Strona 9 z 13

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 30 kwie 2024, 06:33
autor: sopel82
lbyczy pisze: 29 kwie 2024, 23:31 Czy jeśli wyłożę tylko jednego agenta, a potem przejdę od razu do odkrywania (jestem pierwszym graczem), to bot również kończy tę fazę (tury graczy) na jednym agencie?
Tak.

Rywal może mieć nawet 0 tur jeśli pierwszy gracz od razu przejdzie do tury odkrywania.

Dodatkowo rywal może mieć max 3 tury, tj tyle ile ma dostępnych figurek/mepli, np. jeśli pierwszy gracz rozgrywa więcej niż 3 tury agenta, to rywal juz 4-tej etc nie gra.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 01 maja 2024, 14:48
autor: KmP900
Pytanie odnośnie wyjątków karty Ghola z dodatku "Nieśmiertelność".
Powyższa karta ma wiele wyjątków jak np. "Kwisatz Haderach" i "Rozwiązanie siłowe".
Jako, że karta "Rozwiązanie siłowe" jest bardzo podobna do karty "Zdrada" z dodatku "Potęga IX" to co z nią? Również jest wyjątkiem dla karty Ghola?
Obrazek
Obrazek

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 21 maja 2024, 17:32
autor: Svensky95
O jaką ikonę agenta chodzi? Tę którą zaznaczyłem na tej karcie? To oznaczało by że za każdym razem dostanę jedynie 1 solarisa, bo nie ma możliwości żeby tych ikonek było więcej na jednej karcie... 🤔



Obrazek

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 21 maja 2024, 17:41
autor: Koslaz
Chodzi o ikony pól na które możesz wysłać danego agenta (figury geometryczne i symbole frakcji).

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 21 maja 2024, 18:00
autor: itsthisguyagain
Svensky95 pisze: 21 maja 2024, 17:32 O jaką ikonę agenta chodzi? Tę którą zaznaczyłem na tej karcie? To oznaczało by że za każdym razem dostanę jedynie 1 solarisa, bo nie ma możliwości żeby tych ikonek było więcej na jednej karcie... 🤔



Obrazek
To co zaznaczyłeś to jest ikona ramki agenta- kiedy użyjesz tej karty do wysłania agenta odpalasz >ten< efekt. Zwróć uwagę, że ramka odkrywania też ma swój symbol kilku kart.

Slug Farmer daje jednego solarisa za każdą ikonę pola na drugiej zgraftowanej karcie czyli od 0 do max 7 (np foldspace panie)

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 04 lip 2024, 20:54
autor: Svensky95
Jak działa umiejętność Koordynacja? Odpala się po tym jak mam dwóch agentów na jednym z trzech wymienionych pól czy wystarczy że będę miał jednego na zielonym polu, a drugiego np. na żółtym?

Obrazek

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 04 lip 2024, 21:45
autor: itsthisguyagain
W turze odkrywania musisz mieć dwu agentów na dowolnych dwu polach z wymienionym symbolem w dowolnej kombinacji.

Taka uwaga że ecaz zdolnością trashuje karty w grze tj użyte w turze agenta lub odkryte w turze odkrywania. Nie możesz zniszczyć karty ze stosu kart odrzuconych.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 12 lip 2024, 18:42
autor: Stryju
Mam pytania o kontrolę pola:

1. Jak wygrywam konflikt z kontrolą - flagę umieszczam gdzie chcę (w ramach dostępnych opcji) czy tam, gdzie mam agenta?
2. Jak działa wysyłanie posiłków w ramach ochrony tego pola gdy mamy tam znacznik kontroli/drednota? Kiedy mogę wrzucić żołnierza na obszar konfliku?

I jedno pytanie o rozładunek:
3. Rozumiem, że choć ikonka rozładunku jest na poziomie ramki odkrywania to przeważnie aktywacja dzieje się w turze agenta (?) Czemu? Bo przeważnie ramka agenda daje możliwości odrzucenia/zniszczenia karty. Ze znajomymi mieliśmy rozkminę czy tak tego można użyć jak teoretycznie ta ikonka jest na poziomie właśnie ramki odkrywania.

Z góry dzięki za podpowiedzi ;-))

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 12 lip 2024, 23:01
autor: itsthisguyagain
Stryju pisze: 12 lip 2024, 18:42 Mam pytania o kontrolę pola:

1. Jak wygrywam konflikt z kontrolą - flagę umieszczam gdzie chcę (w ramach dostępnych opcji) czy tam, gdzie mam agenta?
Zawsze masz napisane na karcie konfliktu "bitwa o Arrakin" "Bitwa o Kartagin" "Bitwa o Basen Imperialny" jeśli przyjrzysz się planszy to znajdziesz takie nazwy pod 3 polami z możliwą kontrolą
2. Jak działa wysyłanie posiłków w ramach ochrony tego pola gdy mamy tam znacznik kontroli/drednota? Kiedy mogę wrzucić żołnierza na obszar konfliku?
Kiedy wchodzą konflikty 3 mają nazwę pasującą do pola (analogicznie jak konflikty 2 z kontrolą) wtedy sprawdzasz czy ktoś kontroluje te pole i dokładasz darmowego troopersa.
I jedno pytanie o rozładunek:
3. Rozumiem, że choć ikonka rozładunku jest na poziomie ramki odkrywania to przeważnie aktywacja dzieje się w turze agenta (?) Czemu? Bo przeważnie ramka agenda daje możliwości odrzucenia/zniszczenia karty. Ze znajomymi mieliśmy rozkminę czy tak tego można użyć jak teoretycznie ta ikonka jest na poziomie właśnie ramki odkrywania.

