Might & Magic Heroes
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Might & Magic Heroes
nie, jest spoko
gracz: "nie ma kart pomocy?!"
gracz2: "no pewnie! wiesz ile to by miejsca na kartce zajęło?!bez problemu nauczymy się wszystkiego czytając lub wertując podczas gry po raz 15 instrukcję"
gracz: "masz racje, najwyżej zrobimy po swojemu sami, przynajmniej dostaniemy geek goldy na bgg!"
nie mogłem sie powstrzymać
gracz: "nie ma kart pomocy?!"
gracz2: "no pewnie! wiesz ile to by miejsca na kartce zajęło?!bez problemu nauczymy się wszystkiego czytając lub wertując podczas gry po raz 15 instrukcję"
gracz: "masz racje, najwyżej zrobimy po swojemu sami, przynajmniej dostaniemy geek goldy na bgg!"
nie mogłem sie powstrzymać
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Might & Magic Heroes
Odruchowo chciałem kliknąć kciuka przy Twoim poście, po chwili się zorientowałem, że nie majanekbossko pisze:nie, jest spoko
gracz: "nie ma kart pomocy?!"
gracz2: "no pewnie! wiesz ile to by miejsca na kartce zajęło?!bez problemu nauczymy się wszystkiego czytając lub wertując podczas gry po raz 15 instrukcję"
gracz: "masz racje, najwyżej zrobimy po swojemu sami, przynajmniej dostaniemy geek goldy na bgg!"
nie mogłem sie powstrzymać
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Might & Magic Heroes
"Nie" z imiesłowami przymiotnikowymi piszemy łącznie od paru dobrych lat, więc jest ok.costi pisze: str. 8 ustawianie miast: "polu jednego z niezajętych jeszcze kafelków", a nie "kafelku"; "nie wydrukowanym" oddzielnie w tym przypadku
No chyba że jest to kontekst "nie wydrukowanym, a wyrzeźbionym na skale" ;].
Sprzedam nic
Re: Might & Magic Heroes
Co do karty pomocy: zastanowię się czy nie ma możliwości zrobić i dołożyć do gry jednej dużej karty pomocy, gra jest już kompletowana ale może uda się to zrobić.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Might & Magic Heroes
Moze po prostu udostępniłbyś do sciagniecia i wydrukowania jesli nie da jej sie wcisnąć do pudla?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
W Kupcach i Korsarzach każdy gracz dostaje wielką dwustronną kartę pomocy. Dzięki niej właściwie nigdy nie trzeba sięgać do instrukcji, a gracze, którzy czekając na swoją kolejkę przeczytają kartę pomocy - właściwie nauczą się wszystkich zasad.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Might & Magic Heroes
Tak, teraz pewnie trochę żałujesz że nie udostępniłeś instrukcji online wcześniej - tyle przydatnych informacji, a może byłby czas na ich wprowadzenie.
Jednak co kilkadziesiąt głów to nie jedna, czy dwie...
Zawsze się to opłaca.
Tym bardziej, że jak widać i tak nie dopieściliście instrukcji do poziomu idealnego.
Ale i tak chętnie zagram i wypróbuję grę. Po przeczytaniu podoba mi się.
Wersja angielska już będzie po korektach forumowiczów?
Jednak co kilkadziesiąt głów to nie jedna, czy dwie...
Zawsze się to opłaca.
Tym bardziej, że jak widać i tak nie dopieściliście instrukcji do poziomu idealnego.
Ale i tak chętnie zagram i wypróbuję grę. Po przeczytaniu podoba mi się.
Wersja angielska już będzie po korektach forumowiczów?
Re: Might & Magic Heroes
Do wydrukowania na pewno udostępnimy kartę pomocy, niezależnie czy będzie w pudełku czy nie.
Instrukcje jeszcze poprawiamy (korzystając też z uwag forumowiczów)
Instrukcje jeszcze poprawiamy (korzystając też z uwag forumowiczów)
Re: Might & Magic Heroes
Ja miałbym parę uwag odnośnie instrukcji jak i zasad gry.
