Strona 89 z 400

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 09 lis 2017, 00:30
autor: Highlander
W kwestii T&T - w wątku odnośnie kolejnego "patcha wyrównującego" (zachęcam do przeczytania i wypowiedzenia się na forum):
https://boardgamegeek.com/thread/186417 ... dea/page/1

...pojawiła się ciekawa propozycja modyfikacji zasad i parametrów w kierunku większej historyczności:
https://boardgamegeek.com/filepage/1551 ... al-changes

Możemy kiedyś spróbować jak to hula.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 08:01
autor: Odi
Nie miałem czasu jeszcze na spokojnie przyjrzeć się tym nowym zasadom, ale na pewno chętnie spróbowałbym jakiejś odmiany w T&T. A jeśli ta odmiana daje nieco więcej narzędzi Aliantom, to tylko lepiej.

Wciąż siedzę nad instrukcją EotS. Teraz jest juz znacznie łatwiej, bo po prostu nakładam sobie zasady na sytuacje z odbytej rozgrywki.O dziwo, błędów chyba popełniliśmy niewiele. Bardziej dla pamięci wrzucam tu następujące reguły, które chyba nam umknęły:

- płynięcie floty przez ZOI przeciwnika (nawet zneutralizowaną) daje modyfikator -2 do rzutu na wykrycie
- karta future offensive może być zagrana zarówno na ofensywę, jak i na reakcję czy event
- w trakcie reakcji nie można poruszać się ruchem strategicznym
- w trakcie reakcji poruszamy liczbą jednostek równą logistic value (OC karty ofensywnej lub z logistyka karty reakcji) + poziom HQ

Chyba tyle...

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 09:46
autor: Muad
Ta pierwsza zasada T&T, że Aliant dostaje 2,3,4 dodatkowe CV tak by inni gracze nie widzieli jest spoko. Dla mnie nawet te +2 ratuje życie :D Co do tamtych pro-historycznych elementów.. za dużo dziobania było by w tej grze, a przecież jest dobrze skonstruowana. Poza tym, nie ma aż tyle "neutralnych" elementów by każdy kraje je miał.

Ostatnio jak zerknąłem na EotS to jeszcze jedno. Japończycy mają dodatkowe jednostki z reinforcmetu (w tym dużo piechoty >.<), pytanie Odi, dokładałeś sobie nowe tokeny? Bo powinny być teoretycznie na polu tury, by było wiadomo co kiedy wchodzi do gry, tak jak u mnie była ta cała armada.

- graliśmy z naruszeniem ZOI (-2 do rzutu na intercepta)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 09:52
autor: Highlander
Odi pisze:Nie miałem czasu jeszcze na spokojnie przyjrzeć się tym nowym zasadom, ale na pewno chętnie spróbowałbym jakiejś odmiany w T&T. A jeśli ta odmiana daje nieco więcej narzędzi Aliantom, to tylko lepiej.
Dla mnie ten "mod" ma na razie wartość edukacyjną. W moim odczuciu że nasze ostatnie (ubolewam że coraz rzadsze) rozgrywki w T&T wypaczają nasze postrzeganie grania Aliantami. Alianci muszą się nastawić na długą grę i przejęcie inicjatywy w końcowych latach. Muszą też odpowiednio przeczekać pierwsze trudne lata. Gra jest celowo asymetryczna Oś/Alianci (najpierw przewaga Osi, potem Aliantów) aby była dynamiczna. A u nas zwykle Aliant próbuje od razu iść w przemysł zamiast się wzmacniać militarnie i kończy się to szybkim atakiem ze strony Osi, która nie ma innego wyjścia. W efekcie szybko zaczyna się wojna i trudno jest nam dociągnąć rozgrywkę do momentu gdzie Alianci mogą pokazać pazur. Ja bym tylko zmienił że Oś musi kupować w pierwszej rundzie pierwsza, ewentualnie dodatkowa forteca na Malcie. Jeśli się załata asymetrię Aliantów na początku, to można łatwo popsuć granie Osią.

