Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

Wytłumaczy mi ktoś czemu Atlantydzi mają dziesięć kart więcej jako dodatek do Każdy Potrzebuje Przyjaciela, skoro nie można / nie powinno się grać dwoma dodatkami naraz :D ?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Touche :)
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Możesz grać przy użyciu podstawowego zestawu kart frakcji plus jeden zestaw kart dodatkowych. Atlantydzi mają podstawowy zestaw 30 kart do których możesz dorzucić którykolwiek dodatek - obecnie tylko 'Każdy potrzebuje...'. Frakcje z podstawki po prostu będą mieć dostępne zarówno technologie z 'Atlantydów' oraz karty z 'Każdy potrzebuje...' - w jednej rozgrywce dopuszczalne jest używanie wyłącznie jednego z tych dodatków.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

Dobra, to wiele zmienia, czyli to ograniczenia to w sumie dotyczą tylko tworzenia talii (30 podstawowych + 10 z wybranego dodatku) i nie ma żadnych innych obostrzeń? To jak w takim wypadku wygląda tworzenie talii neutralnej?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Nie ma specjalnych zasad tworzenia talii neutralnych. Tam wrzucasz po prostu wszystkie karty jakie są dostępne dla używanych w rozgrywce dodatków - czyli jeżeli jeden gracz gra talią z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucasz neutralne karty z tego dodatku do talii kart neutralnych. Podobnie postępujesz z każdym innym dodatkiem uczestniczącym w rozgrywce.

Oczywiście należy również pamiętać, że do gry turniejowej talia frakcyjna musi mieć 30 kart więc z tych 40 dostępnych należy 10 odrzucić - a w zasadzie 37-40 w zależności od użytego dodatku. Same zasady budowania talii 30 kart są również mocno obostrzone i ograniczają dostępne opcje. Z instrukcji do 'Atlantydów':

'Talia Frakcji powinna zawierać 30 określonych kart: 3 karty występujące w 3 kopiach, 6 kart występujących po 2 kopie oraz 9 pojedynczych kart. Dodając daną kartę musisz uwzględnić wszystkie jej kopie.(...)'.

Jak widać stopień skomplikowania przygotowania rozgrywki może być duży jeżeli spotkają się 4 osoby i każdy będzie chciał grać z innymi dodatkami :) Na szczęście ja gram wyłącznie dwuosobowo w ten tytuł ^^


Aha, w ostatnią środę strzeliło mi równo 100 rozgrywek w Osadników - gdzieś przy 25-30 rozgrywkach dokupiłem dodatek 'Każdy potrzebuje...' i był on na stałe dodany do dostępnych talii - więc mogę się pokusić o małe podsumowanie ;)
Sama gra, jak widać po ilości rozegranych partyjek zwróciła się 'finansowo' bardzo fajnie, bo wciąż mam z narzeczoną parcie na kolejne rozgrywki. Gra się nie nudzi i daje dużo frajdy gdy wszystkie karty znamy 'na blachę' - wtedy rozpoczyna się kombinowanie i wykształca niewielka meta. Wiem czego mogę się spodziewać po moim przeciwniku i na co muszę uważać. Jeżeli chodzi o interakcję to faktycznie ogranicza się jedynie do plądrowania, lecz ja grając bez przerwy kontroluje poczynania przeciwnika i patrze ile ma mieczyków i ile może ich potencjalnie zdobyć - zdarza mi się rozdrabniać akcje aby przeczekać niedogodną sytuację i odpalić kombo dopiero gdy wiem, że nie zostanie natychmiast zatrzymane :)

Uwagi dotyczące grania 40-kartową talią. Delikatnie mniej pewny dociąg, czego można się było spodziewać choć nie zauważyliśmy aby powstały sytuacje psujące grę. Punkty trochę ciężej wykręcić - końcowe wyniki nieznacznie mniejsze, bo i dociąg mniej pewny - ale ma to miejsce po obu stronach, więc sytuacje gdzie jedna osoba ma 60 a druga 160 punktów się nie przytrafiły. Jak dla mnie, to właśnie będzie wariant gry - podstawowe 30 kart plus jeden dodatek bez budowania talii.

