Eclipse - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

puciek2 pisze:
galthran pisze:Moim zdaniem zapis w EXP:

...

zatem tutaj też nie widzę miejsca do interpretacji. Lataj sobie statkiem z jump driv'em jak chcesz, ale do EXP i INF potrzebne są wormhole według zasad i tyle.

Rozumiem to co piszesz i nie mam zdania, która interpretacja jest "lepsza".
Ale jak pisałem obie mają uzasadnienie. Tutaj skoro widzisz uzasadnienie dla pierwszej skupię się tylko na drugiej. Tak jak cytowałeś można wykonywać EXP i INF ze statków. To jednoznacznie wskazuje że właściwość statków (w tym przypadku jest decydująca). Zasatanawiając się nad tym jaka to właściwość statku, moim zdaniem tylko właściwość dotycząca ruchu. Co w przepisach także jest wyszczególnione. Można tam gdzie tunel czasoprzestrzeny obustronny, lub jednostronny przy wormholu (oba przypadki wskazują na możliwość poruszania się). Jump drive to też właściwość poruszania się statku.


Ale tak jak pisałem można tak w nieskończoność się przekonywać i nie przekonać. Dlatego pozostają ustalenia graczy przy stole. Ja jestem w stanie zrozumieć obie strony.
Po mojemu nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że EXP lub INF wykonuje się ze statku, a z pola ze statkiem. To dwie rożne koncepcje. Dlatego ja nie mam już wątpliwości, że zarówno EXP jak i INF wykonywane jest według ogólnych zasad niezależnie od tego, jak wyposażony jest statek. (baza gwiezdna chyba też może być źródłem tych akcji) Odnośnie wormhole gen domyślam się, że znajdzie się doprecyzlwanie w zasadach.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

Żeby było jasne; jeżeli utrzyma się niezgoda w interpretacji, podporządkuję się werdyktowi gospodarza.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

puciek2 pisze:
galthran pisze:Tu nie ma miejsca do interpretacji - cytowałem zasady gry. Musi być wormhole na hexach i tyle.
No nie obustronny tunel też może być.
Tak :) Wormhole - z ang. - tunel czasoprzestrzenny, ty zapewne masz na myśli technologie Wormhole Generator ;) Z lenistwa wolę angielską nazwę :P

szlachcicpolski pisze: Po mojemu nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że EXP lub INF wykonuje się ze statku, a z pola ze statkiem. To dwie rożne koncepcje. Dlatego ja nie mam już wątpliwości, że zarówno EXP jak i INF wykonywane jest według ogólnych zasad niezależnie od tego, jak wyposażony jest statek. (baza gwiezdna chyba też może być źródłem tych akcji) Odnośnie wormhole gen domyślam się, że znajdzie się doprecyzlwanie w zasadach.
Dokładnie to mam na myśli - wyposażenie statku nie jest istotne - a zasady akcji są tutaj jasne.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Ok, zgadzam się z argumentem, że akcje mówią o polu, a nie statku i tak pewnie gra większość.

Jakkolwiek nieintuicyjne jest dla mnie to, że taki statek, może INF robić pod siebie, ale w tym wypadku nie obok siebie, chyba, że wcześniej zmarnuję akcję na MOV, aby go przesunąć. Jakoś idea Jump Drive kojarzy mi się z mobilnością i szybkością, a nie marnowaniem czasu (akcji), aby w ogóle to uruchomić :wink:
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

szlachcicpolski pisze:
...

Po mojemu nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że EXP lub INF wykonuje się ze statku, a z pola ze statkiem. To dwie rożne koncepcje. Dlatego ja nie mam już wątpliwości, że zarówno EXP jak i INF wykonywane jest według ogólnych zasad niezależnie od tego, jak wyposażony jest statek. (baza gwiezdna chyba też może być źródłem tych akcji)

...
No i to właśnie należałoby wyjaśnić u twórców. Czy chodzi tu o właściwość dotyczącą ruchu, na co by wskazywały przykłady wyboru technolgii i połączeń wszechświata. Czy tak jak piszesz może to być także baza gwiezdna (czy jest ona statkiem ?) czyli nie ma znaczenia czy można tam wkroczyć explorując z hex-a, który ma samą bazę gwiezdną.

