Strona 9 z 11

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 13 gru 2023, 11:56
autor: gregoff
ave.crux pisze: 13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
Grasz też na BGA?

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 13 gru 2023, 12:46
autor: woytas
ave.crux pisze: 13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
Czyli znalazłeś strategię wygrywającą? Tylko nie pisz tutaj jak to robisz.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 13 gru 2023, 12:47
autor: ave.crux
miker pisze: 13 gru 2023, 10:01 Tell us your secret :)
Jak to robisz??
!!!PONIŻEJ MOJE WSKAZÓWKI DO WYGRYWANIA, NIE CZYTAĆ JEŻELI KTOŚ UWAŻA, ŻE NIE CHCE SOBIE PSUĆ ZABAWY!!!

Spoiler:
gregoff pisze: 13 gru 2023, 11:56
Grasz też na BGA?
Nie, nie zdarzyło mi się.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 13 gru 2023, 12:47
autor: PytonZCatanu
miker pisze: 13 gru 2023, 10:01 Tell us your secret :)
Jak to robisz??
woytas pisze: 13 gru 2023, 12:46 Czyli znalazłeś strategię wygrywającą? Tylko nie pisz tutaj jak to robisz.
No to teraz nie wiadomo 😁

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 14 gru 2023, 09:56
autor: gregoff
Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 14 gru 2023, 10:26
autor: ave.crux
gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 14 gru 2023, 13:48
autor: gregoff
ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:26
gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.
Ok. Jak masz czas i chęć to spróbuj na BGA pograć.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 14 gru 2023, 17:21
autor: tomg
ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:26
gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna
Ja to nazwałem dla siebie schematycznością Turbo (w szczególności jego wariantu podstawowego). Nie chcę znać Twojego patentu na wygraną ale po kilkunastu rozgrywkach niejako samemu dochodzi się do optymalnego (faktycznie prawdoodobnie subotymalnego) algorytmu zarządzania talią. Gra staje się przewidywalna.
Ale ja jestem generalnie z obozu Flamme Rouge w wersji wyścigu wieloetapowego z jego nieprzewidywalnoscią i taktyczną rozgrywką na poziomie poszczególnych etapów

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 14 gru 2023, 17:24
autor: itsthisguyagain
tomg pisze: 14 gru 2023, 17:21Nie chcę znać Twojego patentu na wygraną scią.
Ten sekret wcale nie jest jakiś tajemniczy. Skrócę ci go i pewnie Cię wcale nie zaskoczy. Sekret ave.crux'a to
Spoiler:
ave.crux widocznie jest w tym zdecydowanie lepszy niż przeciętny gracz. Mi się aż tak bardzo nie chce jak jemu i pewnie dlatego nie wygrywam 100% gier w Turbo lol

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 21 gru 2023, 10:49
autor: bdm
Czy z bootem jesteś w stanie wygrać grając podstawową talią kart?

Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.

Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 21 gru 2023, 11:39
autor: dannte
bdm pisze: 21 gru 2023, 10:49 Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.

Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
Samochody nigdy nie stoją, ruch o 20 pól w jednej turze jest abstrakcyjny: traktuj to jako prędkość chwilową, nie przebytą drogę. Gdy jeden samochód rusza się o 16 pól, a drugi o 18 i się zrównują, natomiast potem trzeci samochód rusza się o 21 pól i ich "przeskakuje" to wcale nie tak to działa: wyobraź sobie, że samochody jadą "łeb w łeb", i ten trzeci w pewnym momencie wyprzedza drugiego, a potem pierwszego i dopiero wtedy drugi zrównuje się z pierwszym (z powodu ruchu turowego tego nie widać jak na dłoni).
Gdy inny samochód zatrzymuje się za dwoma samochodami i je "przeskakuje" to też wcale tego nie oznacza: slipstream nie działa na końcu ruchu, tylko powoduje, że jesteś w stanie się bardziej rozpędzić i dzięki temu wyprzedzić przeciwnika na prostej.

Traktuj wszystkie ruchy w jednej rundzie jako odbywające się jednocześnie, stopniowo, a nie skokowo.

W SnowTails nie grałem, ale tam chyba chodzi o wyścig przy mniejszych prędkościach, więc ciasnota ma większe zastosowanie (i w związku z tym inna mechanika). W Turbo czasem tę ciasnotę widać na zakrętach, ale nadal jest to abstrakcyjne.
bdm pisze: 21 gru 2023, 10:49 Czy z bootem jesteś w stanie wygrać grając podstawową talią kart?
Nie wiem czy to pytanie do wszystkich czy tylko do powyższej dyskusji? Ale tak, jak najbardziej da się wygrać z wieloma botami podstawową talią kart. Czasem użycie talii z modułu garażu daje niesprawiedliwą przewagę (tak jak granie z warunkami pogodowymi, które dają przewagę tylko botom jest nie do końca sprawiedliwe).

