Strona 89 z 326
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 10:48
autor: Karit
13thcaesar pisze: i tą playmatę Countless Terrors na 4 graczy.
To 4 graczy to tak trochę chyba na siłe napisali, ja się czasem nie mieszcze nawet grając w 2 osoby...
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 11:19
autor: rattkin
A ja czasem nawet grając w jedną :)
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 14:56
autor: Sarseth
Bo ta mata to jest chyba tylko na mapę + karty spotkań (tylko wtedy patrząc na to w ten sposób, powinni pisać, że nie jest na 4 graczy tylko na tyle ile gra aktualnie ^^)
Nigdy nie kładę tam kart gracza

grajac w tę grę, rozkładam 3 maty (2 customowe gracza z BGG drukłem) i niestety wielkością stołu przypomina mi rozłożenie Mage Knight prawie. A niby tylko karcianka huh
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 15:18
autor: RUNner
Dlatego używam maty tylko do wywołanego Mage Knighta

Kiedyś zrobiłem sobie projekt maty do WP, z zarysowanymi miejscami na poszczególne obszary gry, ale jak sobie zacząłem analizować, to okazało się, że pojawiają się pytania:
- "a co jeśli będę miał 10+ sprzymierzeńców na stole?"
- "a co jeśli będę miał 4 bohaterów?"
- "a co jeśli strefa przeciwności się rozrośnie?"
- itp.
Dlatego ostatecznie postawiłem na matę-grubą-szmatę z której się wygodnie podnosi karty, a jednocześnie nie zadzierają się one o materiał.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 15:29
autor: rattkin
Maty z "miejscami na karty" są ogólnie rzecz biorąc lamerskie - w grach karcianych zawsze będą sytuacje, gdzie te wyrysowane miejsca sie nie sprawdzą. W LOTR i AH trzon scenariusza stanowi act, agenda, talia przeciwnosci - wiec akurat to mogli na matach wyrysować, bo to jest stałe. Ale wszystko inne - to czym gra gracz, jak rozklada sie scenariusz, lokacje, itd - się zmienia.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 22:18
autor: 13thcaesar
Karit pisze:13thcaesar pisze: i tą playmatę Countless Terrors na 4 graczy.
To 4 graczy to tak trochę chyba na siłe napisali, ja się czasem nie mieszcze nawet grając w 2 osoby...
Szczerze mówiąc to na 4 graczy nie mam nawet zamiaru grać w
AH LCG (do gry na więcej osób zakupiłem
The Others i mam w planach zakup
Posiadłość Szaleństwa 2 edycje),
AH LCG zakupiłem głównie do gry solo, ewentualnie na 2 graczy, jednak pozostałe "mniejsze" playmaty wydały mi się trochę małe, nawet do gry solo, dlatego pomyślałem że zakupie tą większą, ale z tego co piszecie to wygląda, że nawet ona może nie pomieścić "całej" gry nawet w trybie solo.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 22:29
autor: 13thcaesar
Wiecie może jak ta "4"-osobowa mata ma się jakościowo do mat z serii Legendary Encounters?
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 12 cze 2017, 22:37
autor: Trolliszcze
Duża mata bez najmniejszych problemów mieści grę solową - nie wiem, jak się rattkin rozkładał, że mu miejsca zabrakło. Ostatnio miałem na stole 12 assetów pod koniec i wszystko się mieściło. W scenariuszach z dużą mapą olewam tylko te nadrukowane miejsca na talię mitów itd. (dla mnie mogłyby nie istnieć) i daję te rzeczy z boku, a całą górną część zajmują lokacje - dzięki temu jest więcej przestrzeni na dodatkowe karty dokładane do lokacji.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 13 cze 2017, 00:23
autor: Zorak
Mi ta mata starcza do gry solo, wszystko się mieści. Jak gra na więcej osób to gramy przez neta / telefon wiec też mi się wszystko mieści