1. Ułożenie planszy portale. Nie rozumiem czemu przy takiej zasadzie "na przylegających bokami lub wierzchołkami kafelkach nie mogą znajdować się dwa portale" nie dano obok przykładu, jak to nie powinno wyglądać. W ogóle mam wrażenie, że poskąpiliście przykładów. Prawda i bez tego instrukcja ma ponad 20 stron, ale na taką złożoną grę aż się prosi o przykłady.
2. Bitwa. Kompletnie nie rozumiem, czemu nie podano jakiegoś przykładu walki dwóch sił, bo człowiek widział, jak to w praktyce powinno wyglądać. Przykłady pozwalają lepiej i szybciej zrozumieć mechanikę gry. Wiadomo, przez artefakty, zdolności różne czynniki się zmieniają, ale mimo wszystko przydałby się jakiś przykład.
Co do wspomnianej karty pomocy, która być winna ewidentnie.
Przede wszystkim nie dawałbym wszystkiego byle to było bardziej poręczne i jak najmniej trzeba było skakać po instrukcji.
- Głowna sprawa to oczywiście spis możliwych akcji.
- Potem zdolności bohaterów.
- Możliwe rodzaje budynków do wybudowania i co one dają.
- Możliwe punkty na mapie.
- Zdolności bojowe
- Skrót kości elitarnej
- Przyznawanie ran (odwracanie elitarnych itd)
- Skrót PD
Dużo by to miejsca raczej nie zajęło i nie trzeba by było wertować co chwilę instrukcji w poszukiwaniu "szczegółu"
1. Ułożenie planszy portale. Nie rozumiem czemu przy takiej zasadzie "na przylegających bokami lub wierzchołkami kafelkach nie mogą znajdować się dwa portale" nie dano obok przykładu, jak to nie powinno wyglądać. W ogóle mam wrażenie, że poskąpiliście przykładów. Prawda i bez tego instrukcja ma ponad 20 stron, ale na taką złożoną grę aż się prosi o przykłady.
2. Bitwa. Kompletnie nie rozumiem, czemu nie podano jakiegoś przykładu walki dwóch sił, bo człowiek widział, jak to w praktyce powinno wyglądać. Przykłady pozwalają lepiej i szybciej zrozumieć mechanikę gry. Wiadomo, przez artefakty, zdolności różne czynniki się zmieniają, ale mimo wszystko przydałby się jakiś przykład.
Co do wspomnianej karty pomocy, która być winna ewidentnie.
Przede wszystkim nie dawałbym wszystkiego byle to było bardziej poręczne i jak najmniej trzeba było skakać po instrukcji.
- Głowna sprawa to oczywiście spis możliwych akcji.
- Potem zdolności bohaterów.
- Możliwe rodzaje budynków do wybudowania i co one dają.
- Możliwe punkty na mapie.
- Zdolności bojowe
- Skrót kości elitarnej
- Przyznawanie ran (odwracanie elitarnych itd)
- Skrót PD
Dużo by to miejsca raczej nie zajęło i nie trzeba by było wertować co chwilę instrukcji w poszukiwaniu "szczegółu"
- Salah Ad-Din
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 sie 2012, 20:55
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Might & Magic Heroes
Ja już dawno zapłaciłem za tą grę , teraz tylko czekam i czekam.
Mam nadzieję iż będzie to MEGA tytuł ,a firma będzie zarabiać na niej i na dodatkach [ figurki , plansze , nowi bohaterowie itp ] Temat jest strasznie rozwojowy !! ,a potencjalnych klientów cała MASA [ 1 miejsce na BBG ] . Warunek jest tylko jeden musi być jak najbardziej podobna do wersji komputerowej i nie zbytnio uproszczona.
Polski wydawca ma naprawdę wielką szansę wypłynąć na szerokie wody dzięki temu tytułowi i tego mu życzę.
