Achaja (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Achaja

Post autor: misioooo »

Mnie interesuje który sutek został finalnie wybrany ;) Chwilę jeszcze poczekam, zobaczymy jak się losy potoczą i stretchgole rozwiną :)
Same kafle i układanie bardzo przypomina mi grę Pretor (choć tam kart nie było i kostki inaczej działały)...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 958
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 43 times
Been thanked: 134 times

Re: Achaja

Post autor: Koshiash »

Nie ma to jak "...wredne i mętne pałacowe intrygi skazujące tysiące na śmierć w walce o... zniszczenie słabszych!". Grunt to stawiać przed sobą ambitne i mętne cele. :mrgreen:
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Achaja

Post autor: Jacek_PL »

Mnie zaciekawił natomiast drugi cel, ten za 40k czyli trzynasty kafelek planszy. Jak to ma się do opisu gdzie można przeczytać że kafelków jest czternaście ?
tomiz123
Posty: 150
Rejestracja: 16 sty 2013, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 5 times

Re: Achaja

Post autor: tomiz123 »

Rzeczywiście, aż sobie sprawdziłem i w komponentach jest 14 kafelków. Spora wpadka zważywszy że juz spór osób wsparło projekt.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Achaja

Post autor: mig »

Dobra, wsparłem w ciemno. Lubię książkę i chciałem mieć na półce coś co do niej choćby tytułem nawiązuje (bo póki co, za wiele klimatu książki w grze nie widzę;) Mimo, że Enclave i PLO jak dla mnie d...y nie urywają, to uważam je za dość solidne gry. Więc liczę, że tym razem autor zrobi coś jeszcze fajniejszego :)

powodzenia!
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: Achaja

Post autor: matio2007 »

Redimp: zerknijcie na opis Dominika Kasprzyckiego, chyba został stary z PLO :) warto zaktualizować.
Gra wygląda smakowicie, mam nadzieję, że pobijecie tym razem swój własny rekord wspieram.to!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Achaja

Post autor: schizofretka »

No dobra, kluczowe pytania:
1. Jak bardzo ugrzeczniona jest gra?
2. Jak wyczuwalny jest klimat (dla mnie w PLO akurat zadziwiająco jak na euro, bardziej niż w MK ze względu na niegemryczność).
3. Porównywalny tytuł pod względem ciężaru, losowości i negatywnej interakcji?
4. Czym się różni PLOv2.0 od 1ed?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: Wspieram.to »

tomiz123 pisze:Rzeczywiście, aż sobie sprawdziłem i w komponentach jest 14 kafelków. Spora wpadka zważywszy że juz spór osób wsparło projekt.
Też już o to pytałem Krzysztofa Wolickiego wyjaśnił mi o co chodzi. W dużym skrócie mamy 12 kafelków planszy i 2 kafle pomocnicze, cel za 40k dotyczy trzynastego kafelka miasta. Więcej nie powiem bo mnie w końcu Krzysiek pogoni za tłumaczenie za niego ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: RedImp »

Witam serdecznie.
Odpowiedzi na większość pytań znajdziecie w dzisiejszej AKTUALIZACJI NR 1: https://wspieram.to/4395-achaja-gra-planszowa.html

Sprawa kafelków została sprostowana w akcji i wynika z naszych skrótów myślowych. (przyznajemy się do tego :roll: )
Nie było to przedstawione w prosty sposób.

W grze mamy(14 kafelków):
- 12 kafelków obszarów TROY
- 1 KAFELEK z TOREM WŁADZY
- 1 KAFELEK RODU ORIONA

a w celach:
- 13-ty kafelek obszaru TROY
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: Tycjan »

Gra "Achaja", której mamy przyjemność patronować, w ciągu jednego dnia zdobyła ponad 50% wymaganej kwoty potrzebnej na jej wydanie. Ale wydawca (RedImp) oraz jej autor (Krzysztof Wolicki) nie próżnują i wpadli na tylko z pozoru szalony pomysł... Przeczytajcie jak obniżyć kolejne progi gry oraz zobaczcie jak wygląda jedna z kart w grze. Zegar tyka... :)
Więcej informacji na temat "Wyzwanie 72 godzin": http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... -medialny/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Achaja

Post autor: espresso »

Pewnie wyjdzie, że się czepiam, ale czy mógłby mi ktoś objaśnić to wyzwanie?
ZnadPlanszy pisze:Mamy dla Was wyzwanie, na zrealizowanie którego macie 36 godzin. (...) Naszym wyzwaniem dla Was jest realizacja projektu w ciągu 36 godzin. Macie zaledwie 24 godziny na osiągnięcie 100% wymaganej kwoty.

