Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4797
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1766 times
Been thanked: 1270 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

fitzroy pisze: 24 gru 2021, 14:31 Właśnie się zastanawiam czy się nie szarpnąć. Nie powiem, gra kusi i to bardzo. Wiem, że nie łatwo będzie naleźć czas i ekipę. Czy ktoś mógłby jakieś najpoważniejsze wady i zalety wyłuszczyć. Może dzięki temu ochłonę.....albo kupię z miejsca.
Te wady i zalety są w wątku kilka stron wcześniej :D .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
fitzroy
Posty: 293
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 189 times
Been thanked: 111 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: fitzroy »

garg pisze: 24 gru 2021, 20:55
fitzroy pisze: 24 gru 2021, 14:31 Właśnie się zastanawiam czy się nie szarpnąć. Nie powiem, gra kusi i to bardzo. Wiem, że nie łatwo będzie naleźć czas i ekipę. Czy ktoś mógłby jakieś najpoważniejsze wady i zalety wyłuszczyć. Może dzięki temu ochłonę.....albo kupię z miejsca.
Te wady i zalety są w wątku kilka stron wcześniej :D .
Dzięki, znalazłem Twoją "mini recenzję", dużo ciekawych odczuć i informacji. Raczej mnie to zachęca niż odrzuca. Bałem się najbardziej instrukcji i mnogości mikro zasad. Stół mam duży ale widzę, że mogę mieć i tak problem. Czekam na wypłatę, może do tego czasu ochłonę albo znikną oferty polskiej edycji z olx. Na razie jestem na tak.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 215
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 162 times
Been thanked: 35 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: SwistakCZC »

Zacząłem grać, pierwsze posiedzenie i już 15 dni zleciało, będę też homerulowac że chodzenie do bazy nie zjada czasu... bo leci strasznie szybko, a drugi raz raczej nie usiądę do podstawki (chyba że za dłuższy czas jak zapomnę fabułę bo gra się super), więc chcę wycisnąć jak najwięcej zadań i scenariuszy z niej :)

Rzeczywiście zajmuje bardzo dużo miejsca na stole ale komponenty służące do walk trzymam w pudle i wyciągam na tę okazję, a plansze taktyczne rozkładam na kartach miejsc i lokacji i jakoś idzie się zmieścić.

Tak czy siak zgodnie z tym co przeczytałem w tym temacie jest tutaj turbo sztos- fabułą z wyborami na solidnych paragrafach, baza z kraftowaniem, sensowny rozwój postaci - zdobywanie coraz lepszych itemow oraz system zdobywania nowych skilli w kartach co przekłada się na coraz lepszy performance w taktycznych walkach (które są świetnie zrealizowane). Na razie spokojnie 9/10 (tylko ten bieg po mapie jak w Podróżach przez Śródziemie bo czas ucieka niemiłosiernie szybko) i wrócę jak skończę podstawową kampanię.
gogovsky
Posty: 2490
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 517 times
Been thanked: 584 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

SwistakCZC pisze: 28 sie 2022, 20:11 Zacząłem grać, pierwsze posiedzenie i już 15 dni zleciało, będę też homerulowac że chodzenie do bazy nie zjada czasu... bo leci strasznie szybko, a drugi raz raczej nie usiądę do podstawki (chyba że za dłuższy czas jak zapomnę fabułę bo gra się super), więc chcę wycisnąć jak najwięcej zadań i scenariuszy z niej :)

Rzeczywiście zajmuje bardzo dużo miejsca na stole ale komponenty służące do walk trzymam w pudle i wyciągam na tę okazję, a plansze taktyczne rozkładam na kartach miejsc i lokacji i jakoś idzie się zmieścić.