Zgodziłbym się na to że nie mają znaczenia właściwości statku jeśli można by było explorować z hex-a zawierającego jedynie bazę gwiezdną. To jest dodatkowe pomocnicze pytanie.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Zgodnie z instrukcją StarBase jest statkiem, tyle że nie może się poruszać.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

Strona 6 instrukcji:

Statki używane są do walk
z innymi graczami oraz Starożytnymi,
nie będącymi graczami, jak
również okazjonalnie do eksploracji.
Istnieją cztery typy statków:
• myśliwce (Interceptor);
8 dostępnych dla każdego gracza
• krążowniki (Cruiser); 4 dostępne
• pancerniki (Dreadnought); 2 dostępne
• bazy gwiezdne (Starbase); 4 dostępne

Wniosek - bazy są statkami
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Zgadza się.
Tak samo jak zasiedlone orbitale Wygnańców.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 13:07 przez dicer, łącznie zmieniany 1 raz.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

galthran pisze:Zgodnie z instrukcją StarBase jest statkiem, tyle że nie może się poruszać.
No cóż jeśli z bazy gwiezdnej można explorować na sąsiedni hex, to nie widzę argumentów aby utrzymywać że sam jump drive do tego wystarczy.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Jump drive wystarczy, jak najbardziej - po prostu patrzysz na to od złej strony - akcje mają swoje zasady i są kompletnie niezależne od tego co statek ma na pokładzie. Każdym statkiem możesz eksplorować, ale eksploracja wymaga, abyś i tak dołączył nowy hex do hexa z którego eksplorujesz w taki sposób aby utworzyć pełny tunel. Nie ma znaczenia jaki statek posiadasz - i tak musi być pełne połączenie inaczej nie możesz położyć nowego heksa.

Zatem podsumowując - statek z drivem, jump drivem bez drive'a - może eksporować, bo nie ma znaczenia co ma na pokładzie. Idąc dalej statek z Jum Drive'm nie może ekspolorwać tak, aby dołączyć nowy heks do heksa, z którego następuje akcja bez pełnego utworzenia tunelu między tymi dwoma heksami, bo takie a nie inne są reguły dotyczące akcji EXP. Analogicznie z INF.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

galthran pisze:Jump drive wystarczy, jak najbardziej - po prostu patrzysz na to od złej strony - akcje mają swoje zasady i są kompletnie niezależne od tego co statek ma na pokładzie. Każdym statkiem możesz eksplorować, ale eksploracja wymaga, abyś i tak dołączył nowy hex do hexa z którego eksplorujesz w taki sposób aby utworzyć pełny tunel. Nie ma znaczenia jaki statek posiadasz - i tak musi być pełne połączenie inaczej nie możesz położyć nowego heksa.

Zatem podsumowując - statek z drivem, jump drivem bez drive'a - może eksporować, bo nie ma znaczenia co ma na pokładzie. Idąc dalej statek z Jum Drive'm nie może ekspolorwać tak, aby dołączyć nowy heks do heksa, z którego następuje akcja bez pełnego utworzenia tunelu między tymi dwoma heksami, bo takie a nie inne są reguły dotyczące akcji EXP. Analogicznie z INF.
Wydaje mi się, że po wynalezieniu technologii Wormhole Generator można wykonywac zarówno EXP jak i INF przez połączenia połowiczne.

Z resztą się zgadzam.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

galthran pisze:Jump drive wystarczy, jak najbardziej - po prostu patrzysz na to od złej strony - akcje mają swoje zasady i są kompletnie niezależne od tego co statek ma na pokładzie. Każdym statkiem możesz eksplorować, ale eksploracja wymaga, abyś i tak dołączył nowy hex do hexa z którego eksplorujesz w taki sposób aby utworzyć pełny tunel. Nie ma znaczenia jaki statek posiadasz - i tak musi być pełne połączenie inaczej nie możesz położyć nowego heksa.

Zatem podsumowując - statek z drivem, jump drivem bez drive'a - może eksporować, bo nie ma znaczenia co ma na pokładzie. Idąc dalej statek z Jum Drive'm nie może ekspolorwać tak, aby dołączyć nowy heks do heksa, z którego następuje akcja bez pełnego utworzenia tunelu między tymi dwoma heksami, bo takie a nie inne są reguły dotyczące akcji EXP. Analogicznie z INF.
Zacznę od tego, że zgadzam się z Twoją interpretacją zasad, ale niekoniecznie już z tym uzasadnieniem.

