Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

GrzeL pisze:
Bary pisze:Wieści z live stream odnośnie Osadników:
[...]
* po wydaniu dodatku Atlantydów każda z frakcji będzie miała 50 kart (30 + 10 z kpp + 10 z drugiego dodatku).
Z angielskiej instrukcji do dodatku wynika, że do Atlantydów będzie tylko 40 kart.
Taa, Trzewik się machnął. Atlantydzi będą mieli 10 mniej.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Reid666 »

Podczas lektury angielsiej instrukcji do Atlantydów zaskoczył mnie trochę wpis dotyczący reguł budowania talii:
STANDARD
This format only is allowed to be played in tournaments.
You may mix the Common and Faction cards from the Imperial
Settlers base game with the corresponding cards from exactly
1 expansion only.
Jeśli dobrze rozumie to w czasie jednej rozgrywki możemy łączyć z tylko jednym dodatkiem. Trochę zaskakujące rozwiązanie...

O tyle dziwniejsze że Atlantydzi zawierają dodatkowe 10 kart które należy traktować jako część dodatku KPP. Jednak według zasad turniejowych nie można łączyć tych dodatków ze sobą!

Jak dla mnie rozwiązanie co najmniej kontrowersyjne.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: GrzeL »

Reid666 pisze:Podczas lektury angielsiej instrukcji do Atlantydów zaskoczył mnie trochę wpis dotyczący reguł budowania talii:
STANDARD
This format only is allowed to be played in tournaments.
You may mix the Common and Faction cards from the Imperial
Settlers base game with the corresponding cards from exactly
1 expansion only.
Jeśli dobrze rozumie to w czasie jednej rozgrywki możemy łączyć z tylko jednym dodatkiem. Trochę zaskakujące rozwiązanie...

O tyle dziwniejsze że Atlantydzi zawierają dodatkowe 10 kart które należy traktować jako część dodatku KPP. Jednak według zasad turniejowych nie można łączyć tych dodatków ze sobą!

Jak dla mnie rozwiązanie co najmniej kontrowersyjne.
Tyczy się to wariantu „standard” obowiązującego na turniejach, w warunkach nie turniejowych można grać w wariant „open” na dowolną kombinacje dodatków, ale wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za wynikłe z tego sytuacje.
Nie jest to bardzo zaskakujące rozwiązanie, ale ułatwiające zarówno wydawanie nowych dodatków (mniej kombinacji do testowania) oraz udogodnienie (mniej rozwodniona talia neutralna oraz bardziej przewidywalne talie przeciwników) do grania turniejowego.
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Reid666 »

GrzeL pisze: Tyczy się to wariantu „standard” obowiązującego na turniejach, w warunkach nie turniejowych można grać w wariant „open” na dowolną kombinacje dodatków, ale wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za wynikłe z tego sytuacje.
Tylko że w opisie wariantu "open" jest mowa tylko o "wymieszaniu" kart z dodatkami, nie ma ani słowa o budowaniua talii frakcyjnej.
GrzeL pisze: Nie jest to bardzo zaskakujące rozwiązanie, ale ułatwiające zarówno wydawanie nowych dodatków (mniej kombinacji do testowania) oraz udogodnienie (mniej rozwodniona talia neutralna oraz bardziej przewidywalne talie przeciwników) do grania turniejowego.
Widzę tutaj kilka poważnych problemów:

1. Istnieje ryzyko że nowe dodatki będą testowane i balansowe tylko pod grę z podstawką i format "standard". To oznacza możliwy brak balansu jeśli zaczniemy budować talie 30 kartowe ale wykorzystujące karty z kilku różnych dodatków.