Tak czy siak zgodnie z tym co przeczytałem w tym temacie jest tutaj turbo sztos- fabułą z wyborami na solidnych paragrafach, baza z kraftowaniem, sensowny rozwój postaci - zdobywanie coraz lepszych itemow oraz system zdobywania nowych skilli w kartach co przekłada się na coraz lepszy performance w taktycznych walkach (które są świetnie zrealizowane). Na razie spokojnie 9/10 (tylko ten bieg po mapie jak w Podróżach przez Śródziemie bo czas ucieka niemiłosiernie szybko) i wrócę jak skończę podstawową kampanię.
Bardzo zły pomysł z homerulem, gra polega na umiejętnym zarządzaniu zasobami (niebieskimi/jedzeniem/czasem), chodzenie do bazy i zostawianie elementów do ulepszenia pokoi/robienia rzeczy czy ich podnoszenia to jeden z głownych mechanizmów grze. Robisz main questa, a pomiędzy chodzisz na sidequesty/ogarniasz bazę :p Czyli co jak masz zespół każdy po 1 hp? Przejdzie się do bazy 8 razy wszyscy full hp za darmo ?:D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 215
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 162 times
Been thanked: 35 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: SwistakCZC »

Ok racja, jest jeszcze leczenie... To inaczej to ogarnę, tak jak tutaj pisali tu ludzie parę stron wcześniej - scraftowany sprzęt można wysłać kurierem nie trzeba po niego iść, inaczej rozwój bazy i craftowanie to nie ma za dużego sensu bo lepiej sprzedawać zasoby i kupować equipment na mieście :D a samo rozwinięcie jednego pomieszczenia na maxa plus wycraftowanie jednej rzeczy na najwyższym poziomie to zajmuje strzelam (nie liczyłem) z ponad połowę czasu gry a jeszcze trzeba zebrać do tego moduły i tracić czas na chodzenie do bazy.
gogovsky
Posty: 2490
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 517 times
Been thanked: 584 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Znaczy trzeba w bazie zostawić moduły, ulepszać pokoje/puszczać sprzęt można bez wizyty. Odbiór tylko na miejscu. I często nie masz rzeczy w sklepach tylko dt to raz, dwa znaleźć np 50 hajsu na start na pancerze chociaż resztkowe też ciężko po to są dt i robienie rzeczy 2-3 miejsca porobić i puszczać 3 rzeczy i je odbierać i tyle.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
gogovsky
Posty: 2490
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 517 times
Been thanked: 584 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Nie wiem przeszedłem podstawkę 2 razy w dwóch różnych ekipach i hybrydy raz i nikt nie narzekał po prostu trzeba to robić z głową i przemyśleć kupic że 3-5 dt. Kamizelki, oczodoły, karabin czy upgrejdy maczety najczęściej robimy w early.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 215
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 162 times
Been thanked: 35 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: SwistakCZC »

Pozostała nam ostatnia misja, gramy we dwójkę. Jest bardzo dobrze. Świetne przeniesienie gry RPG na planszę. Zbieranie przedmiotów, wątki główne i poboczne, wbijanie poziomów doświadczenia i zbieranie nowych kart akcji (ale wszystko to sensowne bez grindowania jakiegoś nadmiernego co np. w Tainted Grail słyszałem że bywa męczące), wybory, płynne przejście z zadań fabularnych w misje taktyczne (misje taktyczne wynikają bezpośrednio z kart fabularnych, jednym razem to ucieczka przed wrogami, innym razem naprawa dajmy na to radiostacji a jeszcze innym obrona obozu i wytrzymanie odpowiednio długiego czasu). Gra się przyjemnie, gra się nie nuży, bo jest różnorodnie- jest mnogość różnych ścieżek wyboru, wiele sposóbów na rozegranie misji taktycznych - jest sporo różnego ekwipunku, różne klasy postaci- można walczyć wręcz, zastawiać pułapki, są też misje gdzie nie trzeba pokonać wrogów tylko szybko osiągnąć cele i uciec. Podoba mi się też świat- sci-fi/cyberpunk okraszone post-apo flavourem.

