Strona 87 z 109

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 09 mar 2020, 19:29
autor: elayeth
yaro_ pisze: 09 mar 2020, 13:18 Właśnie stąd pytanie. Czy siądzie do FH by sprawdzić czy coś Isaac naprawił, czy po GH już ma go po dziurki w uszach :)
Ja biorę. Moim zdaniem jest wiele ciekawych zmian, choć nie są one fundamentalne.

Nie wiecie może czy będzie polska wersja na ks?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 10 mar 2020, 07:00
autor: odmu
yaro_ pisze: 09 mar 2020, 13:18 Właśnie stąd pytanie. Czy siądzie do FH by sprawdzić czy coś Isaac naprawił, czy po GH już ma go po dziurki w uszach :)
Frosthaven a gloomhaven to mechanicznie będą te same gry. To jak porównywać monopoly a monopoly tematyczne. W zasadzie to samo i jak jedno nie przypadło do gustu to drugie też nie ma szans. Jak jest się fanem to można być zajaranym zmianami (ja jestem), ale jak komuś nie podobało to nie będzie się podobać dalej.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 10 mar 2020, 07:32
autor: sin
elayeth pisze: 09 mar 2020, 19:29 Nie wiecie może czy będzie polska wersja na ks?
Narazie nic nie wiadomo w temacie polskiej wersji Frosthaven. Albi tylko napisało na FB (link), że w przypadku powstania takich planów będą o tym informować. Spodziewałbym się raczej, że, jeśli będzie, to tylko w retailu.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 10 mar 2020, 09:04
autor: yaro_
odmu pisze: 10 mar 2020, 07:00
yaro_ pisze: 09 mar 2020, 13:18 Właśnie stąd pytanie. Czy siądzie do FH by sprawdzić czy coś Isaac naprawił, czy po GH już ma go po dziurki w uszach :)
Frosthaven a gloomhaven to mechanicznie będą te same gry. To jak porównywać monopoly a monopoly tematyczne. W zasadzie to samo i jak jedno nie przypadło do gustu to drugie też nie ma szans. Jak jest się fanem to można być zajaranym zmianami (ja jestem), ale jak komuś nie podobało to nie będzie się podobać dalej.
Przecież to nie było tak że mu się nic nie podobało, początkowo miało być chyba 8.5/10 :) Zwłaszcza mechanicznie chyba ocenił grę bardzo dobrze. Odniosłem wrażenie że po całej kampanii tylko niektóre zasady mu zbytnio 'doskwierały' i rzuciły cień na całą grę. Teraz za Childresem stoi pewnie sztab ludzi, więc fabuła może być lepsza, scenariusze mogą być ciekawsze (nie tylko kill'em all), emerytury zbalansowane itp. Pewne zasady mogą zostać zrewidowane w nowej grze, np. przekazywanie itemków między postaciami.
A skoro grupa z którymi gra Gambit bawiła się świetnie i pewnie i tak będą grać w FH to kto wie, może i będzie kiedyś recenzja Frosthaven ;)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 30 mar 2020, 10:45
autor: hsiale
Jeżeli ktoś jest chętny na udział w zamówieniu z MB Printu wydruku różnych dodatków do Gloomhaven dostępnych online, zapraszam tutaj: viewtopic.php?f=55&t=65737