Mam nadzieję iż będzie to MEGA tytuł ,a firma będzie zarabiać na niej i na dodatkach [ figurki , plansze , nowi bohaterowie itp ] Temat jest strasznie rozwojowy !! ,a potencjalnych klientów cała MASA [ 1 miejsce na BBG ] . Warunek jest tylko jeden musi być jak najbardziej podobna do wersji komputerowej i nie zbytnio uproszczona.
Polski wydawca ma naprawdę wielką szansę wypłynąć na szerokie wody dzięki temu tytułowi i tego mu życzę.
Re: Might & Magic Heroes
Ja też grę juz jakiś czas temu zamówiłem. Niepokoi mnie tylko nieco fakt, ze wychodzi na razie tylko w wersji polskiej. Gdyby wychodziła równocześnie wersja anglojęzyczna (a logika marketingowa i hypowa bo to sugerowała) to byłbym spokojniejszy. Tak wydawca może potraktować nasz rynek jako poligon doświadczalny i za pół roku puścić na zachód nowe, poprawione wersje...
Nie zmienia to faktu, że gra zapowiada się świetnie i w sumie mogę być królikiem doświadczalnym
Nie zmienia to faktu, że gra zapowiada się świetnie i w sumie mogę być królikiem doświadczalnym
Re: Might & Magic Heroes
Przed chwilą właśnie zamówiłem grę. Na oku miałem kilka innych gier ale tylko ta będzie dostępna przed świętami, tak że plus za termin wydania.
Gra widać że jest przemyślana, ma wiele ciekawych rozwiązań w mechanice oraz ciekawą tematykę, więc zła na pewno nie jest, a czy będzie wybitna to się dopiero okaże.
Zastanawiam się też jak zinterpretować "Herosi są bardzo przywiązani do swoich artefaktów, dlatego gracz nie może dobrowolnie odrzucić posiadanej karty" w połączeniu z "Heros może posiadać po 1 artefakcie danego typu". Czy to oznacza że jeżeli mam herosem Broń, a zdobywając kolejny artefakt mam do wyboru inną dużo lepszą broń, nie mogę nią zastąpić tej starej? Trochę dziwne by to było. I oznacza to też że herosi nie mogą wymieniać się miedzy sobą artefaktami? Czy w sensie "odrzucić" chodzi "zniszczyć zanim zaatakuje nas wrogi heros, tak aby nie mógł nam ukraść tego artefaktu". Nie ma też nic o wymianie między herosami jednostkami, więc pewnie to też jest zabronione, tylko czy celowo, czy też zapomniano o tym aspekcie (a może czegoś nie doczytałem).
W instrukcji jest też trochę bałaganu, np. to że dobierając artefakt wybieramy 1 z 3 jest powiedziane przy "Opisie elementów gry" na samym początku, a kolejne zasady dotyczące artefaktów są w "Pozostałych zasadach gry" na końcu instrukcji. Tak więc całość zasad na temat artefaktów jest rozrzucona w 2 miejscach, na dwóch końcach instrukcji.
Gra widać że jest przemyślana, ma wiele ciekawych rozwiązań w mechanice oraz ciekawą tematykę, więc zła na pewno nie jest, a czy będzie wybitna to się dopiero okaże.
Zastanawiam się też jak zinterpretować "Herosi są bardzo przywiązani do swoich artefaktów, dlatego gracz nie może dobrowolnie odrzucić posiadanej karty" w połączeniu z "Heros może posiadać po 1 artefakcie danego typu". Czy to oznacza że jeżeli mam herosem Broń, a zdobywając kolejny artefakt mam do wyboru inną dużo lepszą broń, nie mogę nią zastąpić tej starej? Trochę dziwne by to było. I oznacza to też że herosi nie mogą wymieniać się miedzy sobą artefaktami? Czy w sensie "odrzucić" chodzi "zniszczyć zanim zaatakuje nas wrogi heros, tak aby nie mógł nam ukraść tego artefaktu". Nie ma też nic o wymianie między herosami jednostkami, więc pewnie to też jest zabronione, tylko czy celowo, czy też zapomniano o tym aspekcie (a może czegoś nie doczytałem).
