Strona 9 z 21

Re: Race for the galaxy

: 28 kwie 2013, 23:42
autor: Andy
Curiosity pisze:Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta?
Nie.

Re: Race for the galaxy

: 29 kwie 2013, 00:45
autor: Curiosity
mbork pisze:
Curiosity pisze:"The Brink of War"

Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta? W teorii: 2-3 wyłożone (odpowiednie) karty i mamy małą fabryczkę PZ-ek.
Tak z ciekawości: teoria teorią, a czy Szanowny Kolega sprawdził tę fabryczkę *w praktyce*? (Chętnie pomogę, jak co;).)
Nie. Nie mam na razie chętnych do gry, a znowu nie podejmuję się totalnie zielonym graczom wyjaśniać zasad podstawki + 3 dodatków (wiem z doświadczenia, że już samą podstawkę czasem ciężko załapać).

No i wiadomo, że muszą dojść karty (o co pewnie niełatwo). Ale jak już dojdą...

Re: Race for the galaxy

: 29 kwie 2013, 12:48
autor: macike
Andy pisze:
Curiosity pisze:Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta?
Nie.
Chyba, że wymknie się spod kontroli [współgraczy], ale to samo można wtedy powiedzieć o... np. 'niebieskich planetach'.

Re: Race for the galaxy

: 04 maja 2013, 12:17
autor: Bea
Mam pytanie dotyczące fazy konsumpcji. Jeśli ja wybrałam tę fazę, z bonusem handel (czyli mogę sprzedać jakiś surowiec za karty), a mam tylko jeden surowiec na jakimś świecie produkcyjnym. Co się wtedy dzieje? Sprzedaję go i nie konsumuje drugiego bo go nie mam? Czy może w takiej sytuacji nie mogę wybrać tej fazy z taką premią?

I jeszcze jedno. Jeśli ja wybrałam fazę produkcji i dostałam bonus, że mogę położyć również kartę na świecie zdobycznym, a mam już taki bonus na wyłożonych kartach, to mam ten bonus do wykorzystania podwójnie? Czyli mogę położyć karty na dwóch światach zdobycznych?

Re: Race for the galaxy

: 04 maja 2013, 12:31
autor: Curiosity
Bea pisze:Mam pytanie dotyczące fazy konsumpcji. Jeśli ja wybrałam tę fazę, z bonusem handel (czyli mogę sprzedać jakiś surowiec za karty), a mam tylko jeden surowiec na jakimś świecie produkcyjnym. Co się wtedy dzieje? Sprzedaję go i nie konsumuje drugiego bo go nie mam? Czy może w takiej sytuacji nie mogę wybrać tej fazy z taką premią?
Tak. Jeśli masz tylko jeden towar, to robisz jedynie sprzedaż.
I jeszcze jedno. Jeśli ja wybrałam fazę produkcji i dostałam bonus, że mogę położyć również kartę na świecie zdobycznym, a mam już taki bonus na wyłożonych kartach, to mam ten bonus do wykorzystania podwójnie? Czyli mogę położyć karty na dwóch światach zdobycznych?
Tak. Z samej karty 5.fazy masz możliwość wyprodukowania towaru na świecie zdobycznym (windfallu), ale jeśli masz w swoim tableau karty, które w 5.fazie też to robią, produkujesz na kolejnych. UWAGA: takie karty mają często ograniczenia do konkretnego koloru (chyba np. Konglomeratem Górniczym możesz wyprodukować tylko na brązowej planecie).

Re: Race for the galaxy

: 04 maja 2013, 13:07
autor: Bea
Curiosity pisze:
Bea pisze:Mam pytanie dotyczące fazy konsumpcji. Jeśli ja wybrałam tę fazę, z bonusem handel (czyli mogę sprzedać jakiś surowiec za karty), a mam tylko jeden surowiec na jakimś świecie produkcyjnym. Co się wtedy dzieje? Sprzedaję go i nie konsumuje drugiego bo go nie mam? Czy może w takiej sytuacji nie mogę wybrać tej fazy z taką premią?
Tak. Jeśli masz tylko jeden towar, to robisz jedynie sprzedaż.
A można wybrać tę opcję i sprzedać kartę, jeśli na kartach wyłożonych na stole nie mamy żadnej zdolności konsumpcji?