Czyli 36 czy 24h? Może warto dodać jakiś licznik, albo wyraźnie napisać graniczną datę i godzinę?
Aktualizacja nr 2 pisze:Naszym wyzwaniem dla Was w postaci osiągnięcia 100% kwoty w ciągu 36h od startu. Zostało nam zaledwie 24h na dokonanie tego wyczynu.
Z tego z kolei wynika, że projekt ma się ufundować w 36h od startu ... właśnie, czego? Bo jeśli od startu kampanii, to te 36h tak jakby już minęło...
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: RedImp »

espresso pisze:Pewnie wyjdzie, że się czepiam, ale czy mógłby mi ktoś objaśnić to wyzwanie?
ZnadPlanszy pisze:Mamy dla Was wyzwanie, na zrealizowanie którego macie 36 godzin. (...) Naszym wyzwaniem dla Was jest realizacja projektu w ciągu 36 godzin. Macie zaledwie 24 godziny na osiągnięcie 100% wymaganej kwoty.

Czyli 36 czy 24h? Może warto dodać jakiś licznik, albo wyraźnie napisać graniczną datę i godzinę?
Aktualizacja nr 2 pisze:Naszym wyzwaniem dla Was w postaci osiągnięcia 100% kwoty w ciągu 36h od startu. Zostało nam zaledwie 24h na dokonanie tego wyczynu.
Z tego z kolei wynika, że projekt ma się ufundować w 36h od startu ... właśnie, czego? Bo jeśli od startu kampanii, to te 36h tak jakby już minęło...
Już wszystko zostało sprostowane w akcji :oops:

Chodzi o osiągnięcie celu w 72h od startu akcji.
Czas mija dokładnie 17 kwietnia o godzinie 12:00.

Przepraszamy za kłopot.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Achaja

Post autor: sqb1978 »

być może minęło 12h od startu gdy to było pisane.

W kontekście komunikacji medialnej ważna nauka do przyswojenia, aby nie robić zbyt wielu punktów odniesienia :)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: RedImp »

sqb1978 pisze:być może minęło 12h od startu gdy to było pisane.

W kontekście komunikacji medialnej ważna nauka do przyswojenia, aby nie robić zbyt wielu punktów odniesienia :)
Święta racja :!:
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Achaja

Post autor: misioooo »

redimp możesz odpowiedzieć na powyższe pytania schizofretki? Jak bardzo gra została "ugrzeczniona"?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: RedImp »

schizofretka pisze:No dobra, kluczowe pytania:
1. Jak bardzo ugrzeczniona jest gra?
2. Jak wyczuwalny jest klimat (dla mnie w PLO akurat zadziwiająco jak na euro, bardziej niż w MK ze względu na niegemryczność).
3. Porównywalny tytuł pod względem ciężaru, losowości i negatywnej interakcji?
4. Czym się różni PLOv2.0 od 1ed?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
1) Nie ma w niej pornografi ale są skąpo odziane kobiety na niektórych kartach.
2) Nie nam to obiektywnie oceniać. Na Pyrkonie mamy stoisko, gdzie będzie można zagrać i mamy nadzieję, że grający napiszą o tym kilka słów.
3) Zasady są proste, lecz jest sporo myślenia właśnie ze względu na ciągle zmieniającą się sytuacje na planszy. Gra bazuje głównie na negatywnej interakcji. Ciężar w skali od 1-5 dalibyśmy 3,5.
4. Proszę zerknąć do aktualizacji Nr. 1 w akcji na wspieram.to
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Achaja

Post autor: schizofretka »

Akurat mniej mi o pornografię chodziło i skapo odziane kobiety, tego i tak pełno - raczej o pewną brutalność realiów i mechaniki. To chyba ciężar trudniejszych gier familijnych, a w wypadku euro to nawet walki wpływów ninja są cukierkowe. Znowu, niekonicznie chodzi o grafikę, chociaż bardziej mroczna zawsze pomaga, ale produkt świadomie przeznaczony raczej dla dojrzalszego odbiorcy, zwłaszcza w brutalności mechaniki, jak w GoT. W PLO to w pewnym stopniu było widać - fluff, figurka czyniącego szpiega i widmo świata ratującego się śniegiem, ale PLO to ewidentnie produkt niszowy był (i chwała wak za to!). Po PLO w zasadzie powinienem kupić w ciemno, ale jeśli jest wyraźnie lżejsza od PLO, to nie jest to typ gier często lądujący u mnie na stole - euro zawsze mózgożery, ewentualnie lżejsze wieloosobówki konfliktowe.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: wis »

O brutalność możesz być spokojny :). Moja partia wyglądała tak, że dwie pierwsze tury prowadził mój przeciwnik - niewiele, ale jednak. Do trzeciej podszedłem jednak z przewagą kuzynów i kart intryg (i zapasem gotówki). Najpierw wybiłem/przejąłem jego kuzynów - czyli możliwości kontrowania moich intryg. Potem okradłem go z całej gotówki - stracił możliwość płacenia postaciom za akcje. Jak już spasował, uruchomiłem znajomości i wymiotłem go z planszy kombinacją postaci. On w tym czasie zyskiwał złoto (po pasie dostajesz 2zł za każdą turę, którą robi przeciwnik), przez co odwinął się w fazie dominacji. Kilka planów mi pokrzyżował, ale za mało. W kolejnej partii nie byłoby tak jednostronnie, obaj dopiero poznawaliśmy myki, jakie można w tej grze zrobić.

