Strona 9 z 17

Re: Might & Magic Heroes

: 05 gru 2012, 16:42
autor: Salah Ad-Din
matoozik pisze:Niektóre wydawnictwa maja taka politykę i nie zamieszczają instrukcja wcale, a wcale np. PhalanxGames.
Nawet Queen Games pochowało swoje instrukcje, mimo iż wcześniej były dostępne :(

Ale ten wydawca powiedział wyraźnie i wskazał termin zamieszczenia instrukcji.

Re: Might & Magic Heroes

: 05 gru 2012, 18:24
autor: mig
Salah Ad-Din pisze:
Ale ten wydawca powiedział wyraźnie i wskazał termin zamieszczenia instrukcji.
Myślę że można wskazać co najmniej kilka przypadkow kiedy zapowiedzi jakiegoś wydawcy dotyczace zrobienia czegoś w określonym terminie były niedotrzymywane :)
nadal o jakości gry niewiele to świadczy :)

Re: Might & Magic Heroes

: 05 gru 2012, 20:22
autor: Red Baron
Instrukcja będzie na sieci przed premierą gry w sklepach. Nie obiecuje na 100% ale najprawdopodobniej jutro wieczorem będzie dostępna.
Co do celowego ukrywania zasad gry dodam tylko tyle: nie ma żadnego spisku - każdy będzie mógł przeczytać zasady gry przed jej zakupem :)

Re: Might & Magic Heroes

: 06 gru 2012, 20:14
autor: krucy
Odświeżać ciągle stronkę "Axel" mając nadzieję, że w końcu pojawi się instrukcja czy dać sobie już dzisiaj spokój? :P

Re: Might & Magic Heroes

: 06 gru 2012, 21:59
autor: Red Baron
Instrukcja będzie jutro przed południem na naszej stronie.
Trwają ostatnie szlify. :roll:

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 00:55
autor: Komimasa
No dalibyście spokój. Widać, że robią co mogą, nie ponaglajcie, bo jeszcze coś spierniczą i dopiero będzie. A ten koleś z tym tekstem o niepokazywaniu instrukcji, to powinien kopa dostać. Gdyby wydawca faktycznie uprawiał taką politykę, to by nawet nie wspominał o tym, że będzie na necie instrukcja. Także szkoda słów.

Nieważne, kiedy będzie, oby było dobrze. Napaliłem się na to jak szczerbaty na suchara. Jak czytałem opinie na BGG, nie byli zadowoleni z wyglądu gry, ale myślę, że po tych zmianach graficznych powinny gusta być zaspokojone. Oby to był świetny polski produkt.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 07:49
autor: matoozik
Bowflan pisze: Albo jesteś idiotą albo masz udział w sprzedaży gry. Na razie całość projektu wygląda bardzo marnie i śmierdzi wyłudzeniem pieniędzy za słabą grę opierającą się na znanym temacie. Jeśli wierzysz w to, że cudowna instrukcja dzień przed wydaniem będzie boska to naprawdę współczuję...
Super. Wydawnictwo zainwestowało w licencję, druk i produkcję, tylko po to by wyłudzić pieniądze.
Bomba! Człowieku ogarnij się trochę bo bzdury piszesz.
I dodam, że nie mam nic wspólnego z wydawnictwem i daleki jestem od zakupu gry.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 12:17
autor: Salah Ad-Din
"Premiera została przesunięta na połowę grudnia przez wydawcę, firmę Axel." - informacja od Rebela.pl . Więc nie bardzo się to pokrywa z " Produkujemy w Polsce, gra trafi pewnie do domów w okolicach 11-12 grudnia. "


czekam cierpliwie bo już0 dawno zapłaciłem za nią kasę ;)

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 12:46
autor: Krushvarrok
Komimasa pisze:A ten koleś z tym tekstem o niepokazywaniu instrukcji, to powinien kopa dostać.
Może nie skomentuje tego chamstwa, ale póki co wychodzi trochę na moje. I na serio zależy mi na tej grze, ale w świetle tego co "odwala" wydawca nie mogę powiedzieć nic pozytywnego o sposobie wydawania tej gry ( z ocenianiem gry poczekam,aż w nią zagram). Na przyszłość proszę jednak o nie czynienie tego typu wybiegów ad personam bo jak widzę kolega nie jest doświadczonym użytkownikiem tego forum i powinien przyswoić elementarne zasady kultury.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 12:53
autor: costi
A co niby "odwala" wydawca? Że termin wydania się przesunął o parę dni? Oh my, pokaż mi wydawnictwo, które nie miało żadnej obsuwy...

Poza tym nie rozumiem Twojego agresywnego tonu - wyzywasz ludzi od idiotów, a wydawca "odwala" i "wyłudza pieniądze". Zluzuj trochę może, nie jesteśmy ziomami na dzielni...

