Re: Race for the galaxy
: 28 kwie 2013, 23:42
Nie.Curiosity pisze:Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Nie.Curiosity pisze:Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta?
Nie. Nie mam na razie chętnych do gry, a znowu nie podejmuję się totalnie zielonym graczom wyjaśniać zasad podstawki + 3 dodatków (wiem z doświadczenia, że już samą podstawkę czasem ciężko załapać).mbork pisze:Tak z ciekawości: teoria teorią, a czy Szanowny Kolega sprawdził tę fabryczkę *w praktyce*? (Chętnie pomogę, jak co;).)Curiosity pisze:"The Brink of War"
Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta? W teorii: 2-3 wyłożone (odpowiednie) karty i mamy małą fabryczkę PZ-ek.
Chyba, że wymknie się spod kontroli [współgraczy], ale to samo można wtedy powiedzieć o... np. 'niebieskich planetach'.Andy pisze:Nie.Curiosity pisze:Czy nie uważacie, że funkcja Lidera Prestiżu jest nieco przegięta?
Tak. Jeśli masz tylko jeden towar, to robisz jedynie sprzedaż.Bea pisze:Mam pytanie dotyczące fazy konsumpcji. Jeśli ja wybrałam tę fazę, z bonusem handel (czyli mogę sprzedać jakiś surowiec za karty), a mam tylko jeden surowiec na jakimś świecie produkcyjnym. Co się wtedy dzieje? Sprzedaję go i nie konsumuje drugiego bo go nie mam? Czy może w takiej sytuacji nie mogę wybrać tej fazy z taką premią?
Tak. Z samej karty 5.fazy masz możliwość wyprodukowania towaru na świecie zdobycznym (windfallu), ale jeśli masz w swoim tableau karty, które w 5.fazie też to robią, produkujesz na kolejnych. UWAGA: takie karty mają często ograniczenia do konkretnego koloru (chyba np. Konglomeratem Górniczym możesz wyprodukować tylko na brązowej planecie).I jeszcze jedno. Jeśli ja wybrałam fazę produkcji i dostałam bonus, że mogę położyć również kartę na świecie zdobycznym, a mam już taki bonus na wyłożonych kartach, to mam ten bonus do wykorzystania podwójnie? Czyli mogę położyć karty na dwóch światach zdobycznych?
A można wybrać tę opcję i sprzedać kartę, jeśli na kartach wyłożonych na stole nie mamy żadnej zdolności konsumpcji?Curiosity pisze:Tak. Jeśli masz tylko jeden towar, to robisz jedynie sprzedaż.Bea pisze:Mam pytanie dotyczące fazy konsumpcji. Jeśli ja wybrałam tę fazę, z bonusem handel (czyli mogę sprzedać jakiś surowiec za karty), a mam tylko jeden surowiec na jakimś świecie produkcyjnym. Co się wtedy dzieje? Sprzedaję go i nie konsumuje drugiego bo go nie mam? Czy może w takiej sytuacji nie mogę wybrać tej fazy z taką premią?
Tak.Bea pisze:
A można wybrać tę opcję i sprzedać kartę, jeśli na kartach wyłożonych na stole nie mamy żadnej zdolności konsumpcji?
Rozumiem, czyli żeby oszacować prawdopodobieństwo wystąpienia danej kartyNataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
Przy czym bodajże drugi dodatek (RvI) wprowadził na Gambling World inną mechanikę.Nataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
I o wiele ciekawszą. Nawet jeśli gram tylko w podstawkę lub tGS to używam Gambling World z RvI.mbork pisze:Przy czym bodajże drugi dodatek (RvI) wprowadził na Gambling World inną mechanikę.Nataniel pisze:Podajesz liczbę, np. "3". Odkrywasz kartę - jeżeli ma taki koszt lub obronę - bierzesz ją. Tabelka pokazuje ile jest kart o jakim koszcie w talii.
Przede wszystkim robota? A Improved Logistics (i parę innych kart), które podkręcają strategie militarną? A Alien Toy Shop (do strategii Cx2-P)? Cele faktycznie super, zmieniają grę, ale bez przesady.Curiosity pisze:Gathering Storm - wprowadził głównie robota do gry jednoosobowej. Do tego doszły bardzo fajne karty celów, które potrafią zamieszać grą.
E tam, przed wszystkim więcej szóstek - no i strategie "żółta" i "zielona" są teraz mocniejsze (a także "dev spam", m.in. dzięki Galactic Developers, R&D Crash Program, Pan Galactic Research i Galactic Bankers). Oprócz tego znów mamy parę mocnych kart Imperium i Rebel (czyli strategie rebeliancko-imperialne też dostają boosta), i mocne uderzenia w stylu Alien Monolith i Rebel Stronghold; Hidden Fortress też potrafi namieszać (w połączeniu z New Galactic Order jest walcem drogowym!).Curiosity pisze: Rebel vs Imperium - pomysł na zwiększenie interaktywności poprzez wprowadzenie przejęć (można sobie nawzajem "podbierać" światy militarne).
BoW u mnie czeka na grę - jeszcze nie odpaliłem. Ale i tu, nawet bez prestiżu, widzę, że jest parę kart-ciekawostek, które mogą mocno wpłynąć na strategię lub nawet wywrócić grę do góry nogami: Imperium Planet Buster (that's no moon!Curiosity pisze:
The Brink of War - najważniejsza zmiana to wprowadzenie prestiżu oraz dodatkowej karty fazy - bardzo silnej, do użycia raz w grze, odpalanej właśnie prestiżem.
A cele? A balans? No i robot. Nie jest źle!Curiosity pisze:
Gdybym miał ułożyć dodatki od najlepszych do najgorszych, to byłoby to odwrotnie do ich pojawiania się na rynku:
1. BoW
2. RvI
3. GS
Jak otworzyłem pudełko od Gathering Storm i policzyłem karty to mnie szlag trafił
Curiosity pisze:@mbork: jasne, oczywiście, że każdy dodatek wprowadził masę ciekawych kart. Ale Bea pytała o zmiany w mechanice, więc tylko i wyłącznie na tym się skupiłem
Bea pisze:w mechanice na przykład
A ktoś gra w 5 osób w RftG?MisterC pisze:Panowie konsekwentnie milczą na temat wprowadzenia piątego gracza
Grałem raz czy dwa, nie było źle, ale dla mnie granie w tłumie w ogóle nie jest zbyt interesujące. Jak jest 5 osób, to lepiej, żeby zagrały na dwa stoły.mbork pisze:A ktoś gra w 5 osób w RftG?