Ciekawe kwestie odnośnie modu:
1) Zaintrygowało mnie że autorzy wyliczyli że armia czechosłowacka jest nieco silniejsza od armii polskiej. Zacząłem drążyć temat poprzez publikacje i to faktycznie ma swoje uzasadnienie jeśli chodzi o sprzęt (artyleria, broń maszynowa, czołgi), motoryzację i organizację jednostek mobilnych. Za to słabością armii czechosłowackiej był mix narodowościowy (10% wojska to mniejszość niemiecka, potem słowacka, węgierska - ich lojalność w razie konfliktu byłaby wątpliwa). Polska nadrabiała to lepszą organizacją niektórych wojsk (centralizacja jednostek lotniczych, koncentracja broni p-lot przy wojsku, więcej broni p-panc). Dodatkowo Czechy to potężny przemysł wojskowy i zagłębie surowcowe. Z całej tej analizy wyłania mi się kompletnie niedowartościowany obraz Czechosłowacji w naszym kochanym T&T. Nie dość że powinna mieć sporą armię (wspólnie z Polską był to europejski "TOP 6"), to jeszcze jej kontrola powinna dawać nie tylko 1 POP ale również 1 RES i zwiększać o 1 IND (fabryki Skody i inne).

2) Świetnym pomysłem jest zamodelowanie umowy handlowej Oś-ZSRR, w efekcie której Sowieci transferują 3 RES do Osi. To jest bardzo realistyczne, w sumie strony mogłyby zawierać więcej takich umów (lend-lease Zachód-ZSRR np. w formie transferu X punktów POP/IND).

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 12:30
autor: Jan_1980
A ja bym chciał w COINa zagrać:)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 13:23
autor: Jan_1980
W Labirynt też bym zagrał a w wersję Arabia Saudyjska wspierana przez USA i Izrael kontra Persja :)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 18:04
autor: Highlander
A może zagramy turniej w: https://rozrywka.trojmiasto.pl/Alkoholo ... 17095.html tylko nie wiem czy mamy ten tytuł w zasobie gier ;)

A poniżej ogólnodostępny link do naszego stanu posiadania gier:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 19:40
autor: lacki2000
Highlander pisze:A poniżej ogólnodostępny link do naszego stanu posiadania gier:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
W moim przypadku kilka można zaznaczyć na zielono a reszta na żółto :)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 19:42
autor: Highlander
Jak się chcesz dopisać, to podaj mi na PW swojego maila (dodam Cię do listy upoważnionych do edycji).

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 10 lis 2017, 20:21
autor: Muad
Hmm czy w tym miesiącu będziemy chcieli zagrać w Periclesa? :)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 11 lis 2017, 20:22
autor: Highlander
Przerobiłem nieco arkusz z rejestrem naszych gier, mam nadzieję że będzie łatwiejszy w wypełnianiu. Wystarczy podać literami G (chętnie gram), P (chętnie poznam grę), N (poznałem i nie lubię). Kolory się robią automatycznie. Jak ktoś ma grę do dopisuje przy odpowiedzi "+". Dodałem podsumowania ile osób daną grę ma / chętnie gra / chętnie pozna. Na razie wpisały się 4 osoby.

Ogólnodostępny link do naszego stanu posiadania gier:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 11 lis 2017, 21:47
autor: lacki2000
Highlander pisze:Przerobiłem nieco arkusz z rejestrem naszych gier, mam nadzieję że będzie łatwiejszy w wypełnianiu. Wystarczy podać literami G (chętnie gram), P (chętnie poznam grę), N (poznałem i nie lubię). Kolory się robią automatycznie. Jak ktoś ma grę do dopisuje przy odpowiedzi "+". Dodałem podsumowania ile osób daną grę ma / chętnie gra / chętnie pozna. Na razie wpisały się 4 osoby.
Taką nieśmiałą propozycję mam, by można było obok literek GPN dodawać cyfrę 1-9 jak bardzo się chce grać, poznać, nie lubić. Bo ja bym chętnie poznał wszystkie gry, których nie znam lecz niektóre z nich mniej chętnie. W te, które znam też bym zagrał z różną chęcią. Np. G9 znaczy, że znam i bardzo chętnie zagram, a G1, że znam, ale zagram jak już nie ma innej możliwości.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 11 lis 2017, 21:56
autor: HoLi
Taką nieśmiałą propozycję mam, by można było obok literek GPN dodawać cyfrę 1-9 jak bardzo się chce grać, poznać, nie lubić. Bo ja bym chętnie poznał wszystkie gry, których nie znam lecz niektóre z nich mniej chętnie. W te, które znam też bym zagrał z różną chęcią. Np. G9 znaczy, że znam i bardzo chętnie zagram, a G1, że znam, ale zagram jak już nie ma innej możliwości.
To już lepiej skalę zmniejszyć do GP od 1-3 (N jest bez znaczenia, skoro się nie lubi gry :) ):
1 = Zagram w ostateczności
2 = Zainteresowany tak średnio na jeża
3 = Zagram z miłą chęcią