W instrukcji jest też trochę bałaganu, np. to że dobierając artefakt wybieramy 1 z 3 jest powiedziane przy "Opisie elementów gry" na samym początku, a kolejne zasady dotyczące artefaktów są w "Pozostałych zasadach gry" na końcu instrukcji. Tak więc całość zasad na temat artefaktów jest rozrzucona w 2 miejscach, na dwóch końcach instrukcji.
Re: Might & Magic Heroes
Oznacza to ze gdy masz 1 artefakt - Broń, nie możesz wziąć innego artefaktu z tej kategorii.
Nie ma tez możliwości wymiany artefaktów lub jednostek pomiędzy herosami, jest to celowe i przetestowane.
Nie ma tez możliwości wymiany artefaktów lub jednostek pomiędzy herosami, jest to celowe i przetestowane.
Re: Might & Magic Heroes
No to lipaRed Baron pisze:Oznacza to ze gdy masz 1 artefakt - Broń, nie możesz wziąć innego artefaktu z tej kategorii.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Might & Magic Heroes
A jak z datą premiery? W tym tygodniu mają być w sklepach czy będzie jakieś opóźnienie?
To że nie możemy przeciwnikowi ukraść artefaktu tego samego typu jaki już posiadamy, skutkuje tym że dobór artefaktów jest bardziej strategiczny, np. mogę wziąść broń albo pancerz i w sumie ten drugi mi bardziej pasuje, ale silny przeciwnik jest w okolicy i może mnie zaatakować, a posiada już broń, więc tej mi nie ukradnie w przeciwieństwie do pancerza. Albo na odwrót, chcąc atakować dobieramy przedmiot którego nie ma nasza przyszła ofiara, żeby nie blokować sobie możliwości jego kradzieży. I taką decyzję możemy podjąć celowo i jest to element strategii. Daje to słabszym herosom możliwość ocalenia swoich artefaktów. Za to plus.
Ale to że jeśli wylosuję artefakty i do wyboru mam średnią broń albo jakieś pancerze i akurat ta broń najbardziej mi aktualnie pasuje, to mam duży dylemat, czy aby przy następnym doborze artefaktów nie siądzie mi dużo lepsza broń. Tu też mamy dodatkowy czynnik do podjęcia decyzji tyle że jest on całkowicie zależny od losu, więc jest podejmowany zupełnie w ciemno i to mi się nie podoba. Może to skutkować tym że będzie się dobierać śmieciowe przedmioty z mniej ważnych dla nas kategorii byle by nie zapchać sobie tej najważniejszej czymś średnim. Albo irytacją kiedy mamy już niezły pancerz, a przy następnym losowaniu natrafimy na ten najcenniejszy i jesteśmy zmuszeni go odrzucić. A odrzucenie jednego artefaktu żeby dobrać kolejny tego samego typu mając do wyboru coś innego i tak kosztuje nas 1 punkt potęgi (bo tracimy jeden artefakt) więc cena i tak jest duża. Jedyny sens jaki widzę w tym rozwiązaniu to zapobieganie w pewnym senie zbytniemu snowballowaniu herosów, im ma więcej przedmiotów tym mniejszy wybór ma przy doborze następnych [mniejsza decyzyjność ], a jak już zbierze 5, to nie ma możliwości wymiany ich na coś lepszego. Zmusza to też poniekąd do zakupu i farmienia kolejnego herosa, co wydaje się i tak konieczne. W skrócie dość nieprzyjemna i mało wygodna zasada, która przynosi mało korzyści. Chociaż teraz przypomniałem sobie że jest tylko 20 kartach artefaktów więc takie problemy pewnie nie będą występowały, a heros z 5 artefaktami będzie prawdopodobnie rzadkością
To że nie możemy przeciwnikowi ukraść artefaktu tego samego typu jaki już posiadamy, skutkuje tym że dobór artefaktów jest bardziej strategiczny, np. mogę wziąść broń albo pancerz i w sumie ten drugi mi bardziej pasuje, ale silny przeciwnik jest w okolicy i może mnie zaatakować, a posiada już broń, więc tej mi nie ukradnie w przeciwieństwie do pancerza. Albo na odwrót, chcąc atakować dobieramy przedmiot którego nie ma nasza przyszła ofiara, żeby nie blokować sobie możliwości jego kradzieży. I taką decyzję możemy podjąć celowo i jest to element strategii. Daje to słabszym herosom możliwość ocalenia swoich artefaktów. Za to plus.
