każdy może wejść do korytarza technicznego w pomieszczeniu z wejściem do niego i dociąga kartę korytarza technicznego. I wychodzi w dowolnym korytarzu technicznym. Badanie krwi plus korytarze to koszt z przesyłką koło 20 zł a ile Wam frustracji zaoszczędzi i paralizow decyzyjnych.
Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
instrukcja, strona 18:
Zarówno wejścia do korytarzy technicznych (znajdujące się w niektórych
pomieszczeniach), jak i specjalne pole korytarzy technicznych są
niedostępne dla postaci graczy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Właśnie to jest chyba problemem, że buduje klimat, ale to jest klimat w kórym nieważne są decyzje gracza. Po prostu gra się w pewien sposób toczy, a gracz może często liczyć tylko na szczęście. Raz wszystko się udaje, by innym razem wpaść w lawinę nieszczęść. Piszę o pierwszym Nemesis. Mnie się na początku ta gra nie podobała, z czasem nawet się do niej przekonałem, ale podchodzę z założeniem, że i tak niewiele ode mnie zależy. Bo jak będę miał pecha, to co bym nie zrobił i jak optymalnie nie grał, to nie mam żadnych szans na realizację celu. Więc czasami decyduję się pomóc drugiemu graczowi, a czasem mu przeszkadzać, niezależnie od mojej karty celów.japanczyk pisze: ↑28 paź 2022, 14:45No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal playCuriosity pisze: ↑28 paź 2022, 14:43 Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
W sumie to mam wrażenie, że gra łączy ciasnotę niektórych euro z losowością ameri. Jest mało akcji, mało "surowców", na nic nie ma czasu i trzeba wybierać co jest bardziej optymalne. Super, taka krótka kołderka.

- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Edytowałeś swoją wypowiedź, dodając dopisek o dodatku później (w trakcie, jak pisałem odpowiedź). Tak że z tym trollowaniem to chyba trochę na odwrót

Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12721
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3712 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
No... bo tak jestarian pisze: ↑28 paź 2022, 15:07 Właśnie to jest chyba problemem, że buduje klimat, ale to jest klimat w kórym nieważne są decyzje gracza. Po prostu gra się w pewien sposób toczy, a gracz może często liczyć tylko na szczęście. Raz wszystko się udaje, by innym razem wpaść w lawinę nieszczęść. Piszę o pierwszym Nemesis. Mnie się na początku ta gra nie podobała, z czasem nawet się do niej przekonałem, ale podchodzę z założeniem, że i tak niewiele ode mnie zależy. Bo jak będę miał pecha, to co bym nie zrobił i jak optymalnie nie grał, to nie mam żadnych szans na realizację celu. Więc czasami decyduję się pomóc drugiemu graczowi, a czasem mu przeszkadzać, niezależnie od mojej karty celów.

Kazdy kto nie zaakceptuje tej cechy nemesisa to nie ma co do niej siadac
to doświadczenie, a nie gra per se, w ktorej grasz zeby wygrac
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Dopisałem tylko o 20 zł :p miałeś napisane że ciągniesz kartę z decku korytarzy przecież, nvm serio polecam dodatek.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
@japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem
Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?

Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- brutusss
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 67 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
W lockdownie masz windę która ułatwia poruszanie się po bazie i jest jedno pomieszczenie którym można się poruszać korytarzami technicznymi.Curiosity pisze: ↑28 paź 2022, 15:24 @japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem![]()
Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- brutusss
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 67 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone?


- brutusss
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 67 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
W szkole woźna też mogła wszystko

- Shodan
- Posty: 1340
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 520 times
- Been thanked: 484 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Bo to nie jest taki woźny w sensie: sprzątacz, tylko raczej konserwator, złota rączka.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Uwielbiam, jak ludzie się mędrkują w zasadach pewnie nawet nie czytając dokładnie instrukcji.
Owszem, korytarze techniczne są już oficjalnym dodatkiem, ale do Nemesis. A tu jest mowa o Lockdown z którym nie powinno się grać tym dodatkiem (nigdzie w instrukcji nie jest to powiedziane) Po to mamy windę, żeby kombinować z zasilaniem i móc jakoś się szybciej przemieścić pomiędzy piętrami, dodatkowo postać Ocalała ma kartę "Szyby wentylacyjne" którą pozwala na przemieszczenie się szybami ale w zamian dobierasz kartę ataku intruza (atakuje jako dorosły). Jej skill byłby o kant *****, gdyby każdy mógł korzystać z kart korytarzy technicznych. Korzystanie z windy byłoby równie bez sensu. Po co kombinować jak 1 kartą skoczę do pomieszczenia niemal gdziekolwiek w bazie.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Jest pomieszczenie w nemesisis lockdown które pozwala na takie przemieszczanie się oraz jest chyba taka karta przedmiotu.Curiosity pisze: ↑28 paź 2022, 15:24 @japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem![]()
Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
Karty korytarzy technicznych to zbytnie ułatwienie moim zdaniem.

Mam ten dodatek i tylko raz został użyty przez nas w nemesisie tak jak karty badania krwi. Może Cie zaskocze ale o dziwo da się grać bez nich i wygrywać. Ale do tego trzeba poznać dobrze grę.

Jak więcej po gracie to zrozumiecie o co chodzi w wariancie semi-cooperacyjnym. Po twoim opisie rozgrywki nie dziwię się, że pisząc kolokwialnie ze@#ało się u was tak szybko.

- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
W Nemesis to ja grałem dużo i wiele razy wygrałem. Natomiast chciałem traktować Lockdown jako "edycję drugą poprawioną" i na razie nie bardzo mogę. Mam nadzieję, że to kwestia ogrania, poznania postaci i planszy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.vektor pisze: ↑28 paź 2022, 16:11Uwielbiam, jak ludzie się mędrkują w zasadach pewnie nawet nie czytając dokładnie instrukcji.
Owszem, korytarze techniczne są już oficjalnym dodatkiem, ale do Nemesis. A tu jest mowa o Lockdown z którym nie powinno się grać tym dodatkiem (nigdzie w instrukcji nie jest to powiedziane) Po to mamy windę, żeby kombinować z zasilaniem i móc jakoś się szybciej przemieścić pomiędzy piętrami, dodatkowo postać Ocalała ma kartę "Szyby wentylacyjne" którą pozwala na przemieszczenie się szybami ale w zamian dobierasz kartę ataku intruza (atakuje jako dorosły). Jej skill byłby o kant *****, gdyby każdy mógł korzystać z kart korytarzy technicznych. Korzystanie z windy byłoby równie bez sensu. Po co kombinować jak 1 kartą skoczę do pomieszczenia niemal gdziekolwiek w bazie.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Jak grałeś dużo w nemesisa to powinieneś wiedzieć, że to kwestia ogrania, poznania postaci, kart przedmiotów, pomieszczeń i nowych mechanik.

Trzeba ogarniać prąd i światło. Ważne jest tutaj to zniknie szmerów w oświetlonych pomieszczeniach i to, że wydarzenia i spotkaniaz obcym są mniej "straszne". Mi dopiero za 5 podejściem udało się wykonać cel i przeżyć w nemesisie lockdown. Ba zaczynam uważać, że jest nawet łatwiejszy niż zwykły nemesis. Muszę i tak jeszcze więcej po grać aby go dobrze ocenić.

NO I NAJWAŻNIEJSZE NIE KRĘCIĆ SIĘ W KÓŁKO BEZ CELU BO TYLKO NAROBICIE SZMERÓW I SZYBKO DOSTANIECIE W PAPE OD OBCEGO. ROZWNIENICIEM TEGO JEST WSPÓŁPRACA POCZĄWSZY OD PORUSZANIA SIĘ GĘSIEGO NAWET WE DWOJE ABY OGRANICZYĆ SZMERY NAWET W SEMI-COOPERACJI. OCZYWIŚCIE TRZEBA MIEĆ NA UWADZE, ŻE MOŻESZ ZOSTAĆ WYKOLEGOWANY PRZEZ INNEGO GRACZA BO TO TY MOŻESZ BYĆ JEGO CELEM MISJI.
ALE TO JUŻ BYŁO W PIERWSZYM NEMESISIE.

Ostatnio zmieniony 28 paź 2022, 17:08 przez Fenrisek83, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Ja tu pisze o grze zgodnie z zasadami. Jeśli ktoś ma ochotę, to może nawet stwierdzić ze w bazie jest w ciule prądu bo Mati się zatroszczył o węgiel i przez całą grę wszędzie jest zasilaniegogovsky pisze: ↑28 paź 2022, 16:44Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.Spoiler:

- Van
- Posty: 1064
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Lepszą zagadką jest czemu zapomniał gdzie się znajdują konkretne pomieszczenia w bazie (tak samo, jak strażnik i reszta załogi zaczynającej w magazynie)

Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Czyżby pierwsza w historii gra, wiernie oddająca stan delirium tremens?Fenrisek83 pisze: ↑28 paź 2022, 17:14Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD

-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Kac morderca nie ma serca. xDlukkk pisze: ↑28 paź 2022, 17:35Czyżby pierwsza w historii gra, wiernie oddająca stan delirium tremens?Fenrisek83 pisze: ↑28 paź 2022, 17:14Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD![]()
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
w podstawce mechanik też ma skilla i nigdy nie słyszałem bez sensu dodatek mój skill bezużyteczny, to raczej oh no anyway I dont carevektor pisze: ↑28 paź 2022, 17:03Ja tu pisze o grze zgodnie z zasadami. Jeśli ktoś ma ochotę, to może nawet stwierdzić ze w bazie jest w ciule prądu bo Mati się zatroszczył o węgiel i przez całą grę wszędzie jest zasilaniegogovsky pisze: ↑28 paź 2022, 16:44Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.Spoiler:Nikt nikomu nie broni grać z home rulami, ale jeśli ktoś pisze zeby luzem grać w Lockdown z korytarzami technicznymi bo jest to oficjalny dodatek to mówię basta, bo jest to niezgodne z zasadami i bardzo kastruje postać ocalałej która ma takiego skilla. Po coś ma tę kartę, po coś zaczyna z wiedzą na 3 i po coś nie posiada za bardzo przedmiotów startowych. Jak chcesz to graj z koryrzami i innym też nie bronię, ale mówcie ze jest to homerule bo potem ludzie łapią jak pelikany i miliard pytań o to czy tak można, bo kiedyś ktoś tak mówił ze mozna. To samo w ostatniej rozgrywce pogramyTV. Film super, ale podczas gry narobili tyle baboli ze głowa mała w żaden sposób tego nie prostując i ludzie potem tak grają.


Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.