Strona 85 z 92

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 04 paź 2022, 11:27
autor: BOLLO
Hardkor pisze: 04 paź 2022, 11:06
BOLLO pisze: 04 paź 2022, 10:23 Tak samo odbieram tę grę . W sumie to nawet nie gra a pisany świetny scenariusz podczas przygody na statku. Za każdym razem się dobrze bawię a jak jeszcze leci muzyczka w tle i ekipa jest mocno zaangażowana to już petarda. Nemesis to dziwny twój. ta gra jest losowa w każdym jej aspekcie a mimo to ta losowość nie przeszkadza. Trzeba szyć nową strategię każdej tury....każdy ruch tutaj ma znaczenie. Wielu rzeczy i wypadkowych nie jesteś w stanie przewidzieć.
To jest gra, w której po śmierci z powodu losowości masz syndrom osła ze shreka zamiast "głupia losowa gra"
Ostatnia moja rozgrywka z żoną. Małe dziecko nie pomaga żeby zagrać w cokolwiek ale poszła grzecznie spać więc wpadliśmy na pomysł a może uda się zagrać. Po 20min settingu usiedliśmy do rozgrywki. Ja grałem żołnierzem a żona zwiadowcą (losowe postacie). Już w pierwszej rundzie miałem 2 głębokie rany i 2 powierzchowne. Myślałem że po 10min gry będzie po mnie kiedy to w 2giej turze weszła królowa i machnęla mnie ogoniskiem (ja bez kart na ręce) a potem dobiła mnie w fazie ataku intruzów. Potem chciałem jej uciec bo miała coś koło 10hp ale oczywiście znowu mnie ugryzła......serio miałem pietra że po raz pierwszy skończę jednak tak szybko. Jednak jakimś cudem wykaraskałem się i uciekłem się uleczyć w gabinecie zabiegowym. Udało się rozegrać pełną partię. Żona zrobiła swój cel i uciekła kapsułą....ja zginałem w pożarze statku wraz z goniącą mnie królową.

Przegrałem. I co z tego bawiłem się przy tym mega. :mrgreen:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 04 paź 2022, 21:08
autor: KOSHI
Ja pamiętam grę, gdzie miałem zabić królową. Uciekała mi [...]to jednak królowa - trochę szacunku...;) Odi całą grę, mocno ją pokiereszowałem, ale bałem się, że znowu zwieje. Rzuciłem sobie koktajl pod nogi, bo i tak prawie nie żyłem i pozamykałem drzwi. Zabiła mnie w fazie ataku intruzów, ale dostała obrażenie od ognia. Potem rozwaliła drzwi. W następnej rundzie znowu złapała hita i padła. 2 postacią uciekłem kapsułą bo się odblokowały po śmierci partnera. Upiekłem 2 pieczenie na jednym ogniu. :twisted:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 09:39
autor: Rymsia
To ja mam takie pytanie czy ta gra nada się dla 12latka? Uwielbia kosmos bardzo sprawnie ogarnia zasady chciałby Nemesis ale na razie graliśmy w Brzdęka, Terraformację Marsa itp. Da radę? Czy raczej byście odradzali?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 09:48
autor: Hardkor
Rymsia pisze: 06 paź 2022, 09:39 To ja mam takie pytanie czy ta gra nada się dla 12latka? Uwielbia kosmos bardzo sprawnie ogarnia zasady chciałby Nemesis ale na razie graliśmy w Brzdęka, Terraformację Marsa itp. Da radę? Czy raczej byście odradzali?
W kwestii mechanik to zależy jak bardzo ograny jest. Wejście może być trudne, ale sam core, gdy mikro zasady pamiętasz ty powinien dać radę. Co do zaś "brutalności" etc no to zależy wszystko jak przedstawisz. To, że są niedobrzy kosmici, którzy zabijają ludzi to raczej już w bajkach ma.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 10:27
autor: Zmij
Odpaliłem Nemesisa po dłuższym czasie i mam pewną wątpliwość, mam karty celów z oznaczeniem dla rozgrywki na sześć osób a gra generalnie jest max na 5 osób (tyle jest podstawek i kart pomocy, instrukcja też mówi o 5 osobach). Zapewne dokupiłem jakiś dodatek który dodał te karty ale nie mogę znaleźć opisu wariantu 6-osobowego, prośba o podpowiedź kogoś bardziej na bieżąco w temacie

