Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4164
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:Wy chyba gadacie o innej grze jakiejś... Mare Nostrum to nie jest gra wojenna polegająca na walce i walce ;P
Zresztą sojuszyk można zawrzeć z sąsiadem już na początku rozgrywki...
Dlatego napisałem ze z piczatku mozna sie czuc bardziej bezpiecznie niz by sie to moglo wydawac ;)

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1442
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 173 times
Been thanked: 224 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Błysk »

misioooo pisze:Wy chyba gadacie o innej grze jakiejś... Mare Nostrum to nie jest gra wojenna polegająca na walce i walce ;P
Zresztą sojuszyk można zawrzeć z sąsiadem już na początku rozgrywki...
NIE MÓW MI JAK MAM ŻYĆ GRAĆ! Jeśli przeciwnicy dają łatwo zdobywać miasta to czemu ktoś miałby tego nie robić? :)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1375
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 634 times
Been thanked: 296 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Atamán »

Coś w tym jest. Wg mnie w tej grze przez 2 pierwsze tury optymalnymi posunięciami jest rozbudowa, rozwój, targowiska, świątynie itp. Ale jak widzę, że przeciwnik budował się przede mną i nie ma obrony w sąsiednim regionie, to trudno oprzeć się pokusie. :)

Wg mnie najważniejsze w tej grze jest to, by umieć po pewnych konfliktach doprowadzić do pokoju - czyli zaproponować rokowania pokojowe i ustalić pewne rzeczy. Czasami oznacza to ustalenie granicy, czasami ustalenie pewnej strefy jako zdemilitaryzowanej, raz byłem światkiem umowy, że gracz zgodził się na okupację jednej swojej karawany w regionie i obiecał brak odwetu, brak prób odzyskania regionu pod warunkiem, że agresor na tym poprzestanie (to był układ Kartagina/Egipt i trwał kilka tur, bo po pewnym czasie Kartagina była za blisko budowy piramid). :) Dzięki zawarciu pokoju każdy z walczących może nadrobić straty, zbudować ekonomię lub nawet zaangażować się na innym froncie.

A co do wcześniejszych dyskusji o tym, komu może się podobać ta gra: ja jestem fanem planszowego GoTa i bardzo polubiłem Mare Nostrum. Oczywiście w MN nie ma tego, co tak bardzo lubię w GoT: tajne rozkazy oraz licytacje na torach wpływów, ale za to jest handel (nieco abstrakcyjny, ale mechanika działa ciekawie), mamy rozbudowę ekonomii regionu, ciekawszy układ planszy (morze jest na środku, a lądy dookoła - to znacznie zwiększa mobilność) i ogólnie większą dynamikę gry. To co jest podobne w obu grach: frakcje są asymetryczne i mają stałe pozycje startowe.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5744
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 346 times
Been thanked: 1011 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: raj »

misioooo pisze:Mare Nostrum to nie jest gra wojenna polegająca na walce i walce ;P
Może być, jeżeli gracze (zwłaszcza Rzymianin) tak postanowią. :)
O czym najlepiej świadczy jedna z opcji zwycięstwa.

Dodam, że kiedyś, razem z Pędrakiem zamieniliśmy grę (wydawało by się) ekonomiczną, czyli Imperial, w grę wojenną.
Właściciel gry był głęboko zszokowany i wstrząśnięty, że tak można w to grać. :) Nigdy nie widział tylu wojen na tamtej planszy. :)
Wszyscy wychodzili z założenia, że inwestowanie w wojska jest zupełnie bez sensu a my udowodniliśmy, że się mylili. :) Fajne to było. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
buhaj
Posty: 1141
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 684 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: buhaj »

Wczoraj pierwsza rozgrywka na 4 osoby. Wszyscy grali pierwszy raz. Grało się świetnie i stosunkowo szybko. 2 g i 30 min z tłumaczeniem zasad i patrzeniem do instrukcji co jakiś czas. Generalnie zasady są proste choc kilka pytań sie urodziło - ale to w tematycznym wątku.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 801
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

