Bo brałem Nemesis Lockdown na KS i w PM Aftermatch był do wyboru tylko w obcych językach. PL mozna bylo dobrać tylko Koszmary i Carno. Aftermatch i Medyk jest tak zwanym KS Exclusive.
Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Bo brałem Nemesis Lockdown na KS i w PM Aftermatch był do wyboru tylko w obcych językach. PL mozna bylo dobrać tylko Koszmary i Carno. Aftermatch i Medyk jest tak zwanym KS Exclusive.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jako autor wiekszości tych kart muszę tutaj chyba coś wyjaśnić, bo to nie do końca tak, że to są "fanowskie dodatki":
- karty celów są w 100% fanowskim dodatkiem
- karty wyzwań są w 100% oryginalną promką (Feat) wydaną w ramach jakiegoś promkowego KS, fanowskie jest tutaj tylko i wyłącznie tłumaczenie
- karty osiągnięć są 50/50 oryginalną promką (Achievments), tylko fanowsko przetłumaczoną, oraz fanowskimi nowymi kartami dzialajacymi na takiej samej zasadzie.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Klasyczek na tym forum, jak w memie oryginalne to super, fajne zbalansowane, a to fanowskie? Oj to nie, przecież to 100% słabiutkie bez sensu i w ogole na co to komu. Ave crux jak Ci przeszkadza losowość to radzę tę grę od razu wystawic na olx.pl, 100 % wylewu dostaniesz.
ps dzięki Mati super tłumaczenie jestes wielki <3 Karty celów to najlepszy dodatek jaki powstał do tej gry.
ps dzięki Mati super tłumaczenie jestes wielki <3 Karty celów to najlepszy dodatek jaki powstał do tej gry.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 939 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
99% fanowskich dodatków robiona jest na zasadzie "pomysł brzmi swietnie. Robimy to.". Cały zapał idzie w stworzenie dodatku ale mało kto robi to z duchem designu. nie ma też dostępu do obliczeń jakie wykonywał autor, wyników testów i 0 doświadczenia z developingiem gier planszowych. Czasem można poczytać dzienniki autorów ile ich pomysłów jest słusznie hamowana przez osoby zajmujące się developingiem, ile weryfikują mozolne sesje testów, ile z rzeczy jest obcinana by osiągnąć "slick design". Podczas rozwuj gry więcej się przecież obcina niż dokalda a tu nagle ktoś dokłada.gogovsky pisze: ↑30 gru 2021, 11:42 Klasyczek na tym forum, jak w memie oryginalne to super, fajne zbalansowane, a to fanowskie? Oj to nie, przecież to 100% słabiutkie bez sensu i w ogole na co to komu. Ave crux jak Ci przeszkadza losowość to radzę tę grę od razu wystawic na olx.pl, 100 % wylewu dostaniesz.
ps dzięki Mati super tłumaczenie jestes wielki <3 Karty celów to najlepszy dodatek jaki powstał do tej gry.
Fanowskie dodatki, poza wyjątkami, są jak dołożony przez sebe dziwny spojler do kompletnego designu samochodu zrobionego przez fachowców.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2020, 16:06
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Przełamałem się do fanowskich dodatków na podstawie 7 cudów świata, do którego wyszło ich ponad 10. Nie mam wszystkich, bo rzeczywiście niektóre są źle zbalansowane lub wprowadzają zmiany mechaniki, które nie pasują mi (i znajomym) do klimatu/oryginału. Jednak wiele zmian i dodatków cenimy, wręcz nie wyobrażamy sobie gry bez nich.
Co do Nemesis, to w drugiej rundzie trzeciej partii byliśmy już pewni jaki cel ma jeden z graczy. Jasne się więc stało, że potrzebujemy więcej kart celów. Taka specyfika towarzystwa
Póki co - dodatkowe karty celów dobrze się sprawdzają.
Co do Nemesis, to w drugiej rundzie trzeciej partii byliśmy już pewni jaki cel ma jeden z graczy. Jasne się więc stało, że potrzebujemy więcej kart celów. Taka specyfika towarzystwa
Spoiler:
- ave.crux
- Posty: 1621
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 739 times
- Been thanked: 1108 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Spoiler:
Spoiler:
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
W nowym roku zagraliśmy jedną partię nemesis w trybie semikooperacyjnym.
Po pierwsze nie grałem od 3 miesięcy i czułem sięjakbym niektóre rzeczy w instrukcji czytał pierwszy raz. Ten tytuł nie pozwala na miłe i fajne powroty po czasie. Jest tam dużo mikrozasad, które niestety nie są intuicyjne...