Podsumowując, gra się sprawdziła i 'Atlantydzi' są już zamówieni. Świetna gra a co więcej narzeczona sama się domaga kolejnych rozgrywek. Ostatnio rozmawiając o strategiach na różne frakcje doszliśmy do wniosku, że Japończycy nie byli przez nas dostatecznie eksplorowani bo zawsze graliśmy 'na czerwone' licząc na młyn a jest też opcja ciśnięcia mocno w umowy. 100 rozgrywek a gra zaskakuje nawet teraz - warto było zainwestować.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2015, 11:50 przez toblakai, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vincentblack
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vincentblack »

toblakai pisze:Oczywiście należy również pamiętać, że do gry turniejowej talia frakcyjna musi mieć 30 kart więc z tych 40 dostępnych należy 10 odrzucić - a w zasadzie 37-40 w zależności od użytego dodatku. Same zasady budowania talii 30 kart są również mocno obostrzone i ograniczają dostępne opcje. Z instrukcji do 'Atlantydów':
A czy wg. Was do casualowej gry w domu można by po prostu użyć 40-kartowych talii frakcyjnych (30 kart podstawowych + 10 technologii Atlantydów), czy nie ma to większego sensu bo zbytnio zburzy balans między frakcjami?
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

vincentblack pisze:A czy wg. Was do casualowej gry w domu można by po prostu użyć 40-kartowych talii frakcyjnych (30 kart podstawowych + 10 technologii Atlantydów), czy nie ma to większego sensu bo zbytnio zburzy balans między frakcjami?
Edytowałem mój komentarz więc warto przeczytać, bo odniosłem się do tej kwestii. W skrócie - jak najbardziej polecam takie podejście ;)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

vincentblack pisze:
toblakai pisze:Oczywiście należy również pamiętać, że do gry turniejowej talia frakcyjna musi mieć 30 kart więc z tych 40 dostępnych należy 10 odrzucić - a w zasadzie 37-40 w zależności od użytego dodatku. Same zasady budowania talii 30 kart są również mocno obostrzone i ograniczają dostępne opcje. Z instrukcji do 'Atlantydów':
A czy wg. Was do casualowej gry w domu można by po prostu użyć 40-kartowych talii frakcyjnych (30 kart podstawowych + 10 technologii Atlantydów), czy nie ma to większego sensu bo zbytnio zburzy balans między frakcjami?
Można! O ile mnie pamięć nie myli, to instrukcja w małym dodatku mówi, że można po prostu zmieszać karty z frakcjami i grać tak :).
e: No i w takim wydaniu też testowaliśmy grę z KPP. Było fajnie, tylko później powstał na forum głupi wątek o rekordach punktowych i trzeba było zacząć budowanie talii i optymalizowanie, żeby pobić chociaż jeden forumowy rekord ;).
Awatar użytkownika
vincentblack
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vincentblack »

toblakai pisze:
vincentblack pisze:A czy wg. Was do casualowej gry w domu można by po prostu użyć 40-kartowych talii frakcyjnych (30 kart podstawowych + 10 technologii Atlantydów), czy nie ma to większego sensu bo zbytnio zburzy balans między frakcjami?
Edytowałem mój komentarz więc warto przeczytać, bo odniosłem się do tej kwestii. W skrócie - jak najbardziej polecam takie podejście ;)
Dzięki za odpowiedz, ale chodziło mi o coś innego: czy grając podstawką + Atlantydzi można z sensem użyć dla Atlantydów talii 30-kartowej (czyli wszystkich kart podstawowych ale bez tych 10 dla "Każdy potrzebuje...") a dla innych frakcji talii 40-kartowych (ich karty podstawowe + te z Atlantydów ale bez tych z "Każdy potrzebuje...")? Wtedy wszyscy mogą korzystać z technologii, ale Atlantydzi są "pokrzywdzeni" mniejszą talią... Czy taki wariant ma sens?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: jax »

Ostatnie posty zainspirowały mnie do sprawdzenia w instrukcji Atlantydów, w jaki sposób należy włączać do talii extra 10 kart frakcyjnych (które są w pudełku Atlantydów) dla każdej z 4 podstawowych frakcji. I instrukcja okazuje się żartem. Nie ma ta ten temat ani słowa.
Czyli nie wiem czy te 10 kart należy zawsze dodawać, gdy się gra przeciw Atlantydom czy też należy je wymienić za 10 kart podstawowych - a jeśli wymienić, to czy w całości czy uznaniowo, tyle ile chcę. Nieważne jak jest poprawnie - informacja powinna być.

Opis trybu turniejowego (max. 30 kart) też nic nie przesądza. Nie wiem czy te 10 extra kart należy włączyć w całości gdy gra się przeciw Atlantydom a może tylko wg uznania...

