
CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)
Re: CUDowne ikonki
Niezłe, niezłe, dopasuj jeszcze jakoś któryś z symboli odnośnie alkoholu, bo bez zdolności alkoholowych to już nie Maurycy ze wsi 

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Żaden z symboli nie pasuje do tego typu "zdolności". Chyba Maurycy będzie musiał wytrzeźwieć zanim ruszy w świat.
Re: CUDowne ikonki
Nieeeeeeeeeeeee!!!!! A na poważnie, nie możesz czegoś stworzyć? Bo elementy gry z alkoholem bardzo ją urozmaicą oraz będzie to nowość na rynku planszówkowym.Jagmin pisze:Żaden z symboli nie pasuje do tego typu "zdolności". Chyba Maurycy będzie musiał wytrzeźwieć zanim ruszy w świat.
Zawody w piciu
Dodawanie sobie odwagi przed walką
Osłabienie przez upojenie

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Nie zastanowiło Cię, czemu gry unikają tematyki picia alkoholu? Wole unikać tematu, z którego może nie wyjść nic dobrego, nawet jeżeli będzie to tylko dla śmiechu. Pamiętajcie, że to ma być gra rodzinna.
Re: CUDowne ikonki
Hmm. Po dłuższym zastanowieniu co racja to racja, ale no właśnie ale w TMiMie jest o piciu i hazardzie, w gospodzie 