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 21 gru 2023, 11:52
autor: bdm
Ma to sens. Tylko dlaczego podzielili tor wszerz na dwie części skoro można byłoby zrobić szerszy, jednoczęściowy i wyścigówki mogłyby stać obok siebie. Tu jednak tracisz na prędkości (zostajesz pole z tyłu) jak nie ma miejsca (stoją dwie wyścigówki).

W Snow Tails oczywiście jest większa ciasnota. Z tego co pamiętam nie ma prędkości dwucyfrowych.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 21 gru 2023, 13:09
autor: Miszon
Tor ma miejsce na 2, bo na tyle go wybudowano ;) , 3 samochody nie mogą jechać obok siebie. W pewnym momencie po prostu "robisz zdjęcie" z wyścigu - i to jest koniec tury - i widzisz, że dwa jadą obok siebie, a trzeci musiał przyhamować żeby w nich nie wjechać, jedzie z tyłu.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 27 gru 2023, 14:37
autor: Adrian_P
Dzień dobry/wieczór.

Zapraszam do śledzenia wydarzenia z gry „Turbo”, którego jestem sprawcą 😉. Będziemy jechać we czterech (ja i mój kolega i nasi synowie) wyścig 24H Le Mans przez dwadzieścia cztery godziny. Startujemy dziś wieczorem, około godziny 23.
Jedziemy dziesięcioma bolidami 🏎️ (czterech graczy żywych, sześć Legend - karty legend są zmodyfikowane i pobrane z BGG). Tor też fanowski z BGG, a dokładnie Le Mans, pętla Bugatti Circuit. Kilka zasad musieliśmy dostosować, ale wszystko jest opisane na stronie wydarzenia w sekcji „Dyskusja”. Planuję robić na stronie wydarzenia relacje co jakiś czas z wydarzeń na torze.

📸

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 27 gru 2023, 17:10
autor: Miszon
Powiem że szacun.
Będą jakieś przerwy na jedzenie czy coś? Czy jedziecie na kroplówce i nocniku? :mrgreen:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 27 gru 2023, 17:14
autor: Adrian_P
Dziękuję.

Będą, będą. W zakładce „Dyskusja” w wydarzeniu jest opisane jak to organizacyjnie rozplanowaliśmy.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 sty 2024, 16:10
autor: Leoś
Można już pobrać instrukcję nadchodzącego dodatku.


https://www.daysofwonder.com/heat/heavy-rain/

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 sty 2024, 17:15
autor: Apos
Leoś pisze: 09 sty 2024, 16:10 Można już pobrać instrukcję nadchodzącego dodatku.


https://www.daysofwonder.com/heat/heavy-rain/
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że w sumie niewiele tego? Na plus dodatek superchłodzenia oraz możliwość gry na 7 osób. Szkoda, że te zalane pola są w stałych miejscach na torze.

Tak porównując do konkurencji - w Race! Formula 90 ciekawiej rozwiązano pogodę oraz jazdę po torze w trudnych warunkach. Mamy tam też planowanie toru jazdy, pit stopy, strategie jazdy, dobór opon i dla najważniejszy punkt prawdziwe tory - przez co emocji i frajdy ze ścigania się więcej.