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 12:59
autor: Krushvarrok
Zaszło nieporozumienie- to nie ja pisałem tego agresywnego posta :D Peace!

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 13:37
autor: costi
Sorry... zróbcie sobie avatary, bo was rozróżnić nie można :P

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 14:16
autor: Bowflan
Nie miałem zamiaru nikogo obrazić. Po prostu mnie dziwi, że naprawdę zamawiacie grę tylko z sentymentu do gry komputerowej. Jakiś czas temu wyszła gra Racial Wars (wiem, nie jest to gra oparta o grę komputerową, film czy książkę, ale nada się do porównania). Wszystko wyglądało pięknie, ładne grafiki, zapowiedzi niezliczonych dodatków, nowych ras, 'genialna' mechanika'. Miałem zamawiać przed wydaniem, ale się powstrzymałem. Dobrze zrobiłem, bo były by to wyrzucone w błoto pieniądze. Ktoś po prostu miał pomysł na grę i zaczął go realizować niedokładnie, za szybko i bez konsekwencji. Gra okazała się monotonna, a talie zupełnie nie zrównoważone. Jak dla mnie herosi mogą okazać się podobnym projektem.

PS. Już jest po południu i instrukcji nadal nie widać.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 14:18
autor: Nataniel
Mogą się okazać, mogą nie. Jednak to nie uzasadnia wyzywania kogoś od idiotów i sugerowania wyłudzania pieniędzy.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 14:22
autor: kwiatosz
Bowflan pisze:Nie miałem zamiaru nikogo obrazić. Po prostu mnie dziwi, że naprawdę zamawiacie grę tylko z sentymentu do gry komputerowej.
No widzisz, a gdybym ja nie zamówił z sentymentu Dooma to bym teraz nigdzie tej jednej z moich ulubionych gier dorwać. Nie rozumiem czemu Cię tak osobiście dotyka sposób, w jaki inni wydają swoje pieniądze.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 14:31
autor: Bowflan
kwiatosz pisze:No widzisz, a gdybym ja nie zamówił z sentymentu Dooma to bym teraz nigdzie tej jednej z moich ulubionych gier dorwać. Nie rozumiem czemu Cię tak osobiście dotyka sposób, w jaki inni wydają swoje pieniądze.
Nie dotyka, a dziwi. Nie interesuje mnie kto co ma w portfelu i na co sobie może pozwolić. Po prostu dla mnie jest dziwne wydawanie pieniędzy na coś co moim zdaniem wygląda na mocno niedopracowany produkt. Swoją pierwszą planszówkę kupiłem z sentymentu, była nią Warcraft: The Board Game. Po zagraniu w nią pierwsze myśli to "trzeba było kupić jakieś karty MTG, a nie bawić się w durne planszówki". Na szczęście inne gry, które kupiłem, są moim zdaniem ciekawe i warte zagrania.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 14:45
autor: kwiatosz
Na Warcrafcie i WoWie sporo osób się przejechało, to fakt. Ale z kolei inni jako jedyną planszówkę kupili Through the Ages i grają w to kolejny rok.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 15:46
autor: Red Baron
Instrukcja jest do pobrania na stronie planszowych herosów :)
http://www.herosi.axel.pl/Might_Magic_H ... rukcja.pdf

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 16:11
autor: Bowflan
Pierwsze co się rzuca w oczy to niesamowicie dziwne ustawienie planszy dla trzech graczy. Nie mam pojęcia jakby się sprawdziło, ale wygląda kosmicznie. Czas przeczytać tą instrukcję.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 19:13
autor: Komimasa
Jestem pod wrażeniem tego, jak wiele udało wam się herosów przenieść na planszówkę. Duży plus za unikatowe budowle dla miast, (choć świątynia wydaje mi się pokrzywdzona) czy poziom pogromu. Trochę szkoda, że na poziom pogromu nie wpływa np sam poziom bohatera, liczba jego umiejętności no ale i tak 2 punktu pogromu są niemal oczywiste.
Na plus jest też ruch po planszy, pole kontroli czy liczne budowle dające różne korzyści. Ciekawa jest też sprawa z tymi wszystkimi umiejętnościami wartościami kart zależne od danej szkoły. Mam jednak wrażenie, że małe znaczenie odgrywa tu magia, nie ma wszak nawet jej punktów jako ilość, jaką można wykorzystać na zaklęcia no i gildia magów. Fajnie by było jakby to zostało dodane w dodatku bo to była dość ważna część Herosów a od poziomu magii i poziomu zaklęć nie raz zależało zwycięstwo.
Mam też wrażenie, że nie do końca satysfakcjonuje mnie rozwiązanie bitwy. W dużej mierze opiera się na losowości i inicjatywie, nic nie ma do powiedzenia odległość gdzie przecież kluczowe były jednostki strzelające, a jedne poruszały się mniej oczek drugie więcej. Np rzucaliśmy spowolnienie na zombiaków i ostrzelaliśmy ich, przed walką z jednego stosów strzelców robiąc 3. Szkoda, że nie ma specjalnej planszy do walki i nie zostało to jakoś ciekawie przemyślane. Kostka elitarna jest ciekawa ale brakuje mi tu zdolności potworów. Typu wampir ma regenerację, meduza zmienia w kamień kapłanka rzuca obronne zaklęcie itd W herosach bardzo ważne było nie tracenie jednostek, a tutaj wiele zależy od szczęścia tak naprawdę, wydaje się, że za wiele.
Ciekawe wydaje mi się natomiast rozwiązanie z trofeum z wygraną gdzie jak w herosach mamy wybór a od ilości skrzyń zależy, ile weźmiemy skarbu. Szkoda, że nie ma pewnego podziału umiejętności i np od poziomu 3 wchodzą średniozaawansowane a od 5 zaawansowane gdzie już jest bajerka. Bo tak można fajną umiejętność wylosować już na 1 poziomie...

