Nie podoba mi się ta nowa plansza gracza ale zmiany w mechanice na plus. Ja poprzedniej wersji nie kupiłem ze względu na język, dużo tekstu jest w tej grze.
+ Nie podobały mi się te karty punktacji, ale tej mechaniki chyba nie planują zmieniać? :/
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 02 lip 2020, 08:10
autor: shod
michalldz90 pisze: ↑26 cze 2020, 19:58
podobaja mi się też kosmetyczne zmiany planszy gracza, która wcześniej miała problemy z czytelnością. Teraz mamy trochę więcej ikonografiki, która będzie też obecna na kartach, więc gra stanie się bardziej intuicyjna.
zmiana graficzna na plus, choć to kwestia gustu . można wiedzieć skąd pochodzi ta grafika? jest ich więcej?
ja właśnie nabyłem starą wersję i zamierzam robić face lifting, bo ta plansza cywilizacji jakoś czytelniejsza mi się wydaje.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 02 lip 2020, 08:39
autor: yoyocmg
shod pisze: ↑02 lip 2020, 08:10
zmiana graficzna na plus, choć to kwestia gustu . można wiedzieć skąd pochodzi ta grafika? jest ich więcej?
ja właśnie nabyłem starą wersję i zamierzam robić face lifting, bo ta plansza cywilizacji jakoś czytelniejsza mi się wydaje.
Grafika jest z BGG, Christian ją tam wrzucił. Jak na razie więcej chyba nie ma. Jakby co na FB jest oficjalna grupa poświęcona nowej edycji.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 10 sie 2020, 16:14
autor: michalldz90
w końcu w sieci pojawiło się więcej zdjęć nowej edycji i trochę dodatkowego info. Wygląda na to, że gra będzie prezentowała się świetnie wszystkie zmiany na plus !
michalldz90 pisze: ↑10 sie 2020, 16:14
w końcu w sieci pojawiło się więcej zdjęć nowej edycji i trochę dodatkowego info. Wygląda na to, że gra będzie prezentowała się świetnie wszystkie zmiany na plus !
Czy ktoś jest w stanie napisać w skrócie o jakich zmianach piszą w tym artykule? Niemieckiego nie znam w ogóle...
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 10 sie 2020, 23:39
autor: Curiosity
Tłumaczenie automatyczne:
Spoiler:
CLASH OF CULTURES: DEV DIARY - CZĘŚĆ 1
Zajęło to dużo czasu, znacznie dłużej, niż się spodziewaliśmy. Ale w końcu możemy dać ci wgląd w Clash of Cultures: Monumental Edition , na który czekałeś od dawna. Więc zapnij pasy i zacznijmy od części 1 pamiętnika autora Christiana Marcussena !
Uwaga: wszystkie przedstawione tutaj materiały dotyczące gry nie są ostateczne, w języku angielskim i nadal są w toku.
CZĘŚĆ 1: MONUMENTALNE ZADANIE
Oryginalne Clash of Cultures zostało wydane w 2012 roku. Ta gra była moją wizją gry cywilizacyjnej, tak jak zawsze chciałem. Powinien posiadać elastyczne, ale realistyczne drzewko technologiczne, modułową mapę, którą można eksplorować i co było szczególnie ważne: bardzo świadomie i wyraźnie pokazać graczom, jak ich cywilizacja rozwija się i rozwija na mapie: od małych osad po duże miasta.
Byłem wtedy i nadal jestem bardzo dumny z efektu końcowego. Ale przyznaję, że czegoś brakowało: prawdziwych, historycznych cywilizacji. Na szczęście 2 lata później udało mi się to zmienić. Wraz z rozszerzeniem „Cywilizacje” do gry weszły prawdziwe cywilizacje, a gracze mogli grać jako Rzymianie, Hunowie, Majowie i wiele innych znanych cywilizacji. Z Aztekami jako promocją, było w sumie 15 cywilizacji do wyboru. Całkiem fajnie, że wszystkie te cywilizacje będą od samego początku w Monumental Edition !
WIĘC CO MIAŁ TERAZ ZROBIĆ?
Dzięki Wizkids znalazłem nowego wydawcę, który chciał się zająć Clash of Cultures . Co było słuszne, ponieważ Zev Slashinger (wcześniej Z-Man, gdzie pierwotnie pojawił się CoC) był również odpowiedzialny za Clash of Cultures w Z-Man . Ale nowy wydawca oznaczał również, że nie mogliśmy nic zabrać ze starej gry: ani grafiki, ilustracji i oczywiście nie materiału do gry. Ale to również miało zaletę: mogliśmy nie tylko zrobić wszystko od zera i uwzględnić opinie z 8 lat, ale także dało nam to inne nowe wolności. A teraz chciałbym je krótko przedstawić.