2. Oczywiście takie rozwiązanie ułatwi budowanie talii, z drugiej strony bardzo ograniczy dostępną ilość opcji. Nie wydaje mi się żeby było to zdrowe z perspektywy turnejowej.
W sytutacji gdy wybieramy 30 z 40 kart, to wątpliwe aby jakieś talie szczególnie nas zaskoczyły. Zawsze rdzeniem talii będzie przynajmniej 20 kart z podstawki.
Dostęp do pełnej puli kart pozwoliłby na rozwinięcie kreatywności i tworzenie naprawdę unikalnych talii.

W tym momencie dostajemy deckbuilding ale tak naprawdę niewiele możemy zmienić...

3. Każdorazowa zmiana dodatku wymusza ponowną segregację kart i budowę talii od nowa. Wydaje się to niepraktyczne i może być męczące.

4. Boli fakt że nie można wykorzystać wszystkich dodatków w czasie jednej partii. To może zniechęcać do zakupu
kolejnych.

5. I jak tu teraz porównywać punkty, w końcu mamy już 2 odrębne formaty "standard":
1.Podstawka + KPP
2.Podstawka + Atlantydzi
a wkrótce kolejne:
3.Podstawka + Pakiet Imperialny II
4.Podstawka + Dodatek Frakcyjny II
5.Podstawka + Pakiet Imperialny III

Robi się niezły kocioł.
Do tego Atlantydzi nigdy nie zagrają z żadną z kolejnych frakcji.

Im dłużej się nad tym zastanawiam tym mniej mi się to rozwiązanie podoba.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 19:06 przez Reid666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Fakt, dziwna sprawa. Zanosi się na deckbuilding jeszcze mniej skomplikowany niż w Star Wars LCG ;)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Reid666 pisze: Im dłużej się nad tym zastanawiam tym mniej mi się to rozwiązanie podoba.
Mnie się to od początku nie podobało. Czyli po wyborze frakcji trzeba będzie poświęcić z pół godziny na dostosowanie kart, zarówno frakcyjnych jak i zwykłych do wybranych frakcji Jak wybierzemy więcej niż jedną frakcję z dodatku, to się z tym dodawaniem odpowiednich kart można będzie szybko pogubić. Po grze trzeba znów to wszystko rozdzielić, a numerki na kartach malutkie. Z kolei jak wrzucimy wszystko jak leci gra może się totalnie rozbalansować. Uwielbiam Osadników i siłą rzeczy chciałabym mieć wszystkie możliwe frakcje, ale się boję, że w grze z czasem zapanuje straszny bałagan. :(
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Reid666 »

Po chwili zastanowienie doszedłem do wniosku że kwestia segregacji nie będzie problemem!
Wystarczy dokupić osobną podstawkę do każdego z dodatków!
W sumie są dosyć tanie, a i karty będą się wolniej zużywać, więc odpadnie problem z wyborem koszulek :P
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 465
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 142 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: noowy »

A mnie ograniczenie do tylko jednego dodatku się bardzo podoba. Widzę same plusy:

- nie jestem zmuszony do składania talii, mogę wrzucić calutki dodatek jak leci, talia zwykła ani frakcyjne nie rozrosną się zbytnio. Gdy odczujemy znużenie zmieniamy dodatek w łatwy sposób.
- składanie talii pozostanie na tyle proste, że też będę mógł to ogarnąć jeśli najdzie mnie ochota.
- karty frakcyjne i zwykłe będą zawsze dobrze ze sobą współgrać (wcześniej widząc w dodatku Atlantydów kartę zwykłą produkującą technologię, zastanawiałem się co z osobami, które będą grały np.tylko taliami z podstawki + KPP, teraz wszystko się wyjaśniło)

Z tego co zrozumiałem to Atlantydzi dostaną 10 kart zaległych z KPP, więc będą 3 opcje grania:
- tylko 4 frakcje z podstawki
- podstawka + dodatek KPP (wybór 30 z 40 kart dla każdej z 5 frakcji)
- podstawka + dodatek Atlantydów (podstawowa talia Atlantydów, 4 stare frakcje wybór 30 z 40 kart)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Pixa »