Poza tym - opis budowania neutralnej talii turniejowej jest całkowicie niejasny - generalnie w trybie turniejowym włączamy karty tylko z 1 dodatku. Ale jeśli gramy z Atlantydami (traktowanymi jako frakcja bazowa, a nie z dodatku jak rozumiem) i KPP, to w przypadku talii neutralnej musimy włączyć karty z 2 dodatków: KPP i Atlantydów - a więc łamiemy zasadę nie włączania kart z 2 dodatków (czyli karty neutralne Atlantydów traktujemy tak jakby nie były z dodatku...)

Powinno być jakieś jasne sformułowanie: całego pudełka Atlantydów (łącznie z kartami neutralnymi) nie traktujemy jako dodatku na potrzeby mieszania podstawki z dodatkami (czyli 1 szt. dodatku w przypadku talii turniejowych).

Jednym słowem - chaos.

Nie wiem, co tam trzewiczek czy inny portalowiec opowiadał w jednym ze swoich videocastów, czy wyjaśniał powyższe kwestie czy nie. Jasne informacje muszę mieć w instrukcji.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Niestety, gry LCG, które mają aspiracje turniejowe, trzeba przemyśleć od samego początku i prowadzić z żelazną precyzją. W NS HEX to było łatwe. Tutaj zrobił się chaos, którego już się nie da odkręcić.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: warlock »

I właśnie dlatego nigdy nie kupię żadnego dodatku do tej gry :D (zresztą - nie bardzo rozumiem jej fenomen - ot, przyzwoita karcianka).
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

rattkin pisze:Niestety, gry LCG, które mają aspiracje turniejowe, trzeba przemyśleć od samego początku i prowadzić z żelazną precyzją. W NS HEX to było łatwe. Tutaj zrobił się chaos, którego już się nie da odkręcić.
A ponadto, jak będzie więcej dodatków i nadejdzie taki moment, że już nie będzie można włączyć do gry wszystkich kart jak leci (nawet nie grając turniejowi), to przygotowanie do gry, czyli selekcja kart po numerach (malutkich), będzie trwała wieki. :(
Nadal żałuję, że dodatki to nie są tylko osobne, niezależne i kompletne talie frakcji plus ewentualnie kilka kart neutralnych na każdą frakcję.
Też się boję tego chaosu, na razie zmieszałam wszystkie dostępne karty razem, ale nie wiem co zrobię później. Chyba po prostu nie będę kupować pakietów imperialnych, mam nadzieję, że bez nich takie przyszłych frakcji będą grywalne.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

Dokładnie, ta gra powinna być tworzona w trybie jak NH, czyli tylko nowe frakcje, plus kilka kart neutralnych ;) Dałoby się wprowadzić balans etc.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

rattkin pisze:Niestety, gry LCG, które mają aspiracje turniejowe, trzeba przemyśleć od samego początku i prowadzić z żelazną precyzją. W NS HEX to było łatwe. Tutaj zrobił się chaos, którego już się nie da odkręcić.
True story. Aczkolwiek liczę, że uda się wyjść na prostą.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Ja czytając instrukcję do 'Atlantydów' nie miałem problemu ze zrozumieniem jak się buduje te talie. W sumie jest to klarowne - kłopotliwe, ale sama zasada jest prosta.

Talie frakcyjne
Bierzecie podstawowe 30 kart danej frakcji i dodajecie 10 kart z jednego wybranego dodatku - obecnie 'Atlantydzi' lub 'Każdy potrzebuje...'. Następnie redukujecie liczbę kart do 30 stosując opisane w instrukcji zasady. Dla każdego gracza przygotowujemy takie talie osobno, czyli każdy może używać innego 'małego' dodatku - czyli tych 10 kart.

Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'.

Powyższe jest klarowne. Nie oceniam tutaj sensu takiej organizacji ale co do zasady jest ona prosta.

Co do porównań do gier LCG - Osadnicy nigdy nie mieli BYĆ grą LCG. Trzewik mówił, że gra będzie wydawana tak jak gry LCG mówiąc o małych i dużych dodatkach. Scena turniejowa przy tej grze jest jedynie dodatkiem, bo tutaj jest za dużo losowości aby to mogło osiągnąć jakąś sensowną rangę i skale - oczywiście target samej gry też nie ten.