Z góry dzięki za podpowiedzi ;-))
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona

pewnie chodzi Ci o konkretną kartę "zdrada": 4 ikony frakcji, w ramce agenta {zyskujesz 2 punkty wpływu zamiast 1, zniszcz tę kartę} w ramce odkrywania {rozładunek, zyskujesz 2 żołnierzy i musisz wprowadzić ich do konfliktu}

Jeśli np nie użyjesz karty "zdrada" i zostawisz ją na turę odkrywania to normalnie dokładasz do konfliktu 2 żołnierzy. Alternatywnie kiedy użyjesz "zdrady" w turze agenta i musisz ją zniszczyć zgodnie z instrukcją {zniszcz tę kartę} w ramce agenta "zdrady" to ze względu na ikonę rozładunku też dokładasz do konfliktu 2 żołnierzy. To samo dzieje się jeśli w wyniku jakiegokolwiek efektu zmuszającego cię do odrzucenia karty też możesz odrzucić "zdradę" i za rozładunek wprowadzasz 2 troopersów.

Np świetną kartą na rozładunki jest karta Administrator Gildii, która w ramce agenta ma {odrzuć kartę -> zniszcz kartę}. Wracając do przykładu z kartą "zdrada" możesz używając Administrator Gildii w turze agenta odrzucić "zdradę" aby dołożyć do konfliktu 2 troopersów a następnie zniszczyć "zdradę" z kart odrzuconych aby dorzucić jeszcze do konfliktu następnych 2 troopersów.

Bardzo fajną technologią pod rozładunek są holoprojektory {użyj aby: odrzuć kartę->dobierz kartę}

Zwróć uwagę, że ramka rozładunku jest na wielu kartach bez efektu {zniszcz tę kartę} w ramce agenta np "w cieniu", "delegat choam", "Esmar Tuek" itp

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 05 sie 2024, 19:09
autor: kubajakub
Czy jest, gdzieś dostępne FAQ po polsku? Bo szukam i wyskakuje mi tylko po angielsku.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 26 sie 2024, 23:12
autor: targa
Może banalne pytanie, ale jednak trochę się pogubiłem.
Gram solo w podstawkę (swoją drogą, to dopiero teraz, jakieś trzy lata po zakoszulkowaniu, zauważyłem, że nie mam dużych znaczników przyprawy). Przeciwnicy wysyłają agentów na pola konfliktu: Kartagin, Basen Hagga oraz Basen Imperialny. Ja wysyłam swoich agentów na piła walki u Fremenów. Jeżeli wygram, to czy umieszczam żetony kontroli na wszystkich polach, gdzie jest to możliwe?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 26 sie 2024, 23:32
autor: sasquach
Na kracie konfliktu masz napisane o jakie pole toczy się walka (o ile o jakieś). Jeśli wygrasz ten konflikt to będziesz mógł położyć swój znacznik na tym polu. Na stronie 10 (lewy dolny róg) masz opisane zasady, a na dole strony 12 masz przykład takiego konfliktu.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 14 wrz 2024, 21:40
autor: zuroslawski
Mam pytanie odnosnie efektu rozladunku. Czy efekt z ramki odkrywania mimo ze nie odrzucilem zadnej karty ani nie odpalilem rozladunku, czy dalej moge skorzystac z tej efektu odrkywania ? czy jest on tylko odpalany jak korzystam z rozladunku. Mowa o karte "W cieniu", tutaj mamy dylemat czy w fazie odkrywania podnosie pkt wplywu u Bene Geserit ?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 14 wrz 2024, 22:17
autor: Koslaz
Ikony rozładunku i zniszczenia karty to dodatkowe modyfikatory. Normalnie, podczas tury odkrywania dostajesz te bonusy, ale możesz je dostać wcześniej, jeśli usuniesz albo rozładujesz kartę.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 07 paź 2024, 11:53
autor: connie_
Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 07 paź 2024, 12:02
autor: sasquach
connie_ pisze: 07 paź 2024, 11:53 Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Dokładnie tak, ale dostajesz kartę :)

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 07 paź 2024, 12:44
autor: connie_
Dzięki za odpowiedź :) Mam jeszcze pytania o karty:

1. MANIPULACJA GENOWA
w ramce agenta jest zniszczenie karty ORAZ zyskuję 2 przyprawy jeśli mam wyłożoną inną kartę Bene - ale zniszczenie karty jest opcjonalne więc jeśli rezygnuję ze zniszczenia karty a mam wyłożoną inną kartę Bene to dostanę 2 przyprawy ?