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Mylisz wspomnienie o piciu i hazardzie z promowaniem zbawiennych skutków picia jakie zaproponowaliście obaj z poooq. Poza tym zapominasz, że za picie i hazard w Gospodzie tracisz turę, walczysz z osiłkiem lub przegrywasz złoto. Nie są to więc "przyjemności". Sztuką nie jest omijać takie tematy, ale zniechęcić do ich propagowania.
Re: CUDowne ikonki
Witam,
@ Jagmin
nie, nie boli mnie fakt że po pół roku nic nie masz w sumie to Twój czas.
mówisz o grach które są na półkach - ich okres preprodukcji trwał rok - masz racje... ale po pół roku mieli już 70% ukończone.
pracujesz przy projektach biznesowych - brawo - nie mów w jakiej firmie bo będzie wstyd.
i niczego Ci nie wmawiam - zadaje pytania na które możesz odpowiedziec albo i nie
pokazuje na co warto zwrocic uwage i w jaki sposob mozna to zrobic
uwazasz ze wiesz lepiej, ok. peace.
czy "objechałem" Twój projekt ?
pozwól że zacytuję:
"1. Mineło pół roku od momentu rozpoczęcia prac - ile (procentowo masz już gotowego projektu?)
a. czy masz juz pełną mechanikę gotową do testów?
b. czy masz już przynajmniej 10% gotowych elementów gry?
c. czy jesteś w stanie zaprezentować chociaż jeden w pełni skończony dokument dotyczący tego projektu?
(w pełni skończony - czyli taki który możesz zaprezentować publicznie i nie wprowadzasz już do niego poprawek)
2. dla kogo jest przeznaczona ta gra (poza Tobą i Twoimi kolegami) - kto ma to ewentualnie chcieć?
3. czy instrukcje da się przeczytać i zrozumieć w 15 minut?
4. ile średnio będzie trwała rozgrywka?(...)"
"od 6 miesięcy nie jesteś w stanie sam - jasno i klarownie stwierdzić - jaka tak naprawde ta gra ma być - o co w niej chodzi? o wykonanie 3 zadań? - super, a stworzyłeś już 10 przykładowych zadań? wiesz jak to będzie funkcjonowało? przeszło to jakiekolwiek testy na tzw "grywalność"? ile ma być zadań? jakiego typu? ile ma być powiązanych z nimi przedmiotów i lokacji - jak często pojawiają sie przestoje w grze (kiedy gracz czeka piętnastą kolejkę bo nie może znaleźć tego pier******** artefaktu) jeśli tak - świetnie.(...)"
"GRA - (poza kilkoma zasadami) to plansza, to żetony, to instrukcja, to... granie w nią... żeby przypadkiem pod koniec nie okazało się że cały produkt jest po prostu nudny... bo poza kilkoma pomysłami na "fajny toporek" nie ma tam zupełnie żadnego rozwoju akcji...
Jesteś w stanie opisać swoją grę w trzech krótkich zdaniach?
Czy zaproponowałbyś tą grę jako prezent dla swojej cioci z Wrocławia?
Czy na pewno chcesz zrobić grę "dla wszystkich"?
(pamiętaj o zsadzie - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego)
Czy chcesz ją wydać?
Jeśli nie ok - rób dalej - jeśli tak - to pomyśl biznesowo - jakie koszty, jaki nakład, jaki profil odbiorcy, kto to wyda, kiedy? (...)"
zadałem tu mnóstwo pytań - na które z nich odpowiedziałeś ?
wskaż mi jedno stwierdzenie z moich poprzednich postów które stwierdza ze Twój pomysł/projekt/gra są do dupy?
twierdzisz że te terminy są "z księżyca" - otóż nie są - udowodnić?
proponuję planszówkowe compo - powiedzmy - dwa tygodnie na zrobienie gry planszowej (prostego prototypu) - nie da się? sprawdź to - rzuć jakiś temat...
PS. dwa tygodnie to naprawde masa czasu... prawdziwe compa trwają 24 godziny... i wiesz co... naprawde powstają na nich fajne gry... grywalne i pomysłowe.
Pozdrawiam,
tito
@ Jagmin
nie, nie boli mnie fakt że po pół roku nic nie masz w sumie to Twój czas.
mówisz o grach które są na półkach - ich okres preprodukcji trwał rok - masz racje... ale po pół roku mieli już 70% ukończone.
pracujesz przy projektach biznesowych - brawo - nie mów w jakiej firmie bo będzie wstyd.
i niczego Ci nie wmawiam - zadaje pytania na które możesz odpowiedziec albo i nie
pokazuje na co warto zwrocic uwage i w jaki sposob mozna to zrobic
uwazasz ze wiesz lepiej, ok. peace.
czy "objechałem" Twój projekt ?
pozwól że zacytuję:
"1. Mineło pół roku od momentu rozpoczęcia prac - ile (procentowo masz już gotowego projektu?)
a. czy masz juz pełną mechanikę gotową do testów?
b. czy masz już przynajmniej 10% gotowych elementów gry?
c. czy jesteś w stanie zaprezentować chociaż jeden w pełni skończony dokument dotyczący tego projektu?
(w pełni skończony - czyli taki który możesz zaprezentować publicznie i nie wprowadzasz już do niego poprawek)
2. dla kogo jest przeznaczona ta gra (poza Tobą i Twoimi kolegami) - kto ma to ewentualnie chcieć?
3. czy instrukcje da się przeczytać i zrozumieć w 15 minut?
4. ile średnio będzie trwała rozgrywka?(...)"
"od 6 miesięcy nie jesteś w stanie sam - jasno i klarownie stwierdzić - jaka tak naprawde ta gra ma być - o co w niej chodzi? o wykonanie 3 zadań? - super, a stworzyłeś już 10 przykładowych zadań? wiesz jak to będzie funkcjonowało? przeszło to jakiekolwiek testy na tzw "grywalność"? ile ma być zadań? jakiego typu? ile ma być powiązanych z nimi przedmiotów i lokacji - jak często pojawiają sie przestoje w grze (kiedy gracz czeka piętnastą kolejkę bo nie może znaleźć tego pier******** artefaktu) jeśli tak - świetnie.(...)"
"GRA - (poza kilkoma zasadami) to plansza, to żetony, to instrukcja, to... granie w nią... żeby przypadkiem pod koniec nie okazało się że cały produkt jest po prostu nudny... bo poza kilkoma pomysłami na "fajny toporek" nie ma tam zupełnie żadnego rozwoju akcji...
Jesteś w stanie opisać swoją grę w trzech krótkich zdaniach?
Czy zaproponowałbyś tą grę jako prezent dla swojej cioci z Wrocławia?
Czy na pewno chcesz zrobić grę "dla wszystkich"?
(pamiętaj o zsadzie - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego)
Czy chcesz ją wydać?
Jeśli nie ok - rób dalej - jeśli tak - to pomyśl biznesowo - jakie koszty, jaki nakład, jaki profil odbiorcy, kto to wyda, kiedy? (...)"
zadałem tu mnóstwo pytań - na które z nich odpowiedziałeś ?
wskaż mi jedno stwierdzenie z moich poprzednich postów które stwierdza ze Twój pomysł/projekt/gra są do dupy?
twierdzisz że te terminy są "z księżyca" - otóż nie są - udowodnić?
proponuję planszówkowe compo - powiedzmy - dwa tygodnie na zrobienie gry planszowej (prostego prototypu) - nie da się? sprawdź to - rzuć jakiś temat...
PS. dwa tygodnie to naprawde masa czasu... prawdziwe compa trwają 24 godziny... i wiesz co... naprawde powstają na nich fajne gry... grywalne i pomysłowe.
Pozdrawiam,
tito
Re: CUDowne ikonki
Tito, czy z tobą jest coś nie tak? Czy po prostu nie czytasz tego co piszę? Na wszystkie twoje pytania odpowiedziałem. Jeżeli jakiejś odpowiedzi nie zrozumiałeś to już nie mój problem. Podchodzisz do tematu zbyt osobiście. Jeżeli szukasz zaczepki to źle trafiłeś. Koniec dyskusji.
Re: CUDowne ikonki
Witam,
masz racje - szkoda czasu.
poziom niezrozumienia mnie dobił.
życzę powodzenia w każdej sferze życia.
tito
masz racje - szkoda czasu.
poziom niezrozumienia mnie dobił.
życzę powodzenia w każdej sferze życia.
tito
Re: CUDowne ikonki
Dziękuję za życzenia. Chciałem napisać podsumowanie naszej dyskusji, ale raczej nie ma sensu. Kto chce to przeczyta całą tą niepotrzebną dyskusję i wyciągnie własne wnioski. Chciałem tylko przestrzec przyszłych malkontentów, którzy podzielają zdanie tito, że Wasza, tak zwana "krytyka" jest nikomu nie potrzebna. Jak ktoś czytał inne moje wpisy na tym forum, ten wie, że staje po stronie atakowanych w ten sposób osób, nawet jeżeli podzielałbym obawy "krytykujących". Z prostej przyczyny, każdy musi doświadczyć goryczy porażki na własnej skórze lub uczyć się na cudzym przykładzie. Tu i w wielu innych przypadkach zabrakło konkretnych przykładów, czemu coś ma się nie udać, komu się nie udało, dlaczego się nie udało? Jest tylko wieszczenie rychłego upadku projektu, które dołuje słabsze jednostki. Nie pogrążajcie więc panowie "krytycy" siebie i innych. Nie każdy ma stalowe nerwy i potrafi śmiać się z oczywistości, którymi sypiecie. Stworzenie gry to wg Was żadna filozofia, ale z drugiej strony twierdzicie jakoby tylko wybranym i namaszczonym przez Was się to udało. Otóż tworzyć gry może KAŻDY. To odbiorcy najlepiej ocenią, czy im się te gry podobają, czy nie. Wy często takimi odbiorcami nie jesteście, bo nawet gdyby autorowi "krytykowanego" dzieła udało się wydać planszówkę i kupiłoby ją więcej niż 100 osób z rodziny, i tak stalibyście twardo przy swoim. Przykłady: Talisman: Magia i Miecz, Dragon's Ordeal, Legenda: Czas Bohaterów (to już prawdziwa legenda). A wszystko to na naszym, polskim ryneczku. Mnie osobiście zdziwiła popularność tego drugiego, bo po przeczytaniu instrukcji prawie nic nie było jasne. Jadnak ludzie to kupują, grają i jeszcze nikt od tego nie umarł.
Tito, to nie było do ciebie, więc jak nie musisz to nie komentuj.
Tito, to nie było do ciebie, więc jak nie musisz to nie komentuj.
Re: CUDowne ikonki
Masz już jakieś konkretne elementy gry? Oprócz przykładowych kart, jakieś postacie?
Nie podzielam zdania tito po prostu ciekawi mnie co już masz.
Wiem co jest na pierwszej stronie w pierwszym poście. Czy karta mapy czy ma jakieś "obramowanie" itp.
Nie podzielam zdania tito po prostu ciekawi mnie co już masz.
Wiem co jest na pierwszej stronie w pierwszym poście. Czy karta mapy czy ma jakieś "obramowanie" itp.
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Za to powinienem się obrazić.Mucha pisze:Nie podzielam zdania tito po prostu ciekawi mnie co już masz.