Dużo winy leży tutaj po stronie Trzewika bo budując hype wokół gry zbyt luźno rzuca pewnymi sformułowaniami nie tłumacząc nigdy co miał na myśli. A gracze zaczynają rozmawiać i tworzą się opinie oraz poglądy które są zwyczajnie interpretowaniem tego co Trzewik powiedział a nie tego czym sama gra jest.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

kamron6 pisze:Dokładnie, ta gra powinna być tworzona w trybie jak NH, czyli tylko nowe frakcje, plus kilka kart neutralnych ;) Dałoby się wprowadzić balans etc.
Powinna być tworzona dokładnie odwrotnie. W każdym dodatku po parę kart dla istniejących frakcji i parę neutralnych. Nowych wystrzegać się lub dodawać sporadycznie. Nowe frakcje w grach żyjących to tylko problem i upierdliwość, choćby ze względu na nierówny rozkład dostępnych kart. A jeśli nie miała być żyjąca, to powinno być wszystko mieszane ze wszystkim + nowe frakcje, bez cudowania na jakieś tam małe, duże dodatki.
Bary pisze:True story. Aczkolwiek liczę, że uda się wyjść na prostą.
Nie potrafię sobie wyobrazić w jaki sposób, skoro karty już zostały wydrukowane, instrukcje napisane, i to już trzykrotnie. Trzeba by albo część kart anulować, część przebalansować i drukować na nowo albo zresetować grę i od zera.
toblakai pisze: Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'.
Czy to aby nie spowoduje dramatycznego rozmycia tej talii? Co jeśli do gry siadają ludzie z dajmy na to 4 różnymi dodatkami? Szansa na trafienie konkretnych kart istotnie się zmniejsza.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 436 times
Been thanked: 126 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Coen »

toblakai pisze:Ja czytając instrukcję do 'Atlantydów' nie miałem problemu ze zrozumieniem jak się buduje te talie. W sumie jest to klarowne - kłopotliwe, ale sama zasada jest prosta.

Talie frakcyjne
Bierzecie podstawowe 30 kart danej frakcji i dodajecie 10 kart z jednego wybranego dodatku - obecnie 'Atlantydzi' lub 'Każdy potrzebuje...'. Następnie redukujecie liczbę kart do 30 stosując opisane w instrukcji zasady. Dla każdego gracza przygotowujemy takie talie osobno, czyli każdy może używać innego 'małego' dodatku - czyli tych 10 kart.

Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'.

Powyższe jest klarowne. Nie oceniam tutaj sensu takiej organizacji ale co do zasady jest ona prosta.
Wg mnie w instrukcji jest jedno sformułowanie, które może rodzić niepokój :)
"Z kartami Frakcyjnymi z podstawowej gry mogą zostać wymieszane odpowiednie karty tylko z jednego dodatku."
Atlantydzi to przecież dodatek, a nie podstawowa wersja gry, więc traktując ten zapis literalnie kart ATL001-ATL030 nie mogę połączyć z kartami ATL031-ATL040, bo karty ATL031-ATL040 traktujemy jako dodatek KPP :D
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Coen pisze:Wg mnie w instrukcji jest jedno sformułowanie, które może rodzić niepokój :)
"Z kartami Frakcyjnymi z podstawowej gry mogą zostać wymieszane odpowiednie karty tylko z jednego dodatku."
Atlantydzi to przecież dodatek, a nie podstawowa wersja gry, więc traktując ten zapis literalnie kart ATL001-ATL030 nie mogę połączyć z kartami ATL031-ATL040, bo karty ATL031-ATL040 traktujemy jako dodatek KPP :D
Masz rację, to zdanie może być mylące. Już tłumaczę dlaczego ;) Jedynie frakcje podstawowe - czyli te z 'podstawki' - mają możliwość mieszania z jednym z dwóch dodatków. Dla frakcji bazowych istnieją przecież dwa rozszerzenia: technologię z atlantydów oraz 'Każdy potrzebuje...'. I to zdanie odnosi się właśnie do tej sytuacji.

Dla Atlantydów istnieje tylko pakiet dodatkowych kart z 'Każdy potrzebuje...' bo technologie mają w standardzie.