Moje pierwsze wrażenia z grania w Mare Nostrum: Imperia; http://metodymarnowaniaczasu.blogspot.c ... zenia.html
buhaj
Posty: 1141
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 1067 times
Been thanked: 684 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: buhaj »

Jaka to jest świetna gra! Palce lizać. Dopiero co skończyłem grac a już mam ochotę zagrać kolejny raz. Cały czas rodzą się jednak nowe pytania co do zasad
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: arturpe »

Żona wczoraj prawie mnie zabiła. Ruszyłem dwoma barbarzyńcami na jedną z jej prowincji, w której czekały trzy oddziały plus twierdza. Szczęśliwie, dwoma kośćmi wyrzuciłem 10,podzieliłem przez 5 i jak zazwyczaj wówczas wyszło 2. Żona trzema kośćmi wyrzuciła w sumie 9, dodała po 1 do każdej kości z właściwości Cezara oraz 5 za fortecę. 17 na 5 w dół dało 3. Zmiotla barbarzynską armię, ale nie chciała dać sobie usunąć jednej z jednostek (ponieważ jedną pozostałą ekhm ranę niweluje forteca). Uważała, że nie może tak być, że straszna siła ognia czy tam miecza w pewnym sensie ulega włóczniom z trawy i że jak to jest, że musi stracić ten jeden oddział. A kłócila się tak dlatego, że ja wówczas zyskiwalem przywództwo militarne.

I teraz, czy liczyłem dobrze, czy muszę jutro lecieć po kwiaty? :)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5744
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 346 times
Been thanked: 1011 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: raj »

Liczyłeś źle, Cezar dodaje +1 tylko podczas ataku. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 255 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

arturpe pisze:Żona wczoraj prawie mnie zabiła. Ruszyłem dwoma barbarzyńcami na jedną z jej prowincji, w której czekały trzy oddziały plus twierdza. Szczęśliwie, dwoma kośćmi wyrzuciłem 10,podzieliłem przez 5 i jak zazwyczaj wówczas wyszło 2. Żona trzema kośćmi wyrzuciła w sumie 9, dodała po 1 do każdej kości z właściwości Cezara oraz 5 za fortecę. 17 na 5 w dół dało 3. Zmiotla barbarzynską armię, ale nie chciała dać sobie usunąć jednej z jednostek (ponieważ jedną pozostałą ekhm ranę niweluje forteca). Uważała, że nie może tak być, że straszna siła ognia czy tam miecza w pewnym sensie ulega włóczniom z trawy i że jak to jest, że musi stracić ten jeden oddział. A kłócila się tak dlatego, że ja wówczas zyskiwalem przywództwo militarne.

I teraz, czy liczyłem dobrze, czy muszę jutro lecieć po kwiaty? :)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Nie liczyłeś najlepiej - Cezar to +1 do każdej kości ale tylko w ataku - co nie zmienia faktu, że małżonka wytłukła barbarzyńców i ich włócznie z trawy (nadal zadała im 2 straty) :) Niestety ich mizerny wysiłek pozbawił ją jednej jednostki (druga ocalała dzięki fortecy) - czyli Musiała stracić na Twoją rzecz przywództwo militarne.
Na wszelki wypadek leciałbym po kwiaty - na otarcie łez :D
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: arturpe »

Wiedziałem, że mogę na Was liczyc:) Szkoda tylko, że oprócz gry muszę wydawać na kwiaty, pomimo w zasadzie poprawnej interpretacji reguł :). Ale, wszak planszowki zbliżają :) Dzięki!

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Rocy7 »

Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 255 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

Rocy7 pisze:Relacja + pierwsze wrażenia z gry http://boardtime.pl/2016/12/mare-nostru ... lacja.html
Ta konwencja recenzji jako relacji coraz bardziej mi pasuje - dziękuje, że nie silicie się na sztuczny "obiektywizm" - który w niektórych "klasycznych" recenzjach aż szczypie w oczy (a potem jszcze ten dysonans w konfrontacji z oceną liczbową, najczęściej "z czapy"). Podsumowanie, odrębne dla każdego grającego - wrażenia, kilka przemyśleń... dla mnie TO JEST TO!