Od gier, które lubimy (mamy podobny gust), Achaja najbardziej różni się brakiem figurek. Twoja siła jest reprezentowana kostką, zmiany tej siły to przerzuty, zmiany wartości itp. Wizualnie jest słabiej, wiadomo, ale gra ma mechanikę opartą na tych kościach, no i cena gry ze 120 figurkami by nie przeszła (120 = 4*30, gdyby zamienić oczka na kościach na figurki).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Achaja

Post autor: kaszkiet »

Zauważyłem skan karty do gry w tym artykule - http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... -medialny/
Kwestia wymyślnego fontu do opisów była już chyba poruszana, ale ja się głównie chcę przyczepić, że powinno być "dwiema" kośćmi, a nie "dwoma" :)
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 578 times
Been thanked: 933 times

Re: Achaja

Post autor: Galatolol »

Moglibyście wprost powiedzieć, czemu nie użyjecie czytelniejszej czcionki, skoro wszyscy wam to podpowiadają?
A może chodzi o pretekst dla upgrade kita, który podbije wsparcie następnej akcji? :evil:
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Achaja

Post autor: schizofretka »

No dobra, jak dojadę do komputera wesprę :)
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Achaja

Post autor: RedImp »

Galatolol pisze:Moglibyście wprost powiedzieć, czemu nie użyjecie czytelniejszej czcionki, skoro wszyscy wam to podpowiadają?
A może chodzi o pretekst dla upgrade kita, który podbije wsparcie następnej akcji? :evil:
Ale nas rozpracowałeś ;)
Mówiąc poważnie to prototyp! Tak nas wyczuliliście na punkcie czcionki, że bankowo damy czytelną i prostą. Chwała wam za to!
Dlatego Was męczymy co akcję. Chcemy wiedzieć, co robimy źle :roll:
pawelacb
Posty: 231
Rejestracja: 01 sty 2014, 11:53
Been thanked: 4 times

Re: Achaja

Post autor: pawelacb »

To i ja się wypowiem, chcę wesprzeć projekt ale mam wątpliwości, głównie natury estetycznej. Kompletnie nie podoba mi się oprawa graficzna pudełka. Nic tam nie ma, wygląda jak jedna z gier która nie ma żadnej treści, żadnego przekazu. Dlaczego na pudełku nie ma Achaji? Grafika na pudełku jest brzydka i nijaka, przepraszam jeżeli kogoś uraziłem ale takie mam subiektywne odczucia. Pan Lodowego Ogrodu miał klimatyczną oprawę, boję się że w tym przypadku nie będzie tak dobrze. Jeżeli karty i elementy gry będą miały podobną oprawę to zaczynam się niepokoić. A może projekt graficzny pudełka tak jak i innych elementów gry nie jest jeszcze przesądzony.

Druga sprawa dotyczy pakietu Książę. Jego koszt to 359 zł, z tego wynika że sama gra Pan Lodowego Ogrodu będzie w tym pakiecie kosztowała 230 zł. Czy drugie wydanie będzie się różniło od pierwszego, że gra jest droższa o 40zł?

Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Achaja

Post autor: sqb1978 »

Właśnie napisano, że to prototyp. Strzelam, że na pudełku będzie pani od sutków ;)
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Achaja

Post autor: Drakkainen »

pawelacb pisze: Druga sprawa dotyczy pakietu Książę. Jego koszt to 359 zł, z tego wynika że sama gra Pan Lodowego Ogrodu będzie w tym pakiecie kosztowała 230 zł. Czy drugie wydanie będzie się różniło od pierwszego, że gra jest droższa o 40zł?
1. Gra w takiej postaci w ogóle nie miała mieć dodruku. I gdyby tak było to pierwsze wydanie na aukcjach byłoby już teraz warte 250 zł i ta cena by tylko wraz z czasem rosła.
2. Nie jest to czysty przedruk (nowa mapa, nowe plansze graczy), a już podczas pierwszej kampanii cena była zaniżona w stosunku do kosztów jej wyprodukowania. Tylko nie porównuj z cenami gier które idą są drukowane w nakładzie powyżej tysiąca. Ta nie jest i nie będzie.
3 Teraz RedImp nie musi maksymalnie ścinać ceny w dół tylko po to by wydać grę. Gra już została wydana, ma swoją renomę w środowisku graczy, albo kupujesz po zaproponowanej cenie albo nie. Do FFG nikt nie smaruje postów ad personam z pytaniami czemu gra kosztuje 100 $, a koszt przy takim taśmociągu jaki u nich idzie to są grosze.
ODPOWIEDZ