A no i macie duży minus, że nie ma Inferno.:P

Gra wydaje się niezła a jaka jest no to trzeba sprawdzić w praktyce niemniej przeniesiono naprawdę wiele szczegółów i gra wydaje się dopracowana.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 21:29
autor: farmer
O kurczę!
Do tej pory w ogóle nie interesowałem się tą grą, jednak po obejrzeniu nowych grafik oraz po lekturze instrukcji, będę się jej z zainteresowaniem przyglądał!
Jestem pod wielkim, pozytywnym, wrażeniem! 8)

PS
Gra jest na szczycie gorących bułeczek na BGG - jakby nie patrzyć, tytuł jest diablo chwytliwy, a nowe wykonanie nie daje tylko powodów do dumy :D

pozdr,
farm

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 21:57
autor: costi
Moje uwagi:

1. wyróżnijcie bardziej akapity z warunkami zwycięstwa. Obecnie jest wciśnięty między wstęp a zawartość pudełka, jak jakiś nieistotny szczegół, a to przecież najważniejsza informacja w grze.
2. str. 3 obok nagłówka "mini karty" - ten miecz bym wywalił, wygląda dla mnie jak wciśnięty na siłę i tylko zmniejsza czytelność strony.
jw. str. 4 "żetony"
jw. strona 7 miecz przy spisie elementów gracza
str. 5 Żywiołaki - opis jest trochę nie po polsku, powinien brzmieć "Służą do oznaczania w bitwach przyzwanych w wyniku użycia magii jednostek żywiołaków".
str. 8 ustawianie miast: "polu jednego z niezajętych jeszcze kafelków", a nie "kafelku"; "nie wydrukowanym" oddzielnie w tym przypadku
str. 13 "przygotowanie do bitwy": zbędny przecinek po "stronie"
str. 15 "zakończenie bitwy": zbędny przecinek po "górny rząd medali"; brakuje chyba punktatora przed "pion herosa wraca..."
str. 16 "wytrzymałość": zbędny przecinek po "zranić nowego żetonu dopóki"
str. 16 "umiejętności w bitwach": powinno być "w bitwach gracze mogą używać (i zazwyczaj używają)..."
i pewnie jeszcze kilka innych, ale zmęczony jestem i nie chce mi się już więcej wgryzać w tekst.

Tak ogólnie, to mam wrażenie, że dla czytelności instrukcji byłoby lepiej, gdyby zasady rozstrzygania bitew wylądowały po opisie wszystkich dostępnych akcji. Jak czytałem teraz manual to w ogóle zapomniałem, że są jeszcze jakieś inne akcje.

No i najważniejsze - czemu nie ma kart pomocy? Przy takiej ilości różnych ikon jest to niezbędny dodatek, żeby gra co chwilę nie stawała w miejscu (szczególnie w pierwszych partiach). Jedna karta na gracza, podsumowująca wszystkie efekty, zdolności i dostępne akcje, bardzo ułatwiłaby rozgrywkę.

Ustawienie planszy dla 3 graczy jest bardzo dziwne, ale skoro gracza nie da się wyeliminować, to może i nie ma to znaczenia? Promuje to jednak IMHO turtling - każdy ma swój kawałek i tam się zbroi i umacnia. Od razu nasuwa się też pytanie - czy jak w wersji dwuosobowej wylosuję kafelki na zasadzie "9 z 16" (i podobnie 12 z 16 przy 3 osobach) to zepsuję grę?