Co do Osadnikow to od poczatku sposob wydawania dodatkow mi sie nie podobal - rozwiazanie z Summoner Wars jest o wiele bardziej eleganckie. Teraz kazda frakcja bedzie miala rozna ilosc kart i rozne mozliwosci deckbuildingu. W ogole mi sie to nie podoba i ja zostaje przy podstawce. Niestety, bo bardzo lubie te gre.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Kiepska informacja z mieszaniem dodatkow. Lubie miec sporo mozliwosci, a aktualnie skladanie talii sprowadza sie do odrzucenia raptem kilku kart. Zobaczymy jak to wypadnie, najwyzej daruje sobie kolejne male dodatki.

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Yavi pisze:Kiepska informacja z mieszaniem dodatkow. Lubie miec sporo mozliwosci, a aktualnie skladanie talii sprowadza sie do odrzucenia raptem kilku kart. Zobaczymy jak to wypadnie, najwyzej daruje sobie kolejne male dodatki.
Niepokojące te nowe zasady składania talii, to fakt. Na szczęście w zaciszu domu możemy sobie uprawiać deckbuilding w dowolny sposób. :D

@Pixa: czekałem, aż wspomnisz o Summoner Wars. :P ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Bary pisze: Na szczęście w zaciszu domu możemy sobie uprawiać deckbuilding w dowolny sposób. :D
Chyba nie do końca to tak wygląda. Fakt nikt nam nie zabroni złączyć trzy czy cztery dodatki jednocześnie, czyli na przykład zagrać trzema nowymi rasami (jeśli jeszcze takie będą), ale też nikt nie zagwarantuje nam balansu i miodności rozgrywki. W zasadzie w zaciszu domowym możemy wprowadzać homerule do każdej jednej gry. Tylko czy o to chodzi? Wolałabym nie mówić co sądzę o grze, w której sama muszę zmieniać zasady bo oryginalne nie działają jak bym chciała.
Ale cóż, wyjdą nowe dodatki, pożyjemy zobaczymy.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Bea pisze:
Bary pisze: Na szczęście w zaciszu domu możemy sobie uprawiać deckbuilding w dowolny sposób. :D
Chyba nie do końca to tak wygląda. Fakt nikt nam nie zabroni złączyć trzy czy cztery dodatki jednocześnie, czyli na przykład zagrać trzema nowymi rasami (jeśli jeszcze takie będą), ale też nikt nie zagwarantuje nam balansu i miodności rozgrywki. W zasadzie w zaciszu domowym możemy wprowadzać homerule do każdej jednej gry. Tylko czy o to chodzi? Wolałabym nie mówić co sądzę o grze, w której sama muszę zmieniać zasady bo oryginalne nie działają jak bym chciała.
Ale cóż, wyjdą nowe dodatki, pożyjemy zobaczymy.
Nie do końca jest to "homerule", bo instrukcja dopuszcza taką opcję z wyłączeniem turniejów. Zgadzam się jednak z Tobą, że idzie to trochę w niewłaściwym kierunku. Bo rozumiem, że w myśl zasad "standard" nie będzie można w przyszłości łączyć ze sobą chociażby dwóch nowych frakcji (btw. Trzewik zapowiedział, że będą przynajmniej 3 nowe). Rozumiem, że w miarę pojawiania się nowych dodatków testowanie staje się coraz bardziej wymagające, ale skoro WP LCG radzi sobie z ponad 30 dodatkami bez takich obostrzeń w regułach to jednak da się. ;) A może jeszcze pojawią się kolejne info w tej sprawie, które rzucą nowe światło. Tak, jak napisałaś, pożyjemy, zobaczymy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: AkitaInu »