Zasady mówią też trochę co innego, niż piszesz, bo jeśli masz technologię Wormhole Generator to możesz wtedy jak najbardziej umieszczać połówki tuneli, możesz nawet zacząć z krawędzi, gdzie nie ma połówki, ale musisz umieścić połówkę z tej strony na nowym heksie. Ta technologia jest technologią ogólną, nie zajmuje miejsca w schemacie ulepszeń, ale logicznie jak najbardziej jest ulepszeniem wszystkich statków we flocie. Spór o interpretację Jump Drive dotyczył tylko tego czy część na statku może być traktowana jak ogólnodostępna technologia. Najlepszym dowodem na to, że nie może i obalającym twierdzenie, że te akcje są związane z napędem jest to, że można dokonywać INF i EXP z bazy gwiezdnej, a przecież baza, nie może mieć żadnego napędu.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

szlachcicpolski pisze:
Wydaje mi się, że po wynalezieniu technologii Wormhole Generator można wykonywac zarówno EXP jak i INF przez połączenia połowiczne.

Z resztą się zgadzam.
Tak, oczywiście Wormhole Generator ma wpływ na INF i EXP:

Cytat z zasad dla EXP:
Jeżeli posiadasz technologię generatora tuneli czasoprzestrzennych (Wormhole Generator), to możesz
umieszczać heksy tak, że tylko połowa tunelu czasoprzestrzennego będzie łączyła heks właśnie położony z
heksem, z którego dokonujesz eksploracji.
Oraz INF:
Jeżeli posiadasz technologię generatora tuneli czasoprzestrzennych (Wormhole Generator), to możesz akcję
wpływy wykonywać także przez krawędzie heksów, które zawierają tunel czasoprzestrzenny tylko z jednej strony
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: galthran »

Blugkolf pisze:
galthran pisze:Jump drive wystarczy, jak najbardziej - po prostu patrzysz na to od złej strony - akcje mają swoje zasady i są kompletnie niezależne od tego co statek ma na pokładzie. Każdym statkiem możesz eksplorować, ale eksploracja wymaga, abyś i tak dołączył nowy hex do hexa z którego eksplorujesz w taki sposób aby utworzyć pełny tunel. Nie ma znaczenia jaki statek posiadasz - i tak musi być pełne połączenie inaczej nie możesz położyć nowego heksa.

Zatem podsumowując - statek z drivem, jump drivem bez drive'a - może eksporować, bo nie ma znaczenia co ma na pokładzie. Idąc dalej statek z Jum Drive'm nie może ekspolorwać tak, aby dołączyć nowy heks do heksa, z którego następuje akcja bez pełnego utworzenia tunelu między tymi dwoma heksami, bo takie a nie inne są reguły dotyczące akcji EXP. Analogicznie z INF.
Zacznę od tego, że zgadzam się z Twoją interpretacją zasad, ale niekoniecznie już z tym uzasadnieniem.

Zasady mówią też trochę co innego, niż piszesz, bo jeśli masz technologię Wormhole Generator to możesz wtedy jak najbardziej umieszczać połówki tuneli, możesz nawet zacząć z krawędzi, gdzie nie ma połówki, ale musisz umieścić połówkę z tej strony na nowym heksie. Ta technologia jest technologią ogólną, nie zajmuje miejsca w schemacie ulepszeń, ale logicznie jak najbardziej jest ulepszeniem wszystkich statków we flocie. Spór o interpretację Jump Drive dotyczył tylko tego czy część na statku może być traktowana jak ogólnodostępna technologia. Najlepszym dowodem na to, że nie może i obalającym twierdzenie, że te akcje są związane z napędem jest to, że można dokonywać INF i EXP z bazy gwiezdnej, a przecież baza, nie może mieć żadnego napędu.
Dwie kwestie: po pierwsze Jump Drive nie jest technologią ogólną tylko upgrade'em, po drugie i myślę, że najważniejsze, zasady nie zostały zmienione po dodaniu tego elementu, a jeżeli nie zostały zmienione, to obowiązują te do tej pory, w których jak już zauważyliśmy tutaj wszyscy nie uwzględniają tego, aby Jump Drive jakoś wpływał na EXP i INF a jedynie na ruch statków i to wyposażonych w niego. Zatem w mocy pozostają zasady do tej pory obowiązujące. Oczywiście Home rule zostają zawsze home rule'ami i nikt nie broni graczom modyfikować zasady jeśli taka ich wola :) Ja poprostu jestem ich przeciwnikiem :)
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

Blugkolf pisze:
...