Trochę mimo tej dużej różnorodności rzeczy do zrobienia- nie rozwijałem w ogóle bazy widząc ile zajmuje to czasu, jak pisano już w temacie, zaoszczędzony czas pozwolił mi zrobić więcej zadań pobocznych, zarobić więcej kasy/modułów i kupić wszystko co mi potrzebne w sklepie. Niby chciałoby się zrobić bardziej wypasione przedmioty, ale poziom trudności nie jest za wysoki (pod koniec w niektórych zadaniach grając w 2 osoby odpalaliśmy wariant na 4 osoby, można też użyć wyższego poziomu trudności wg zasad z instrukcji, więc nie jest to wada) i nie trzeba mieć tych przedmiotów z topu. Po przejściu mam wciąż masę przedmiotów do przetestowania, grałem tylko kilkoma przedmiotami. Nie udało mi się też ani razu użyć ukrycia sensownie, chciałem na wabia wystawiać jednego gracza w coverze i czekać w ukryciu aby wejść im na plecy, ale zazwyczaj byłem w polu widzenia wrogów i nie dało się nigdzie poza nie wyjść aby się ukryć (tu też mam nadzieję że grałem zgodnie z zasadami).
Jak dla mnie na trudność (a raczej łatwość) rozgrywki wpływało to, że:
Spoiler:
Największa wada DLA MNIE SUBIEKTYWNIE to ten niemiecki system odwrotny do innych gier gdzie trafia się zamiast na + to na - czyli na "1" zawsze się trafia a nie na "6", NIE DAŁEM RADY TAK GRAĆ :D atak dystansowy o trudności trafienia 3 tłumaczyłem sobie na 4+ i tak grałem (bo po kilkunastu latach Warhammera 40k oraz m.in. Zombicide nie dałem rady się przestawić na odwrotny system :D


Generalnie polecam złowić Łowców gdzieś z drugiej ręki, warto też pewnie będzie wesprzeć nadchodzących Łowców w średniowieczno/renesansowym wydaniu, bo system działa bardzo fajnie. Pod koniec gry nadal daję 9/10- mimo że powyżej narzekam na kilka rzeczy (ale jak to Polak lubię ponarzekać, mimo tych kilku rzeczy oryginalność systemu i pomysł na tę grę jest imponujący), takiego doświadczenia oczekiwałbym od przygodowo-taktycznej (RPGowej) gry planszowej.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, 11:13 przez SwistakCZC, łącznie zmieniany 2 razy.
Cyel
Posty: 2823
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1391 times
Been thanked: 1672 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Cyel »

SwistakCZC pisze: 16 wrz 2022, 21:27
Największa wada to ten niemiecki system odwrotny do innych gier gdzie trafia się zamiast na + to na - czyli na "1" zawsze się trafia a nie na "6", NIE DAŁEM RADY TAK GRAĆ :D atak dystansowy o trudności trafienia 3 tłumaczyłem sobie na 4+ i tak grałem (bo po kilkunastu latach Warhammera 40k oraz m.in. Zombicide nie dałem rady się przestawić na odwrotny system.
Czemu "niemiecki" ? Mi się kojarzy praktycznie z wszystkimi bardziej klasycznymi RPGami, w które grałem (po pewnym czasie, wiadomo, różne systemy wprowadzały swoje multum różnorodnych rozwiązań, ale na początku wszystko w co grałem działało w ten sposób) i mechanika "im wyższa statystyka tym lepiej i dla sukcesu musisz się zmieścić w niej swoim rzutem" jest moim zdaniem nie mniej sensowna niż warhamerowe "im niższa statystyka tym lepiej".
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 215
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 162 times
Been thanked: 35 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: SwistakCZC »

W Niemczech szkolna ocena "1" jest najlepsza, przeciwnie do naszego systemu. To co piszesz ma sens- OK, to moje subiektywne odczucie, nie umiem się przestawić, za dużo gier od Games Workshop :)
edit. nie wiem jak jest w innych RPG ale w klasycznym D&D jeśli dobrze kojarzę też wynik musi być równy lub wyższy od trudności testu.
Awatar użytkownika
Ashall
Posty: 127
Rejestracja: 29 sty 2013, 21:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ashall »