. Ale faktycznie na 3-4 osoby fizycznie nie ma na niej miejsca aby wszystkie karty pomieścić.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 13 cze 2017, 22:16
autor: 13thcaesar
Dzisiaj dotarła paczka z mythos packs ( The Miskatonic Museum , Blood on the Altar , Undimensioned and Unseen i Where Doom Awaits), więc mogłem zbudować sobie talię z znajdujących się w nich kart graczy. Zbudowałem talię na Rolandzie, i rozegrałem dwa pierwsze scenariusze z podstawowej kampanii, a potem przeskoczyłem do Curse of the Rougarou. Na ostatniej Agendzie utknąłem w jednej Lokacji, za sprawą pewnej karty Treachery, gdybym ją opuścił poległbym od ran, a testy na pozbycie się jej jak na złość zawalałem. W końcu padłem od nadmiaru Horroru. Zero zdobytych punktów doświadczenia, do tego 3 Traumy, raczej trzeci scenariusz sobie odpuszczę.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 06:10
autor: Arius
Jak 3 traumy?
Chcesz powiedzieć, że Rolandem oba scenariusze z podstawki skończyłeś z powodu przerażenia?
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 06:23
autor: 13thcaesar
Tak. W pierwszym dostalem za "wybór" (wiadomo czego

), w drugim za nie spelnienie warunku "startowego" weakness Rolanda.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 08:38
autor: Zorak
W najnowszym mythosie jest fajna karta leczaca przerazenie. Roland jako guardian ma tez dostep do if it bleeds...
Ostatnio grajac Zoey jako sojusznika zaczynam brac Xaviera zamiast Beat copa wlasnie z uwagi na dodatkowa wole i mozliwosc przyjecia sporej liczby obrazen.
Btw na fb jest aktywna grupa dot. HwA LCG