Najlepszym dowodem na to, że nie może i obalającym twierdzenie, że te akcje są związane z napędem jest to, że można dokonywać INF i EXP z bazy gwiezdnej, a przecież baza, nie może mieć żadnego napędu.
Zgadzam się w pełni. Mnie też ten argument przekonuje i właściwie tylko ten.

EDITED:
Choć jak sobie już jump-nę na drugą stronę (na normalnie niedostępny innym statkiem hex) tym statkiem z jump-dvrivem, to wtedy już nic mi nie przeszkodzi wykonywać EXP i INF.
Tak jak bym nagle jakimś myśliwcem całe zgraje kolonistów i infrastruktury przemycił. Ciekawe.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 17:23 przez puciek2, łącznie zmieniany 1 raz.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

Pytania:
1. Wpływy. Można przenieść do dwóch dysków wpływów m.in. pomiędzy układami. (Z układu na którym jest dysk na układ, na którym nie ma ...). Ale czy można później przenieść odwrotnie ?
Tzn. Przenosimy w jednej akcji INF dysk tam gdzie go nie ma. Zasiedlamy go, a następnie z powrotem zdejmujemy i ten sam dysk wracamy i zasiedlamy układ wyjściowy. Taki manewr ma sens np. gdy chcemy skorzystać z manewru "białej planety" aby przenieść kostki pomiędzy różnymi torami zasobów a nie chcemy/(nie możemy) technicznie bankrutować lub nie mamy statków na ww polach.

2. Tu już trochę po bandzie, ale moim zdaniem zgodnie z przepisami. Statków kolonizacyjnych można używać w dowolnym momencie własnej tury. Wyobraźmy sobie taki scenariusz. Akcja INF kładziemy dysk wpływów i kolonizujemy. Drugi dysk i kolonizujemy a na koniec akcji INF odwracamy dwa statki kolonizacyjne bo wszak w instrukcji jest napisane że w ramach akcji wpływów można odwrócić dwa statki kolonizacyjne.
"During the Influence action, you may turn two of your used Colony Ships face up..."
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

puciek2 pisze:Pytania:
1. Wpływy. Można przenieść do dwóch dysków wpływów m.in. pomiędzy układami. (Z układu na którym jest dysk na układ, na którym nie ma ...). Ale czy można później przenieść odwrotnie ?
Tzn. Przenosimy w jednej akcji INF dysk tam gdzie go nie ma. Zasiedlamy go, a następnie z powrotem zdejmujemy i ten sam dysk wracamy i zasiedlamy układ wyjściowy. Taki manewr ma sens np. gdy chcemy skorzystać z manewru "białej planety" aby przenieść kostki pomiędzy różnymi torami zasobów a nie chcemy/(nie możemy) technicznie bankrutować lub nie mamy statków na ww polach.
Możesz przenieść dwa dyski między planszą a torem wpływów. Jeżeli ruszasz je na planszy między dwoma systemami, technicznie jeden zdejmujesz z planszy na tor, a drugi z toru na planszę.
puciek2 pisze: 2. Tu już trochę po bandzie, ale moim zdaniem zgodnie z przepisami. Statków kolonizacyjnych można używać w dowolnym momencie własnej tury. Wyobraźmy sobie taki scenariusz. Akcja INF kładziemy dysk wpływów i kolonizujemy. Drugi dysk i kolonizujemy a na koniec akcji INF odwracamy dwa statki kolonizacyjne bo wszak w instrukcji jest napisane że w ramach akcji wpływów można odwrócić dwa statki kolonizacyjne.
"During the Influence action, you may turn two of your used Colony Ships face up..."
Tak. Po mojemu w skrajnym przypadku Plantan z czterema statkami kolonizacyjnymi możesz w fazie INF zasiedlić 6 planet.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