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 10:31
autor: Hardkor
Zmij pisze: 06 paź 2022, 10:27 Odpaliłem Nemesisa po dłuższym czasie i mam pewną wątpliwość, mam karty celów z oznaczeniem dla rozgrywki na sześć osób a gra generalnie jest max na 5 osób (tyle jest podstawek i kart pomocy, instrukcja też mówi o 5 osobach). Zapewne dokupiłem jakiś dodatek który dodał te karty ale nie mogę znaleźć opisu wariantu 6-osobowego, prośba o podpowiedź kogoś bardziej na bieżąco w temacie
Tak, 6 gracz to fanowski dodatek. No nie ma tu nic nowego. 6 osoba bierze figurke i gra normalnie z wami. Najwyzej troche balans bedzie gorzej dzialal (W koncu na 5 os gra byla projektowana max)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 11:09
autor: arian
Rymsia pisze: 06 paź 2022, 09:39 To ja mam takie pytanie czy ta gra nada się dla 12latka? Uwielbia kosmos bardzo sprawnie ogarnia zasady chciałby Nemesis ale na razie graliśmy w Brzdęka, Terraformację Marsa itp. Da radę? Czy raczej byście odradzali?
A czy ten dwunastolatek zna filmy, do których odwołuje się ta gra? Bo bez tego może być ciężko poczuć klimat. A mechanicznie gra jest ciężka i frustrująca przy pierwszych partiach. W walce zwykle się ginie, trzeba planować kilka tur do przodu i konsekwentnie realizować plan, żeby mieć szansę na wygraną. Ja potrzebowałem kilku partii, żeby się do tej gry przekonać, a i tak za każdym razem, przez te upierdliwe drobne zasady i ciągłe zaglądanie do instrukcji, mam opory przed wyciąganiem tego na stół.

Może jak lubi kosmos i grał w Brzdęk, to Brzdęk w kosmosie?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 11:49
autor: Rymsia
Dzięki to chyba się wstrzymamy będzie musiał poczekać jeszcze. Nie zna filmów. Zasady zazwyczaj świetnie ogarnia sam pierwszy czyta instrukcje od gier. Większy problem może być z przegrywaniem 😅. W Brzdęk w kosmosie już gramy.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 12:03
autor: BOLLO
arian pisze: 06 paź 2022, 11:09
Rymsia pisze: 06 paź 2022, 09:39 To ja mam takie pytanie czy ta gra nada się dla 12latka? Uwielbia kosmos bardzo sprawnie ogarnia zasady chciałby Nemesis ale na razie graliśmy w Brzdęka, Terraformację Marsa itp. Da radę? Czy raczej byście odradzali?
A czy ten dwunastolatek zna filmy, do których odwołuje się ta gra? Bo bez tego może być ciężko poczuć klimat. A mechanicznie gra jest ciężka i frustrująca przy pierwszych partiach. W walce zwykle się ginie, trzeba planować kilka tur do przodu i konsekwentnie realizować plan, żeby mieć szansę na wygraną. Ja potrzebowałem kilku partii, żeby się do tej gry przekonać, a i tak za każdym razem, przez te upierdliwe drobne zasady i ciągłe zaglądanie do instrukcji, mam opory przed wyciąganiem tego na stół.

Może jak lubi kosmos i grał w Brzdęk, to Brzdęk w kosmosie?
tak to może być problmem. Też mi to przeszkadzało że podczas gry mówiłem "okej teraz się dzieje....a poczekajcie już patrze....chwilka ....o tutaj jest napisane....a nie to nie tutaj .....zaraz znajde....." było to frustrujące.
Pomocne okazało się wydrukowanie czegoś takiego:
https://boardgamegeek.com/filepage/1743 ... player-aid
Gdzieś jeszcze była wersja PL z takim fajnym skrótem zasad ale coś nie mogę odnaleźć.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 12:24
autor: Lehu89
Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 12:26
autor: arian
BOLLO pisze: 06 paź 2022, 12:03 Pomocne okazało się wydrukowanie czegoś takiego:
https://boardgamegeek.com/filepage/1743 ... player-aid
Gdzieś jeszcze była wersja PL z takim fajnym skrótem zasad ale coś nie mogę odnaleźć.
Tego nie widziałem. Fajne i będzie drukowane, dzięki.

