Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: God's Playground

Post autor: draco »

Chciałbym zachować prawo do swoich odczuć, jeśli pozwolicie. :?

W naszej rozgrywce może i za małe siły zostały wysłane na Turków w 3 turze, ale przy pierwszym ataku wyrzuciłem dwie jedynki, armia idąca na Wiedeń też w pierwszym rzucie miała dwie jedynki. Wyobrażam sobie sytuację, gdzie nawet dobrze przygotowana armia Sobieskiego nie daje rady obronić Wiednia, a wyjścia są tylko dwa - mamy dużo lub nie mamy nic. Kilka rzutów kostką decyduje czy dwaj gracze liczą się w walce o zwycięstwo czy nie.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: melee »

draco pisze:Chciałbym zachować prawo do swoich odczuć, jeśli pozwolicie. :?
a my prawo do dyskusji ;)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

draco pisze:Wyobrażam sobie sytuację, gdzie nawet dobrze przygotowana armia Sobieskiego nie daje rady obronić Wiednia, a wyjścia są tylko dwa - mamy dużo lub nie mamy nic. Kilka rzutów kostką decyduje czy dwaj gracze liczą się w walce o zwycięstwo czy nie.
Draco, jesteś głuchy na argumenty, po pierwsze można uniemożliwić/osłabić marsz Turków na Wiedeń, po drugie można wykonać udaną odsiecz wiedeńską lub prawie udaną (duże osłabienie Turka), po trzecie jest cała 4-ta tura do obrony przed Turkiem z Wiednia. Jeżeli ktoś ma wypasione majątki w Wiekopolsce i nie korzysta mocno z wielu elementów wyżej przedstawionej układanki, to już tylko jego wina a nie 'losowości' gry :P
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

draco pisze:Chciałbym zachować prawo do swoich odczuć, jeśli pozwolicie. :?
Nie traktuj tego jako atak, to tylko dyskusja. Po prostu nie zgadzam się z Twoją opinią i napisałem własną - że ta gra to składowa wielu małych decyzji, które nie są zależne w ogólnym wymiarze od losu. W szczególnym - pewnie tak - ale zawsze trzeba brać na los poprawkę. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
adalbert
Posty: 942
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: God's Playground

Post autor: adalbert »

wydaje mi się, że sam Wallace przyznaje, że los może mieć frustrujący wpływ na nasze poczynania, i jest to umyślne założenie. tak więc zastrzeżenia draco być może nie są bezpodstawne.
poproszę o drobną aktualizację, czy będzie można zagrać w Boże Igrzysko na Święta :) ?
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

Rozegrałem sobie schizofreniczną partię solo przed jutrzejszą rozgrywką - żeby być świadomym zasad. Wrażenia? Fajnie się gra samemu, prawie jak w grę kooperacyjną ;-)

Mówiąc poważniej - gra jawi mi się jako kombinacja Princes of Renaissance, troszkę Peryklesa i cała mnóstwość nowych mechanizmów: rozprzestrzenianie się wrogich wojsk na planszy, Hasburgowie itd. Znowu jest ten fajny - typowo 'walesowski' - mechanizm dzielenia wspólnego dobra (wojska królewskie, pałace w poszczególnych regionach, a raczej ich wartość), o które trzeba dbać (żeby dbać o siebie), ale nie za bardzo (żeby nie dać ugrać zbyt wiele przeciwnikom). Bardzo mi się podobają 'smaczki', czyli wyjątki od reguł - wojska kozackie, Habsburgowie, oblężenie Wiednia. Tworzą klimat :-)

Instrukcja jest w miarę przejrzysta i reguły są w miarę jasne - jest parę niedomówień, ale większych problemów z najazdem na Wiedeń nie miałem ;-) Ale pozwoliłem sobie scalić parę pytań z BGG w formie - szkicu na razie - FAQ:

http://geekdo.com/thread/462753
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: melee »

wydaje mi się, że główny element losowy w grze to możliwość zerwania rozejmu.. to może być masakra, chyba Pędrak w swojej partii się o tym przekonał
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: costi »