Ma się ochotę z Wami zagrać, poznać lepiej - dlatego czekam na kolejne teksty w tym stylu - to staje się pewnym znakiem rozpoznawczym Rocy7 :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: misioooo »

Rocy7 pisze:Relacja + pierwsze wrażenia z gry http://boardtime.pl/2016/12/mare-nostru ... lacja.html
Jak zawsze bardzo fajne do pooglądania i poczytania. I jak zawsze sporo literówek i innych błędów (stylistyka) ;)
Nie rozumiem zarzutu, że premiowani są gracze z pamięcią lepszą (chodzi o surowce). Surowce w tej grze nie są zakryte - to jest jawna informacja kto co ma. Tylko przy przygotowywaniu towarów do handlu robi się to tajnie, ale po chwili znowu wszystko widać. No chyba, że gracie z "tajnymi" surowcami, ale to bez sensu - i tak je widać na planszy i liczenie "z planszy" tylko wydłuża zbędnie grę - lepiej mieć surowce odkryte i już.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Rocy7 »

misioooo pisze:
Rocy7 pisze:Relacja + pierwsze wrażenia z gry http://boardtime.pl/2016/12/mare-nostru ... lacja.html
Jak zawsze bardzo fajne do pooglądania i poczytania. I jak zawsze sporo literówek i innych błędów (stylistyka) ;)
Nie rozumiem zarzutu, że premiowani są gracze z pamięcią lepszą (chodzi o surowce). Surowce w tej grze nie są zakryte - to jest jawna informacja kto co ma.
napisalem o tym, ze są to jawne informacje w relacji. Bardziej chodziło o fakt, ze ogarniecie jakie kto ma surowce, jakie moze wystawic na handel i ile 3 surowcow zrobić jest łatwiejsze dla osób z lepszą pamięcią. Mnie zniechęca takie przeliczanie.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1681
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 48 times
Been thanked: 400 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Sir_Yaro »

Rocy7 pisze:
misioooo pisze:
Rocy7 pisze:Relacja + pierwsze wrażenia z gry http://boardtime.pl/2016/12/mare-nostru ... lacja.html
Jak zawsze bardzo fajne do pooglądania i poczytania. I jak zawsze sporo literówek i innych błędów (stylistyka) ;)
Nie rozumiem zarzutu, że premiowani są gracze z pamięcią lepszą (chodzi o surowce). Surowce w tej grze nie są zakryte - to jest jawna informacja kto co ma.
napisalem o tym, ze są to jawne informacje w relacji. Bardziej chodziło o fakt, ze ogarniecie jakie kto ma surowce, jakie moze wystawic na handel i ile 3 surowcow zrobić jest łatwiejsze dla osób z lepszą pamięcią. Mnie zniechęca takie przeliczanie.
Well... Osoby z dobrą pamięcią i umiejętnością łączenia faktów mają łatwiej w większości gier które nie bazują na czystej losowości. Napisałes taki trochę truizm.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 13:33 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 255 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

misioooo pisze:
Rocy7 pisze:Relacja + pierwsze wrażenia z gry http://boardtime.pl/2016/12/mare-nostru ... lacja.html
Jak zawsze bardzo fajne do pooglądania i poczytania. I jak zawsze sporo literówek i innych błędów (stylistyka) ;)
Nie rozumiem zarzutu, że premiowani są gracze z pamięcią lepszą (chodzi o surowce). Surowce w tej grze nie są zakryte - to jest jawna informacja kto co ma. Tylko przy przygotowywaniu towarów do handlu robi się to tajnie, ale po chwili znowu wszystko widać. No chyba, że gracie z "tajnymi" surowcami, ale to bez sensu - i tak je widać na planszy i liczenie "z planszy" tylko wydłuża zbędnie grę - lepiej mieć surowce odkryte i już.
dokładnie tak, ostatnio po prostu w trakcie rozgrywki zaczęliśmy grać bez zakrywania, bo szkoda było tracić czas.
Ale rozumiem, zasadę - "wystawianie towarów" mogłoby utknąć w martwym punkcie - jak się trafi dwóch próbujących grać swoje pod już wystawione towary. :) Wszystko zależy od graczy - są takie osobniki, które potrafią zabić każdą rozgrywkę. Wiadomo - czynnik ludzki :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Rocy7 »

