Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)
: 24 mar 2022, 16:48
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
To pewnie bardziej decyzja czy drukować w ogóle a nie który pierwszy. Widocznie ten był najszybciej w harmonogramie druków wydań międzynarodowych.Bigspender pisze: ↑17 kwie 2022, 08:48Czy dobrze kojarzę, że jest oceniany najgorzej? Serio, ze wszystkich dostępnych akurat ten?![]()
7,9, wiec solidna ocena. Pojawiają się głosy, że jest zbyt przekombinowany. Patrząc na to, że wielu nowych graczy zakaupiło podstawke od UVI jako pierwsza przygoda z Domninionem to serwowanie od razu jednego z trudniejszych dodatków jest słabym pomysłem i myśle, że może mieć słabe przyjęcie. Miejmy nadzieje, że Prosperity podratuje, żeby sie wydawnictwo nie wycofało z zapowiedzi, bo chętnie bym przygarnął Adventure / Menageries i kilka innych ciekawszychBigspender pisze: ↑17 kwie 2022, 08:48Czy dobrze kojarzę, że jest oceniany najgorzej? Serio, ze wszystkich dostępnych akurat ten?![]()
Z tego co kojarzę to nawet chyba sami na live PN mówili, że upgrade packów nie będzie.Grellenort pisze: ↑18 kwie 2022, 09:23 Dokładnie. Dodam tylko to, co pewnie oczywiste: update packi do nowych edycji - o ile wyjdą - prawie na pewno nie ukażą się po polsku, gdyż Iuvi raczej nie będzie chciało inwestować w wersje od Barda i GF (co jest zrozumiałe). Konieczny będzie mixing pol-ang dla chcących posiadać wszystko![]()
Połowa dodatku jest bardzo dobra, połowa to porażka. Karty Heirloom, boon/hex są fantastyczne. Karty nocy nic nowego, ani fajnego nie wprowadzają.Bigspender pisze: ↑17 kwie 2022, 08:48Czy dobrze kojarzę, że jest oceniany najgorzej? Serio, ze wszystkich dostępnych akurat ten?![]()
Ja mam nawet bardziej radykalną opinię.kozz84 pisze: ↑18 kwie 2022, 17:29Połowa dodatku jest bardzo dobra, połowa to porażka. Karty Heirloom, boon/hex są fantastyczne. Karty nocy nic nowego, ani fajnego nie wprowadzają.Bigspender pisze: ↑17 kwie 2022, 08:48Czy dobrze kojarzę, że jest oceniany najgorzej? Serio, ze wszystkich dostępnych akurat ten?![]()
Astrolabe ($1)
Teraz i na początku twojej następnej tury:
$1
+1 zakup
$3, Skarb - Następstwo
Blockade
Dodaj kartę kosztującą do $4 odkładając ją na bok.
Na początku twojej następnej tury weź ją na rękę. W czasie gdy ta karta pozostaje odłożona na bok, kiedy inny gracz doda w swojej turze jej kopię, dodaje Klątwę.
$4, Akcja - Następstwo - Atak
Corsair
+$2
Na początku twojej następnej tury, +1 karta. Do tego czasu każdy z pozostałych graczy wyrzuca na Śmietnisko pierwszą kartę Srebrników lub Złota, którą zagra w każdej swojej turze.
$5, Akcja - Następstwo - Atak
Monkey
Do twojej następnej tury, kiedy gracz po twojej prawej stronie doda kartę, +1 karta.
Na początku twojej następnej tury +1 karta.
$3, Akcja - Następstwo
Pirate
Na początku twojej następnej tury dodaj na rękę kartę Skarbu kosztującą do $6.
----------
Kiedy któryś z graczy dodaje kartę Skarbu, możesz zagrać Pirata z ręki.
$5, Akcja - Następstwo - Reakcja
Sea Chart
+1 karta
+1 akcja
Odkryj kartę z wierzchu talii. Jeśli masz jej kopię w grze, weź odkrytą kartę na rękę.
$3, Akcja
Sailor
+1 akcja
Raz w tej turze, kiedy dodajesz kartę Następstwa, możesz ją zagrać.
Na początku twojej następnej tury +$2 i możesz wyrzucić na Śmietnisko kartę z ręki.
$4, Akcja - Następstwo
Tide Pools
+3 karty
+1 akcja
Na początku twojej następnej tury odrzuć 2 karty.
$4, Akcja - Następstwo
Sea Witch
+2 karty
Każdy z pozostałych graczy dodaje Klątwę
Na początku twojej następnej tury +2 karty, po czym odrzuć 2 karty.
$5, Akcja - Następstwo - Atak