post autor: RUNner »

pinata pisze:
Ayaram pisze:[...] ale nie być w stanie przejść lasku? no c'mon
E tam. Zawsze (no, prawie zawsze) znajdzie się jakieś pięć kart do zagrania bokiem...
Albo trzy, bo do lasu lepiej wejść za dnia :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Ugrałem 286pkt solo w swojej 5 grze. Wcześniejszy rekord był 191, wiec progres nie lada.

Jako, że grałem sam to przynajmniej Wam się pochwalę, bo chyba wynik dobry :mrgreen:

Miasta na 5 i 8lvl, tak jak w instrukcji. Widzialem na angielskich forach, ze zwiekszali poziom miast, ale to chyba nie daje miarodajnych wynikow, wiec gram tak.

Szybko podeszło mi duzo artefaktow/akcji do kryształow i mialem ich od groma, dopiero na koncu gry zaczely topniec - mysle, ze to bylo kluczem do takiego wyniku. Pozniej dopiero zaczalem brac czary, na ktore bylo mnie stac. Wydaje mi sie, ze czary na poczatku mocno blokuja. Koncowka nie byla optymalna, bo latalem tu i tam, zeby cos jeszcze porobic w ostatniej rundzie - zaczalem ją w ostatnim miescie i nie chcialem od razu podbijac.

Gralem smokiem. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Talerz pisze:Ugrałem 286pkt solo w swojej 5 grze. Wcześniejszy rekord był 191, wiec progres nie lada.
Świetny wynik. Zwłaszcza jak na piątą grę. Brawo :)

Mając rozegrane w MK grubo ponad 100 gier, muszę przyznać, że rzadko kiedy zbliżam się do takich wartości. A mówiąc "rzadko kiedy" mam na myśli "praktycznie nigdy" ;)

Nie twierdzę, że taki wynik jest niemożliwy. Na BGG ludzie chwalą się wynikami 300+, ale robią to albo na wysokich poziomach miast (11/11 lub nawet 11/22), albo są naprawdę doświadczonymi graczami, z setkami rozegranych partii (w takim przypadku, oprócz rosnącego doświadczenia gracza, pomaga też rachunek prawdopodobieńswa).
Spoiler:
Obojętnie jednak, czy faktycznie tak wspaniale przebiegła Twoja gra, czy też może wkradł się gdzieś jakiś drobny błąd - ponawiam gratulacje :)
Talerz pisze:Widzialem na angielskich forach, ze zwiekszali poziom miast, ale to chyba nie daje miarodajnych wynikow, wiec gram tak.
Wyniki siłą rzeczy rosną, bo zwiększa się liczba wrogów w miastach. Gra natomiast zaczyna wymagać od gracza nieco intelektualnego wysiłku. Ale jak się człowiek przyzwyczai do poziomów 11/11, to wracając do standardowych ustawień, gra nieomal zaczyna sprawiać przyjemność.
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem w pierwszej turze było odwiedzenie lochów skąd dostałem artefakt: "bezdenna sakwa many" - wydaje mi się, że to ustawiło grę. Ogólnie grę skończyłem z:

Artefakty: szafirowy pierscien, diamentowy pierscien, bezdenna sakwa many, rog gniewu, złoty gral, chorągiew strachu (o której zapomniałem zliczając punkty, więc 288 się wyklarowało)

Czary: Piorun many, zagięcie przestrzeni, obnażenie, chłód, podziemna wędrówka, płonąca tarcza

Przyjaciele: Utem gwardziści, utem wojownicy, dzicy mnisi, stróżujące golemy, altem magowie -> z nimi tez miałem szczęście, bo pojawili się do wzięcia akurat jak dochodziłem do pierwszego miasta

Akcje zaawansowane: rozpad, w potrzebie, lodowy pocisk, miarowe tempo, krwawy szał, zar walki


W ostatniej walce z 8lvl miastem użyłem tylko żar walki i czar obnażenie + umiejętności altem magów, która zmieniała wszystkie ataki w oblężnicze. Samymi jednostkami zadawałem dmg + 2 z czaru. Akurat nikt nie miał fortyfikacji z jednostki, więc weszło jak w masło.


