Ciężko jest coś zmienić nie mając prawie żadnego wpływu na wygląd szaty. Ciężko jest też przekonywać 5 innych wydawnictw, że można coś zmienić na lepsze, gdy argumetnem z drugiej strony jest "nie zmienia się zwyciężającego konia". Uwierzcie, że jeśli na jednego emaila dostaje się pięć z uwagami, że "jest dobrze jak jest", to człowiekowi po kilku próbach odechciewa się pisać. To co udało się wywalczyć:
- Ikony liczby PZ za karty są większe.
- Ikony "kosztu karty" nie są już ciągiem zasłaniających się wzajemnie symboli. Jest podana po prostu cyfra.
- Na niektórych polach akcji koszt podany jest "graficznie", a nie tekstem.
Pamiętajmy, że to wydanie międzynarodowe. Jeśli chodzi o karty i plansze, to do dyspozycji każdego z wydawnictw pozostawiono jedynie czarny tusz. Wszystkie elementy o innym [niż czarny] kolorze są identyczne dla wszystkich wersji językowych. Pudełka nie mogliśmy zmieniać (prawa autorskie). Jedyne miejsce, gdzie mieliśmy możliwość zmian to instrukcja.
A tak w ogóle, to pomysł z zamianą tekstu na ikony został napisany chyba tylko patrząc na karty, a nie czytając je. Nie wyobrażam sobie pozamieniać niektórych z tych tekstów na jakieś grafiki. Tak można zrobić przy kilku możliwych do wykonania typach akcji. W przypadku Agricoli to jest (szacuję) kilkadziesiąt różnych typów akcji. Gdyby trzeba było zrobić do tego ledendę, to zajęłaby pewnie z 5 dodatkowych stron w instrukcji.
Dla "poparcia": może ktoś narysuje graficzną prezentację do kart:
Gliniany Piec i Kamienny Piec są dla ciebie małymi usprawnieniami i kosztują cię 1 dowolny materiał budowlany mniej. Piec opalany drewnem również kosztuje cię 1 dowolny materiał budowlany mniej.
albo:
Raz podczas gry, kiedy wybierzesz pole akcji Zaorz 1 pole lub Zaorz 1 pole oraz/lub obsiej pola, możesz zaorać 2 pola zamiast jednego. Inni gracze również raz podczas gry, mogą skorzystać z tej karty, ale muszą ci za to zapłacić 2 żywności. Nie wolno łączyć działania Brony z działaniem żadnego z Pługów.