Strona 9 z 9

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 24 lis 2020, 23:28
autor: japanczyk
BOLLO pisze: 24 lis 2020, 18:56 Ten caly Abys to tak patrze taka Aquatica...
Graficznie Abys jakos bardziej mi lezy.
Te gry nie maja ze sobą nic wspólnego poza tematyka

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 25 lis 2020, 09:03
autor: BOLLO
japanczyk pisze: 24 lis 2020, 23:28
BOLLO pisze: 24 lis 2020, 18:56 Ten caly Abys to tak patrze taka Aquatica...
Graficznie Abys jakos bardziej mi lezy.
Te gry nie maja ze sobą nic wspólnego poza tematyka
Która zatem przypadła Ci bardziej do gustu i dlaczego?

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 03 lut 2021, 10:32
autor: warlock
#Abyss w anglojęzycznym dodruku doczekał się pewnych zmian (nie znam szczegółów), wiem, że na kafelkach miast pojawiły się jakieś nowe symbole kluczy (na lordach chyba też) - załączam focię poglądową. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, czy najnowszy dodruk Rebela zawiera te zmiany?
Obrazek

/edit: Na grupie facebookowej otrzymałem info, że nowy dodruk Rebela nie ma tych zmian. Bardzo mnie ciekawią tak szczerze mówiąc, bo wygląda to na mocny rebalans gry.

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 03 lut 2021, 10:58
autor: gPapryk
warlock pisze: 03 lut 2021, 10:32 #Abyss w anglojęzycznym dodruku doczekał się pewnych zmian (nie znam szczegółów), wiem, że na kafelkach miast pojawiły się jakieś nowe symbole kluczy (na lordach chyba też) - załączam focię poglądową. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, czy najnowszy dodruk Rebela zawiera te zmiany?
Obrazek

/edit: Na grupie facebookowej otrzymałem info, że nowy dodruk Rebela nie ma tych zmian. Bardzo mnie ciekawią tak szczerze mówiąc, bo wygląda to na mocny rebalans gry.
Te grafiki na zdjęciu to są stare koncepty, w fazie projektowania gry jeszcze, wtedy był dobierany wygląd klucza itp. Takie coś nie weszło obecnie do produkcji.

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 03 lut 2021, 11:02
autor: warlock
Super, wielkie dziękI!

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 19 lut 2021, 18:37
autor: eveni
W sklepie Rebel jest mata do gry (podstawki i dodatków).
Spoiler:

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 19 lut 2021, 20:25
autor: Hardkor
Jak coś pytałem już sklepy - rebel tego nie sprzedaje im. Więc nie będzie do dorwania inaczej niż u nich w sklepie. Ja swoją już zamówiłem :)

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 19 lut 2021, 21:02
autor: Tringa
Ee... tam, jak to nie ma jak inaczej jej zdobyć? Ponad pół roku temu zamówiłam ją ze strony Bombyxa, przyszła i cały czas grzecznie służy :)

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 19 lut 2021, 23:33
autor: Hardkor
Chodziło mi o to, że sklepy typu aleplanszowki, dragon-eye etc nie beda mialy jej na sprzedaż, bo nie okłamujmy się u rebela wszystkie produkty +30% ceny w porównaniu do innych sklepów.

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 28 lis 2022, 08:13
autor: RUNner
Czas odkopać temat, skoro Abyss trafił do mojej kolekcji ;) Skorzystałem z oferty Rebela i nabyłem grę od razu z dodatkami. Na razie zagrałem dwukrotnie w 2 osoby i jestem zadowolony z zakupu. Abyss oferuje przyjemną lekkość rozgrywki. Nie odmóżdża, ale też nie przegrzewa zwojów. Nie ma oczywistych decyzji, ale nie ma też paraliżu. Tury graczy idą błyskawicznie, a cała partia nie sprawia wrażenia przeciągniętej w czasie. Z przyjemnością sprawdzę oba dodatki, które z tego co widzę, nie wywracają rozgrywki do góry nogami, a dodają nieco więcej przestrzeni dla graczy.

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 28 lis 2022, 10:06
autor: Hardkor
RUNner pisze: 28 lis 2022, 08:13 Czas odkopać temat, skoro Abyss trafił do mojej kolekcji ;) Skorzystałem z oferty Rebela i nabyłem grę od razu z dodatkami. Na razie zagrałem dwukrotnie w 2 osoby i jestem zadowolony z zakupu. Abyss oferuje przyjemną lekkość rozgrywki. Nie odmóżdża, ale też nie przegrzewa zwojów. Nie ma oczywistych decyzji, ale nie ma też paraliżu. Tury graczy idą błyskawicznie, a cała partia nie sprawia wrażenia przeciągniętej w czasie. Z przyjemnością sprawdzę oba dodatki, które z tego co widzę, nie wywracają rozgrywki do góry nogami, a dodają nieco więcej przestrzeni dla graczy.
No gra super tylko moim zdaniem balans trochę leży + szczęście co trafi się w kartach sojuszników (te małe karty z toru łowienia) bardzo zmienia grę. Nie raz miałem partię, gdy odsłaniałem same wysokie karty przez co miałem dobry dobór na rękę + perły od innych bo kupowali, a koleżanka same słabe. Finalnie nie chciała drugi raz przez to już grać. Ale gra dobra, w tej cenie bardzo warto sprawdzić :)

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 28 lis 2022, 10:57
autor: RUNner
Po dwóch partiach nie mogę ocenić balansu, natomiast częściej zgarniałem sojuszników z rady, zamiast stawiać na los eksploracji. Często brakowało mi pereł do zakupów lordów, ale szedłem na ilość sojuszników.

Re: Abyss (Bruno Cathala, Charles Chevallier)

: 01 gru 2022, 12:59
autor: RUNner
Dorzuciliśmy Krakena i rozgrywka jest jeszcze lepsza. Podobają mi się lokalizacje ze skarbami, gdzie można przetestować swojego farta. Do tego czarne perły też potrafią namieszać, ale trzeba ich używać z rozwagą. Dziś do gry wkroczy Lewiatan, bo faktycznie walka z potworem w podstawce jest mizerna. Zamówiłem już insert żeby wszystko mi się zmieściło w jednym pudełku, a to oznacza, że gra zagości w kolekcji na dłużej. Dla mnie Abyss to bardzo udana produkcja. Ma pewne wady, ale chce mi się grać, a to dla mnie jest najważniejszym kryterium.

Edit: Lewiatan wkroczył cały na biało :) Naprawdę dużo fajniej wygląda taka walka, choć wydłuża to trochę rozgrywkę, ale moim zdaniem warto. Faza eksploracji już nie pozwala graczowi bezkarnie unikać walki (która w samej podstawce żadną walką w sumie nie jest), bo jest ryzyko ataku ze strony lewiatana. No i wymóg poświęcenia sojusznika żeby atakować potwora też dodaje smaczku. Nagrody za pokonanie stwora są cenne, a do tego najlepszy gracz w ich ubijaniu otrzymuje tytuł pogromcy wart 5 punktów. Niby drobiazg ale dzięki niemu ograłem córkę 86:82! :)