CO NOWEGO: WYDARZENIA
Wydarzenia są teraz wyzwalane przez każdego gracza za co trzeci postęp technologiczny dokonany przez gracza. To dotyczy terazogólnie i nie jest już powiązany z kolorem postępu. Na każdej planszy gracza znajduje się teraz licznik wydarzeń, który pozwala to śledzić. Ale oznacza to również, że zdarzenia są wyzwalane przez całą grę i nie są już ograniczone do 6 na gracza. Konsekwencją tego było to, że musiałem przedefiniować gracza rozpoczynającego. Zamiast liczby wydarzeń jest teraz określana na podstawie aktualnego zadowolenia * populacji i siły kulturowej * każdego gracza. Kto pamięta: były to zasoby, które możesz wydać, a ze względu na nowe znaczenie tych zasobów należy teraz rozważyć, czy i kiedy je wydać. Wydarzenia zostały również skorygowane w ten sposób że mają mniejszy wpływ na początku gry i dlatego nie mogą szczególnie wzmacniać lub osłabiać gracza. Ponadto jest trochę mniej wydarzeń, które wpływają również na innych graczy - dzięki czemu rozgrywkę można zaplanować dla innych graczy i tylko Ty musisz przygotować się na wydarzenie.
CO NOWEGO: BARBARZYŃCY
Sposób rozmieszczania i aktywowania barbarzyńców, teraz trochę się zmieniłem. Nadal będą wprowadzani do gry za pomocą kart wydarzeń, ale po aktywacji wszyscy barbarzyńcy, którzy znajdują się w promieniu 2 pól od twoich miast, otworzą się i będą chcieli cię zaatakować. Twój ruch na planszy przypomina ruch jednostki gracza. Kiedy wchodzą do miasta gracza, toczą się również regularne walki. Na tym się nie kończy: mogą nawet podbić Twoje miasto i zamienić je w twierdzę barbarzyńców!
CO NOWEGO: CUDA
W grze jest teraz 8 cudów zamiast tylko 7. To w końcu prawdziwa miniatura, a nie tylko drukowany wyświetlacz. Wraz z nowymi celebrytami na planszy, pojawiają się nowe umiejętności. Cuda były kiedyś budynkami wartymi większej liczby punktów, posiadającymi zalety i efekty, które można było uzyskać jako technologię lub wydarzenie. To czyniło ich raczej słabymi. Teraz budowanie cudu na wczesnym etapie jest dużo bardziej dochodowe. Ponieważ mają całkiem niezłe umiejętności.
Nie chodziło tylko o cuda ... ale o tym powiem więcej w osobnym wpisie do dziennika.
CO NOWEGO: WALKA
Proste sześciościenne kostki do określenia wyników bitwy? To już przeszłość! Mamy teraz w grze 12-ścienną kostkę. Nadal mają one jednolity rozkład wyników od 1 do 6, ale teraz mamy również specjalne symbole na kostkach. Symbole te uruchamiają unikalne zdolności bojowe, które teraz posiadają jednostki graczy. Piechota i kawaleria mogą zwiększyć wynik walki, słonie bojowe mogą zapobiec trafieniom, a przywódcy mogą przerzucić wyniki 1 s.
Chociaż jest to system walki oparty na sześcianach, oczywiście zachowaliśmy jego stare mocne strony, a nawet wzmocniliśmy je nowymi umiejętnościami: przewaga liczebna i różnorodność wojsk są nagradzane i zapewniają stosunkowo niezawodne sukcesy, ale szczęście w bitwach jest nadal możliwe.
CO NOWEGO: LIDER
W starej grze liderzy nie byli połową lub całością. Były rodzajem hybrydy między jednostką wojskową a osadnikiem i nie było łatwo ich dobrze wykorzystać. Teraz stanowią pełną jednostkę wojskową, którą można regularnie rekrutować w miastach. Rekrutacja lidera kosztuje 1 kulturę * i 1 zadowolenie * - wtedy decydujesz, którego z 3 przywódców swojej cywilizacji wybierzesz. To daje ci nie tylko taktyczną, ale strategiczną decyzję dla twojego lidera, który jest nie tylko wyabstrahowany jako umiejętność, ale także fizycznie obecny na planszy.
Na zdjęciu: 3 możliwych przywódców Wikingów ...