Re: Race for the galaxy

: 04 maja 2013, 13:17
autor: Curiosity
Bea pisze:
A można wybrać tę opcję i sprzedać kartę, jeśli na kartach wyłożonych na stole nie mamy żadnej zdolności konsumpcji?
Tak.

Re: Race for the galaxy

: 04 maja 2013, 13:20
autor: Bea
Dzięki Curiosity, mimo, ze instrukcja jest świetnie napisana to człowieka nagle nachodzą takie wątpliwości :)

Re: Race for the galaxy

: 05 maja 2013, 00:05
autor: Bea
A do czego służy ta tabelka z liczbami na karcie z hazardem (nie pamiętam dokładnie nazwy)? W instrukcji tylko pisze, żeby podać liczbę i sprawdzić czy koszt lub obrona karty z wierzchu stosu jest taka sama.

Re: Race for the galaxy

: 05 maja 2013, 00:38
autor: Nataniel
Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.

Re: Race for the galaxy

: 05 maja 2013, 00:40
autor: Bea
Nataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
Rozumiem, czyli żeby oszacować prawdopodobieństwo wystąpienia danej karty :)

Re: Race for the galaxy

: 05 maja 2013, 01:12
autor: mbork
Nataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
Przy czym bodajże drugi dodatek (RvI) wprowadził na Gambling World inną mechanikę.

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 09:24
autor: Olgierdd
mbork pisze:
Nataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
Przy czym bodajże drugi dodatek (RvI) wprowadził na Gambling World inną mechanikę.
I o wiele ciekawszą. Nawet jeśli gram tylko w podstawkę lub tGS to używam Gambling World z RvI.
Wygląda to tak:
Obstawiasz jedną kartę z ręki. Następnie dobierasz z talii tyle kart, ile wynosi koszt karty, na którą robisz zakład. Jeżeli przynajmniej jedna karta z tych dobranych będzie kosztować więcej niż zakład, to zachowujesz swoję kartę i możesz wziąć na rękę jedną z tych odsłonietych (reszta na discard). Jeśli się nie uda, to nic nie bierzesz na rękę i dodatkowo tracisz się swoją kartę.

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 09:57
autor: Bea
A w ogóle to jakie zmiany (w mechanice na przykład) wnoszą dodatki?

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 10:06
autor: Curiosity
Gathering Storm - wprowadził głównie robota do gry jednoosobowej. Do tego doszły bardzo fajne karty celów, które potrafią zamieszać grą.

Rebel vs Imperium - pomysł na zwiększenie interaktywności poprzez wprowadzenie przejęć (można sobie nawzajem "podbierać" światy militarne).

The Brink of War - najważniejsza zmiana to wprowadzenie prestiżu oraz dodatkowej karty fazy - bardzo silnej, do użycia raz w grze, odpalanej właśnie prestiżem.

Gdybym miał ułożyć dodatki od najlepszych do najgorszych, to byłoby to odwrotnie do ich pojawiania się na rynku:

1. BoW
2. RvI
3. GS

Jak otworzyłem pudełko od Gathering Storm i policzyłem karty to mnie szlag trafił :)

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 10:13
autor: Bea
A są jakieś widoki na wydanie tych dodatków w wersji PL?

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 10:40
autor: mat_eyo
Te trzy już wydane nie będą wydawane (przynajmniej na razie) w języku polskim. Nic, poza odczuciami estetycznymi, nie stoi na przeszkodzie dołączenia do polskiej podstawki angielskich dodatków, gdyż mają one instrukcje w języku polskim a tekstu na kartach jest bardzo mało.
Nadchodzący w bólach czwarty dodatek - Alien Artifact - ma już zostać całkowicie spolszczony.

