Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Wincenty Jan pisze:... Dlaczego nie bedzię zbiórki na polskim odpowiedniku kickstartera?
Bo jest szansa na polską wersję w ramach KS.
A ja może trochę zmienię formę tego pytania: co stoi na przeszkodzie by równolegle do KS zorganizować akcję na wspieram.to z polskim wydaniem? Skoro na KS już jest wydana. Wrzucić te same cele, dodatki, ceny, etc. ten sam moment zakończenia akcji, no może próg 100% ciut niższy. Przecież pieniądze płynęłyby w to samo miejsce, drukować można przecież w tym samym miejscu i czasie.
Pytam tak po prostu ze zwykłej ciekawości osoby, która nie zna mechanizmów wydawniczych od podszewki, bo może stoi za tym jakaś obiektywna formalno-prawno-organizacyjna przeszkoda.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry Moje zniżkiPlanszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
DarkSide pisze:
A ja może trochę zmienię formę tego pytania: co stoi na przeszkodzie by równolegle do KS zorganizować akcję na wspieram.to z polskim wydaniem?
DarkSide pisze:
A ja może trochę zmienię formę tego pytania: co stoi na przeszkodzie by równolegle do KS zorganizować akcję na wspieram.to z polskim wydaniem?
Koszt obsługi? Potencjalny problem PRowy?
To. Plus z posta na początku wychodzi, że podpisali jakieś umowy, które nie pozwalają im na to. A przynajmniej nie do końca.
KS powoduje że dochodzi narzut na przeliczenia walut. Przez co gra wychodzi drożej. Tez wolałbym wspieram.to. Tak czy inaczej mam nadzieje ze pl wersja wogole będzie.
Tak czy siak gra mogłaby wyjść drożej że względu na fakt, że musieliby opłacić wspieram.to.
Za banki nie mogą odpowiadać, więc może warto zainwestować w konto walutowe jeśli się dużo na ks wspiera
Gdyby nie było słowa "ciut" mógłbyś tak to zinterpretować, a tak wyszło lekko naciągnięte
rattkin pisze:
DarkSide pisze:
Potencjalny problem PRowy?
Że niby Niemiec, Hiszpan, Francuz obrażą się że Polacy mają swoją wersję? Nie mam problemu z tym, że gra Felda najpierw wychodzi po niemiecku i angielsku tylko, albo że "Seasons" najpierw były tylko w wersji ANG/FR. To chyba inne nacje też nie powinny mieć z tym problemu.
gaseki pisze:
Plus z posta na początku wychodzi, że podpisali jakieś umowy, które nie pozwalają im na to. A przynajmniej nie do końca.
Jeśli to prawda, to dopiero jest wtopa PRowa.
I żeby nie było, trzymam z całych sił kciuki za wersję PL i nawet jeśli będzie "tylko" na KS to kupię.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry Moje zniżkiPlanszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
gaseki pisze:Tak czy siak gra mogłaby wyjść drożej że względu na fakt, że musieliby opłacić wspieram.to.
Za banki nie mogą odpowiadać, więc może warto zainwestować w konto walutowe jeśli się dużo na ks wspiera
KS pobiera swoją prowizje wiec wychodzi na to samo. A na KS nie wspieram wiec nie opłaca mi się zakładać dodatkowych kont tylko po to żeby taniej kupić polską grę opartej na polskiej komputerowej grze polskiego autora na amerykańskim portalu gdy istnieje znany polski. Przy Age of discovery jednocześnie był Ks i przedsprzedaz u hobbitow i innych zagranicznych wydawców. Kasa z tych przedsprzedaży tez liczyła się do streach goli. Wiec się da jeśli się chce. Inna sprawa oczywiście to jeśli są jakieś dziwne umowy zabraniajace tego co swoją drogą było by bardzo dziwne.