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 09:33
autor: 13thcaesar
If it bleeds miałem dwie kopie w talii, a nawet jedna na rece, co z tego skoro działa tylko po zabiciu monster, a w tym scenariuszu trafialy mi sie same creatures.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 09:40
autor: Trolliszcze
Polecam dla Rolanda Moment of Respite. Generalnie wolę Liquid Courage, bo nie kosztuje expa, ale niestety Roland nie ma do niej dostępu.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 10:20
autor: Zorak
Art student jeszcze robi robote. Jest tania, zgarniasz wskazowke a jak juz zrobi swoje to mozna na nia przyjac przerazenie i wystawic nowego sojusznika. Na taka gre Rolandem Charyzma jest dobra.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 10:54
autor: 13thcaesar
Zorak pisze:Art student jeszcze robi robote. Jest tania, zgarniasz wskazowke a jak juz zrobi swoje to mozna na nia przyjac przerazenie i wystawic nowego sojusznika. Na taka gre Rolandem Charyzma jest dobra.
Nie mam jeszcze Dunwich Legacy, a widze ze fajne karty tam sa, do tego nowi Badacze, nie wspominajac ze mimo posiadania czterech mythos pack z tej kampanii nie moge nawet sobie w nie pograc. Sklep w którym sie zaopatruje na pytanie kiedy beda mieli Dunwich Legacy odpisal " Hopefully in a week or two", wiec moze w tym miesiacu wpadnie mi w rece.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 11:02
autor: Zorak
Warto czekac, pomijajac same karty dla badaczy to kampania jest mega, o wiele lepsza niz z podstawki. Za miesiac koniec cyklu. Na grupie fb mozna tez sie umowic na wspolna gre online, dziala to bardzo fajnie i emocje o wiele lepsze niz solo.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 17:41
autor: 13thcaesar
Kogo polecacie z "podstawowych" Badaczy do scenariusza Curse of the Rougarou z uwzględnieniem kart tylko z podstawki i 4 Mythos Packs ( The Miskatonic Museum , Blood on the Altar , Undimensioned and Unseen i Where Doom Awaits)?
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 18:17
autor: Zorak
Najłatwiej mi to szło Agnes ale miałem karty z Dunwich. Teoretycznie Rite of seeking z tego dodatku możesz zastapić Rite of seeking lvl 4 z Undimensioned and Unseen. Trochę to overkill ale zawsze coś. Ew Drawn to flame i look what i found pomoże ci w badaniu zamiast rite of seeking.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 19:35
autor: 13thcaesar
Zorak pisze:Najłatwiej mi to szło Agnes ale miałem karty z Dunwich. Teoretycznie Rite of seeking z tego dodatku możesz zastapić Rite of seeking lvl 4 z Undimensioned and Unseen. Trochę to overkill ale zawsze coś. Ew Drawn to flame i look what i found pomoże ci w badaniu zamiast rite of seeking.
Dzięki za rady, jutro spróbuje Agnes, może w trybie standalone (Rite Of Seeking lvl 4 zmieści się w przedziale punktów doświadczenia, tak żeby nie grać z dodatkowym weakness).
Przed chwilą skończyłem podejście Skid" O'Toole'm do tego scenariusza (tym razem już po ukończeniu pierwszego scenariusza z podstawowej kampanii, a raczej ucieczki - wybrałem Resign) wyruszyłem do Nowego Orleanu. Niestety, znowu liczba żetonów Horror osiągnęła przytłaczający poziom (jeden więcej i bym poległ), za sprawą weakness z tego scenariusza, więc zdecydowałem się uciekać - Resign z dwoma punktami doświadczenia i...
.
A więc wróciłem do Arkham żeby kontynuować podstawową kampanię.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 20:19
autor: Trolliszcze
Twój pech polega na tym, że najlepsze karty do leczenia poczytalności znajdują się w Dunwich Legacy: Liquid Courage i w tym przypadku jeszcze lepszy Peter Silvestre. Silvestre na koniec rundy automatycznie leczy 1 poczytalność, więc z nim w grze klątwy w ogóle się nie odczuwa (bo na szczęście nie ma na niej direct horroru, tylko zwykły, co IMHO nie pasuje fabularnie, ale co tam).
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 14 cze 2017, 20:56
autor: 13thcaesar
Trolliszcze pisze:Twój pech polega na tym, że najlepsze karty do leczenia poczytalności znajdują się w Dunwich Legacy: Liquid Courage i w tym przypadku jeszcze lepszy Peter Silvestre. Silvestre na koniec rundy automatycznie leczy 1 poczytalność, więc z nim w grze klątwy w ogóle się nie odczuwa (bo na szczęście nie ma na niej direct horroru, tylko zwykły, co IMHO nie pasuje fabularnie, ale co tam).
No to mój pech się skończy - dostałem odpowiedź od sklepu że jutro dostaną
Dunwich Legacy
Czyli w najpóźniej w poniedziałek będę mógł zacząć nową kampanię, nowymi Badaczami z świetnymi kartami, które wymieniliście

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 15 cze 2017, 00:07
autor: 13thcaesar
Przypomniałem sobie, ze nie mam jeszcze The Essex County Express (podobno jeden z lepszych scenariuszy?), trochę lipa, bo będę mógł pociągnąć drugą kampanię tylko do The Miskatonic Museum ( czy da się może "przeskoczyć" ten dodatek i kontynuować kampanię dalej?).
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
: 15 cze 2017, 00:24
autor: Trolliszcze
Możesz spokojnie pociągnąć bez. W takim przypadku ściągasz sobie ze strony FFG arkusz tego scenariusza i po muzeum rozpatrujesz z arkusza brakującą przygodę tak, jakbyś ją przegrał (no resolution reached). Generalnie wiąże się to z utrudnieniem w kolejnych scenariuszach, ale kto by się tam przejmował

Pamiętaj też, żeby przeprowadzić "symulację" przygotowania do takiego scenariusza, bo czasem w instrukcjach przygotowania są opisane pewne zmiany, które dotyczą później całej kampanii (np. w
Essex County Express w setupie dodaje się do worka nowy żeton na całą resztę kampanii).
Tu masz całą książeczkę kampanii:
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... elease.pdf