Strona 9 z 10

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 16 lut 2022, 15:11
autor: RUNner
Też gdzieś widziałem takie info. Pytanie kiedy będzie...

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 16 mar 2022, 10:01
autor: OgryGames
RUNner pisze: 16 lut 2022, 15:11 Też gdzieś widziałem takie info. Pytanie kiedy będzie...
Oficjalnie potwierdzamy, że podpisaliśmy umowę na Reinforcements i w wersji PL będzie w tym roku.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 08:40
autor: stary gracz
To prosimy jeszcze żeby w środku był insert (wypraska) aby móc to wszystko poukładać.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 18:31
autor: Golin
ano dziwne ze polska edycja nie ma insertu, ang ma całkiem niezły ciekawe czy mieści karty w koszulkach

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 18:49
autor: OgryGames
Golin pisze: 17 mar 2022, 18:31 ano dziwne ze polska edycja nie ma insertu, ang ma całkiem niezły ciekawe czy mieści karty w koszulkach
Nie mieści właśnie...

Przy Reinforcements spróbujemy coś wymyślić, ale nie możemy obiecać, że będzie.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 19:47
autor: anonim
Insertom które nie mieszczą kart w koszulkach mówimy stanowczo: NIE.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 21:16
autor: karmazynowy
Na BGG piszą, że pudełko od dodatku mieści wszystko (siebie, Normandię i Afrykę). Czy potwierdzicie?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 mar 2022, 22:02
autor: tomuch
Nie przełożyłem jeszcze Afryki, ale już widać (po samej Normandii), że w koszulkach będzie ciężko.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 18 mar 2022, 06:04
autor: hutriel
Sam nie próbowałem jeszcze tego wcisnąć, ale rzeczywiście insert nie wygląda na projektowany pod karty w koszulkach. Ale jakieś gam pomysły na zmieszczenie się mimo to są : https://boardgamegeek.com/thread/277079 ... dy-and-nor

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 20 mar 2022, 15:13
autor: mk20336
Gramy w Undaunted: Normandy z młodymi adeptami gier wojennych

Moi dwaj młodzi synowie zawsze byli zafascynowani "grami taty". Gdy nadarzyła się okazja pograć ze starszym kuzynem bez wahania sięgnęliśmy po Nieustraszonych. Zabawa była przednia - miłej lektury!

LINK: Playing Undaunted Normandy with… young adepts of wargaming! Part 1

Obrazek

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 17 kwie 2022, 15:03
autor: mk20336
Gramy z młodymi adeptami gier wojennych w Nieustraszonych. Część II.

Wesołych Świąt! Wykorzystując czas przerwy od codziennych zajęć (szkoła, praca) kontynuujemy proces wdrażania młodzieży do wspaniałego świata historycznych gier planszowych. Nieustraszeni świetnie się do twego nadają. Miłej lektury!

LINK: Playing Undaunted Normandy with… kids! Part 2

Obrazek

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 24 kwie 2022, 21:40
autor: gregoff
Mam pytanko do gry.

Jestem po dwóch scenariuszach z gry i mimo, że gra dość mnie zafascynowała to trochę to radosne kulanie kostką mnie zniechęciło. Czy po dodaniu wiekszych map oraz wszystkich rodzajów żołnierzy troche się to zmienia na plus? Bo na razie te dwa scenariusze były dość statyczne bez większych działań taktycznych.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 24 kwie 2022, 21:52
autor: RUNner
Pierwszy scenariusz jest mizerny, ale przy drugim można już poczuć większy ciężar decyzji gracza. Dalej będzie jeszcze lepiej.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 24 kwie 2022, 23:01
autor: Flank3r
gregoff pisze: 24 kwie 2022, 21:40
Potwierdzam zdanie osoby odpowiadającej przede mną.
Wręcz zdarzyło mi się, że jedna osoba współgrająca była zniechęcona do dalszej gry, gdy ogrywaliśmy pierwszy scenariusz. On jest dobry tylko do zapoznania się z zasadami (nawet solo).
Drugi scenariusz również dzięki niesymetryczności stron jest o wiele ciekawszy.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 26 kwie 2022, 18:42
autor: stary gracz
Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 26 kwie 2022, 20:44
autor: RUNner
Ja bym nic tutaj nie zmieniał. W tej grze prostota zasad sprawia, że można skupić się na... taktyce. Decyzji nie ma przytłaczająco wiele, ale wszystkie są istotne, od wyboru karty inicjatywy, po wykonanie ruchu, ataku czy innego manewru. Do tego jeszcze dochodzi przecież sól gry czyli deckbuilding, gdzie też można mieć sporo pomysłów. Jest to bardzo sprytna gra, ale pierwsza misja ją sprowadza do roli bezmyślnej turlanki kośćmi.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 28 sie 2022, 09:06
autor: ScorpZero
Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.

Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu. ;-)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 31 sie 2022, 23:16
autor: Sasan91
stary gracz pisze: 26 kwie 2022, 18:42 Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
Ja myślałem o takim home rule jeśli kogoś wkurza że ktoś na fuksie dobrze wyrzuca trafienia.
Gdy musisz wyrzucić 8+ to po wyrzuceniu trafienia musisz jeszcze raz rzucić kością wyrzucając minimum połową wyniku w tym przypadku 4. Jeśli miałoby być 7+ to wtedy 3,5 zaokrąglając w dół czyli 3.
Wiadomo że dłużej by się grało bo więcej by było potencjalnych nietrafień.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 wrz 2022, 11:46
autor: Aadaan
ScorpZero pisze: 28 sie 2022, 09:06 Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.

Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu. ;-)
30/31 mm na żetony oddziałów, 41 mm na pojazdy z Afryki. Tak przynajmniej podają tu: https://boardgamegeek.com/geeklist/2302 ... ing?page=5

Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 wrz 2022, 12:15
autor: Cyel
garg pisze: 24 wrz 2021, 21:28
feniks_ciapek pisze: 24 wrz 2021, 21:11
Cyel pisze: 24 wrz 2021, 17:24 Czemu? Opcja solo to w grach wojennych chyba teraz oczekiwany standard (odkąd twórcy zaczęli zauważać, że wielu graczy nie ma innej opcji niż grać samemu ze sobą na dwie ręce w ich tytuły ;))
Oczywiście pytanie, czy bot Turciego nie będzie wymagał więcej czasu na jego obsługę, niż to, ile potrzeba drugiemu graczowi na rozegranie swojej tury. :)
A tak zwykle jest :(

Szczerze nie lubię jego trybów, bo choć są solidne mechanicznie, to tworzą zupełnie nowe byty i wymagają nauki gry od nowa.
No i jak tam z Waszymi opiniami o tym trybie? Chciałbym coś w klimacie 2WW solo co nie kosztuje 600zł za jedną mapę;) Daje radę czy bieda?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 wrz 2022, 12:58
autor: RUNner
Mnie najbardziej irytuje to, że wszystkie oddziały są w zasięgu strzału, bo wyrzucone "0" na kości oznacza zawsze hita. W niektórych scenariuszach, zwłaszcza tych asymetrycznych gdzie jedna strona musi wykazać się większą inicjatywą na polu bitwy, ta druga może stać w miejscu i tylko strzelać. Przykładowo, taki kaemista ma 2 kości ataku, a snajper 3. To skłania do pójścia najkrótszą drogą, choć nie w każdym scenariuszu można to stosować tak bezrefleksyjnie. Może warto by było jednak wprowadzić maksymalny zasięg strzału do 1-2 kafli, żeby nieco zapobiec takim sytuacjom?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 wrz 2022, 13:01
autor: rastula
Aadaan pisze: 01 wrz 2022, 11:46
Spoiler:
Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)
czekam, bo wydaje się to fajnym rozwiązaniem :)...

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 wrz 2022, 19:45
autor: Aadaan
rastula pisze: 01 wrz 2022, 13:01
Aadaan pisze: 01 wrz 2022, 11:46
Spoiler:
Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście ;)
czekam, bo wydaje się to fajnym rozwiązaniem :)...
Przetestowałem kapsle, w 31 mm jest trochę luzu — na oko właśnie 1 mm. Jeżeli ktoś lubi, żeby żetony siedziały sztywno to 30 mm będą ok.
Jest tylko jeden minus w kapslowanych żetonach. Jeżeli będzie ich więcej na kafelku może być tłoczno. Każdy kapsel dodaje około 5 mm do średnicy żetonu.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 07 wrz 2022, 21:22
autor: Hh453
Witam, czy jest możliwe, żeby ktoś wrzucił scenariusze do undanted normandy w wersji polskiej, chyba, że już gdzieś jest to byłbym wdzięczny za link!

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 lis 2022, 15:38
autor: feniks_ciapek
Rozegrałem pierwszy scenariusz z Reinforcements, zarówno na dwóch graczy, jak i solo, i obie rozgrywki mnie nieco rozczarowały.

Dodatkowe karty z pojazdami zwiększają liczbę dostępnych talii, co sprawia że setup zabiera więcej czasu, gra zajmuje więcej miejsca na stole, ale także sama talia z konieczności robi się gruba i powolna i na oczekiwane akcje oraz nowe jednostki można czekać całkiem długo, co w wypadku takich np. moździerzy ma kluczowe znaczenie.

Być może była to kwestia pierwszego scenariusza, gdzie punkty są tak rozłożone, że do zwycięstwa nie ma potrzeby specjalnie się o nic bić i lepiej szybko rozpoznać i ekspresem starać się uzyskać kontrolę nad najbliższymi celami. Grubość talii gra tutaj na niekorzyść, stanowczo najlepszą strategią wydaje się szybkie zasilenie piechoty i pęd do zdobycia kontroli nad najbliższymi obszarami. Kluczowy wydaje się most najbliżej Amerykanów i do pewnego stopnia budynek na SW krańcu mapy albo kafelek obok niego. Wszystkie pozostałe lokacje w zasadzie mają swoich właścicieli.

Tryb solo wydłuża setup jeszcze bardziej, bo trzeba znaleźć odpowiednie karty oraz złożyć i potasować talie uzupełnień, a gra zajmuje jeszcze więcej miejsca. I pomimo tego, że bot działa faktycznie w miarę rozsądnie, to obsługa bywa momentami dość uciążliwa. Szczerze mówiąc, widząc to rozwiązanie, to do grania solo wolałbym apkę na tablet lub telefon.

Muszę jeszcze rozegrać jakieś inne scenariusze, a może zobaczyć też, jak walczy się w tym pierwszym Niemcami, ale na ten moment mam wrażenie, że Reinforcements gubi gdzieś tę prostotę i elegancję pierwszego Undaunted. I chociaż pierwotnie bardzo czekałem na dołożenie pojazdów do walk w Normandii, to jestem nieco rozczarowany tym, jak to zostało zrobione i zastanawiam się, na ile chętnie będę w nią dalej grał.