Strona 82 z 109

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 20:37
autor: Sroczka
Czy komuś się zdarzyło polec w pierwszym scenariuszu kampanii? Co robiliście dalej, ponownie przechodziliście czy wracaliście do GH i dalej graliście?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 20:52
autor: kowalsm
Azel pisze: 25 gru 2019, 16:48 Poszukującym insert gorąco polecam forumowego kolegę @longmen76.
Wygląda bardzo dobrze, ten insert. Możesz podać jakieś namiary np. maila @longmen76? Nie wiem jak go znaleźć po przez forum :/

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 21:12
autor: mecenas
Sroczka pisze: 25 gru 2019, 20:37 Czy komuś się zdarzyło polec w pierwszym scenariuszu kampanii? Co robiliście dalej, ponownie przechodziliście czy wracaliście do GH i dalej graliście?
Sądzę, że ponad połowie ludzi. Pierwsze scenariusze w tej grze nie należą do najłatwiejszych ;) Zbierzcie loot i exp ze scenariusza i grajcie dalej (tj. spróbujcie jeszcze raz scenariusz, albo najpierw wróćcie do Gloomhaven i zróbcie zakupy jeżeli macie taką możliwość).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 21:43
autor: plotrens
kowalsm pisze: 25 gru 2019, 20:52 Wygląda bardzo dobrze, ten insert. Możesz podać jakieś namiary np. maila @longmen76? Nie wiem jak go znaleźć po przez forum :/
viewtopic.php?p=1132788#p1132788

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 22:02
autor: Jools
A ja mam pytanie odnośnie naklejek.
W wersji od Albi dostaliśmy zestaw naklejek (dwa arkusze) i plakat z mapą.
Jak mam to obsłużyć? Czy zamiast na oryginalnej mapie naklejać na mapie dodatkowymi naklejkami? Czy one są ściągnalne?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 gru 2019, 22:39
autor: RUNner
Zauważyliście że na mapie plakatu, tam gdzie jest miasto Gloomhaven jest nakaz przecięcia przerywanej linii? Ktoś wie w jakim celu?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 gru 2019, 13:38
autor: Azel
kowalsm pisze: 25 gru 2019, 20:52 Wygląda bardzo dobrze, ten insert. Możesz podać jakieś namiary np. maila @longmen76? Nie wiem jak go znaleźć po przez forum :/
I tutaj masz więcej fotek insertu:
viewtopic.php?f=1&t=38082&p=1132734&hil ... n#p1131918

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 27 gru 2019, 14:16
autor: odmu
Sroczka pisze: 25 gru 2019, 20:37 Czy komuś się zdarzyło polec w pierwszym scenariuszu kampanii? Co robiliście dalej, ponownie przechodziliście czy wracaliście do GH i dalej graliście?
Trzeba przejść pierwszy scenariusz by odblokować drugi. Lub w jakichś inny sposób odblokować jakiś scenariusz poboczny. Więc jeśli nie udało się Ci zdobyć jakoś inaczej dostępu do innych scenariuszy to czas na kolejne starcie z pierwszym.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 27 gru 2019, 19:41
autor: Jools
Mam poważne zastrzeżenia co do podstawek pod potwory (standy) z polskiej edycji.
Są bardzo ciasne, żetony potworów nie wchodzą, trzeba na siłę, co mocno niszczy tekturę.
Generalnie nadają się one do kart a nie do grubego kartonu LOL.

Czy to podlega reklamacji czy mam sobie samemu coś wymyślić i kupić?

Zdjęcie dla zobrazowania:

Obrazek

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 27 gru 2019, 22:04
autor: Scamander
Wrzuć pojedynczy stand do ciepłej wody na 10-15 sekund (chwilę po zagotowaniu), wyciągnij, spróbuj lekko odgiąć skrzydełka (masz na to kilka sekund, jak nie zdążysz zanurz ponownie w ciepłej wodzie), po czym wrzuć plastik do zimnej wody żeby zachował kształt.