Po drugie doszło do sytuacji gdzie jeden z nas zginął prawie w 2 albo 3 rundzie. Ogólnie w 30% gry. Omineliśmy zasady i zmieniliśmy kartę wydarzenia, ale jakby to się skończyło? Po godzinie by zginął i mógłby jechać do domu bo nam rozgrywka zajęło kolejne dwie. Trochę to słaba mechanika. Rozumiem, ktoś może zginąć wcześniej, inna osoba później, ale żeby jednak ludzie umierali przy końcu albo co najmniej w tym samym czasie, a nie przy takim rozstrzale czasowym.
Damy szansę jeszcze Nemesis w trybie pełnej kooperacji ale rozgrywka mnie trochę zawiodła.
Po pierwsze nie grałem od 3 miesięcy i czułem sięjakbym niektóre rzeczy w instrukcji czytał pierwszy raz. Ten tytuł nie pozwala na miłe i fajne powroty po czasie. Jest tam dużo mikrozasad, które niestety nie są intuicyjne...
Po drugie doszło do sytuacji gdzie jeden z nas zginął prawie w 2 albo 3 rundzie. Ogólnie w 30% gry. Omineliśmy zasady i zmieniliśmy kartę wydarzenia, ale jakby to się skończyło? Po godzinie by zginął i mógłby jechać do domu bo nam rozgrywka zajęło kolejne dwie. Trochę to słaba mechanika. Rozumiem, ktoś może zginąć wcześniej, inna osoba później, ale żeby jednak ludzie umierali przy końcu albo co najmniej w tym samym czasie, a nie przy takim rozstrzale czasowym.
Damy szansę jeszcze Nemesis w trybie pełnej kooperacji ale rozgrywka mnie trochę zawiodła.
- Hardkor
- Posty: 4533
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Zależy jak wiele grałeś wcześniej. Ja mając pół roku przerwy przy nemesis pamietalem prawie wszystko, ale mialem z 20 partii wczesniej. Co do umierania to czasem tak sie dzieje niestety, bierze wtedy nowa postac (niezgodnie z zasadami) albo po prostu talie obcych i wtedy wy rowniez szybko skonczycie grę.Xoltro pisze: ↑07 sty 2022, 14:03 W nowym roku zagraliśmy jedną partię nemesis w trybie semikooperacyjnym.
Po pierwsze nie grałem od 3 miesięcy i czułem sięjakbym niektóre rzeczy w instrukcji czytał pierwszy raz. Ten tytuł nie pozwala na miłe i fajne powroty po czasie. Jest tam dużo mikrozasad, które niestety nie są intuicyjne...
Po drugie doszło do sytuacji gdzie jeden z nas zginął prawie w 2 albo 3 rundzie. Ogólnie w 30% gry. Omineliśmy zasady i zmieniliśmy kartę wydarzenia, ale jakby to się skończyło? Po godzinie by zginął i mógłby jechać do domu bo nam rozgrywka zajęło kolejne dwie. Trochę to słaba mechanika. Rozumiem, ktoś może zginąć wcześniej, inna osoba później, ale żeby jednak ludzie umierali przy końcu albo co najmniej w tym samym czasie, a nie przy takim rozstrzale czasowym.
Damy szansę jeszcze Nemesis w trybie pełnej kooperacji ale rozgrywka mnie trochę zawiodła.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1621
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 739 times
- Been thanked: 1108 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mozna niwelować swoimi ruchami sprawę szybkiej śmierci. Ta gra nie pochlebia bohaterstwa.
Wydaje mi sie calkowicie inaczej, mianowicie zasady są intuicyjne i logiczne oraz nie ma ich wiele. Jedynie jedna osoba musi obsługiwać sprawnie fazę wydarzeń. Polecam do tego player aid sheet z bgg żeby nie kartkować instrukcji
Wydaje mi sie calkowicie inaczej, mianowicie zasady są intuicyjne i logiczne oraz nie ma ich wiele. Jedynie jedna osoba musi obsługiwać sprawnie fazę wydarzeń. Polecam do tego player aid sheet z bgg żeby nie kartkować instrukcji
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Obecnie zbieramy zapisy na serię nieoficjalnych, fanowskich dodatków do Nemesisa - polecam zapisy na grupie (do 20 stycznia)
https://www.facebook.com/groups/658562515321914
Przeklejka z grupy na co zbieramy:
Karty Celów #1 - 13.5 zł
Karty Celów #2 - 8 zł
Karty Osiągnięć - 5 zł
Karty Wyzwań - 3.5 zł
Korytarze Techniczne (Rozbudowane o dodatkowe 10 Kart) - 10 zł
Badanie Krwi - 4 zł
Lockdown Cechy - 2zł
Kontrola Komputera Pokładowego - 20zł
W dodatku, na tej grupie będą tłumaczenia i realizacja wielu nowych i powstających projektów.
https://www.facebook.com/groups/658562515321914
Przeklejka z grupy na co zbieramy:
Karty Celów #1 - 13.5 zł
Karty Celów #2 - 8 zł
Karty Osiągnięć - 5 zł
Karty Wyzwań - 3.5 zł
Korytarze Techniczne (Rozbudowane o dodatkowe 10 Kart) - 10 zł
Badanie Krwi - 4 zł
Lockdown Cechy - 2zł
Kontrola Komputera Pokładowego - 20zł
W dodatku, na tej grupie będą tłumaczenia i realizacja wielu nowych i powstających projektów.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Tryb komputera pokładowego - fanowski dodatek, w tym przypadku rozwiązuje ten problem wczesnej śmierci.Xoltro pisze: ↑07 sty 2022, 14:03 W nowym roku zagraliśmy jedną partię nemesis w trybie semikooperacyjnym.