Bary pisze:
Bea pisze:
Bary pisze: Na szczęście w zaciszu domu możemy sobie uprawiać deckbuilding w dowolny sposób. :D
Chyba nie do końca to tak wygląda. Fakt nikt nam nie zabroni złączyć trzy czy cztery dodatki jednocześnie, czyli na przykład zagrać trzema nowymi rasami (jeśli jeszcze takie będą), ale też nikt nie zagwarantuje nam balansu i miodności rozgrywki. W zasadzie w zaciszu domowym możemy wprowadzać homerule do każdej jednej gry. Tylko czy o to chodzi? Wolałabym nie mówić co sądzę o grze, w której sama muszę zmieniać zasady bo oryginalne nie działają jak bym chciała.
Ale cóż, wyjdą nowe dodatki, pożyjemy zobaczymy.
Nie do końca jest to "homerule", bo instrukcja dopuszcza taką opcję z wyłączeniem turniejów. Zgadzam się jednak z Tobą, że idzie to trochę w niewłaściwym kierunku. Bo rozumiem, że w myśl zasad "standard" nie będzie można w przyszłości łączyć ze sobą chociażby dwóch nowych frakcji (btw. Trzewik zapowiedział, że będą przynajmniej 3 nowe). Rozumiem, że w miarę pojawiania się nowych dodatków testowanie staje się coraz bardziej wymagające, ale skoro WP LCG radzi sobie z ponad 30 dodatkami bez takich obostrzeń w regułach to jednak da się. ;) A może jeszcze pojawią się kolejne info w tej sprawie, które rzucą nowe światło. Tak, jak napisałaś, pożyjemy, zobaczymy.
Popatrzcie na to z innej strony - testowanie tylu różnych zależności wymaga naprawde pracy wielu ludzi, nie porównuj możliwości testowania. I nie porównuj gry FFG która ma 100 razy więcej możliwości przerobowych ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Oho, wkraczamy na bardzo grząski temat. Jeśli firma porywa się na jakieś przedsięwzięcie to powinna najpierw sprawdzić, czy posiada środki potrzebne na jego wykonanie. Byłbyś zadowolony, gdyby karty w Osadnikach były cienkie jak papier, bo "Portal nie posiada takich środków jak moloch z FFG"? ;)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: AkitaInu »

Rozumiem o co Ci chodzi :) mam podobne zdanie ale ... koniec końców wole żeby były dodatki do osadników niż żeby ich nie było ;) Bo do tego to się w sumie sprowadza.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Jasne. Od razu też polecę kliszą i powiem, że ludzie zagłosują portfelami ;) komuś będzie bardzo przeszkadzał model deckbuildingu to nie kupi dodatków, prosta rzecz. Koniec końców to nie tak, że ktoś nam sprzedaje zepsute jedzenie albo brudną wodę - planszówki to hobby i da się bez nich (podobno) żyć.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: AkitaInu »

mat_eyo pisze:Jasne. Od razu też polecę kliszą i powiem, że ludzie zagłosują portfelami ;) komuś będzie bardzo przeszkadzał model deckbuildingu to nie kupi dodatków, prosta rzecz. Koniec końców to nie tak, że ktoś nam sprzedaje zepsute jedzenie albo brudną wodę - planszówki to hobby i da się bez nich (podobno) żyć.
Podobno :D

Masz racje, jedni kupią drudzy nie i się to zweryfikuje. Mi najbardziej odpowiada jednak wrzucanie wszystkiego do jednego wora w takiej grze a nie dzielenie po kazdej grze dodatków. Za duży tych gier żeby tyle czasu tracić na deck building przed grą ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Dlatego ja od początku nastawiam się tylko na duże dodatki frakcyjne. Po grze będę musiał tylko przejrzeć talię neutralną i odrzucić te kilka kart z dodatku, nie powinno to strasznie wydłużyć sprzątania gry (coś jak wyciąganie światów startowych z talii po grze w RftG).
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