Pozdrawiam

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 15:49
autor: Highlander
Nie chcę tego komplikować do poziomu rankingu gier BGG. Celem spisu jest to żeby wiedzieć kto może przynieść daną grę, i czy są chętni do grania w grę którą lubisz albo chętni na poznanie gry której nie znasz.

Jak sobie sam uzupełniałem listę, to przypomniałem sobie o kilku tytułach z zasobu MIIWŚ w które chciałem zagrać a umknęły w morzu innych tytułów (np. Dark Valley).

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 20:04
autor: Jan_1980
To we wtorek co poleci? Standart: COIN na 4, T&T na 3, Labirynt na 2 czy jakieś udziwnienia przewidujecie?

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 20:33
autor: Highlander
Ja w kolejności:
1) T&T,
2) COIN:ADP
3) LAB
4) a jakby się znalazł chętny to może powrót do jakiejś taktycznej, chciałbym finalnie ocenić CoH (po pierwszym nieudanym podejściu) jeśli ktoś zna dobrze zaprojektowany scenariusz, może jakiś wrześniowy?

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 20:38
autor: Jan_1980
JA jestem mega chętny na Ukrainę 43, Normandię 44 lub Operation Doubless (???????) ale o tym pogadamy we wtorek. A na razie Bliski Wschód.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 20:39
autor: Highlander
Jan_1980 pisze:JA jestem mega chętny na Ukrainę 43, Normandię 44 lub Operation Doubless (???????) ale o tym pogadamy we wtorek. A na razie Bliski Wschód.
Dauntless
https://boardgamegeek.com/boardgame/692 ... -rauray-fr

może lepiej Dark Valley - tylko 500 minut. Chcę to kiedyś poznać ale się boję :)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 22:33
autor: Odi
Marek, będziesz we wtorek chętny na EotS? Jeśli tak, czuję się na siłach Cię wprowadzić. Jeśli nie, proponuję COINa.

Na razie zapowiedzieli się: Janek, Maciek, prawdopodobnie też ja.

Paweł? Mirek? Rafał?

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 22:36
autor: lacki2000
Ja (jak już wcześniej pisałem) pracuję do nocy we wtorki listopadowe.
Ale żeby całkiem ducha bojowego nie stracić, to se ściągłem CoH na PC i rozegrałem tutorialowe bitwy z AI. (nawet w tej wersji nie kumam do końca ruchu grupowego :] )

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 12 lis 2017, 22:40
autor: Odi
No wiem, ale liczyłem, że może "z partyzanta" jakoś się wyrwiesz... :)

W takim razie AGOGE! i do zobaczenia! :)

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 13 lis 2017, 14:23
autor: surmik
Wychodzi na to, że jutro mogę być i z chęcią zagram w Eots'a.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 13 lis 2017, 14:24
autor: Muad
Będę. Zabiorę ADP i Labyrinth. Na miejscu zobaczymy w co zagramy. Myślę, że jeszcze 1-2 gry ADP by móc zerknąć na Wietnam.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 13 lis 2017, 14:33
autor: Jan_1980
Na razie mamy 5 osób. Czyli T&T zamiast COINa:(
Ale lipa.

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

: 13 lis 2017, 14:57
autor: Highlander
Dzięki Janek za motywację do gry w T&T.

A zatem: Markus ratuj :) Kierownictwo klubu obiecało nas nie wędzić.