Po pierwsze nie grałem od 3 miesięcy i czułem sięjakbym niektóre rzeczy w instrukcji czytał pierwszy raz. Ten tytuł nie pozwala na miłe i fajne powroty po czasie. Jest tam dużo mikrozasad, które niestety nie są intuicyjne...
Po drugie doszło do sytuacji gdzie jeden z nas zginął prawie w 2 albo 3 rundzie. Ogólnie w 30% gry. Omineliśmy zasady i zmieniliśmy kartę wydarzenia, ale jakby to się skończyło? Po godzinie by zginął i mógłby jechać do domu bo nam rozgrywka zajęło kolejne dwie. Trochę to słaba mechanika. Rozumiem, ktoś może zginąć wcześniej, inna osoba później, ale żeby jednak ludzie umierali przy końcu albo co najmniej w tym samym czasie, a nie przy takim rozstrzale czasowym.
Damy szansę jeszcze Nemesis w trybie pełnej kooperacji ale rozgrywka mnie trochę zawiodła.
- Bruno
- Posty: 2025
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1503 times
- Been thanked: 1154 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
O, a możesz rozwinąć, o co chodzi, a najlepiej podzielić się linkiem?lukas.ka2 pisze: ↑17 sty 2022, 21:53Tryb komputera pokładowego - fanowski dodatek, w tym przypadku rozwiązuje ten problem wczesnej śmierci.Xoltro pisze: ↑07 sty 2022, 14:03 ... jeden z nas zginął prawie w 2 albo 3 rundzie. Ogólnie w 30% gry. Omineliśmy zasady i zmieniliśmy kartę wydarzenia, ale jakby to się skończyło? Po godzinie by zginął i mógłby jechać do domu bo nam rozgrywka zajęło kolejne dwie. Trochę to słaba mechanika. Rozumiem, ktoś może zginąć wcześniej, inna osoba później, ale żeby jednak ludzie umierali przy końcu albo co najmniej w tym samym czasie, a nie przy takim rozstrzale czasowym.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Sprawdź na FB Nemesis Polska, jest link do materiałów i zbiórki na wydruk.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Czy jest jakaś szansa jeszcze na kupienie zestawu medyka? Byłem pewny że ten zestaw będzie w moim kickstarterze , niestety go nie było, a widzę że nigdzie niedostępny , czy da się go w jakiś sposób jeszcze kupić albo w przyszłości?
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
- Hardkor
- Posty: 4533
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Tylko z drugiej ręki
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Znajdź kogoś kto chce sprzedać to będziesz mistrz.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Dostałem dzisiaj medyka i na jego planszy po lewej mam Odrzucone Karty Akcji na biało a po prawej Stos Kart Akcji na szaro. Czy ten błąd nie był naprawiany ze dwa lata temu?
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Niestety nie.
Ciekawe, czy poprawią przy Lockdown XD
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Gab
- Posty: 620
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 85 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mam pytanie odnośnie dodruków dodatków w wersji pl:
- Medyk
- Aftermath
Na stronie sklepu aleplanszówki znalazłem informację, że dodruk jest planowany na pierwszy kwartał 2022, czyli lada chwila powinien być dostępny. Czy ma ktoś jakieś informacje co do daty wydania tych dodruków - czy to płynie/produkuje się/czeka w kontenerze itp?
- Medyk
- Aftermath
Na stronie sklepu aleplanszówki znalazłem informację, że dodruk jest planowany na pierwszy kwartał 2022, czyli lada chwila powinien być dostępny. Czy ma ktoś jakieś informacje co do daty wydania tych dodruków - czy to płynie/produkuje się/czeka w kontenerze itp?
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Z tego co wiem to dodruki przybyły miesiąc temu i się rozeszły. Kolejne nie są w planach, bo to KS exclusive, więc jedyna opcja to odkupienie od aktualnego posiadacza. Ewentualnie może się pojawi jak Pan Kwapiński będzie chciał sfinansować trzecią wersję Nemesisa Mamy jednego w kosmosie, drugiego na powierzchni Marsa, to idąc tym tropem, trzeci powinien być w jądrze planety xD