Z tym zastrzeżeniem, że to nie wydawca (główny) był organizatorem wspierania polskiego Age of Discovery, więc nie musiał ponosić dodatkowej opłaty. KS ma zasięg globalny, więc bardziej im się opłaca wydać grę tak, nawet jeśli parę osób się obrazi i nie wesprze bo nie będzie płacić bankom za walutę (ks o ile dobrze pamiętam nie pobiera prowizji od waluty, bo jej nie dostaje)
Nie chcę być odebrany jak ucinacz dyskusji na temat polskiej wersji (noo, może trochę), ale musicie mi uwierzyć na słowo, że chłopaki od początku robili i robią wszystko żeby taka wersja została wydana i to jak najszybciej. Były i są rozważane wszystkie opcje. Gra nie powstałą w ciągu miesiąca, więc oni naprawdę mieli czas nad tym myśleć. Nikt nie zrobił "wtopy PR", nikt nikogo specjalnie nie trzyma w niepewności i nikt nie chce ogólnie kogoś drażnić. Sprawa wygląda jak wygląda i trzeba spokojnie poczekać jak się ona rozwinie. Gra zebrał już ponad 200% potrzebnej kwoty, więc bądźmy dobrej myśli
Tycjan pisze:Nie chcę być odebrany jak ucinacz dyskusji na temat polskiej wersji (noo, może trochę), ale musicie mi uwierzyć na słowo, że chłopaki od początku robili i robią wszystko żeby taka wersja została wydana i to jak najszybciej. Były i są rozważane wszystkie opcje. Gra nie powstałą w ciągu miesiąca, więc oni naprawdę mieli czas nad tym myśleć. Nikt nie zrobił "wtopy PR", nikt nikogo specjalnie nie trzyma w niepewności i nikt nie chce ogólnie kogoś drażnić. Sprawa wygląda jak wygląda i trzeba spokojnie poczekać jak się ona rozwinie. Gra zebrał już ponad 200% potrzebnej kwoty, więc bądźmy dobrej myśli
Nic dodać, nic ująć. EOT
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
gaseki pisze:Od początku było z resztą mówione, że będzie polska wersja, więc nie wiem o co się ludzie tutaj czepiają
Ja się czepiam o to np właśnie ze była mowa o polskiej wersji a teraz jest z tym jakiś problem (bo inne kraje się obraża). I jak nie wyjdzie teraz na KS to narazie nie ma żadnych informacji czy wyjdzie później. Ja nie muszę kupić teraz mogę i za pół roku. Ale fajnie by było wiedzieć na 100% że jakoś zostanie wydana.
gaseki pisze:ks o ile dobrze pamiętam nie pobiera prowizji od waluty, bo jej nie dostaje
If a project is successfully funded, Kickstarter applies a 5% fee to the funds collected. Our payments processor will also apply payment processing fees (roughly 3-5%)
Generalnie widać na ks trend aby jak najwiecej pieniędzy ominęło opłaty (wszystkie dopłaty po kampani, koszt wysyłki płatny w pm, late pledge poza ks itd) szczególnie widać to u "wydawców" którzy robią kolejną grę.
W przypadku Age of Empires wydawcy (eagle gryphon games) było na rękę że część pieniędzy ominęła bezpośrednio KS nawet jeżeli doliczyli je do strechy.
Zapowiada się mix Robinsona i Tales of the Arabian Nights Jako że pierwszą bardzo lubię, a drugą bym pokochał, gdyby było w niej trochę więcej "gry" to zapowiada się super Gdyby tylko ta cena była inna...
Pastorkris pisze:Skupiając się na moment na samej grze...
Zapowiada się mix Robinsona i Tales of the Arabian Nights Jako że pierwszą bardzo lubię, a drugą bym pokochał, gdyby było w niej trochę więcej "gry" to zapowiada się super Gdyby tylko ta cena była inna...
Mi bardziej kojarzy się robinson i dead of winter.
Gra wygląda naprawdę zacnie, ale czy czasem wszystko prócz zagrywek fabularnych nie będzie zbyt powtarzalne? Najbardziej niepokoi mnie mała liczba kart eksploracji, którą rahdo prawie przeleciał w całości w jednym podejściu. Ile razy przy jednej rozgrywce może być zabawne przełażenie przez te same drzwi?
Są gdzieś informacje jak ma wyglądać kampania w tej grze? Instrukcja będzie udostępniona do przejrzenia?
Cena w postaci ok 300zł dla mnie również jest troszkę zaporowa. Liczba elementów na oko porównywalna jest z Dead of Winter a różnica w cenie jest znacząca.
Ardel12 pisze:Gra wygląda naprawdę zacnie, ale czy czasem wszystko prócz zagrywek fabularnych nie będzie zbyt powtarzalne? Najbardziej niepokoi mnie mała liczba kart eksploracji, którą rahdo prawie przeleciał w całości w jednym podejściu. Ile razy przy jednej rozgrywce może być zabawne przełażenie przez te same drzwi?
Po zobaczeniu playthrough mam podobne obawy. Ograniczona ilość kart to jedno. Ale stały zestaw przygód (reality check) może po kilku grach zlikwidować element niespodzianki.
Bo skoro raz dowiem się, że dobicie rannego szczeniaka* skutkuje otrzymaniem porcji jedzenia, to raczej tego nie zapomnę (podczas kolejnych rozgrywek). No chyba, że twórca był przebiegły i ranne szczeniaki pojawiają się w różnych przygodach, za każdym razem powodując inne efekty. Ale takie rozwiązanie zubożyłoby różnorodność rozgrywki (mniejsza różnorodność napotykanych sytuacji), a do tego nie miałoby sensu (ten sam moralny dylemat i ten sam wybór, a powodujący inne konsekwencje).