100% poparcia dla niezrozumienia tego zapisu, bo jest on mylący z powodu braku szerszego kontekstu. Wtopa edytorska ^^

rattkin pisze:
toblakai pisze: Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'.
Czy to aby nie spowoduje dramatycznego rozmycia tej talii? Co jeśli do gry siadają ludzie z dajmy na to 4 różnymi dodatkami? Szansa na trafienie konkretnych kart istotnie się zmniejsza.
Mam podobne odczucie. Pół biedy jak każdy gra z innym dodatkiem bo wtedy jest jakaś tam szansa na dociągnięcie tych kart. Co będzie jeżeli usiądą 4 osoby z tym samym dodatkiem to będzie ostry bój o neutralne karty z rozszerzenia - jeżeli są to karty kluczowe dla danej strategii. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że karty kluczowe dla określonych strategii będą trafiać do talii frakcyjnych przez co nikt nam ich nie podkradnie lub nie będziemy mieć 'rozmytej' szansy na ich dobranie. Ciężko teraz wyrokować, ale ja bym obstawiał, że Trzewik pójdzie raczej w tym kierunku.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 436 times
Been thanked: 126 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Coen »

Jeśli chcemy zagrać Rzymianie vs Atlantydzi z dodatkiem KPP, to Rzymianie "będą połączeni" z Atlantydami jedynie wymienioną kartą - Kolonia Handlowa na Odległa Kolonia Handlowa, bo nie mogą dobrać kart z dodatku Atlantydzi :/
No nic, i tam Atlantydów zamówiłem :D Trzeba będzie samemu to przetestować jak to wychodzi w praniu..
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kamron6 »

rattkin pisze:
kamron6 pisze:Dokładnie, ta gra powinna być tworzona w trybie jak NH, czyli tylko nowe frakcje, plus kilka kart neutralnych ;) Dałoby się wprowadzić balans etc.
Powinna być tworzona dokładnie odwrotnie. W każdym dodatku po parę kart dla istniejących frakcji i parę neutralnych. Nowych wystrzegać się lub dodawać sporadycznie. Nowe frakcje w grach żyjących to tylko problem i upierdliwość, choćby ze względu na nierówny rozkład dostępnych kart. A jeśli nie miała być żyjąca, to powinno być wszystko mieszane ze wszystkim + nowe frakcje, bez cudowania na jakieś tam małe, duże dodatki.
To nie ma być LCG, po prostu się do tego nie nadaje i tyle, to bardziej planszowy styl gry, niż karcianki kolekcjonerskiej . System jak z neuroshimy hex idealnie się sprawdza, łatwiej wprowadzić balans, gracze są mocno zadowoleni itd. Duży dodatek to mogłyby być dwie nowe frakcje etc. Bez budowania talii, gra zyskałaby moim zdaniem ogrom zwolenników. Bezproblemowe turnieje czy domowe granie. Portal stanął w rozkroku i się rozjechał w tym przypadku (co zapowiadam za parę lat w tym tytule).
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Portal Games »

Na naszej stronie opublikowaliśmy instrukcję do nowej frakcji Atlantydów. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Instrukcja: http://bit.ly/1LbAZFY

Dodatek Atlantydzi zawiera:
- talia podstawowa frakcji Atlantydów (30),
- nowe karty zwykłe (28)
- mini dodatek Każdy Potrzebuje Przyjaciela do talii Atlantydów (10),
- mini dodatek Atlantydzi do talii Rzymian (10),
- mini dodatek Atlantydzi do talii Egipcjan (10),
- mini dodatek Atlantydzi do talii Barbarzyńców (10),
- mini dodatek Atlantydzi do talii Japończyków (10),
- wariant solo dla frakcji Atlantydów (2)
- planszę frakcji
- żetony technologii


Przy zakupie dodatku Atlantydzi w naszym oficjalnym sklepiku,wraz z zamówieniem otrzymacie żetony eksploracji!

Strona produktu: http://bit.ly/1MD0LrY
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

A czy w ogóle mniej więcej wiadomo jak ma wyglądać przyszłość Osadników? Ile docelowo będzie małych dodatków czyli pakietów imperialnych? Ile nowych frakcji?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: AkitaInu »

Szczerze mówiąc do domowego grania ja zamierzam grać po prostu z budowaniem talii i całą resztą neutralnych kart ... ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Bea pisze:A czy w ogóle mniej więcej wiadomo jak ma wyglądać przyszłość Osadników? Ile docelowo będzie małych dodatków czyli pakietów imperialnych? Ile nowych frakcji?
Trzewik jakiś czas temu wspominał, że gra zaplanowana została na 3 letni rozwój, w którym co roku miały się ukazywać 2 x mały dodatek + 1 x frakcja. Oczywiście, jak tytuł będzie cieszyć się popularnością, to dorobią więcej.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
ODPOWIEDZ