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 01 kwie 2020, 19:25
autor: nieodziany
W scenariuszu 43 polskiej wersji, w wymaganiach jest, cytuję "Siła ulepszenia". Czy to błąd i chodzi o Potęgę wzmocnienia?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 01 kwie 2020, 20:57
autor: TuReK
Nie, to nie błąd.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 01 kwie 2020, 22:27
autor: nieodziany
Myślę, że jednak błąd, bo nie występuje na liście naklejek globalnych osiągnięć. Jeśli nawet w jakimś scenariuszu zdobywamy to osiągnięcie, to prawdopodobnie kolejny błąd w tłumaczeniu.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 01 kwie 2020, 22:38
autor: aeiou871
nieodziany pisze: 01 kwie 2020, 19:25 W scenariuszu 43 polskiej wersji, w wymaganiach jest, cytuję "Siła ulepszenia". Czy to błąd i chodzi o Potęgę wzmocnienia?
Najprawdopodobniej to błąd, w angielskim to 'Power of Enhancement' i jest to osiągnięcie odblokowywane dzięki scenariuszowi
Spoiler:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 kwie 2020, 17:25
autor: Adasiek
Cześć
Chcę kupić Gloomhaven i mam parę pytań
1. Na jakim poziomie jest tłumaczenie polskie? Czy znając angielski lepiej zostać przy oryginale? Jeżeli tłumaczenie jest dobre, wolałbym polską, jeżeli są nią problemy to angielską.
2. Są jakieś sensowne i polecane aplikacje poza Gloomhaven Helper?
3. Przy używaniu aplikacji, przez co używaniu mniejszej ilości elementów, czy insert ma sens?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 kwie 2020, 18:04
autor: Mateez
1. Nie wiem, mam wersję angielską.
2. Aplikacji jest sporo. Gloomhaven Helper to absolutny must. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i miejsca na stole. Używałem jeszcze Gloomhaven Scenario Viewer - pozwala uniknąć spoilerow przy setupie. Ale prawdę mówiąc mam co do niej mieszane uczucia, bo jej obsługa nie jest najlepsza, a nawet na tablecie nie wszystko dobrze było widać. Rozważałem jeszcze używanie Gloomhaven Campaign Tracker - to zapisywania postępów w kampanii, ale nie chciałem tracić obcowania z komponentami gry (mapa, naklejki, zakreślanie ołówkiem perłowy itd). Gdybym grał kampanię jeszcze raz to chyba bym korzystał, bo sporo jest do notowania pomiędzy scenariuszami i można się w tym pogubić.
3. Jeżeli używasz Gloomhaven Helper to insert zupełnie nie jest Ci potrzebny. Przydaje się jedynie jakaś segregacja standów potworów (można np. powycinać dla nich wgłębienia w gąbkach, które są w pudełku) i elementów terenu (jakieś pudełko na śrubki itp).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 kwie 2020, 21:04
autor: nieodziany
Adasiek pisze: 03 kwie 2020, 17:25 Cześć
Chcę kupić Gloomhaven i mam parę pytań
1. Na jakim poziomie jest tłumaczenie polskie? Czy znając angielski lepiej zostać przy oryginale? Jeżeli tłumaczenie jest dobre, wolałbym polską, jeżeli są nią problemy to angielską.
2. Są jakieś sensowne i polecane aplikacje poza Gloomhaven Helper?
3. Przy używaniu aplikacji, przez co używaniu mniejszej ilości elementów, czy insert ma sens?
Tylko dodam, że polska wersja nie ustępuje angielskiej. Kilka drobnych błędów w tłumaczeniu, ale trudno je wychwycić. Polecam

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 kwie 2020, 01:09
autor: Abidarius
Ja potwierdzę, że tłumaczenie jest bardzo dobre i dodam, że na grupie FB, jest człowiek, który wykonuje bardzo dobre inserty ze sklejki i hdf, niczym nie ustępujące warboksowym, w cenie bardzo konkurencyjnej.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 kwie 2020, 19:10
autor: Matek173
Ostatnio zacząłem grać w Gloomhaven z grupką znajomych przez Table Top Simulator i gra bardzo mi się podoba. Niemniej raczej nie pokuszę się o kupno tego pudła głównie przez cenę, ale też fakt że nie miałbym z kim grać tak długiej kampanii.

Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.

Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 kwie 2020, 20:06
autor: yrq
Matek173 pisze: 04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.

Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.
Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 kwie 2020, 20:37
autor: Matek173
yrq pisze: 04 kwie 2020, 20:06 Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target
Tyle też czytałem w internecie. Pytanie jak bardzo "uproszczone" będą te zasady, bo obecne wcale nie są jakieś straszne. No i co najważniejsze postacie, żeby nadal się nimi fajnie grało.

Mapy wydrukowane w książce to fajny pomysł, przyspieszający setup.

Szkoda, że brak planów na tłumaczenie, bo jednak wolę grać w języku polskim. Jest szansa że jeszcze takie plany się pojawią w przyszłości? Od tego w sumie będzie zależało czy będę zamawiał wersję angielską, bo byłbym skłonny poczekać parę miesięcy na tłumaczenie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 05 kwie 2020, 02:49
autor: pawianlsm
yrq pisze: 04 kwie 2020, 20:06
Matek173 pisze: 04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.

Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.
Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target
A skąd takie info masz, że nie będzie tłumaczenia? 😉

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 05 kwie 2020, 09:40
autor: yrq
pawianlsm pisze: 05 kwie 2020, 02:49
yrq pisze: 04 kwie 2020, 20:06
Matek173 pisze: 04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.

Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.
[...]
A skąd takie info masz, że nie będzie tłumaczenia? 😉
Póki co nie chwalą się.
fb pisze:W tym momencie nie możemy odpowiedzieć na to pytanie - jeżeli będziemy mieli jakiegoś newsa to z pewnością wrzucimy go na fanpejdża :)
Trzymam kciuki żeby jednak wydali :)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 05 kwie 2020, 15:13
autor: pawianlsm
Myślę, że nie strzelą sobie w stopę i wydadzą Forgoten Circle jak i Jaws of the Lion po polsku choćby z tego względu tego, że postaci z tych gier będzie można użyć w Frosthaven :).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 05 kwie 2020, 15:29
autor: playerator
yrq pisze: 04 kwie 2020, 20:06 [Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL (...)
yrq pisze: 05 kwie 2020, 09:40 Póki co nie chwalą się (...)
Pomyliłeś to co wiesz, z tym o czym nie wiesz. Tak się rodzą fake newsy.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 06 kwie 2020, 01:56
autor: Xoth
Dobry! Czy polska edycja dostępna w sklepach nadal ma dodatkowy scenariusz czy może było to, tylko i wyłącznie, "exclusive'em" dla kopii w przedsprzedaży?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 06 kwie 2020, 09:20
autor: japanczyk
Xoth pisze: 06 kwie 2020, 01:56 Dobry! Czy polska edycja dostępna w sklepach nadal ma dodatkowy scenariusz czy może było to, tylko i wyłącznie, "exclusive'em" dla kopii w przedsprzedaży?
Exclusive i to nie przy wszystkich, ja dostalem tylko plakacik np.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 06 kwie 2020, 09:28
autor: subiel
przekopałem się przez część forum, ale tego jest za dużo... poddałem się.

więc pytam się prosto z mostu :D

czy w gloomhaven można dołączyć trzeciego gracza w trakcie gry? czy tutaj jak zacznie się w dwie osoby, to w dwie trzeba kończyć? myślę nad zakupem w prezencie dla żony, ale mam również brata który z chęcią by czasem zagrał. o ile się da.

z doświadczenia wiem, że to jest tak różnie... w pandemii legacy dołożenie gracza (lub odjęcie :D ) jest możliwe, da się to przerobić.
z kolei w arkham horror lcg nie wyobrażam sobie tego przez deck buidling ktory jest robiony z "podziałem na role".

i widziałem podzielone głosy w kwestii grania we dwoje. większość ludzi stwierdza że w sumie spoko, w dwie osoby nie ma problemu. tylko setup jest boleśnie długi jak na granie w dwójkę, że to już lepiej organizować duże spotkania pod granie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 06 kwie 2020, 09:31
autor: Cyel
Ekipa grająca może się zmieniać całkowicie dowolnie pomiędzy scenariuszami.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 06 kwie 2020, 10:39
autor: yrq
Ekipa może się zmieniać, w większości przypadków pójdzie bezproblemowo ale czasem mogą pojawiać się zgrzyty, czy nieoptymalne dobory kart na ręce.
Z tym, że gra i tak zakłada ciągłą rotację drużyny w różnych momentach i konieczność dopasowania się do nowego składu.

Np. grałem Craigheartem z atakami ustawionymi na rozdawanie muddle. I w pewnym momencie kumpel zaczyna grać postacią (music note), która robi coś podobnego tylko lepiej. No i gram na innych kartach.
Podobnie z generowaniem żywiołów - grałem postacią, która wykorzystywała mocno jeden z nich. Gdy doszła do drużyny nowa postać, okazało się, że może przywoływać ten żywioł mimochodem dla mnie, więc mogłem pozbyć się paru kart.

Historia toczy się gdzieś w tle, jak co jakiś czas będziecie zmieniać skład, to trzeba będzie w parę minut streścić co się działo.