Ale to że jeśli wylosuję artefakty i do wyboru mam średnią broń albo jakieś pancerze i akurat ta broń najbardziej mi aktualnie pasuje, to mam duży dylemat, czy aby przy następnym doborze artefaktów nie siądzie mi dużo lepsza broń. Tu też mamy dodatkowy czynnik do podjęcia decyzji tyle że jest on całkowicie zależny od losu, więc jest podejmowany zupełnie w ciemno i to mi się nie podoba. Może to skutkować tym że będzie się dobierać śmieciowe przedmioty z mniej ważnych dla nas kategorii byle by nie zapchać sobie tej najważniejszej czymś średnim. Albo irytacją kiedy mamy już niezły pancerz, a przy następnym losowaniu natrafimy na ten najcenniejszy i jesteśmy zmuszeni go odrzucić. A odrzucenie jednego artefaktu żeby dobrać kolejny tego samego typu mając do wyboru coś innego i tak kosztuje nas 1 punkt potęgi (bo tracimy jeden artefakt) więc cena i tak jest duża. Jedyny sens jaki widzę w tym rozwiązaniu to zapobieganie w pewnym senie zbytniemu snowballowaniu herosów, im ma więcej przedmiotów tym mniejszy wybór ma przy doborze następnych [mniejsza decyzyjność ], a jak już zbierze 5, to nie ma możliwości wymiany ich na coś lepszego. Zmusza to też poniekąd do zakupu i farmienia kolejnego herosa, co wydaje się i tak konieczne. W skrócie dość nieprzyjemna i mało wygodna zasada, która przynosi mało korzyści. Chociaż teraz przypomniałem sobie że jest tylko 20 kartach artefaktów więc takie problemy pewnie nie będą występowały, a heros z 5 artefaktami będzie prawdopodobnie rzadkością
Re: Might & Magic Heroes
Premiera będzie 14 grudnia, w tym dniu gra będzie już w sklepach (oczywiście tych które ją zamówiły).
Ogólnie artefakty są silne, dylemat w wyborze jest zawsze. Jednakże każdy artefakt to 1PP a to całkiem sporo, (min. dlatego nie ma odrzucania artefaktów). Heros z 5 artefaktami - to raczej mega trudne, aczkolwiek możliwe.
Ogólnie artefakty są silne, dylemat w wyborze jest zawsze. Jednakże każdy artefakt to 1PP a to całkiem sporo, (min. dlatego nie ma odrzucania artefaktów). Heros z 5 artefaktami - to raczej mega trudne, aczkolwiek możliwe.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Wziąć, bo to jest od brać, a nie od kraśćJasiek22 pisze:wziąść broń
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Might & Magic Heroes
Poczytałem instrukcję i muszę przyznać, że jak nie byłem wcześniej tak teraz jestem zainteresowany. Fajnie to wygląda i sporo z gry jak widzę zostało zachowane. Ciekawi mnie bardzo jak prezentuje się zróżnicowanie jednostek ale nie jestem tutaj jakoś niespokojny.
Fajne.
Fajne.
