Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Nemesis
Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Nemesis
Co do wysyłki o ile się nie mylę poszło jakieś 1,2k z sundropem i jakieś min 2k czystych. To był stan na zaraz po nowym roku.Curiosity pisze:Okay, zwracam honor, bo faktycznie jakaś część gier została wysłana. Z drugiej strony, ile tego było? Chyba nie za duże ilości.czeczot pisze:A to ciekawe bo są już wrażenia tych co grę dostali na BGG. Nawet są ich oceny, dosyć wysokie. 8,6 to pierwsza piątka listy BGG gdyby nie mechanizm zaniżania pozycji ze względu na małą ilość ocen.Curiosity pisze: A po czwarte, to w LoH poza recenzentami nikt jeszcze nie grał, więc skąd ten tekst o pokazywaniu możliwości?
EDIT.
Właśnie znalazłem wpis na BGG - ktoś pokonał grę w trybie solo w 2 turach. https://boardgamegeek.com/thread/192346 ... -solo-game
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis
Sam sobie to piszesz, czy jak? Pytam o Nemesis'a ,natomiast początek mojego zdania nawiązywał do LoH. Trudne ?Paskuder pisze:Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Nemesis
A ja chciałbym zapytać, jak zwiększona ilość testów może działać na niekorzyść autora?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis
W moim odczuciu bardzo prosto. Zaczynając od przykładu z LoH z opcją wygrania w trybie solo po dwóch rundach, opieram tezę o złym przetestowaniu tego trybu. Zmartwiło mnie to myśląc o Nemesis. Po pierwsze. Nawiązując do Twojego pytania, to każdy projekt, który jest testowany ma jakieś podłoże bazowe. Z doświadczenia wiem, że dając komuś do wykonania to co sam opracowałem, chciałbym żeby wymagało to minimalnej ilości korekt i pytań, którymi pracownicy zasypywaliby mnie w związku z zleceniem ,które mamy wykonać. Po drugie. Ktoś lub coś, w tym przypadku człowiek jest "narzędziem do testowania", jeżeli jest słabej jakości to testy mogą trwać długo. Czyli zły dobór graczy itp. Czy ilość testów może działać na niekorzyść autora, myślę że tak. Na sam produkt to już klika czynników ma wpływ na końcowy efekt. Natomiast to jest gra planszowa, a nie komputerowa. No ale bazą był chińczyk także to musiało trwaćPan_K pisze:A ja chciałbym zapytać, jak zwiększona ilość testów może działać na niekorzyść autora?
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis
Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.rattkin pisze:Mam wrażenie, że nie zawarłeś żadnej treści w powyższej wypowiedzi. A już na pewno nie odpowiedziałeś na pytanie.
Re: Nemesis
Jako że długo współpracowałem z Adamem w ekipie FGH, byłem testerem Nemesis niemal od początku, tzn. od momentu, w którym pomysł zmaterializował się w prototyp i Adam przyniósł go do firmy te 4 lata, o których jest mowa, to nie same testy, a cały proces wydawniczy. Najpierw grę miało wydać Lion Games, czyli druga marka Fabryki Gier Historycznych, powołana do publikowania gier nie mieszczących się w głównym profilu tematycznym FGH. Potem temat przejął Rebel, było to, o ile pamiętam, półtora do dwóch lat temu, jeszcze później dołączyło Awaken Realms. W międzyczasie całkowicie zmieniła się szata graficzna, a każda z pracujących nad grą ekip (FGH, Rebel, AR) testowała ją osobno. Oczywiście nie były to cztery lata grania w prototyp dzień po dniu, każdego wieczora. Czasem testy były intensywniejsze, nawet po kilka partii dziennie, czasem były zupełnie zawieszane, kiedy trzeba było pracować nad innymi projektami. Nie znam dokładnej liczby wszystkich rozegranych partii testowych, ale sam mam na koncie przynajmniej kilkanaście, a pewnie więcej, choć przyznaję, w wersję solo akurat nie grałem. Natomiast wiem, że Adam sam bardzo mocno ogrywał Nemesis w trybie jednoosobowym, obstawiam kilkadziesiąt partii.pavel pisze:Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Nemesis
Naprawdę czytasz 3 godziny o tym co trwa 5 minut?pavel pisze: A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Nemesis
Dobrepavel pisze:Sam sobie to piszesz, czy jak? Pytam o Nemesis'a ,natomiast początek mojego zdania nawiązywał do LoH. Trudne ?Paskuder pisze:Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Ale następnym razem daj jakiś akapit żeby można było rozróżnić o czym piszesz
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis
Dzięki za kilka ciekawych informacji.Żucho pisze:Jako że długo współpracowałem z Adamem w ekipie FGH, byłem testerem Nemesis niemal od początku, tzn. od momentu, w którym pomysł zmaterializował się w prototyp i Adam przyniósł go do firmy te 4 lata, o których jest mowa, to nie same testy, a cały proces wydawniczy. Najpierw grę miało wydać Lion Games, czyli druga marka Fabryki Gier Historycznych, powołana do publikowania gier nie mieszczących się w głównym profilu tematycznym FGH. Potem temat przejął Rebel, było to, o ile pamiętam, półtora do dwóch lat temu, jeszcze później dołączyło Awaken Realms. W międzyczasie całkowicie zmieniła się szata graficzna, a każda z pracujących nad grą ekip (FGH, Rebel, AR) testowała ją osobno. Oczywiście nie były to cztery lata grania w prototyp dzień po dniu, każdego wieczora. Czasem testy były intensywniejsze, nawet po kilka partii dziennie, czasem były zupełnie zawieszane, kiedy trzeba było pracować nad innymi projektami. Nie znam dokładnej liczby wszystkich rozegranych partii testowych, ale sam mam na koncie przynajmniej kilkanaście, a pewnie więcej, choć przyznaję, w wersję solo akurat nie grałem. Natomiast wiem, że Adam sam bardzo mocno ogrywał Nemesis w trybie jednoosobowym, obstawiam kilkadziesiąt partii.pavel pisze:Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Nemesis
Tak, ponieważ troszkę osób już w to gra. I tematy są bardziej sprecyzowane odnośnie LoH. A tak poza tym testował ktoś wariant solo w Nemesis i może się wypowiedzieć?czeczot pisze:Naprawdę czytasz 3 godziny o tym co trwa 5 minut?pavel pisze: A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.
Re: Nemesis
Jednym z add-onów jest "preshaded" figurek. Rozumiem, że to jakieś wstępne malowanie tylko?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis
Technologia Sundrop, którą Awaken Realms rozwija i udoskonala. Więcej znajdziesz w aktualizacjach kampanii LoH, efekt na figurkach z Nemesis zostanie pokazany przed końcem kampanii.
- sewhoe
- Posty: 343
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
- Lokalizacja: Sanok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Nemesis
Sundrop należy traktować jako alternatywę dla gołego plastiku na planszy. Jeśli nie masz chęci/możliwości malowania figurek, to opcja figurek z sundropem poprawi światłocień na figurce (patrząc z pewnego dystansu i z perspektywy planszy). Absolutnie nie brałbym tej opcji jeśli chcesz mieć finalnie malowane figurki.
Re: Nemesis
Tyle, że ja malować nie umiem
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
To coś takiego:ghostdog pisze:Jednym z add-onów jest "preshaded" figurek. Rozumiem, że to jakieś wstępne malowanie tylko?
Czyli takie cieniowanie masz z głowy.
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Nemesis
To bardzo ładny przykład i jeśli tak wygląda faktyczny preshade to całkiem, całkiem. Natomiast ponieważ dostałem razem z TWoM figurkę do LoHa z sundropem, to ma się on nijak do prezentacji. Jeśli technika nie ulegnie poprawie, to takiego sundropa, jak na dołączonej do TWoM figurce, zdecydowanie nie polecam, a wręcz odradzam. Zrobione to straszliwie.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Nemesis
Taka jeszcze ciekawostka z FAQ'u akcji na KS:
- Can we get a full painted pledge (full painted and not just sundrop)?
- Yes it will be available in pledge manager
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Nemesis
O proszę. Ciekawa ile to będzie kosztowało.DarkSide pisze:Taka jeszcze ciekawostka z FAQ'u akcji na KS:
- Can we get a full painted pledge (full painted and not just sundrop)?
- Yes it will be available in pledge manager
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- Muad'Dib
- Posty: 1561
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 106 times
Re: Nemesis
Ostatnio pokazałem znajomemu tego minotaura. Na co dzień produkuje figurki (ale nie maluje), byłem ciekaw profesjonalnej opinii. Ocenił ten sundrop jako niezły, zwłaszcza pod kątem masowego 'malowania'.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Nemesis
To ja też podrzucę ciekawostkę z FAQ. Pytanie dotyczące wersji językowych.
Niby nic szczególnego, ale zarówno na stronie kampanii jak i w aktualizacji dotyczącej wersji językowych jest mowa po prostu o 3 miesiącachThere will be version of the game in following language: German, French, Spanish, Italian and Polish.
They will be delivered 3-5 months later than English games.