Oj, tak... Pedrak w ostatniej turze zawarl rozejm z Prusami i swoj wysilek militarny skupil na Rosjanach (a Prusy i Wielkopolska byly jego glowna "baza" - te pierwsze byly cale jego, w Wlkp mial 3 wsie). Po czym okazalo sie, ze Prusacy rozejm zerwali i zrobili wjazd, i to taki, ze zalali cala Litwe i Wielkopolske.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

costi pisze:Oj, tak... Pedrak w ostatniej turze zawarl rozejm z Prusami i swoj wysilek militarny skupil na Rosjanach (a Prusy i Wielkopolska byly jego glowna "baza" - te pierwsze byly cale jego, w Wlkp mial 3 wsie). Po czym okazalo sie, ze Prusacy rozejm zerwali i zrobili wjazd, i to taki, ze zalali cala Litwe i Wielkopolske.
Mi tez to sie nie podobalo, wiec wymyslilem odpowiednia zasade opcjonalna: dobrowolnie podrozony koszt zawarcia traktatu zmniejsza ryzyko jego zerwania...
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

Lord Voldemort pisze:Mi tez to sie nie podobalo, wiec wymyslilem odpowiednia zasade opcjonalna: dobrowolnie podrozony koszt zawarcia traktatu zmniejsza ryzyko jego zerwania...
A może by tak tę zasadę opcjonalną przyklepać oficjalnie u Wallace'a? (skoro z czwartym graczem się dało...)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: melee »

Podrożony o co?
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

melee pisze:Podrożony o co?
Po prostu podrożony ;-)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

O pieniądze :) - więcej prezentów, więcej przyjaciół. :D
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: melee »

ale dowolnie podrożony? jedna moneta ;>
adalbert
Posty: 942
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: God's Playground

Post autor: adalbert »

Smerfie, w FAQ jest, że nie płaci sie przy nieudanej próbie zawarcia traktatu. myślałem, że właśnie kasa przepada. to jak to będzie w BOŻYM IGRZYSKU?
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

adalbert pisze:Smerfie, w FAQ jest, że nie płaci sie przy nieudanej próbie zawarcia traktatu. myślałem, że właśnie kasa przepada. to jak to będzie w BOŻYM IGRZYSKU?
Moim zdaniem strata akcji jest wystarczająco bolesna.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

adalbert pisze:Smerfie, w FAQ jest, że nie płaci sie przy nieudanej próbie zawarcia traktatu. myślałem, że właśnie kasa przepada. to jak to będzie w BOŻYM IGRZYSKU?
Naszym zdaniem kasa powinna przepadac. Glownie po to, zeby gracze nie probowali zawierac traktatu majac zbyt malo kasy, a potem narzekali ze kostka byla zlosliwa i wypadla 6 zamiast oczekiwanej 1.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Że tak powiem: łał! :)

Obrazek

Przydałby się co prawda "obok Orła znak Pogoni", ale i tak jest pięknie!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Witold Janik »

Ja tu wietrzę jakiś spisek - DLACZEGO ORZEŁ NIE JEST BIAŁY i kto za tym stoi?! :twisted:
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: God's Playground

Post autor: Aba »

A ja powiem to samo co na GamesFanatic - takie sobie to coś. Nie pasuje mi do planszówki bo wygląda jak plakat filmu z Żebrowskim. Ta czcionka, napis na grafice zamiast u góry/na dole plus te małe napisy na samym dole - jakoś nie planszówkowo wyszło.
Awatar użytkownika
Cirrus
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2006, 08:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: God's Playground

Post autor: Cirrus »

Będzie szansa zagrania w Boże Igrzysko na grudniowym Pionku? I czy jest znana przybliżona cena polskiego wydania? :)
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"

http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: God's Playground

Post autor: cezner »

I ja powtórzę to samo co napisałem na gamesfanatic.
Ta okładka, jako okładka do gry planszowej jest tragiczna.
Ten orzeł taki piękny i dumny, te cudne złote litery, ta purpura no i jeszcze ta korona!!! :lol:
Chłopaki, wyluzujcie trochę!!! To tylko gra planszowa.
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

Aba pisze:A ja powiem to samo co na GamesFanatic - takie sobie to coś. Nie pasuje mi do planszówki bo wygląda jak plakat filmu z Żebrowskim. Ta czcionka, napis na grafice zamiast u góry/na dole plus te małe napisy na samym dole - jakoś nie planszówkowo wyszło.
Tak, powinny być kostki i zdjęcie planszy. Albo coś podobnego.

Tfu, do diabała, ile można.

Super okładka!
beza
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2008, 16:14

Re: God's Playground

Post autor: beza »

Obrazek

tak mi sie skojarzylo ;-)
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

Andy pisze:Że tak powiem: łał! :)
Super! Gratulacje, Phalanx!
ODPOWIEDZ