Działa przy pokrzywionych figurkach to może i tu zadziała, tylko nie wiem czy plastik nie jest za gruby.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 27 gru 2019, 22:09
autor: pawianlsm
Wszyscy dostali takie same i jest to mój jedyny zarzut względem wersji PL. W angielskiej były o wiele lepsze.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 27 gru 2019, 23:36
autor: hsiale
Te standy FFG to jest to: https://www.strefamtg.pl/pl/pionki-pods ... tands.html , czy coś innego?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 28 gru 2019, 09:31
autor: lou
Tak, to jest to

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 28 gru 2019, 13:56
autor: lintu
Jest może gdzieś dostępny pdf/skan polskiej księgi scenariuszy z oficjalnego wydania? Mam wersję angielską, ale język jest chwilami dość nieprzystępny (tak, wiem, jest tłumaczenie fanowskie na BGG - ale chodzi mi o to oficjalne).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 28 gru 2019, 14:21
autor: pawianlsm
Raczej nie Znajdziesz 😉. Oficjalnie nigdy nie dostaniesz bo o to chodzi, trzeba kupić wersję PL.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 11:24
autor: RUNner
Gramy z żoną i jesteśmy po dwóch pierwszych przygodach. Oba scenariusze zakończone sukcesem, ale było na żyletki. Do tego zebraliśmy bardzo mało złota, o skarbach nawet mowy nie było. Gramy Karkiem i Tkaczką. Wydaje się że ten duet jest nieźle dobrany. Gramy na razie bez celów bitewnych.
Setup gry to masakra. Gdyby nie insert, ta gra nie miałaby u mnie żadnych szans. Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Rozgrywka bardzo satysfakcjonująca i absorbująca. Do tego stopnia że chyba powtórzymy pierwszy scenariusz żeby splądrować skarb! Obawiałem się mechaniki sterowania potworami, ale nie ma z tym większych problemów, zwłaszcza, że stosuję zawsze zasadę jak najgorszej opcji dla graczy. Myślę że przy 3-4 graczach jest dużo trudniej to ogarnąć.

@Jools
Plastikowe standy, jakiekolwiek by nie były, zawsze trochę będą niszczyć tekturowe żetony. Ja rozchylam śrubokrętem i wkładam. Mimo to, są minimalne znaki na tekturze.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 11:29
autor: awawa
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24
@Jools
Plastikowe standy, jakiekolwiek by nie były, zawsze trochę będą niszczyć tekturowe żetony. Ja rozchylam śrubokrętem i wkładam. Mimo to, są minimalne znaki na tekturze.
W przypadku tej gry absolutnie się z tym nie zgodzę: w wersji angielskiej są idealne i wykorzystuję je nawet z tego względu do nakładek, które można wydrukować na drukarce 3d aby umieścić na potworach kostki do liczenia HP i żetony stanów. Kilkadziesiąt scenariuszy i nic się nie niszczy. Wiadomo, że niektóre potwory są wykorzystywane częściej a inne mniej ale żaden nie nosi śladów zużycia.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 11:53
autor: mecenas
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24 Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Aplikacja na android o nazwie Gloomhaven Scenario Viewer.
Dalej masz informację o tym z jakimi potworami walczysz przed rozłożeniem, ale nie widać jak wszystko dokładnie rozkłada się w następnych pomieszczeniach - zwiększa poziom zaskoczenia podczas gry.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 12:14
autor: lazarro
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24 Gramy z żoną i jesteśmy po dwóch pierwszych przygodach. Oba scenariusze zakończone sukcesem, ale było na żyletki. Do tego zebraliśmy bardzo mało złota, o skarbach nawet mowy nie było. Gramy Karkiem i Tkaczką. Wydaje się że ten duet jest nieźle dobrany. Gramy na razie bez celów bitewnych.
Setup gry to masakra. Gdyby nie insert, ta gra nie miałaby u mnie żadnych szans. Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Rozgrywka bardzo satysfakcjonująca i absorbująca. Do tego stopnia że chyba powtórzymy pierwszy scenariusz żeby splądrować skarb! Obawiałem się mechaniki sterowania potworami, ale nie ma z tym większych problemów, zwłaszcza, że stosuję zawsze zasadę jak najgorszej opcji dla graczy. Myślę że przy 3-4 graczach jest dużo trudniej to ogarnąć.