2. CHANI
w ramce odkrywania polecenie wycofania dowolnej liczby żołnierzy - czy muszę wycofać przynajmniej jednego ? co jeśli w tej rundzie nie walczę i nie mam żadnego żołnierza w obszarze konfliktu - nadal mam 2 punkty perswazji ?

3. LEGION SARDAUKARÓW
w ramce odkrywania polecenie wysłania do 3 żołnierzy na obszar konfliktu - jeśli nie mam żadnego w garnizonie to nadal mam 1 punkt perswazji ?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 07 paź 2024, 13:17
autor: connie_
sasquach pisze: 07 paź 2024, 12:02
connie_ pisze: 07 paź 2024, 11:53 Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Dokładnie tak, ale dostajesz kartę :)
A jeśli mam kontrolę nad Basenem Imperialnym to też nie będę dostawać przyprawy jak na polu stanie inny agent ?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 07 paź 2024, 16:55
autor: sasquach
connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 1. MANIPULACJA GENOWA
w ramce agenta jest zniszczenie karty ORAZ zyskuję 2 przyprawy jeśli mam wyłożoną inną kartę Bene - ale zniszczenie karty jest opcjonalne więc jeśli rezygnuję ze zniszczenia karty a mam wyłożoną inną kartę Bene to dostanę 2 przyprawy ?
Tak, to dwa osobne efekty. Jedyne jak masz białą strzałkę która oddziela koszt i efekt to musisz najpierw rozpatrzyć koszt żeby móc wykonać efekt.
connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 2. CHANI
w ramce odkrywania polecenie wycofania dowolnej liczby żołnierzy - czy muszę wycofać przynajmniej jednego ? co jeśli w tej rundzie nie walczę i nie mam żadnego żołnierza w obszarze konfliktu - nadal mam 2 punkty perswazji ?
Dowolna to dowolna w tym zero :) I tak 2 perswazji jest niezależne od reszty. Patrz odpowiedź do pkt. 1.
connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 3. LEGION SARDAUKARÓW
w ramce odkrywania polecenie wysłania do 3 żołnierzy na obszar konfliktu - jeśli nie mam żadnego w garnizonie to nadal mam 1 punkt perswazji ?
To samo jak w obu powyższych
connie_ pisze: 07 paź 2024, 13:17 A jeśli mam kontrolę nad Basenem Imperialnym to też nie będę dostawać przyprawy jak na polu stanie inny agent ?
Nie, ponieważ jej zdolność dotyczy tylko zbierania przyprawy (czyli wysłania agenta to jednego z trzech pól które ją produkują. Pozostałe efekty które pozwalają zdobyć przyprawę (np. w wyniku konfliktu, z karty czyt z kontroli obszaru) to nie jest zbieranie.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 31 paź 2024, 08:43
autor: kunass2
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 31 paź 2024, 08:57
autor: Seraphic_Seal
kunass2 pisze: 31 paź 2024, 08:43
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.
Nie możesz znaleźć bo nie istnieje, nie ma żadnego aktywowania ramki odkrywania przy odrzucaniu/niszczeniu karty.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 31 paź 2024, 10:01
autor: itsthisguyagain
kunass2 pisze: 31 paź 2024, 08:43
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.
To napisałem odnośnie karty z ikoną rozładunku. Takie karty są w dodatku potęga ix

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 02 lis 2024, 22:06
autor: kunass2
Diuna: Imperium - Powstanie.

Mam swojego szpiega połączonego z polem Liniowiec w Gildia Kosmiczna. Koszt wysłania tam agenta wynosi 5 jednostek przyprawy. Zagrywam kartę która ma ikone agenta Szpieg (ikona oka). To oznacza, że mogę tam wysłać swojego agenta, nawet jeśli na mojej karcie nie ma ikonty agenta Gildia Kosmiczna.

I teraz pytanie:

Jeśli korzystam z takiej karty to czy muszę opłacać koszt 5 przypraw kiedy chcę wysłać tam agenta?

Być może odpowiedź jest oczywista, ale potrzebuję potwierdzenia;)


Obrazek

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 02 lis 2024, 22:25
autor: sasquach
Oczywiście, że musisz. Szpieg daje Ci tylko możliwość pójścia na dane pole, ale koszty nadal trzeba opłacić. Tak sam jak używasz szpiega, żeby wejść na już zajęte pole.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 03 lis 2024, 09:10
autor: kunass2
Karta intrygi "Odwrócenie uwagi" - Spisek.

Kiedy w jednej turze wysyłąsz 3 lub więcej jednostek na obszar konfliktu: Możesz umieścić tego szpiega na zajętym przez innego gracza punkcie obserwacyjnym.

Czy to oznacza, że:
1. Efekt: Na punkcie będzie 2 szpiegów, czy poprzedniego wywalam?
2. Warunek: Ta karta ma zastosowanie kiedy? W tej turze w której ją zagrałem? Czy może się aktywować innym razem kiedy wyśle 3 lub więcej jednostek?
3. Rozumiem, że zastosowanie jednorazowe tylko?

EDIT:
1. Chyba może być 2 szpiegów na jednym punkcie, bo jest inna karta która ewidentnie na to pozwala.