szlachcicpolski pisze:
puciek2 pisze:Pytania:
1. Wpływy. Można przenieść do dwóch dysków wpływów m.in. pomiędzy układami. (Z układu na którym jest dysk na układ, na którym nie ma ...). Ale czy można później przenieść odwrotnie ?
Tzn. Przenosimy w jednej akcji INF dysk tam gdzie go nie ma. Zasiedlamy go, a następnie z powrotem zdejmujemy i ten sam dysk wracamy i zasiedlamy układ wyjściowy. Taki manewr ma sens np. gdy chcemy skorzystać z manewru "białej planety" aby przenieść kostki pomiędzy różnymi torami zasobów a nie chcemy/(nie możemy) technicznie bankrutować lub nie mamy statków na ww polach.
Możesz przenieść dwa dyski między planszą a torem wpływów. Jeżeli ruszasz je na planszy między dwoma systemami, technicznie jeden zdejmujesz z planszy na tor, a drugi z toru na planszę.
Oj chyba nie:
"By selecting the Influence action, you may move up to two
Influence Discs. These moves may be:
• from your Influence Track, or
• from a hex where you have an Influence Disc

• to a hex that does not contain an Influence Disc or an enemy
Ship and is adjacent to a hex where you have a disc
or a Ship, or

• to a hex where only you have a Ship, or
• back to your Influence Track.
"
szlachcicpolski pisze:
puciek2 pisze: 2. Tu już trochę po bandzie, ale moim zdaniem zgodnie z przepisami. Statków kolonizacyjnych można używać w dowolnym momencie własnej tury. Wyobraźmy sobie taki scenariusz. Akcja INF kładziemy dysk wpływów i kolonizujemy. Drugi dysk i kolonizujemy a na koniec akcji INF odwracamy dwa statki kolonizacyjne bo wszak w instrukcji jest napisane że w ramach akcji wpływów można odwrócić dwa statki kolonizacyjne.
"During the Influence action, you may turn two of your used Colony Ships face up..."
Tak. Po mojemu w skrajnym przypadku Plantan z czterema statkami kolonizacyjnymi możesz w fazie INF zasiedlić 6 planet.
Ciekawe czy wszyscy tak grają ? Bo jak tak nigdy nie robiłem.
tse
Posty: 17
Rejestracja: 15 sie 2013, 09:52
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse

Post autor: tse »

po to jest akcja influence, aby można było odwracać użyte statki kolonizacyjne, nie jest powiedziane, że odwraca się je tylko na początku akcji

https://boardgamegeek.com/article/18227996#18227996
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Eclipse

Post autor: Dellas »

Ciekawe czy wszyscy tak grają ? Bo jak tak nigdy nie robiłem.
Tak gra mod zawsze i wydawało mi się to oczywiste.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

tse pisze:po to jest akcja influence, aby można było odwracać użyte statki kolonizacyjne, nie jest powiedziane, że odwraca się je tylko na początku akcji

https://boardgamegeek.com/article/18227996#18227996
ok dzięki. Pozostała wątpliwość w przypadku pytania pierwszego:
1. Wpływy. Można przenieść do dwóch dysków wpływów m.in. pomiędzy układami. (Z układu na którym jest dysk na układ, na którym nie ma ...). Ale czy można później przenieść odwrotnie ?
Tzn. Przenosimy w jednej akcji INF dysk tam gdzie go nie ma. Zasiedlamy go, a następnie z powrotem zdejmujemy i ten sam dysk wracamy i zasiedlamy układ wyjściowy. Taki manewr ma sens np. gdy chcemy skorzystać z manewru "białej planety" aby przenieść kostki pomiędzy różnymi torami zasobów a nie chcemy/(nie możemy) technicznie bankrutować lub nie mamy statków na ww polach.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

puciek2 pisze:
tse pisze:po to jest akcja influence, aby można było odwracać użyte statki kolonizacyjne, nie jest powiedziane, że odwraca się je tylko na początku akcji