Od wczoraj nie zdołałem nic zrobić. Nie mam na razie czasu. Jak wspominałem najbliższy termin to przerwa między świętami a nowym rokiem. Wtedy spróbuję złożyć demo/prototyp i go opublikować. Będziecie mieli czas by nanieść swoje uwagi przed próbnym drukiem.
Chodzi ci o obramowanie pojedynczego modułu, czy całej planszy złożonej z kilku modułów?
Re: CUDowne ikonki
Nie podzielam zdania tito co do tego że przez 6 miesięcy zrobiłeś mało
Czy masz obramowanie pojedynczego kafla i jakąś postać oprócz Maurycego

Czy masz obramowanie pojedynczego kafla i jakąś postać oprócz Maurycego

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
A Glarius z instrukcji?
Kafelki miałem ale po ostatnich modyfikacjach muszę zacząć od początku bo nic nie pasuje do nowego schematu modułów. Postaram się coś dzisiaj naszkicować i zamieścić.
Kafelki miałem ale po ostatnich modyfikacjach muszę zacząć od początku bo nic nie pasuje do nowego schematu modułów. Postaram się coś dzisiaj naszkicować i zamieścić.
Re: CUDowne ikonki
Czekam z niecierpliwością. Może też coś zdziałam z własnych materiałów 

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Oto pierwsze szkice:

W pierwszej strefie znajduje się symbol Zagrożenia, czyli ciągniemy jedną kartę Przygody. W drugiej strefie mamy symbol terenu Wodnego, czyli musimy wydać dodatkowy punkt Ruchu by się tu dostać. Trzecia strefa to kolejny symbol terenu, tym razem Górskiego (opis jak wyżej) i dwa symbole Gildii pozwalające na wyciągnięcie dwóch kart Gildii.