Mam jakąś inną wersję pomocy dla gracza, bo bez tego to bym w ogóle nie usiadł do tej gry. Tylko, że tam jest wszystko na jednej kartce, więc nawet jak wydrukowałem na papierze fotograficznym, to literki są tak małe, że grając wieczorem ciężko się to czyta. Ciekaw jestem czy Lockdown ma już jakieś pomoce graczy? Jak to przeszło fazę testów to ja nie wiem. I AR do tej pory nie wypuścili do druku nic oficjalnego.
Rymsia pisze: 06 paź 2022, 11:49 Dzięki to chyba się wstrzymamy będzie musiał poczekać jeszcze. Nie zna filmów. Zasady zazwyczaj świetnie ogarnia sam pierwszy czyta instrukcje od gier. Większy problem może być z przegrywaniem 😅. W Brzdęk w kosmosie już gramy.
Wydaje mi się właśnie, że znajomość kosmicznych "horrorów" jest tutaj kluczowa, żeby się na początku od gry nie odbić i jakoś snuć sobie fabułę do tego co tam się dzieje mechanicznie, ale to już musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto nie oglądał takich filmów, a mimo tego dobrze się przy tej grze bawi. Bo z tymi zasadami to nie chodzi nawet o dwunastolatka. To już jest chyba wiek, gdy żadna mechanika nie jest zbyt skomplikowana do nauczenia. Tylko te zasady w oderwaniu od klimatu są już totalnie bez sensu i tłumaczenie skąd tam się w ciele bierze larwa, dlaczego trzeba wykonać odkażanie, o co chodzi z tą królową, dlaczego są jakieś cele korporacyjne i zwykle. Z filmami się to ładnie spina, a bez tego to te kolejne zasady i komplikacje mogą się tam wydawać wrzucone na siłę. Po prostu gra ma bardzo wysoki próg wejścia i robi bardzo duże, żeby go nie obniżyć (choćby ten wspomniany wcześniej brak pomocy dla gracza w pudełku). Ale jak się już przez to przebrnie, to zamiast się nudzić staje się coraz lepsza. 🙂

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 13:26
autor: Irr3versible
arian pisze: 06 paź 2022, 12:26 Ciekaw jestem czy Lockdown ma już jakieś pomoce graczy? Jak to przeszło fazę testów to ja nie wiem. I AR do tej pory nie wypuścili do druku nic oficjalnego.
Esoteric Order of Gamers już ma - naturalnie ENG
Jeśli ktoś polubi ich format, to mają całkiem dużo plików - zajmują się tym od lat. Oczywiście jest też "pierwszy" Nemesis - info aby nie tworzyć offtopu ;)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 13:59
autor: BOLLO
Wydaje mi się właśnie, że znajomość kosmicznych "horrorów" jest tutaj kluczowa, żeby się na początku od gry nie odbić i jakoś snuć sobie fabułę do tego co tam się dzieje mechanicznie, ale to już musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto nie oglądał takich filmów, a mimo tego dobrze się przy tej grze bawi.
90% moich partii to granie z żoną i ewentualnie 12latnim synem. Nikt z nich nie oglądał żadnych filmów o takiej tematyce (Star-Wars to max ich tolerancji) a mimo to oboje bawią się przy grze rewelacyjnie. Ja klimat czuję że mnie coś goni, że brakuje amunicji że krwawię....i żona co rusz strofuje mnie " Karol przestań się tak podniecać....twój ruch :-) " . Dlatego u mnie ta gra zyskuje 10/10 jak gram z takimi samymi szajbusami S-F jak ja. :mrgreen:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 14:43
autor: Shodan
Też gram z 12 letnim synem i nie ma problemu.
Film obejrzał dopiero niedawno, ale wcześniej też szybko załapał klimat. Tutaj fajnie się sprawdziły te scenariusze z "Niedokończonych opowieści" "Nieznanych historii", które mają formę komiksu.
Śmiesznie się oglądało z nim "Obcego", bo on sobie poszczególne wydarzenia z filmu przekładał na sceny zapamiętane z gry. Więc właściwie cały czas wiedział co się stanie. :-)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 15:26
autor: BOLLO
Shodan pisze: 06 paź 2022, 14:43 Też gram z 12 letnim synem i nie ma problemu.
Film obejrzał dopiero niedawno, ale wcześniej też szybko załapał klimat. Tutaj fajnie się sprawdziły te scenariusze z "Niedokończonych opowieści", które mają formę komiksu.
Śmiesznie się oglądało z nim "Obcego", bo on sobie poszczególne wydarzenia z filmu przekładał na sceny zapamiętane z gry. Więc właściwie cały czas wiedział co się stanie. :-)
Możesz to jakoś rozwinąć? Co to za scenariusze?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 15:44
autor: Shodan
BOLLO pisze: 06 paź 2022, 15:26
Możesz to jakoś rozwinąć? Co to za scenariusze?
Przekręciłem tytuł. Chodzi mi oczywiście o "Nieznane historie" (Untold Stories).