@Jools
Plastikowe standy, jakiekolwiek by nie były, zawsze trochę będą niszczyć tekturowe żetony. Ja rozchylam śrubokrętem i wkładam. Mimo to, są minimalne znaki na tekturze.
Bez insertu bie podchodz do tej gry.
Rownież graliśmy z tymi samymi postaciami i nie moglismy przejsc pierwszego scenariusza az 3 razy. Wreszcie zmienilem postac z Tkaczki na Szelmę i bach. Poszło pięknie. Skarby mozna uzbierac, zarąbać przeciwników itd. Jesteśmy na 4 scenariuszu. Faktycznie apka może pomóc lecz przy księdze przygód nie zwracam uwagi na rozstawienie przeciwników w innych komnatach.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 14:47
autor: gogovsky
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24 Gramy z żoną i jesteśmy po dwóch pierwszych przygodach. Oba scenariusze zakończone sukcesem, ale było na żyletki. Do tego zebraliśmy bardzo mało złota, o skarbach nawet mowy nie było. Gramy Karkiem i Tkaczką. Wydaje się że ten duet jest nieźle dobrany. Gramy na razie bez celów bitewnych.
Setup gry to masakra. Gdyby nie insert, ta gra nie miałaby u mnie żadnych szans. Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Rozgrywka bardzo satysfakcjonująca i absorbująca. Do tego stopnia że chyba powtórzymy pierwszy scenariusz żeby splądrować skarb! Obawiałem się mechaniki sterowania potworami, ale nie ma z tym większych problemów, zwłaszcza, że stosuję zawsze zasadę jak najgorszej opcji dla graczy. Myślę że przy 3-4 graczach jest dużo trudniej to ogarnąć.

@Jools
Plastikowe standy, jakiekolwiek by nie były, zawsze trochę będą niszczyć tekturowe żetony. Ja rozchylam śrubokrętem i wkładam. Mimo to, są minimalne znaki na tekturze.
po 1 ściągnij apke, będziesz miał tylko 1sze pomieszczenie :p albo rozkładajcie tylko to co widzicie pomieszczeń za drzwiami nie setapujcie :) po 2 sterowanie potworami polecam test z bgg :) wpierw ustalasz najbliższy cel dopiero potem całą resztę np. wrogie wolą w głównym cel zaatakować bez disadventage niż zaatakować kogoś dodatkowo, ale z disadventagem na główny cel itd.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 15:32
autor: brazylianwisnia
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24 Gramy z żoną i jesteśmy po dwóch pierwszych przygodach. Oba scenariusze zakończone sukcesem, ale było na żyletki. Do tego zebraliśmy bardzo mało złota, o skarbach nawet mowy nie było. Gramy Karkiem i Tkaczką. Wydaje się że ten duet jest nieźle dobrany. Gramy na razie bez celów bitewnych.
Setup gry to masakra. Gdyby nie insert, ta gra nie miałaby u mnie żadnych szans. Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Rozgrywka bardzo satysfakcjonująca i absorbująca. Do tego stopnia że chyba powtórzymy pierwszy scenariusz żeby splądrować skarb! Obawiałem się mechaniki sterowania potworami, ale nie ma z tym większych problemów, zwłaszcza, że stosuję zawsze zasadę jak najgorszej opcji dla graczy. Myślę że przy 3-4 graczach jest dużo trudniej to ogarnąć.
Nie wyobrazam sobie grac w euraska i nie mieć takich informacji przed rozgrywka. Szczególnie ze spora losowosc jest tu w kartach/kolejności akcji.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 15:54
autor: Sroczka
RUNner pisze: 30 gru 2019, 11:24 Gramy z żoną i jesteśmy po dwóch pierwszych przygodach. Oba scenariusze zakończone sukcesem, ale było na żyletki. Do tego zebraliśmy bardzo mało złota, o skarbach nawet mowy nie było. Gramy Karkiem i Tkaczką. Wydaje się że ten duet jest nieźle dobrany. Gramy na razie bez celów bitewnych.
Setup gry to masakra. Gdyby nie insert, ta gra nie miałaby u mnie żadnych szans. Trochę szkoda, że przygotowując przygodę, wiele aspektów już się widzi na wstępie, jak chociażby przeciwników. Kuleje nieco aspekt zaskoczenia.
Rozgrywka bardzo satysfakcjonująca i absorbująca. Do tego stopnia że chyba powtórzymy pierwszy scenariusz żeby splądrować skarb! Obawiałem się mechaniki sterowania potworami, ale nie ma z tym większych problemów, zwłaszcza, że stosuję zawsze zasadę jak najgorszej opcji dla graczy. Myślę że przy 3-4 graczach jest dużo trudniej to ogarnąć.