Ogólnie jednak gra bardzo mi się podoba - umieszczono bardzo wiele mechanizmów z komputerowej wersji i wygląda na to, że nieźle to gra ze sobą. Zgrabne zapożyczenie ze Starcrafta (3-etapowa talia upływu czasu) zostało dobrze połączone z efektami tygodni z komputerowej wersji.
Jak zauważył Komimasa, bitwy są trochę uproszczone, wszystko toczy się w zwarciu. Brakuje mi też jakichś opcjonalnych warunków zwycięstwa, żeby zróżnicować scenariusze, np. kontrola nad punktami mapy czy zgromadzenie X surowców.
Bardzo chętnie zagram, ale w ciemno raczej nie kupię.
A no i macie duży minus, że nie ma Inferno.
Coś musi być w dodatku ;)

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 22:29
autor: Red Baron
Mam jednak wrażenie, że małe znaczenie odgrywa tu magia, nie ma wszak nawet jej punktów jako ilość, jaką można wykorzystać na zaklęcia no i gildia magów. Fajnie by było jakby to zostało dodane w dodatku bo to była dość ważna część Herosów a od poziomu magii i poziomu zaklęć nie raz zależało zwycięstwo.
Odgrywa dużą rolę i jest potężna, zauważ np. że karty zwojów jako jedyne gracze maja zakryte, co stwarza pole do niemiłych (miłych dla używającego) niespodzianek.
Mam też wrażenie, że nie do końca satysfakcjonuje mnie rozwiązanie bitwy. W dużej mierze opiera się na losowości i inicjatywie, nic nie ma do powiedzenia odległość gdzie przecież kluczowe były jednostki strzelające, a jedne poruszały się mniej oczek drugie więcej. Np rzucaliśmy spowolnienie na zombiaków i ostrzelaliśmy ich, przed walką z jednego stosów strzelców robiąc 3. Szkoda, że nie ma specjalnej planszy do walki i nie zostało to jakoś ciekawie przemyślan
Opiera się na Inicjatywie oraz na umiejętnym wykorzystaniu zdolności stworów oraz herosa. Oczywiście pewna część pozostaje w rękach losu, ale i na to jest sposób np: żeton Szczęście. Co do planszy, była taka koncepcja i wiele pomysłów jak to rozwiązać, żaden jednak mnie nie satysfakcjonował (problemem jest czas potrzebny do takiego rozegrania bitwy).
1. wyróżnijcie bardziej akapity z warunkami zwycięstwa. Obecnie jest wciśnięty między wstęp a zawartość pudełka, jak jakiś nieistotny szczegół, a to przecież najważniejsza informacja w grze.
Bez przesady jest na początku instrukcji jako najważniejsza sprawa :)
No i najważniejsze - czemu nie ma kart pomocy? Przy takiej ilości różnych ikon jest to niezbędny dodatek, żeby gra co chwilę nie stawała w miejscu (szczególnie w pierwszych partiach). Jedna karta na gracza, podsumowująca wszystkie efekty, zdolności i dostępne akcje, bardzo ułatwiłaby rozgrywkę.
Taka karteczka byłaby dosyć monstrualna, ikon zasad jest sporo.
Od razu nasuwa się też pytanie - czy jak w wersji dwuosobowej wylosuję kafelki na zasadzie "9 z 16" (i podobnie 12 z 16 przy 3 osobach) to zepsuję grę?
Zepsujesz grę, bo zepsuje się balans punktów Potęgi do zdobycia na planszy
Brakuje mi też jakichś opcjonalnych warunków zwycięstwa, żeby zróżnicować scenariusze, np. kontrola nad punktami mapy czy zgromadzenie X surowców.
Z czasem ukażą się na stronie różne scenariusze, w których będą zmienione warunki zwycięstwa.

Dzięki za wszystkie uwagi dotyczące instrukcji i pozytywne komentarze.

Re: Might & Magic Heroes

: 07 gru 2012, 23:28
autor: Komimasa
Rzeczywiście, oddzielna plansza na bitwę i cała mechanika z nią związana wydłużyłaby pewnie grę, ale Heroes to zawsze była długa graxd

Co do magii mam nadzieję, że z tymi zwojami rzeczywiście tak jest w sumie umknął mi ten szczegół, że są zakryte prze innymi graczami przyznam.

Fajnie by było jakbyście dali grę do wideo-recenzji Wookiemu. Gość ma ponad 190 video castów na koncie, rzeczowo przedstawia produkt pokazuje, jak wygląda rozgrywka. Fajne ma te video recki:)

Re: Might & Magic Heroes

: 08 gru 2012, 00:21
autor: bart8111
Argument - nie daliśmy kart pomocy bo tych ikon jest jednak sporo - wydaje mi się jakiś dziwny :)