Btw pytania o dodatki i plany ich wydania to chyba nie w dziale zasady :P

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 22:38
autor: mbork
Curiosity pisze:Gathering Storm - wprowadził głównie robota do gry jednoosobowej. Do tego doszły bardzo fajne karty celów, które potrafią zamieszać grą.
Przede wszystkim robota? A Improved Logistics (i parę innych kart), które podkręcają strategie militarną? A Alien Toy Shop (do strategii Cx2-P)? Cele faktycznie super, zmieniają grę, ale bez przesady.
Curiosity pisze: Rebel vs Imperium - pomysł na zwiększenie interaktywności poprzez wprowadzenie przejęć (można sobie nawzajem "podbierać" światy militarne).
E tam, przed wszystkim więcej szóstek - no i strategie "żółta" i "zielona" są teraz mocniejsze (a także "dev spam", m.in. dzięki Galactic Developers, R&D Crash Program, Pan Galactic Research i Galactic Bankers). Oprócz tego znów mamy parę mocnych kart Imperium i Rebel (czyli strategie rebeliancko-imperialne też dostają boosta), i mocne uderzenia w stylu Alien Monolith i Rebel Stronghold; Hidden Fortress też potrafi namieszać (w połączeniu z New Galactic Order jest walcem drogowym!).
Curiosity pisze:
The Brink of War - najważniejsza zmiana to wprowadzenie prestiżu oraz dodatkowej karty fazy - bardzo silnej, do użycia raz w grze, odpalanej właśnie prestiżem.
BoW u mnie czeka na grę - jeszcze nie odpaliłem. Ale i tu, nawet bez prestiżu, widzę, że jest parę kart-ciekawostek, które mogą mocno wpłynąć na strategię lub nawet wywrócić grę do góry nogami: Imperium Planet Buster (that's no moon! ;) ), Interstellar Casus Belli (nietrudno zgadnąć, co robi), Terraforming Engineers, Galactic Scavengers, Psi-Crystal World...
Curiosity pisze:
Gdybym miał ułożyć dodatki od najlepszych do najgorszych, to byłoby to odwrotnie do ich pojawiania się na rynku:

1. BoW
2. RvI
3. GS

Jak otworzyłem pudełko od Gathering Storm i policzyłem karty to mnie szlag trafił :)
A cele? A balans? No i robot. Nie jest źle!

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 22:41
autor: Curiosity
@mbrok: jasne, oczywiście, że każdy dodatek wprowadził masę ciekawych kart. Ale Bea pytała o zmiany w mechanice, więc tylko i wyłącznie na tym się skupiłem :)

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 22:52
autor: mat_eyo
Nie milczą. Napisałem o tym w wątku odnośnie samej gry. To jest wątek odnośnie zasad :wink:

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 23:03
autor: mbork
Curiosity pisze:@mbork: jasne, oczywiście, że każdy dodatek wprowadził masę ciekawych kart. Ale Bea pytała o zmiany w mechanice, więc tylko i wyłącznie na tym się skupiłem :)
Bea pisze:w mechanice na przykład
:D
MisterC pisze:Panowie konsekwentnie milczą na temat wprowadzenia piątego gracza
A ktoś gra w 5 osób w RftG? ;)
(Ja gram czasem w 3 osoby, może 4 razy w życiu zagrałem w 4, a tak to tylko 2PA.)

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 23:33
autor: Curiosity
Grałem nawet w 6 osób. W dwie nie lubię grać. Trzy to minimum.

Re: Race for the galaxy

: 07 maja 2013, 23:55
autor: Bea
Oj widzę, że planszówkowicze ważą słowa z aptekarską dokładnością. To chyba nawyk, który pozostał po przeczytaniu zbyt dużej ilości instrukcji ;)

Ja też wolę grać w 3-4 osób, choć we dwie nie jest żle, ale zupełnie inaczej.

Re: Race for the galaxy

: 08 maja 2013, 08:39
autor: mat_eyo
Ja bardzo lubię grać we dwójkę, więcej można zaplanować i szybciej idzie partia. Równie często grywam w składzie czteroosobowym i też jestem zadowolony. W pięć osób jeszcze nie grałem, ale cieszę się z tej opcji gdyż ostatnio zauważyłem, że większość gier w mojej kolekcji jest przeznaczona dla max 4 osób ;)

Re: Race for the galaxy

: 08 maja 2013, 08:42
autor: Andy
mbork pisze:A ktoś gra w 5 osób w RftG? ;)
Grałem raz czy dwa, nie było źle, ale dla mnie granie w tłumie w ogóle nie jest zbyt interesujące. Jak jest 5 osób, to lepiej, żeby zagrały na dwa stoły. :P

99% moich partii to 2PA, trochę było 3-osobowych i dosłownie kilka 4-osobowych. Sam Rejs sprawdza się doskonale we wszystkich konfiguracjach, ale ja po prostu wolę mniejszy ścisk wokół stołu (OK, nie mówię o Dixicie ;)).