https://boardgamegeek.com/article/18227996#18227996
ok dzięki. Pozostała wątpliwość w przypadku pytania pierwszego:
1. Wpływy. Można przenieść do dwóch dysków wpływów m.in. pomiędzy układami. (Z układu na którym jest dysk na układ, na którym nie ma ...). Ale czy można później przenieść odwrotnie ?
Tzn. Przenosimy w jednej akcji INF dysk tam gdzie go nie ma. Zasiedlamy go, a następnie z powrotem zdejmujemy i ten sam dysk wracamy i zasiedlamy układ wyjściowy. Taki manewr ma sens np. gdy chcemy skorzystać z manewru "białej planety" aby przenieść kostki pomiędzy różnymi torami zasobów a nie chcemy/(nie możemy) technicznie bankrutować lub nie mamy statków na ww polach.
Możesz. Z FAQ:

Q: If I use the Influence action to pick up an Influence Disc from a hex and place it back to the same hex, does it take one or two moves?
A: Two moves. You have to move it from the hex to your Influence Track or another hex, and then move it back to the hex.

Przy czym chodzi oczywiście o 2 ruchy, które również można wykonać w ramach jednej akcji.

Natomiast statków można używać (jak również odświeżać) w dowolnym momencie tej akcji - kiedyś to specjalnie sprawdzałem na BGG pod kątem tego czy dokonując INF można skorzystać z odświeżenia statków, kiedy zaczyna się akcję mając ciągle nieużyte w tej rundzie wszystkie statki. Można. Także potwierdzam, że akcje statków można wstrzykiwać w dowolnym momencie trwania akcji, czyli np. pomiędzy jednym, a drugim ruchem dysku w ramach jednej akcji INF. Stąd też można aktywować statki po pierwszym ruchu dysku, a następnie je jeszcze odświeżyć, zanim cała akcja dobiegnie końca. Dlatego możesz przenieść dysk, użyć statków, od razu odświeżyć np. jeden i ponownie przenieść dysk, użyć statku i ponownie odświeżyć jeden.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Eclipse

Post autor: puciek2 »

Rho Indi.
Ma jako rasa dwóch ambasadorów. Czy kupując rozwinięcie flota dyplomatyczna zyskuje przy tym 3-ciego i może wymienić trzech ?
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse

Post autor: Blugkolf »

puciek2 pisze:Rho Indi.
Ma jako rasa dwóch ambasadorów. Czy kupując rozwinięcie flota dyplomatyczna zyskuje przy tym 3-ciego i może wymienić trzech ?
To rozwinięcie nie daje nowego żetonu ambasadora - Rho Indi na tym zyskuje to samo co pozostałe rasy - dodatkowy slot na położenie ambasadora/żetonu reputacji.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse

Post autor: dwainlittle »

Witam,

jesteśmy ze znajomy po naszej 3ciej rozgrywce i pojawiło się kilka wątpliwości - pomoże ktoś je rozwiać?

1. Dodając ulepszenia na statku można kumulować bonus dotyczący w szczególności modyfikatorów trafień [budując oba ulepszenia+2 i +3] np komputery? I uzyskać w ten sposób combo, że każdy rzut kością z wynikiem od 2 w górę oznacza trafienie [oczywiście minus ewentualne bonusy przeciwnika]

2. Czy bonusy z komputerów są również brane pod uwagę przy sprawdzaniu trafienia rakietami, oraz bombami [próba wybicia populacji w zajętym obszarze?]

3. W fazie porządkowania można dokonywać konwersji dóbr wg odpowiedniego przelicznika? Chodzi o sytuację gdy mam za mało kredytów i musiałbym bankrutować, ale mam dość punktów nauki by pokryć tę stratę bez bankructwa. Wydaje mi się, że to jak najbardziej dozwolone?

4. Po spasowaniu mamy możliwość reakcji. Czy jeśli raz z niej zrezygnujemy możemy później zareagować na kolejną akcję przeciwnika? Sytuacja gracz A pass gracz B pass gracz C pass gracz D buduje statki - gracze A,B,C brak reakcji Gracz D ruch statków - czy teraz gracze ABC mogą zareagować? Wydaje mi się, że tak - że prawo do reakcji gracz ma zawsze po akcji kogoś kto nie spasował bez względu na to czy na wcześniejsze akcje reagował [już po swoim pasie] czy nie.
ODPOWIEDZ