Wydaję mi się, że dosyć szczęśliwa była ta gra i jakoś nie chce mi się grać jeszcze raz, bo ciężko będzie ugrać lepszy wynik. Choć niedosyt pozostaje, bo gdybym wolniej szedł - w sensie czyścił więcej po drodze to ugrałbym trochę więcej. A tak ostatnią rundę zacząłem w ostatnim mieście i tak skakałem z niego w jedną i drugą stronę. Dobrze, że miałem dwa czary do przemieszczania się + umiejętność lotu. Ogólnie bardzo polecam nastawić się na początku na artefakty i liczyć, że wypadną do kryształów.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Talerz pisze:A tak ostatnią rundę zacząłem w ostatnim mieście i tak skakałem z niego w jedną i drugą stronę.
Gra kończy się w następnej turze (nie rundzie) po zdobyciu ostatniego miasta. Nie ma już potem "skakania w jedną i drugą stronę". To może tłumaczyć wysoki wynik.
Talerz pisze:Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem w pierwszej turze było odwiedzenie lochów skąd dostałem artefakt: "bezdenna sakwa many" - wydaje mi się, że to ustawiło grę.
Zgodzę się z Tobą. Nie w kwestii Sakwy, lecz w kwestii wchodzenia do lochów. Jeżeli chcesz maksymalizować wynik, musisz podejmować maksymalne ryzyko. Co prawda przy takim podejściu dziewięć z każdych dziesięciu gier okrutnie przegrasz, ale raz na jakiś czas wszystko pójdzie doskonale i uda się zrobić dobry wynik. MK ma dość duży efekt kuli śnieżnej, który to ułatwia.

Podejście to jest jednak dość żmudne i mi osobiście nie chciało by się poświęcać tylu gier.
Talerz pisze:Wydaję mi się, że dosyć szczęśliwa była ta gra i jakoś nie chce mi się grać jeszcze raz, bo ciężko będzie ugrać lepszy wynik.
Patrząc na ilość zdobytych czarów i artefaktów mogę jedynie powiedzieć, że zasady gry i przeciwnik pozwalali Ci na wiele ;)
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Byłem w mieście, ale go jeszcze nie podbiłem. W miare znam zasady ;)

Pomyliłem się w opisie, nie podbiłem lochów w pierwszej turze, a jedynie do nich podszedłem. Na początku przeciwnik tak nie goni, więc można trochę spokojniej sobie dłubać. Ogólnie przeciwnik dostawał po równo kryształów, więc minimalizowała się losowość w tej kwestii.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Talerz pisze:[...] ostatnią rundę zacząłem w ostatnim mieście i tak skakałem z niego w jedną i drugą stronę.
Talerz pisze:Byłem w mieście, ale go jeszcze nie podbiłem. W miare znam zasady ;)
Obawiam się, że nie do końca to rozumiem. Zacząłeś rundę w niepodbitym mieście?

Chociaż to w zasadzie nieistotne. Grunt, że rozgrywka poszła Ci rewelacyjnie. Nie ma po co męczyć tutaj tematu :)
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Tak, na końcu przedostatniej rundy nie miałem za bardzo gdzie iść i ten kierunek był naturalny. Dziwnie ułożyła mi się mapa i ostatnie miasto wyskoczyło na drodze powrotnej do czegokolwiek, już nie było miastowych kawałków planszy. Szkoda, że zdjęcia nie zrobiłem.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

pinata pisze:Zacząłeś rundę w niepodbitym mieście?
Talerz pisze:Tak, na końcu przedostatniej rundy nie miałem za bardzo gdzie iść i ten kierunek był naturalny.
Nie można skończyć (a więc i zacząć) ruchu w niepodbitym mieście.

Wchodząc do niepodbitego miasta (również baszty i wieży magów) obowiązkowo rozpoczynasz szturm, który staje się Twoją akcją w tej turze. Jeżeli nie uda Ci się zabić wszystkich jednostek, to po skończeniu walki musisz wycofać się na miejsce, z którego wszedłeś (stosując ewentualnie reguły przymusowego wycofania się).

Jeżeli natomiast z końcem przedostatniej rundy wszedłeś do ostatniego zamku i go podbiłeś (zabiłeś wszystkich obrońców), to nie rozgrywasz już ostatniej rundy. Zamiast tego w końcowej punktacji doliczasz sobie 30 punktów za nierozegraną rundę.

Czy jesteś pewien, że dobrze zrozumiałeś zasady?
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

O kurcze, masz rację. Rzeczywiście nie doczytałem o przymusie szturmu, gdy się wchodzi na ufortyfikowane miejsce. Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.

Dzięki za zwrócenie uwagi. Dobrze, że opisałem ten moment.

A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów? Przeprowadza się walkę z nimi, a potem z jednostkami w wieży/baszcie, czy z wszystkimi naraz?
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Z jednej strony szkoda, że w dosyć fartownej grze popełniłem błąd, który dyskwalifikuje wynik, ale z drugiej strony mam po co grać dalej :)
ODPOWIEDZ