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Might & Magic Heroes
Dłuższy tekst na podstawie lektury instrukcji: http://www.boardtime.pl/2012/12/might-m ... en-po.html
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Might & Magic Heroes
Ja mam kilka uwag do twojej recenzji :p
-Boisz się że gra będzie się toczyć godzinami oraz narzekasz na długi czas oczekiwania na swoją turę, a jednocześnie wytykasz że nie ma planszy do rozgrywania bitew, gdzie można kombinować.
Właśnie dlatego jej nie ma, bo wtedy wieczoru by Ci brakło żeby w nią zagrać, nie mówiąc już o tym jak nużące dla pozostałych graczy były by te bitwy ;p Widać że gra celowo nie skupia się na samych bitwach, ale głównie na tym gdzie i kiedy warto je wywołać i to jest bardzo dobrze rozwiązane.
-Narzekasz że frakcje są mało zróżnicowane bo różnią się tylko jednym budynkiem, a przecież różnią się kartami umiejętności, bohaterami i jednostkami. Wygląda na to że autor o tym pomyślał i są zróżnicowane w sam raz.
-"Rany je zaś wedle uznania ofiary, czyli nie mamy wpływu na to kogo atakujemy."
Wiele jednostek posiada umiejętność "Precyzyjny atak", które sprawiają że to ty decydujesz w co zadasz rany. Jest też umiejętność która ją blokuje. Podobnie z wytrzymałością i przebiciem. Tak że pojawią się strategie "kontrowania" armii przeciwnika.
-"Wygrywać będę jednostki z niższą inicjatywą i mające więcej szczęścia w rzutach kośćmi."
W instrukcji pisze że ustawiamy jednostki od najwyższej do najniższej inicjatywy. Co ciekawe przy opisie inicjatywy bohatera pisze na odwrót, stąd pewnie ten błąd :p Szkoda że instrukcja poszła do druku z błędami. A co do losowości w bitwach, do jej kontroli są żetony szczęścia, co też jest fajnie przemyślane.
-"Ponadto gracz, który nie będzie prowadził w danej chwili bitwy, uzna ten czas za stracony... pozostaje to ogromną wadą, dla której najwyraźniej nawet nie próbowano znaleźć rozwiązania."
Właśnie autor znalazł rozwiązanie. Proste bitwy, z dość małą decyzyjnością, ponadto za armię wroga kośćmi rzuca przeciwnik oraz to on wskazuje cele w przypadku zdolności "Precyzyjny atak".
-" Porady na końcu instrukcji sugerują wyraźnie, że w pierwszych etapach pewne ruchy są lepsze od pozostałych. Niefajnie, bo ogranicza to nieco możliwości graczy."
Jest tak w wielu świetnych grach i niczego im to nie ujmuje np. w Grze o Tron dwie pierwsze tury wyglądają praktycznie zawsze tak samo.
-Boisz się że gra będzie się toczyć godzinami oraz narzekasz na długi czas oczekiwania na swoją turę, a jednocześnie wytykasz że nie ma planszy do rozgrywania bitew, gdzie można kombinować.
Właśnie dlatego jej nie ma, bo wtedy wieczoru by Ci brakło żeby w nią zagrać, nie mówiąc już o tym jak nużące dla pozostałych graczy były by te bitwy ;p Widać że gra celowo nie skupia się na samych bitwach, ale głównie na tym gdzie i kiedy warto je wywołać i to jest bardzo dobrze rozwiązane.
-Narzekasz że frakcje są mało zróżnicowane bo różnią się tylko jednym budynkiem, a przecież różnią się kartami umiejętności, bohaterami i jednostkami. Wygląda na to że autor o tym pomyślał i są zróżnicowane w sam raz.
-"Rany je zaś wedle uznania ofiary, czyli nie mamy wpływu na to kogo atakujemy."