To tyle na dziś! Mam nadzieję, że podobały Ci się te ekscytujące wrażenia! Dopóki gra nie zostanie wydana, będę przybliżać wam szczegóły nowej, naprawdę monumentalnej edycji Clash of Cultures i nie mogę się doczekać, kiedy w końcu będziecie mogli trzymać to nowe wydanie w swoich rękach. A dzięki Frosted Games jest teraz całkowicie po niemiecku !
Zanim opublikuję was w tym dzienniku deweloperów, chciałbym wam pokazać jeden ze wspaniałych nowych kafelków mapy. Z pięknymi detalami ...
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 08:09
autor: Gambit
Dawno nie jarałem się tak bardzo drugą edycją gry, którą mam już na półce
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 14:22
autor: michalldz90
CoC było dla mnie bezapelacyjnie najlepszym 4X, a teraz po odświeżeniu nie będzie miało już sobie równych. Szkoda, że jeszcze tak długo do premiery
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 14:44
autor: shod
ale Liderzy jakoś graficznie mi nie podchodzą... spodziewałem się czegoś innego, zwłaszcza po świetnych kartach i planszy gracza
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 14:54
autor: Atamán
Widzę, że poprawili grafikę na pudełku. Dużo lepiej to teraz wygląda.
Kiedy teraz się odpalają eventy? Bo z tego opisu nie udało mi się zrozumieć.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 14:56
autor: michalldz90
po każdej trzeciej wykupionej technologii
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 11 sie 2020, 21:48
autor: shod
na planszy gracza [w prawym górnym rogu] są już miejsca przewidziane na zaznaczanie event. pewnie dodatkowe kosteczki na to będą.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 12 sie 2020, 10:15
autor: yoyocmg
Ciekawe czy ktoś to u nas wyda. Teoretycznie Portal czasem współpracuje z WizKids, a i do profilu wydawnictwa by nawet pasowało.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 25 wrz 2020, 17:19
autor: Desaix1800
Byłbym uradowany gdyby wyszła edycja PL..ale zastanawiam się również nad ENG...najwyżej gracze troszkę podszkolą słówka ..chciałem kupić lekki tytuł czyli Sid Meier's Civilization ale dowiedziałem się ze dodatku w PL nie będzie.....mimo że będą polskie akcenty...wiec chyba czas na grubszy tytuł..
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 07 paź 2020, 09:15
autor: sin
Zev z WizKids potwierdził na BGG przynajmniej 6-7 wydań języków poza angielskim, I want to believe. ;-)
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 12 lis 2020, 15:57
autor: lemon_curry
help, bo się pogubiłem.
Jakie budynki i po ile sztuk są w dodatku CIVILIZATIONS?
edit: znalazłem, są trzy rodzaje budynków po 5 sztuk dla kazdego z 4ch graczy, czyli 60 budynków
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 08 gru 2020, 20:16
autor: Adam3
Czy ktoś poleciłbym jakąś grę, z których piechota i kawaleria lepiej pasowałaby jako potencjalne zamienniki do kilku różnych frakcji w Clash of Cultures aniżeli piechota i emisariusze z Age of Conan, gdzie poszczególne frakcje wydają się silnie inspirowana starożytnymi cywilizcjami – Stygia w stylu Egipcjan, Turan w stylu Arabów/Persów/Tuaregów/Numidyjczyków z okolic Kartaginy (mogliby więc posłużyć jako Kartagina lub Babilonia), Aquilonia w stylu Rzymian (chociaż z greckimi hełmami), Hyperborea w stylu Greków (z młotami trochę jak bogowie w filmie Immortals).
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 21:47
autor: sin
sin pisze: ↑07 paź 2020, 09:15
Zev z WizKids potwierdził na BGG przynajmniej 6-7 wydań języków poza angielskim, I want to believe. ;-)
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 21:54
autor: Muleq
EsperanzaDMV pisze: ↑13 gru 2020, 21:51
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?
Nie wiem kto ale na mnie mogą liczyć .
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 21:56
autor: tomg
Nadzieje spełnione. No to co trzeba przygotowywać sianko na zakupy za kilka miesięcy. Pewnie tak około 500 Pln.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 22:16
autor: Edwardo
EsperanzaDMV pisze: ↑13 gru 2020, 21:51
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?
Mi to pachnie raczej Portalem
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 22:34
autor: sajlenthill
Super news, kasa już czeka
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 22:35
autor: okienko
Spoiler:
Widzę iż ktoś uprzedził mnie przed wstawieniem dobrych nowin na forum.
Nie ma za co
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
: 13 gru 2020, 22:36
autor: kaimada
Nie jest tajemnicą, obaj o tym mówią, Żeby z Trzewikiem znają się i lubią. Pewnie Portal miał pierwszeństwo. Pytanie czy skorzystał.