Pierwsza strefa jest analogiczna do poprzedniego przykładu. Druga strefa to kolejny symbol Zagrożenia i symbol terenu leśnego (działanie jak powyżej). Trzecia strefa prócz tego co w poprzedniej przynosi nam symbol wiecznej Nocy, niezależnej od obecnej Pory.
Przykłady wyjęte z kontekstu, ale można o nich podyskutować. Dodatkowo każdy obszar moduł planszy może mieć swoją niepowtarzalną instrukcję. Np. na Przeklętej polanie nie działają Zwoje.
W pierwszej strefie znajduje się symbol Zagrożenia, czyli ciągniemy jedną kartę Przygody. W drugiej strefie mamy symbol terenu Wodnego, czyli musimy wydać dodatkowy punkt Ruchu by się tu dostać. Trzecia strefa to kolejny symbol terenu, tym razem Górskiego (opis jak wyżej) i dwa symbole Gildii pozwalające na wyciągnięcie dwóch kart Gildii.
Pierwsza strefa jest analogiczna do poprzedniego przykładu. Druga strefa to kolejny symbol Zagrożenia i symbol terenu leśnego (działanie jak powyżej). Trzecia strefa prócz tego co w poprzedniej przynosi nam symbol wiecznej Nocy, niezależnej od obecnej Pory.
Przykłady wyjęte z kontekstu, ale można o nich podyskutować. Dodatkowo każdy obszar moduł planszy może mieć swoją niepowtarzalną instrukcję. Np. na Przeklętej polanie nie działają Zwoje.
Re: CUDowne ikonki
A byłbyś w stanie dopasować do tego jakieś grafiki?
Ciekawi mnie jak wyglądałaby karta z grafikami bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.
Może "doszkicuj" jakieś postacie?
Ciekawi mnie jak wyglądałaby karta z grafikami bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.
Może "doszkicuj" jakieś postacie?

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Na razie nie jestem w stanie osadzić tam grafik. To zbyt prosty szkic. Jednak wyobraź sobie, że zamiast białych plam masz grafikę. Linie przerywane są na ilustracji i służą tylko orientacji.
Re: CUDowne ikonki
No pooqu nie wyszło, nie będziemy mieć wymarzonego Maurycego 

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
A co ma Maurycy do modułów? Poza tym już pokazałem nową odsłonę Maurycego na poprzedniej stronie.
Re: CUDowne ikonki
Chodziło o wersję ze wszystkimi bajerami wymyślonymi przeze mnie 

Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Re: CUDowne ikonki
Pisałem już co sądzę o alkoholu. Nie będę go promował. Poza tym twoja postać była zbyt rozbudowana. Nie było za dużo miejsca na dodanie jej charakteru podczas przygody. Wyszedł by taki wioskowy ochlaptus z furmanką wypchaną magicznymi przedmiotami.
- poooq
- Posty: 1265
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 75 times
Re: CUDowne ikonki
Jak na mnie to zbyt małe ikonki, stary jestem i chyba ślepy, bo ciężko odróżnić mi te trzy znaczki terenowe. Prototyp jak najbardziej z minimalną grafiką która nie zmasakruje firmowych drukarek
.

Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: CUDowne ikonki
Ikonki zrobię czarne w prototypie. Białe z czarnym obramowaniem wyszły koszmarnie, jak widać. I tak to są tylko ikonki robocze, jak i cała szata graficzna. Po prostu lubię nieraz sobie porysować. Mam paręnaście przykładów, ale możecie dodawać swoje propozycje, najlepiej w duchu antyfantasy jako aluzja do znanych z fantastyki miejsc.
Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)
Coś mi się w tych kafelkach nie podoba, tylko nie wiem co.
Czy to że nie ma na nich kolorów i suchy kafelek nie działa na wyobraźnie
Czy to że zaczyna się na tych kafelkach robić tłok informacyjny
hmm
Postawmy tam przypadkowo 3 postacie zdążające w to samo miejsce - każda w innym "kręgu", do tego karta i właściwie nie wiadomo co na tym "polu" już się znajduje.
Czy to że nie ma na nich kolorów i suchy kafelek nie działa na wyobraźnie
Czy to że zaczyna się na tych kafelkach robić tłok informacyjny
hmm
Postawmy tam przypadkowo 3 postacie zdążające w to samo miejsce - każda w innym "kręgu", do tego karta i właściwie nie wiadomo co na tym "polu" już się znajduje.