mauserem pisze: dokładnie tak, ostatnio po prostu w trakcie rozgrywki zaczęliśmy grać bez zakrywania, bo szkoda było tracić czas.
my graliśmy z zakrytymi surowcami.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4164
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

Rocy7 pisze:
mauserem pisze: dokładnie tak, ostatnio po prostu w trakcie rozgrywki zaczęliśmy grać bez zakrywania, bo szkoda było tracić czas.
my graliśmy z zakrytymi surowcami.
Tylko że granie bez zasłonek jest bez sensu :) Cały sens tkwi w tym że zostawiasz sobie dwa złota i kupujesz np. 5 bohatera :) Albo jak masz odpowiedniego bohatera to zostawiasz dwa surowce i jedziesz ;)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: misioooo »

Gdzie w instrukcji znaleźliście info, że się gra z zasłoniętymi surowcami? ;)
Te zasłonki to był streczgol na KS. Służą tylko i wyłącznie do zasłonięcia co wykładamy w fazie handlu. Nie są potrzebne do gry. W fazie handlu surowce kłądziemy zakryte "z ręki" i tyle :) Jak wszyscy położą ilość odpowiednią to odkrywamy i handlujemy.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4164
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:Gdzie w instrukcji znaleźliście info, że się gra z zasłoniętymi surowcami? ;)
Te zasłonki to był streczgol na KS. Służą tylko i wyłącznie do zasłonięcia co wykładamy w fazie handlu. Nie są potrzebne do gry. W fazie handlu surowce kłądziemy zakryte "z ręki" i tyle :) Jak wszyscy położą ilość odpowiednią to odkrywamy i handlujemy.
Mam angielską instrukcję ale z tego co pamiętam to nie zostało zmienione:

Strona 4:

"Collected Resources are placed behind a player’s Empire Screen"

Czytałeś napewno instrukcje Misioo ?:)

I też na stronie 4, żeby nie było że to jednorazowe:

All players should end up with the same number of traded
Resources. If the Trade Leader claimed an extra Resource, he
chooses any one of his Resources (those traded and the others
behind his screen)
and gives it to the player that claimed one
Resource less than he should have


Once trading has concluded, all newly traded Resources are
placed into each player’s Resource Supply behind their Player
Screens
.


Update - w polskiej instrukcji też jest informacja że żetony surowców są umieszczane za zasłonką gracza :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: misioooo »

Czyli co... jakby streczgol się nie ufundował to... gra wybrakowana by była? Te zapiski jak dla mnie to Uwe wymyślił sobie, aby uzasadnić trochę tego streczgola...
Misio nie czyta instrukcji. Instrukcja sama czyta się misiowi ;P Albo jakoś tak... Fakt, mea culpa z tymi zasłonkami... Może zasugerowałem się jakąś wcześniejszą instrukcją gdzie o zasłonkach nic nie było, tudzież francuską gdzieś na bgg... Mój błąd, przepraszam :) Idę podrzeć instrukcję, że źle się przeczytała misiowi! Będę grał po swojemu, bo zasłanianie surowców nic nie wnosi wg mnie poza wydłużaniem rozgrywki (żmudne liczenie zasobów oponentów "z planszy").
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4164
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:Czyli co... jakby streczgol się nie ufundował to... gra wybrakowana by była? Te zapiski jak dla mnie to Uwe wymyślił sobie, aby uzasadnić trochę tego streczgola...
Misio nie czyta instrukcji. Instrukcja sama czyta się misiowi ;P Albo jakoś tak... Fakt, mea culpa z tymi zasłonkami... Może zasugerowałem się jakąś wcześniejszą instrukcją gdzie o zasłonkach nic nie było, tudzież francuską gdzieś na bgg... Mój błąd, przepraszam :) Idę podrzeć instrukcję, że źle się przeczytała misiowi! Będę grał po swojemu, bo zasłanianie surowców nic nie wnosi wg mnie poza wydłużaniem rozgrywki (żmudne liczenie zasobów oponentów "z planszy").
Jak już potargasz instrukcję to moge Ci skan wysłać ;) No i oczywiście nic się przecież nie stało. Co do wybrakowania to widać sztuczne cięcie gry na stretch goale, innego powodu nie widzę.

