Spokojnie się wszystko mieści, nawet z matą
Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Reku_
- Posty: 447
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 110 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
-
- Posty: 475
- Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
- Lokalizacja: Radlin
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 110 times
- akahoshi
- Posty: 905
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Ależ mnie ta gra dziś rozłożyła.
Poległem już w drugiej turze.
W pierwszej turze wykonałem tylko ruch na następną stronę mapy. W następnej turze eksploracja i nadziałem się na trzech przyjemniaczków - jeden z pancerzem 7.
Karty mi tak fatalnie podchodziły że w trzeciej rundzie walki wszystkie moje postacie już były martwe.
BTW: Założyłem wątek z zasadami viewtopic.php?t=78243
Poległem już w drugiej turze.
W pierwszej turze wykonałem tylko ruch na następną stronę mapy. W następnej turze eksploracja i nadziałem się na trzech przyjemniaczków - jeden z pancerzem 7.
Karty mi tak fatalnie podchodziły że w trzeciej rundzie walki wszystkie moje postacie już były martwe.
BTW: Założyłem wątek z zasadami viewtopic.php?t=78243
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Napiszę tak - zazdro!!! Uwielbiam takie historie w grach, ponieważ uważam, że gry narracyjne oraz inne gry ze sporą losowością powinny właśnie dostarczać takich wrażeń, tj. m.in. epickich zwycięstw i epickich porażek. Porażka w drugiej rundzie do takich na pewno należy. Do tego reset gry nie zajął zapewne wiele czasuakahoshi pisze: ↑29 sty 2023, 17:22 Ależ mnie ta gra dziś rozłożyła.
Poległem już w drugiej turze.
W pierwszej turze wykonałem tylko ruch na następną stronę mapy. W następnej turze eksploracja i nadziałem się na trzech przyjemniaczków - jeden z pancerzem 7.
Karty mi tak fatalnie podchodziły że w trzeciej rundzie walki wszystkie moje postacie już były martwe.
BTW: Założyłem wątek z zasadami viewtopic.php?t=78243

- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
1) Tak się waham, czy brać od razu z dodatkiem/dodatkami, a jak z jednym - to którym. Każdy z dodatków można kupić za prawie taką samą cenę, jakieś spostrzeżenia który wypadnie lepiej? Czy może jednak odpuścić dodatki - jeśli wielce możliwe, że rozegram kampanię raz, może dwa to czy jest sens je brać? Bo z czego rozumiem raczej poszerzają elementy z podstawki zamiast dodawać istotne nowe
2) Dużo jest tasowania kart? Bo nie wiem czy dorzucać do koszyka koszulki
2) Dużo jest tasowania kart? Bo nie wiem czy dorzucać do koszyka koszulki
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Propi
- Administrator
- Posty: 1318
- Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 414 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Tasowania prawie wcale - zadania są ułożone po kolei i wyciągane po kolei, to samo karty walki/przeciwników.Seraphic_Seal pisze: ↑30 sty 2023, 12:03 2) Dużo jest tasowania kart? Bo nie wiem czy dorzucać do koszyka koszulki
Karty targu są wyciągane sporadycznie i też nie ulegają tasowaniu (poza chyba samym początkiem partii - zużyte odkłada się na spód stosu).
Jednie karty umiejętności/losu są mocno mielone - te najmniejsze - ale nie wiem, czy jest potrzeba koszulkowania. Jakość papieru jest świetna i nie sądzę, żeby w normalnym użytkowaniu one miały sprawiać trudności

- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5773
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1648 times
- Been thanked: 1829 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Małe karty możesz zakoszulkować. bo wydaje się, że będą najczęściej tasowane. Ew. Talie wydarzeń.Seraphic_Seal pisze: ↑30 sty 2023, 12:03 1) Tak się waham, czy brać od razu z dodatkiem/dodatkami, a jak z jednym - to którym. Każdy z dodatków można kupić za prawie taką samą cenę, jakieś spostrzeżenia który wypadnie lepiej? Czy może jednak odpuścić dodatki - jeśli wielce możliwe, że rozegram kampanię raz, może dwa to czy jest sens je brać? Bo z czego rozumiem raczej poszerzają elementy z podstawki zamiast dodawać istotne nowe
2) Dużo jest tasowania kart? Bo nie wiem czy dorzucać do koszyka koszulki
Z dodatków to ja bym się skłaniał do Falii Zagłady (wpisuje się w politykę Day Zero DLC).
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Nie, nie wpisuje. Oczywiście dodatek dodaje się bezobsługowo - raz dodane karty są w pudełku i nawet nie wiesz czy są z dodatku czy nie, ale nie ma zupełnie wrażenia że czegoś jest za mało w pudełku albo brakuje zawartości. Sama podstawka to są długie godziny i wiele-wiele partii. Można spokojnie zagrać pełną kampanię, a nawet dwie i nigdy nie dotrzeć do miejsc gdzie wypłynęłoby się na dodatkową mapę. Zagrajcie, zobaczcie czy Wam się podoba i dopiero wtedy dodajcie Falę Zagłady czy Podziemia żeby odkrywać nowe tereny. (można to spokojnie zrobić nawet w rozpoczętej kampanii)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 56 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Na czym polega odkrywanie nowej zawartości?
Czy to jest tak, że "jedna strona mapy" - "jedne przejście gry" (zakładam, że nie, bo było by to prymitywne)?
Może jest tak, że jeżeli podczas pierwszej rozgrywki płynę do punktu 86, potem do 95, a potem d 93 - i koniec, wygrałem (powiedzmy)... To potem podczas drugiego przejścia gry muszę pamiętać, że byłem w 86, 95 oraz 93 i że jeżeli chcę coś nowego to muszę nie odwiedzać tych numerów?
Albo może jest szereg pewnych konkretnych miejsc, które trzeba odwiedzić w pewnej kolejności? Czyli... 86 kieruje mnie na 95. Muszę tam płynąć (zgodnie z fabułą), żeby "dokończyć quest'a", a potem mam wybór, czy płynąć do 93, czy jednak do 103. W trakcie tej rozgrywki wybieram 93. To by oznaczało, że żeby ogarnąć numer 103, to muszę na nowo przejść kampanię i odpalić łańcuszek 86 -> 95 -> (tym razem) 103
Czy to jest tak, że "jedna strona mapy" - "jedne przejście gry" (zakładam, że nie, bo było by to prymitywne)?
Może jest tak, że jeżeli podczas pierwszej rozgrywki płynę do punktu 86, potem do 95, a potem d 93 - i koniec, wygrałem (powiedzmy)... To potem podczas drugiego przejścia gry muszę pamiętać, że byłem w 86, 95 oraz 93 i że jeżeli chcę coś nowego to muszę nie odwiedzać tych numerów?
Albo może jest szereg pewnych konkretnych miejsc, które trzeba odwiedzić w pewnej kolejności? Czyli... 86 kieruje mnie na 95. Muszę tam płynąć (zgodnie z fabułą), żeby "dokończyć quest'a", a potem mam wybór, czy płynąć do 93, czy jednak do 103. W trakcie tej rozgrywki wybieram 93. To by oznaczało, że żeby ogarnąć numer 103, to muszę na nowo przejść kampanię i odpalić łańcuszek 86 -> 95 -> (tym razem) 103
-
- Posty: 615
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 149 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Mieszanka tego co opisałeś. Jest więcej miejsc niż dostępnych akcji na jedną kampanię. Dodatkowo musisz mieć odpowiednie słowa klucze żeby aktywować dalszy rozwój zadania.
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Gra to taki open world - pływasz sobie po mapie i robisz różne questy/przeżywasz przygody. Tak więc najbliżej temu chyba do tego, co opisałeś w drugim akapicie - jak chcesz maksymalizować ilość nowej zawartości poznanej w kolejnym przechodzeniu gry, to np. od początku prowadzisz eksplorację świata w innym kierunku geograficznym niż za pierwszym razem. Chociaż uważam, że przy pierwszym przejściu i tak nie zdążysz zrobić wielu questów, które otrzymasz, więc równie dobrze można grać podobnie jak za pierwszym razem, tylko skupić się na innych zadaniach. Gra mocno opiera się na eksploracji, więc wskazówki jakie się otrzymuje od osób zlecających zadania często bywają nieoczywiste - np. "szukaj na wyspie na północy" (ale na północy obecnego obszaru, czy gdzieś na północnym skraju świata?), co sprawia, że ciężko wykonywać je jak po sznurku - często w trakcie poszukiwania celu obecnego questa natkniesz się na kilka kolejnych.
- Propi
- Administrator
- Posty: 1318
- Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 414 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Często jest tak, że możesz uniknąć walki, wybierając inną opcję - np. użycie skillchecka sprytu czy "perswazji".
- Propi
- Administrator
- Posty: 1318
- Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 414 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Mam wrażenie, że walka daje większą szansę na zdobycie punktów doświadczenia, ale też potrafi zupełnie wyczerpać zasoby, przez co kolejne ruchy to powolna, mozolna i kosztowna rekonwalescencja 

-
- Posty: 371
- Rejestracja: 10 mar 2020, 12:30
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 37 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Proszę Państwa, czy któryś z dodatków jest must have? dzięki
- Propi
- Administrator
- Posty: 1318
- Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 414 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Ja gram póki co solo i moim zdaniem jest to zupełnie proste, by nie powiedzieć: automatyczne.
Cały "upkeep" tych postaci to zarządzanie kartami, które im przypisujemy (bronie i umiejętności) i żetonami: zmęczenia, życia, statusu, walki itd.
Sposób, w jaki gra wykorzystuje postaci - czyli "wskaż postać do następnego testu/walki" - sprawia, że przez większość czasu i tak interesuje nas tylko jedna postać, która ma rozwiniętą konkretną cechę czy ma lepszą broń.
Nie ma tu nic przytłaczającego, ani też nie ma wrażenia, że nie można się się efektywnie zajmować wszystkimi postaciami na raz. Każde zadanie to zwykle max. 1 test umiejętności. Każda walka to max. 4 postaci w walce. Wszystko dzieje się po kolei i nie ma tu żadnego zauważalnego zamieszania. Gorąco polecam, Żanette Kalyta
Cały "upkeep" tych postaci to zarządzanie kartami, które im przypisujemy (bronie i umiejętności) i żetonami: zmęczenia, życia, statusu, walki itd.
Sposób, w jaki gra wykorzystuje postaci - czyli "wskaż postać do następnego testu/walki" - sprawia, że przez większość czasu i tak interesuje nas tylko jedna postać, która ma rozwiniętą konkretną cechę czy ma lepszą broń.
Nie ma tu nic przytłaczającego, ani też nie ma wrażenia, że nie można się się efektywnie zajmować wszystkimi postaciami na raz. Każde zadanie to zwykle max. 1 test umiejętności. Każda walka to max. 4 postaci w walce. Wszystko dzieje się po kolei i nie ma tu żadnego zauważalnego zamieszania. Gorąco polecam, Żanette Kalyta

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Jeszcze jedno mnie zastanawiam czy istnieje możliwość bym zawsze unikał walki, czy może czasami muszę walczyć?
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 12:09
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 41 times
Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)
Jest kilka walk nie do uniknięcia. Do tego niektóre eksploracje też kończą się walką.