Gramy kampanię i mniej więcej w połowie się zacięliśmy - nie mamy już zakrytych kart z fabułą, zostały tylko jakieś zadania poboczne chyba.
Spoiler:
gogovsky
Posty: 2490
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 517 times
Been thanked: 584 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Ashall pisze: 22 wrz 2022, 20:50 Gramy kampanię i mniej więcej w połowie się zacięliśmy - nie mamy już zakrytych kart z fabułą, zostały tylko jakieś zadania poboczne chyba.
Spoiler:
Hmm pewnie zle zrozumieliście kartę z jackiem (powinien się pojawić spotkanie z nim)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Niedawno kupiłem podstawkę połączoną z zestawem uzupełniającym i mam kilka problemów. Generalnie nie mogę połapać się w numeracji kart. Czy moglibyście może napisać w jakich zakresach numerów macie karty wydarzeń? Mam np. karty 1-96, następnie dopiero 201-222. Sumarycznie wychodzi mi około 330-340 kart wydarzeń, drogi i miasta, więc najpewniej jest ok, ale wolę się spytać (do tego jakieś pojedyncze karty o numerach ponad tysiąc i dwa tysiące....).

Kolejne pytanie dotyczy karty, którą mam w trzech wariantach bardzo różniących się od siebie - 070 (Czerwony Jack). Na razie dopiero poznaję instrukcję, a do księgi misji oczywiście jeszcze nie zaglądałem. Czy wszystkie trzy warianty karty o tym samym numerze są potrzebne, czy to raczej wynik dodruku poprawionej karty (to obstawiam)?
Cyel
Posty: 2823
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1391 times
Been thanked: 1672 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Cyel »

bajbaj pisze: 16 mar 2023, 12:49 Niedawno kupiłem podstawkę połączoną z zestawem uzupełniającym i mam kilka problemów. Generalnie nie mogę połapać się w numeracji kart. Czy moglibyście może napisać w jakich zakresach numerów macie karty wydarzeń? Mam np. karty 1-96, następnie dopiero 201-222. Sumarycznie wychodzi mi około 330-340 kart wydarzeń, drogi i miasta, więc najpewniej jest ok, ale wolę się spytać (do tego jakieś pojedyncze karty o numerach ponad tysiąc i dwa tysiące....).

Kolejne pytanie dotyczy karty, którą mam w trzech wariantach bardzo różniących się od siebie - 070 (Czerwony Jack). Na razie dopiero poznaję instrukcję, a do księgi misji oczywiście jeszcze nie zaglądałem. Czy wszystkie trzy warianty karty o tym samym numerze są potrzebne, czy to raczej wynik dodruku poprawionej karty (to obstawiam)?
Nie ma ciągłości w numeracji kart (pewnie tak się łatwiej manewrowało połączeniami między paragrafami przy manipulacjach typu dodawanie/odejmowanie kart). Skąd pomysł o dodruku poprawionej karty? Są trzy i przydadzą się trzy w odpowiednim momencie. Czy zaglądałeś do erraty? Tam są opisane (zaskakująco nieliczne jak na tyle kart) zmiany do wprowadzenia na kartach (uwzględniające numerację, nie przedszkolną gramatykę :] ).
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Spoiler:
Niestety do erraty nie zaglądałem, ponieważ jej nie mam (tj. nie mam osobnej kartki z tekstem erraty, tłumaczącym, co i jak zostało poprawione). Mógłbyś mi podesłać na priv choćby jej fotkę (jeśli jeszcze masz oczywiście)?
Cyel
Posty: 2823
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1391 times
Been thanked: 1672 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Cyel »

Nie mam jej na kartce, ale wpisałem w wyszukiwarce internetowej "Łowcy AD2114 errata" i ... :shock: !!!

https://zagramw.to/lowcy-a-d-2114/aktualnosc/517

To na podstawie tego dokumentu wprowadziłem sobie poprawki na kartach pisakiem.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Cyel pisze: 16 mar 2023, 14:21 Nie mam jej na kartce, ale wpisałem w wyszukiwarce internetowej "Łowcy AD2114 errata" i ... :shock: !!!

https://zagramw.to/lowcy-a-d-2114/aktualnosc/517

To na podstawie tego dokumentu wprowadziłem sobie poprawki na kartach pisakiem.
Tak, też to już znalazłem! W tak samo złożony sposób :lol: Właśnie miałem wstawić link dla innych ewentualnych poszukujących!