Nic się nie stało, a polska instrukcja była z francuskiej przeciez tłumaczona więc to raczej w oryginale tak było.

A zasłonki, tak jak wyżej pisałem, mają jednak za zadanie ukryć cośco chcemy zostawić na przyszłą turę. Wiem że można to policzyć, jest też wiele gier w których to jest problem/nie problem.

Tak czy siak uważam że są ok, nie wydłużają gry w żadnym wypadku u nas i nikty na nie nie narzekał (oprócz tego że są za małe :P)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 255 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

AkitaInu pisze:
misioooo pisze:Czyli co... jakby streczgol się nie ufundował to... gra wybrakowana by była? Te zapiski jak dla mnie to Uwe wymyślił sobie, aby uzasadnić trochę tego streczgola...
Misio nie czyta instrukcji. Instrukcja sama czyta się misiowi ;P Albo jakoś tak... Fakt, mea culpa z tymi zasłonkami... Może zasugerowałem się jakąś wcześniejszą instrukcją gdzie o zasłonkach nic nie było, tudzież francuską gdzieś na bgg... Mój błąd, przepraszam :) Idę podrzeć instrukcję, że źle się przeczytała misiowi! Będę grał po swojemu, bo zasłanianie surowców nic nie wnosi wg mnie poza wydłużaniem rozgrywki (żmudne liczenie zasobów oponentów "z planszy").
Jak już potargasz instrukcję to moge Ci skan wysłać ;) No i oczywiście nic się przecież nie stało. Co do wybrakowania to widać sztuczne cięcie gry na stretch goale, innego powodu nie widzę.

Nic się nie stało, a polska instrukcja była z francuskiej przeciez tłumaczona więc to raczej w oryginale tak było.

A zasłonki, tak jak wyżej pisałem, mają jednak za zadanie ukryć cośco chcemy zostawić na przyszłą turę. Wiem że można to policzyć, jest też wiele gier w których to jest problem/nie problem.

Tak czy siak uważam że są ok, nie wydłużają gry w żadnym wypadku u nas i nikty na nie nie narzekał (oprócz tego że są za małe :P)


dobre :mrgreen: , tak jak Misioooo też nie traktowaliśmy z nabożeństwem zasłonek - dla nas nie są istotą gry... całe zakrywanie ma sens tylko w chwili licytacji - aby go nie zapętlić - reszta informacji jest jawna - nawet zachomikowane z lidera zasoby nie są wielka tajemnicą (w sumie to liczenie do 12) - chyba, że ewentualnie legendarne towary, które, owszem robiły już kilka razy fajny twist u nas na stole - jak jakiś gapa nie przyuważył - nie demonizowałbym specjalnie - jak ktoś lubi powiew konspiracji nad stołem - zasada jak najbardziej słuszna - "behind the screen" :mrgreen:
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1058
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Chaaber »

A co z surowcami które zgrabiłeś w poprzedniej rundzie? To też ma być jawne, bo na przykład to dla mnie już psuje rozgrywkę i może ją niepotrzebnie wydłużać bo będą inni gościa blokowali na siłę, a tak jest szansa na taki wyskoczenie zza pleców innych graczy.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