*) W normalnych warunkach nigdy bym tak nie postąpił. I do końca życia będę się za to nienawidził. Ale Anton leży zziębnięty i głodny. To jedzenie może mu uratować życie.
Decki wydają mi się dobrze zbalansowane (tworzenie proceduralne, jeśli dobrze to zrobili, to będzie świetnie), skrypt natomiast: albo mamy wydarzenie, które działa od razu (jeśli odpalamy nawet 50 skryptów na rozgrywkę to i tak będzie to 20/40 puli różnych zdarzeń) albo jak mam nadzieję, wydarzenia w których podejmujemy decyzje (jeśli wylosujemy ponownie to nadal nie wiemy wszystkiego) i najlepiej będziemy losować efekt, tak jak raz pokazał Rahdo. Pytanie więc brzmi: jak bardzo rozbudowali owe wydarzenia i jak często one wypadają na grę?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Ja widzę potencjalny problem w sposobie losowania przygód. O ile dobrze zrozumiałem Rahdo (i o ile Rahdo dobrze zrozumiał instrukcję), to losuje się kolor i ciągnie następną kartę z "aktualnej" talii (tzn.: z tej, z której dociągnięta została karta "Reality check"). I z owej karty odczytuje się numer przygody w wylosowanym kolorze.
Wszystko byłoby ok, gdyby rozkład dobierania kart z różnych talii był równomierny. Ale można podejrzewać, że niektóre talie będą w częstszym użyciu, a niektóre w rzadszym. Tak więc niektóre przygody mogą pojawiać się z częściej, niż pozostałe.
Ale nie wykluczam, że autor jest chytry jak liszka i projektując grę zminimalizował ten efekt.
Istnieje też relatywnie prosty sposób na urozmaicenie rozgrywki, nawet po wielokrotnym ograniu: opublikowanie nowego zestawu tysiąca przygód, do zastosowania zamiast oryginalnego skryptu.
Ja się zastanawiam nad jednym - być może gdzieś w kampanii jest to opisane ale mi umknęło. Jeżeli zapisywanie gry będzie polegało na wrzuceniu do woreczka SAVE wszystkich posiadanych/odkrytych elementów, to w jaki sposób rozpoznawać będziemy, który bohater posiadał wcześniej które atrybuty typu "zmęczony" czy "śpiący"? To samo odnosi się do układu lokacji na planszy (tych do przeszukiwania w nocy). Ktoś coś doczytał więcej na ten temat?
matio2007 pisze:Ja się zastanawiam nad jednym - być może gdzieś w kampanii jest to opisane ale mi umknęło. Jeżeli zapisywanie gry będzie polegało na wrzuceniu do woreczka SAVE wszystkich posiadanych/odkrytych elementów, to w jaki sposób rozpoznawać będziemy, który bohater posiadał wcześniej które atrybuty typu "zmęczony" czy "śpiący"? To samo odnosi się do układu lokacji na planszy (tych do przeszukiwania w nocy). Ktoś coś doczytał więcej na ten temat?
Z jedynego obrazka na którym można zobaczyć ten system można wywnioskować, że będzie to strona A4 na której szybko rozpiszesz poszczególne elementy (w sensie bohaterów i ich stan, lokalizację sprzętów itp)
- szczegóły save'a będą zapisywane na specjalnym blankiecie dołączonym do gry,
- jednym z dodatkowych celów zbiórki mają być scenariusze, które zwiększą regrywalność,
- dopiero co została odblokowana tajemnicza koperta - zawiera ona nieznane elementy na wzór gier legacy, więc używa się jej praktycznie tylko raz w danej grupie. Nie przewiduje się niszczenia komponentów czy znakowania planszy,
- karty eksploracji nie należy rozpatrywać jako ciągnięcie jednej karty, a jako element zestawu, w skład którego wchodzą również inne karty,
- rozważane jest przygotowanie osobnego programu na PC uruchamianego w trybie offline,
- możliwe że twórcy udostępnią gotowe wizerunki bohaterów do druku, które będzie można włożyć w podstawki na modłę postaci Martwej zimy.
vojtas pisze:
- rozważane jest przygotowanie osobnego programu na PC uruchamianego w trybie offline,
W opisie kampanii jest o aplikacji mobilnej:
As an addition to the board game, it will be fully optional and will have no direct impact on the gameplay. It will provide additional stories and more immersion helpers! Thanks to the possibilities offered by smartphones and tablets, you will be able to discover illustrations, music, audio dramas and video recordings
Więc oprócz zapewnienia "multimedialności" może to własnie ona zapewni zróżnicowanie kart, opisów, scenariuszy itp? Przynajmniej ja tak to zrozumiałem.