Wiele jednostek posiada umiejętność "Precyzyjny atak", które sprawiają że to ty decydujesz w co zadasz rany. Jest też umiejętność która ją blokuje. Podobnie z wytrzymałością i przebiciem. Tak że pojawią się strategie "kontrowania" armii przeciwnika.
-"Wygrywać będę jednostki z niższą inicjatywą i mające więcej szczęścia w rzutach kośćmi."
W instrukcji pisze że ustawiamy jednostki od najwyższej do najniższej inicjatywy. Co ciekawe przy opisie inicjatywy bohatera pisze na odwrót, stąd pewnie ten błąd :p Szkoda że instrukcja poszła do druku z błędami. A co do losowości w bitwach, do jej kontroli są żetony szczęścia, co też jest fajnie przemyślane.
-"Ponadto gracz, który nie będzie prowadził w danej chwili bitwy, uzna ten czas za stracony... pozostaje to ogromną wadą, dla której najwyraźniej nawet nie próbowano znaleźć rozwiązania."
Właśnie autor znalazł rozwiązanie. Proste bitwy, z dość małą decyzyjnością, ponadto za armię wroga kośćmi rzuca przeciwnik oraz to on wskazuje cele w przypadku zdolności "Precyzyjny atak".
-" Porady na końcu instrukcji sugerują wyraźnie, że w pierwszych etapach pewne ruchy są lepsze od pozostałych. Niefajnie, bo ogranicza to nieco możliwości graczy."
Jest tak w wielu świetnych grach i niczego im to nie ujmuje np. w Grze o Tron dwie pierwsze tury wyglądają praktycznie zawsze tak samo.
Nie ma to jak przeczytać taki kawał tekstu i jedyne co mieć do powiedzenia to wytknięcie błędu ortograficznego Wybacz, ale piszę na szybko.kwiatosz pisze:Wziąć, bo to jest od brać, a nie od kraśćJasiek22 pisze:wziąść broń
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Przynajmniej wiesz że przeczytałem Generalnie zgadzam się z tym co piszesz, to nie będę przecież pisał jakichś jednolinijkowców z cyklu "racja" - a jak już przeczytałem to napisałem o błędzie w sposób, który zwiększa (w moim odczuciu) szansę wyeliminowania go także u czytających To naprawdę nie jest atak, ani nic w tym stylu, po prostu pewne powszechne błędy wytykam niezależnie od tego kto i gdzie je napisze/powie
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Might & Magic Heroes
Niestety faktycznie jest błąd w opisie karty herosa powinno być: czym wyższa - a nie czym niższa.W instrukcji pisze że ustawiamy jednostki od najwyższej do najniższej inicjatywy. Co ciekawe przy opisie inicjatywy bohatera pisze na odwrót, stąd pewnie ten błąd
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Might & Magic Heroes
Jeśli tury mają wyglądać zawsze tak samo to moim zdaniem gra powinna zaczynać się od momentu w którym zaczyna się grać różnieJasiek22 pisze: -" Porady na końcu instrukcji sugerują wyraźnie, że w pierwszych etapach pewne ruchy są lepsze od pozostałych. Niefajnie, bo ogranicza to nieco możliwości graczy."
Jest tak w wielu świetnych grach i niczego im to nie ujmuje np. w Grze o Tron dwie pierwsze tury wyglądają praktycznie zawsze tak samo.
Re: Might & Magic Heroes
To że wykonujesz na początku te same akcje nie znaczy że początek będzie zawsze taki sam. Mapa jest losowo generowana, więc zawsze na starcie musisz pomyśleć gdzie ustawić miasto i w co najpierw uderzać kopalnia złota czy surowców oraz zaplanować kolejne ataki, na to co będzie w pobliżu żeby nie tracić zbyt wielu akcji na dojście do celu. Ale nigdy nie jest dokładnie tak samo, zmienia się ustawienie początkowe.pabula pisze: Jeśli tury mają wyglądać zawsze tak samo to moim zdaniem gra powinna zaczynać się od momentu w którym zaczyna się grać różnie