Dodatkowo odnalazłem spis wszystkich kart z podstawki:
https://zagramw.to/lowcy-a-d-2114-dodru ... alnosc/730
sasquach
Posty: 2004
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1035 times
Been thanked: 661 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: sasquach »

ja korzystałem z 2.1 dla wersji angielskiej: https://boardgamegeek.com/filepage/198954/errata-21-en
chyba większość błędów powtarzała się też w polskiej, a jest trochę więcej rzeczy niż w PL
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Ostatnie 10 dni, to młócenie w Łowców, kiedy tylko nam się udaje. Nam, czyli mnie i 10-letniemu synowi. Choć gra zdecydowanie nie jest dla dzieci, to mój nieneuronormatywny synek podchodzi do nawet mocnych opisów jak do komiksowych ilustracji i zupełnie go to nie rusza. Gramy więc i gramy, przynajmniej 2h dziennie.

Pierwsze podejście było nieudane. Tj. grało nam się świetnie, ale sromotnie przegraliśmy. A w zasadzie to wpadliśmy w spiralę porażki i po 25 dniach już wiedzieliśmy, że lepiej to już było i nie ma sensu brnąć dalej jako dwójka przegrywów. Nastąpił szybki reset i jazda od nowa ze zmianą jednego bohatera. Był snajper i żołnierz, jest zwiadowca i żołnież.

Dawno nie wciągnęła mnie tak żadna gra z fabułą. Najpewniej nic od czasu przejścia Legacy of Dragonholt. LoD to jednak rozbudowana paragrafówka, bazująca na wyobraźni gracza i świetnej mechanice "żyjącego świata". Łowcy to gra przygodowa pełną gębą - paragrafówka połączona z bardzo udanym systemem rozwoju bohatera (podobają nam się te dwa wymiary - zdrowie i umiejętności bohatera w postaci coraz to lepszego decku kart oraz coraz lepsze wyposażenie, które ze sobą nosi) oraz interesującymi taktycznymi walkami na planszy. Takiej gry długo szukałem i ... bardzo żałuję, że nie wsparłem żadnej z kampanii ze względu na klimat postapo. Do początku marca napisałbym, że nie przepadam. Obecnie tego już nie zrobię. Mateusz i Łowcy zmienili moje zdanie i gdybym mógł, to w tym świecie zostałbym na bardzo długo. Już rozpocząłem szukanie dodatków (wiem, że trudno je zdobyć) i też mam nadzieję na dalszy content do gry.

Dygresja:
Spoiler:
Podczas pierwszej rozgrywki polegliśmy między innymi dlatego, że olaliśmy granaty, stymulanty i inne dobrodziejstwa XX, XXI i XXII wieku. To też jest znakomita strona tej gry. Sprawiająca, że mamy niezmiernie wiele opcji na przejście poszczególnych misji taktycznych. Może podłożymy minę i wysadzimy dziada, a może ... zostawimy minę w plecaku i wstrzykniemy sobie kopacza, rzucając się na wrogów jak totalnie naćpane zje.y. Może olejemy to, bo wcześniej zainwestowaliśmy w rozwój bazy i mamy ostrzenie laserowe. Nasze hity przeciwko "słabopancerzastym" zawsze wchodzą, więc po co marnować cenne wyposażenie. To tylko aspekt dotyczący tego z czego i jak korzystamy. Dochodzi cała mechanika ruchu na planszy, ukrywania się, zajmowania bezpieczniejszych punktów etc. Dwukrotne aktywowanie bohaterów i wrogów też nam się podoba, bo jest wyzwaniem. W niektórych misjach może to przecież doprowadzić do uśmiercenia bohaterów przed ich turą (kwestia odpowiedniego decku kart i właściwych kart reakcji).

Podoba nam się też fabuła oraz teksty na kartach przepełnione żartem z przymrużeniem oka. Podobają się też zróżnicowane mechaniki przeciwników.