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 15:45
autor: BOLLO
Shodan pisze: 06 paź 2022, 15:44
BOLLO pisze: 06 paź 2022, 15:26
Możesz to jakoś rozwinąć? Co to za scenariusze?
Przekręciłem tytuł. Chodzi mi oczywiście o "Nieznane historie" (Untold Stories).
A to już wszystko jasne...odpuściłem komiksy ze względu na cene.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 19:12
autor: Arczibald
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:24 Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)
Czy można skorzystać z tego zamiast zapoznawania się z całą instrukcją? Kupiłem parę dni temu Nemesisa i jakoś nie mogę sie zebrać do pudełkowej instrukcji :oops:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 paź 2022, 23:46
autor: Bruno
Arczibald pisze: 06 paź 2022, 19:12
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:24 Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)
Czy można skorzystać z tego zamiast zapoznawania się z całą instrukcją? Kupiłem parę dni temu Nemesisa i jakoś nie mogę sie zebrać do pudełkowej instrukcji :oops:
Zastanów się nad swoim pytaniem. Czy gdyby można było zasady ująć na dwóch stronach, to pisano by instrukcję na stron kilkanaście? Po co?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 paź 2022, 01:16
autor: Fenrisek83
Arczibald pisze: 06 paź 2022, 19:12
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:24 Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)
Czy można skorzystać z tego zamiast zapoznawania się z całą instrukcją? Kupiłem parę dni temu Nemesisa i jakoś nie mogę sie zebrać do pudełkowej instrukcji :oops:
Nie.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 paź 2022, 01:18
autor: Fenrisek83
Arczibald pisze: 06 paź 2022, 19:12
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:24 Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)
Czy można skorzystać z tego zamiast zapoznawania się z całą instrukcją? Kupiłem parę dni temu Nemesisa i jakoś nie mogę sie zebrać do pudełkowej instrukcji :oops:
Nie.
Jak uda Ci się wygrać to pewnie źle grałeś. :)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 paź 2022, 11:04
autor: buhaj
Bruno pisze: 06 paź 2022, 23:46
Arczibald pisze: 06 paź 2022, 19:12
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:24 Ja korzystałem i byłem bardzo zadowolony z tego :wink:
https://boardgamegeek.com/filepage/1788 ... t-zasad-pl (oczywiście wersja z ciemnym tłem dla klimatu)
Czy można skorzystać z tego zamiast zapoznawania się z całą instrukcją? Kupiłem parę dni temu Nemesisa i jakoś nie mogę sie zebrać do pudełkowej instrukcji :oops:
Zastanów się nad swoim pytaniem. Czy gdyby można było zasady ująć na dwóch stronach, to pisano by instrukcję na stron kilkanaście? Po co?
Często spotykany manewr w grach 18xx.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 paź 2022, 14:10
autor: miszczu666
BOLLO pisze: 06 paź 2022, 12:03
tak to może być problmem. Też mi to przeszkadzało że podczas gry mówiłem "okej teraz się dzieje....a poczekajcie już patrze....chwilka ....o tutaj jest napisane....a nie to nie tutaj .....zaraz znajde....." było to frustrujące.
Pomocne okazało się wydrukowanie czegoś takiego:
https://boardgamegeek.com/filepage/1743 ... player-aid
Gdzieś jeszcze była wersja PL z takim fajnym skrótem zasad ale coś nie mogę odnaleźć.
W stopce pod moim postem :-)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 17 paź 2022, 21:10
autor: KOSHI
Wziąłem się za Koszmary i jednocześnie postanowiłem sprawdzić Medyka. Medyk dobra postać pod kątem przetrwania, sporo kart w tym kierunku. Z jakąś dobrą pukawką dobra alternatywa dla żołnierza. Koszmary za to średnio mi siadły. Spodziewałem się coś bliżej klimatu Horyzontu Zdarzeń a tak szczerze to dziwnie wyszło pomieszanie potworów z szaleństwem. Chyba w Deep Madness lepiej to rozwiązano. Ogólnie karty paniki jakoś słabo działały. Spodziewałem się bardziej spektakularnych twistów. Kolejna rzecz, która mi nie podeszła to cel zabić królową. Żeby to zrobić trzeba skapiszonować 3 leża, które mają 2 wariantową żywotność, ki wie gdzie są (można je znaleźć dopiero pod koniec gry) i do tego postać będąc tam jest zaangażowana w walkę czyli nie może praktycznie korzystać z funkcji pomieszczenia, kart akcji, kart przedmiotów dopóki nie rozwali leża. Słabe to... :roll: Nie wiem, może ja źle gram, albo się jakoś kiepsko rozgrywka ułożyła, ale jakoś te Koszmary do mnie nie przemówiły. Takie pierwsze wrażenia. :(

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 17 paź 2022, 22:30
autor: Van
KOSHI pisze: 17 paź 2022, 21:10 Kolejna rzecz, która mi nie podeszła to cel zabić królową. Żeby to zrobić trzeba skapiszonować 3 leża, które mają 2 wariantową żywotność, ki wie gdzie są (można je znaleźć dopiero pod koniec gry) i do tego postać będąc tam jest zaangażowana w walkę czyli nie może praktycznie korzystać z funkcji pomieszczenia, kart akcji, kart przedmiotów dopóki nie rozwali leża. Słabe to... :roll:
Rozwal statek - królowa zginie ;) nawet szukać leży nie musisz.