Sądziłem, że dodatek doda do Heat więcej "gamerskich" elementów :(

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 sty 2024, 17:21
autor: bdm
Musiałbyś mieć specjalnie nakładki na planszy żeby zalane pola mogły być co grę w innych miejscach. A to zawsze jest problem z przesuwaniem się tych żetonów. Ewentualnie plansza mogłaby być składana typu puzzle ale to już chyba zbyt duża rewolucja.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 sty 2024, 17:35
autor: miker
Wygląda na to, że ujawnili datę premiery (23 luty), ciekawe czy Polska będzie taka sama.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 10 sty 2024, 14:25
autor: Adrian_P
Krótkie podsumowanie naszego wyścigu 24H Le Mans 🇫🇷 w grze planszowej Turbo 🏎️, który odbył się jeszcze w zeszłym roku 😉. Tor pochodził od użytkownika Logicwarrior ze strony Board Game Geek, a modyfikacja kart Legend dla dziesięciu graczy od użytkownika valiante z tejże strony. Jedno okrążenie liczyło 1️⃣ 1️⃣ 5️⃣ pól i 7️⃣ zakrętów. Było czterech żywych graczy i sześć Legend kierowanych przez mechanikę gry. Zgodnie z założeniami jechaliśmy (graliśmy) dwadzieścia cztery godziny, od 21:30 w środę 27. grudnia do 21:30 w czwartek 28. grudnia. Mieliśmy cztery przerwy techniczne na jedzenie i inne potrzeby. Niestety jeden zawodnik odpadł nam nad ranem i przez pięć godzin musiał go zastąpić zmiennik (bot) 😉.
Garść statystyk 📊⤵️.
Czas wydarzenia to 2️⃣ 4️⃣ godziny, a czas samej jazdy po torze to 2️⃣ 0️⃣ godzin.
Przejechaliśmy 2️⃣ 0️⃣ okrążeń co daje średnio godzinę na okrążenie (początkowe były wolniejsze, końcowe szybsze).
Pokonaliśmy 1️⃣ 4️⃣ 0️⃣ zakrętów i 2️⃣ 3️⃣ 0️⃣ 0️⃣ pól.
Najdłużej na prowadzeniu był bolid niebieski - 1️⃣ 0️⃣ okrążeń.
Od 8️⃣. okrążenia prowadził bolid kierowany przez żywego gracza.
Dwóch graczy przestrzeliło zakręt łącznie 4️⃣ razy.
Pierwsze cztery okrążenia to badanie toru i Legend. Później już poszło 😉. Między czasie kilka błędów i wypadnięcia z toru. Zaważyło to niestety na wyniku tych graczy, którzy zaryzykowali.
Kilka okrążeń przed końcem wywiązała się ciekawa walka pomiędzy dwoma bolidami Legend, żółtym, a fioletowym. Ostatecznie wygrał żółty.
Podobna sytuacja była między czarnym bolidem Legendy, a bolidem czerwonym i szarym kierowanymi przez ludzi. Na ostatnich zakrętach, heroiczną walką wyprzedzili czarny bolid, a czerwony dodatkowo zdobył 1️⃣ punkt. Pogodowo 🌦️ mieliśmy przeplatankę. Na przemian słońce i deszcz. W trakcie wyścigu były dwa znaczne kryzysy: około godziny szóstej oraz szesnastej.
W planach mamy już wyścigi nieco lżejsze: sześciogodzinny wyścig na torze Spa w Belgi 🇧🇪 oraz sześciogodzinny wyścig na torze Fuji w Japonii 🇯🇵 .

Klasyfikacja generalna:
1️⃣: Pomarańczowy (Oliwier🥇) - 9 pkt.
2️⃣: Niebieski (Adrian🥈) - 6 pkt.
3️⃣: Biały (Legenda AI🥉) - 4 pkt.
4️⃣: Różowy (Legenda AI) - 3 pkt.
5️⃣: Zielony (Legenda AI) - 2 pkt.
6️⃣: Czerwony (Daniel) - 1 pkt.
7️⃣: Szary (Tobiasz) - 0 pkt.
8️⃣: Czarny (Legenda AI)
9️⃣: Żółty (Legenda AI)
🔟: Fioletowy (Legenda AI)

Wydarzenie można było śledzić tu:
https://facebook.com/events/s/le-mans-2 ... 114208902/

Dziękuję chłopakom za świetną zabawę i wytrwałość 👏🏻.
Spoiler:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 01 lut 2024, 09:15
autor: Mr_Fisq
Ruszyła przedsprzedaż dodatku w polskiej wersji językowej, premiera 23 lutego.

Źródło: FB Rebela.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 01 lut 2024, 09:19
autor: Seraphic_Seal
Adrian_P pisze: 10 sty 2024, 14:25 Krótkie podsumowanie naszego wyścigu 24H Le Mans 🇫🇷 w grze planszowej Turbo 🏎️, który odbył się jeszcze w zeszłym roku 😉.
Spoiler:
To już wiem co ja chcę w tym roku zrobić xD

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 01 lut 2024, 09:19
autor: ave.crux
142zł. Trochę przesadzili jak na to co ten dodatek oferuje. Dla mnie pass, poczekam na jakieś wyprzedaże, bo nie widzę powodu żeby miało to kosztować więcej niz 80zł

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 01 lut 2024, 09:41
autor: Malibu
ave.crux pisze: 01 lut 2024, 09:19 142zł. Trochę przesadzili jak na to co ten dodatek oferuje. Dla mnie pass, poczekam na jakieś wyprzedaże, bo nie widzę powodu żeby miało to kosztować więcej niz 80zł
W reszcie sklepów będzie sporo taniej, stawiam, że koło stóweczki.

A powiedzcie mi jak ta gra chodzi na 2os