@Jools
Plastikowe standy, jakiekolwiek by nie były, zawsze trochę będą niszczyć tekturowe żetony. Ja rozchylam śrubokrętem i wkładam. Mimo to, są minimalne znaki na tekturze.
na bgg masz interaktywne scenariusze w pdf gdzie wszystko jest zakryte, dopiero po kliknięciu się pojawia dany tekst i kawałek mapy

a co do podstawek to w ostatni weekend powsadzałem w każdą po 2 zł chlup do wrzątku potem hartowanie w zimnej i już nic nie muszę odginać a i kartoniki się nie niszczą ;)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 20:45
autor: Blugkolf
lazarro pisze: 30 gru 2019, 12:14 Bez insertu nie podchodz do tej gry.
Skończyłem 25 scenariuszy, gram bez insertu, bo jak dla mnie za bardzo opóźnia setup. Nie składam wszystkiego do wymiarów oryginalnego pudła na czas trwania kampanii.
Kupiłem 2 wielkie plastikowe przezroczyste pudła w Ikei, za co wyszło mniej niż 100 pln i które na pewno przydadzą się jak już nie będę grać w Gloomhaven. W jednym pudle trzymam kafle mapy i figurki oraz mniejsze pudełka z dodatkowymi akcesoriami - dungeon decory, które wykorzystuję zamiast niektórych żetonów terenu. W drugim, na wpół opróżnione oryginalne pudło Gloomhaven wraz z oryginalnymi wypraskami, w których trzymam pozostałą część komponentów.
Poza tym, talie kart trzymam w woreczkach strunowych, a żetony w dużej części w plastikowych sortownikach, jakich używałem w wielu innych planszówkach.
Po każdej grze oba pudła lądują pod stołem i czekają na kolejny weekend. Setup od zera, w tym układzie, uważam za szybki i wygodny.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 21:31
autor: kmd7
Ile osób, tyle opinii ;).
Ja, zobaczywszy z jaką ilością elementów będę musiał się zmierzyć, zajrzałem do internetu, poczytałem forum i obejrzałem inserty do kupienia. W końcu wylądowałem na BGG i pooglądałem pliki z insertami. Następnie pomaszerowałem do sklepu budowlanego, nabyłem 3 sztuki podkładu do paneli (taki szary, 5mm), nóż do tapet i zapas kleju do pistoletu - wszystko razem nie kosztowało nawet 20 zł. I tak, posiłkując się wzorem z tej strony: https://boardgamegeek.com/thread/199781 ... e-solution kilka, może kilkanaście godzin później, zostałem dumnym właścicielem insertu. To pierwszy, jaki zrobiłem własnoręcznie i nie jest może zbyt efektowny (zdaniem żony w ogóle nie jest :D), ale za to efektywny. Swoje zadanie spełnia znakomicie, rozkładanie i składanie gry znacznie się skróciło. Jeszcze tylko potraktuję podstawki gorącą wodą oraz zastąpię znaczniki obrażeń potworów na kopercie - zamiast nich użyję małych kostek ze "Stawki ..." stawianych przy odpowiednich podstawkach.

A sama gra? Cóż, jestem po pierwszym scenariuszu, partia trzyosobowa, zakończona sukcesem rzutem na taśmę. To znaczy z trzech postaci dwie już były wyczerpane, tylko Kark heroicznie ostatnim ruchem wykończył ostatniego potwora. Gdyby się nie uparł, że najpierw dotrze do skarbu, to byłoby łatwiej ;). Partia udana o tyle, że jedna osoba została zaciągnięta praktycznie siłą do planszy, a po zakończonym scenariuszu chciała zaczynać następny i codziennie dopytuje się, kiedy ruszamy dalej. Ogólne wrażenia pozytywne, zobaczymy, jak to się dalej potoczy.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 gru 2019, 21:34
autor: Arius
Blugkolf pisze: 30 gru 2019, 20:45 Po każdej grze oba pudła lądują pod stołem i czekają na kolejny weekend. Setup od zera, w tym układzie, uważam za szybki i wygodny.
Czyli jednak jakiś insert masz, kupiony czy własny, ale jest. Ważne, że się sprawdza. Szacun.
Do tego jeszcze masz sytuację, że możesz pudła trzymać pod stołem.
Ja swojego GH trzymam (i gram) w byłej pracy i tam no niestety by to nie przeszło. Dlatego dla mnie istotne było to, żeby to się do jednego pudła zmieściło.
Każdy względem swoich własnych możliwości.