Żeby nie była to stuprocentowa laurka, to kilka uwag, może nie krytycznych, ale dyskusyjnych:

1. Decki kart "zdarzeń losowych" dość szybko się przemielają. Mechanika, w której rzucamy kostką obrony, gdzie mamy 50% szans na zdarzenie prowadzi do tego, że głupawe chodzenie po miastach może w 30 dni przemielić cały deck wydarzeń. My do tego się zbliżamy. "Idziemy na Plac Technologii (zdarzenie), o kurczę zapomnieliśmy kupić w poprzedniej lokacji czegoś tam, więc wracamy (zdarzenie), idziemy do innej lokacji w mieście (brak zdarzenia), idziemy do karty miasta (zdarzenie) etc. Oczywiście można to homerulsować - rzucać k6 i mieć zdarzenia na 1 i 2 tylko. Niemniej, mamy prośbę do Mateusza - świetnie byłoby móc dokupić podczas jakiejś przyszłej wspieraczki dodatkowe decki zdarzeń w strefach 1, 2 i 3 i w mieście.

2. Chciałbym tę grę przejść jeszcze raz. Nie piszę tu o Hybrids, ale o podstawce właśnie. Znów pytanie do Mateusza - czy jest szansa na dedykowany zestaw np. 30-40 kart, które zmieniają historię na tyle, aby zagrać jeszcze raz w podstawkę nie tylko po to, by poznać te aspekty fabuły, do których się nie dotarło, ale by pojawił się jakiś nowy wątek główny, alternatywny względem pierwotnego? Pytanie oczywiście, czy jest to mechanicznie możliwe...

3. Figurki są bardzo fajnej jakości, ale rzeczywiście brakuje niektórym z nich zróżnicowania przez co jest trochę zabawy z określaniem, która figurka łączy się z określoną kartą postaci (tak wiem, zestaw "uzupełniający" ten problem częściowo rozwiązuje).

4. Nie mam problemu z przechowywaniem i wykładaniem gry, bo mam dedykowany wielki box. Bez tego trudno mi sobie wyobrazić satysfakcję w tym zakresie. BTW: Mam nadzieję, że kampania A.D. 1492 będzie od razu zawierała opcję kupienia storage boxa.

Nie wiem, w jaki sposób Mateuszowi udaje się łączyć pracę jako architekt, życie prywatne z tworzeniem gier, ale ... bardzo dziękujemy (ja i syn). I niestety czekamy na więcej :mrgreen: Proszę nie porzucaj Łowców, twórz dodatkowe misje, bo chcemy więcej Twojego postapokaliptycznego świata. To też nam się podoba, że gra podstawowa to komponenty uniwersalne + misje, a kolejne duże dodatki mogą dorzucać nowe kampanie fabularne z ewentualnym wzbogaceniem komponentów.

Młody wciąż mi wymyśla, jakie to dziwne zdarzenia on by umieścił w grze. Mamy nową zabawę w wymyślanie zdarzeń w świecie znakomicie stworzonym przez Mateusza!

W sumie, Łowcy to ogromnie pozytywne zaskoczenie i gra, która z przytupem wskoczyła do mojego top10.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Pytanie do posiadających dodatki - jak rozpoznać czy fabrycznie zapakowany dodatek jest w wersji pl czy eng? Czy powinna być jakaś naklejka (wydaje mi się, że coś takiego kiedyś widziałem)? Jeśli tak, to wówczas pudło bez naklejki to na pewno eng?
Awatar użytkownika
Marcin Michalak
Posty: 65
Rejestracja: 20 sty 2020, 16:02
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Marcin Michalak »