AkitaInu pisze:Rozumiem o co Ci chodzi :) mam podobne zdanie ale ... koniec końców wole żeby były dodatki do osadników niż żeby ich nie było ;) Bo do tego to się w sumie sprowadza.
Portal wychodzi na arenę międzynarodową i zaczyna konkurować z największymi w branży, więc siłą rzeczy będzie musiał więcej inwestować, aby tą konkurencję wytrzymać. Pamiętajmy też, że Osadnicy nie maja tryliona rozszerzeń, więc nawet, jak przez kolejny rok dojdą 2 następne i trzeba będzie przetestować każdą konfigurację, to nie będzie to koniec świata. Ograniczanie możliwości mieszania zestawów w grze pretendującej do miana "żywej" karcianki jest trochę dziwne i trąci pójściem na skróty.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

Bary pisze:
AkitaInu pisze:Rozumiem o co Ci chodzi :) mam podobne zdanie ale ... koniec końców wole żeby były dodatki do osadników niż żeby ich nie było ;) Bo do tego to się w sumie sprowadza.
Portal wychodzi na arenę międzynarodową i zaczyna konkurować z największymi w branży, więc siłą rzeczy będzie musiał więcej inwestować, aby tą konkurencję wytrzymać. Pamiętajmy też, że Osadnicy nie maja tryliona rozszerzeń, więc nawet, jak przez kolejny rok dojdą 2 następne i trzeba będzie przetestować każdą konfigurację, to nie będzie to koniec świata. Ograniczanie możliwości mieszania zestawów w grze pretendującej do miana "żywej" karcianki jest trochę dziwne i trąci pójściem na skróty.
+1 dokładnie to miałem na myśli wyżej.
wirusman
Posty: 1981
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 88 times
Been thanked: 28 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wirusman »

To też coś dodam od siebie, a co z dodatkami np. do neuroshimy? Bez bicia się przyznam, że nie grałem w tą grę, ale tez nigdzie nie widzę żeby ktoś najerzdzał na portal, że nie są zbalansowane nowe frakcje.
To, dlaczego już wieszacie psy na portalu?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

wirusman pisze:To też coś dodam od siebie, a co z dodatkami np. do neuroshimy? Bez bicia się przyznam, że nie grałem w tą grę, ale tez nigdzie nie widzę żeby ktoś najerzdzał na portal, że nie są zbalansowane nowe frakcje.
To, dlaczego już wieszacie psy na portalu?
Nikt psów nie wiesza, grzecznie sobie dyskutujemy o instrukcji i nowych zasadach. :D Nie chodzi o to, że frakcje będą niezbalansowane, a o wpis w instrukcji ograniczający graczy do używania jedynie jednego dodatku. Swoja drogą krzyki, że armie do Neuroshimy są niezbalansowane, były... ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Pixa »

Bary pisze:
@Pixa: czekałem, aż wspomnisz o Summoner Wars. :P ;)
:D Nie moge tego przebolec. Jestem perfekcjonista i kazda frakcja powinna miec tyle samo kart ;-) Co do niezbalansowania - w Hexa da sie tworzyc w miare dobre armie i jest czas zeby to potestowac a w Osadnikach sie nie chce? Czy o co chodzi? Generalnie Portal to jak dla mnie najlepszy polski wydawca pod wzgledem obslugi i dbania o gracza, ale czasami walna babola vide dodatki do Osadnikow.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Dramatu nie ma, ale z wariantu turniejowego spuszczono trochę powietrza. Wątpię, bym w jakimś turnieju kiedykolwiek uczestniczył, ale rozgrywki domowe chciałem "profesjonalizować". Zasady z Atlantydów nieco to komplikują.

Chciałbym przeczytać informację od Portalu, dlaczego nie można łączyć ze sobą dodatków oraz dlaczego nowa frakcja nie ma tylu kart, co pozostałe?
Spodziewam się, że zachodzi tu problem zachowania balansu, ale mimo to chciałbym zobaczyć wypowiedź wydawcy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