bajbaj pisze: 28 mar 2023, 10:49 Pytanie do posiadających dodatki - jak rozpoznać czy fabrycznie zapakowany dodatek jest w wersji pl czy eng? Czy powinna być jakaś naklejka (wydaje mi się, że coś takiego kiedyś widziałem)? Jeśli tak, to wówczas pudło bez naklejki to na pewno eng?
Pudełka mają polskie teksty. Fabrycznie zapakowane były w przezroczyste folie z logo PL.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1206
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 984 times
Been thanked: 701 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Marcin Michalak pisze: 28 mar 2023, 11:16
bajbaj pisze: 28 mar 2023, 10:49 Pytanie do posiadających dodatki - jak rozpoznać czy fabrycznie zapakowany dodatek jest w wersji pl czy eng? Czy powinna być jakaś naklejka (wydaje mi się, że coś takiego kiedyś widziałem)? Jeśli tak, to wówczas pudło bez naklejki to na pewno eng?
Pudełka mają polskie teksty. Fabrycznie zapakowane były w przezroczyste folie z logo PL.
OK, dzięki. A nie jest tak, że wszystkie pudełka mają teksty w dwóch językach? A zatem tylko logo PL różni wersję polskojęzyczną od anglojęzycznej?
Awatar użytkownika
Marcin Michalak
Posty: 65
Rejestracja: 20 sty 2020, 16:02
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Marcin Michalak »

bajbaj pisze: 28 mar 2023, 11:22
Marcin Michalak pisze: 28 mar 2023, 11:16
bajbaj pisze: 28 mar 2023, 10:49 Pytanie do posiadających dodatki - jak rozpoznać czy fabrycznie zapakowany dodatek jest w wersji pl czy eng? Czy powinna być jakaś naklejka (wydaje mi się, że coś takiego kiedyś widziałem)? Jeśli tak, to wówczas pudło bez naklejki to na pewno eng?
Pudełka mają polskie teksty. Fabrycznie zapakowane były w przezroczyste folie z logo PL.
OK, dzięki. A nie jest tak, że wszystkie pudełka mają teksty w dwóch językach? A zatem tylko logo PL różni wersję polskojęzyczną od anglojęzycznej?
Tak, wyznacznikiem jest polska naklejka na folii.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1109
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 52 times
Been thanked: 66 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: kamron6 »

Ja z innej beczki: rozłożyłem sobie grę, aby mieć wyrobioną opinię przed nową kampanią Łowców. Już kiedyś grałem, ale nie skończyłem bo miałem z grą pewne problemy i w sumie miałem te same problemy ostatnio i chciałbym, żebyście skomentowali czy źle gram czy to po prostu cecha gry, którą akurat inni ludzie lubią.
A mianowicie: walka. Przykładowa sytuacja: jestem już trochę uzbrojony, mam jakieś najsłabsze pancerze, chcę wykonać zadanie powiązane z fabułą, rozpoczyna się walka - starcie rozpoczynają przeciwnicy, jest ich 4-5, mają tyle życia co ja, lepszy pancerz i podobną broń, w pierwszej rundzie zanim zrobiłem cokolwiek poza reakcją zdążyli zabić mi obie postacie. Inny przykład: jedna z podstawowych prostych walk. Walczę z trzema roboto-psami, jednego niszczę na początku, ustawiam się w rogu planszy by nie zdążyły do mnie podbiec, rozpoczyna się druga runda, żaden z czterech ataków się nie udaje, natomiast przeciwny zadają 8 obrażeń, przez co zabili jedną postać, a druga już nie miała szans bo to był medyk bez broni do walki w zwarciu - to starcie zresetowałem i wygrałem bez problemu - ale nie zmieniłem nic poza tym, że inaczej rzuciłem kostkami. Czy starcia powinny być tak losowo trudne? Z jednej strony przeciwników zazwyczaj jest więcej i mają lepsze statystyki (szczególnie pancerz) Gram w inne gry tego typu jak np. Aeon Trespass: Odyssey i nie mam tam takiego wrażenia. Jak sobie trzeba radzić z takimi starciami: omijać je całkowicie, a może trzeba pierwszą część gry spędzić na znalezieniu świetnych pancerzy, a dopiero potem rzucać się w wir walk? Przede wszystkim mam wrażenie, że nasze postacie niesamowicie łatwo umierają.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
gogovsky
Posty: 2490
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 517 times
Been thanked: 584 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Rozgralem 3 kampanie w 4 osobowym składzie, moim zdaniem bez żołnierza, nie da się jej przejść.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
ODPOWIEDZ