Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Nemesis

Post autor: Gatherey »

Grał ktoś w tryb solo albo się z nim zaznajomil na tyle żeby cokolwiek powiedzieć?
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis

Post autor: Abidarius »

Niestety, to pytanie padało już tu kilkukrotnie i nikt nie potrafi/ nie chce na nie udzielić odpowiedzi :(
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 142 times

Re: Nemesis

Post autor: Paskuder »

pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 142 times

Re: Nemesis

Post autor: Paskuder »

Curiosity pisze:
czeczot pisze:
Curiosity pisze: A po czwarte, to w LoH poza recenzentami nikt jeszcze nie grał, więc skąd ten tekst o pokazywaniu możliwości?
A to ciekawe bo są już wrażenia tych co grę dostali na BGG. Nawet są ich oceny, dosyć wysokie. 8,6 to pierwsza piątka listy BGG gdyby nie mechanizm zaniżania pozycji ze względu na małą ilość ocen.
Okay, zwracam honor, bo faktycznie jakaś część gier została wysłana. Z drugiej strony, ile tego było? Chyba nie za duże ilości.
EDIT.
Właśnie znalazłem wpis na BGG - ktoś pokonał grę w trybie solo w 2 turach. https://boardgamegeek.com/thread/192346 ... -solo-game
Co do wysyłki o ile się nie mylę poszło jakieś 1,2k z sundropem i jakieś min 2k czystych. To był stan na zaraz po nowym roku.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

Paskuder pisze:
pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?
Sam sobie to piszesz, czy jak? :D Pytam o Nemesis'a ,natomiast początek mojego zdania nawiązywał do LoH. Trudne ?
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Nemesis

Post autor: Pan_K »

A ja chciałbym zapytać, jak zwiększona ilość testów może działać na niekorzyść autora?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

Pan_K pisze:A ja chciałbym zapytać, jak zwiększona ilość testów może działać na niekorzyść autora?
W moim odczuciu bardzo prosto. Zaczynając od przykładu z LoH z opcją wygrania w trybie solo po dwóch rundach, opieram tezę o złym przetestowaniu tego trybu. Zmartwiło mnie to myśląc o Nemesis. Po pierwsze. Nawiązując do Twojego pytania, to każdy projekt, który jest testowany ma jakieś podłoże bazowe. Z doświadczenia wiem, że dając komuś do wykonania to co sam opracowałem, chciałbym żeby wymagało to minimalnej ilości korekt i pytań, którymi pracownicy zasypywaliby mnie w związku z zleceniem ,które mamy wykonać. Po drugie. Ktoś lub coś, w tym przypadku człowiek jest "narzędziem do testowania", jeżeli jest słabej jakości to testy mogą trwać długo. Czyli zły dobór graczy itp. Czy ilość testów może działać na niekorzyść autora, myślę że tak. Na sam produkt to już klika czynników ma wpływ na końcowy efekt. Natomiast to jest gra planszowa, a nie komputerowa. No ale bazą był chińczyk także to musiało trwać :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Nemesis

Post autor: rattkin »

Mam wrażenie, że nie zawarłeś żadnej treści w powyższej wypowiedzi. A już na pewno nie odpowiedziałeś na pytanie.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

rattkin pisze:Mam wrażenie, że nie zawarłeś żadnej treści w powyższej wypowiedzi. A już na pewno nie odpowiedziałeś na pytanie.
Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :) A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: Żucho »

pavel pisze:Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Jako że długo współpracowałem z Adamem w ekipie FGH, byłem testerem Nemesis niemal od początku, tzn. od momentu, w którym pomysł zmaterializował się w prototyp i Adam przyniósł go do firmy :wink: te 4 lata, o których jest mowa, to nie same testy, a cały proces wydawniczy. Najpierw grę miało wydać Lion Games, czyli druga marka Fabryki Gier Historycznych, powołana do publikowania gier nie mieszczących się w głównym profilu tematycznym FGH. Potem temat przejął Rebel, było to, o ile pamiętam, półtora do dwóch lat temu, jeszcze później dołączyło Awaken Realms. W międzyczasie całkowicie zmieniła się szata graficzna, a każda z pracujących nad grą ekip (FGH, Rebel, AR) testowała ją osobno. Oczywiście nie były to cztery lata grania w prototyp dzień po dniu, każdego wieczora. Czasem testy były intensywniejsze, nawet po kilka partii dziennie, czasem były zupełnie zawieszane, kiedy trzeba było pracować nad innymi projektami. Nie znam dokładnej liczby wszystkich rozegranych partii testowych, ale sam mam na koncie przynajmniej kilkanaście, a pewnie więcej, choć przyznaję, w wersję solo akurat nie grałem. Natomiast wiem, że Adam sam bardzo mocno ogrywał Nemesis w trybie jednoosobowym, obstawiam kilkadziesiąt partii.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Nemesis

Post autor: czeczot »

pavel pisze: A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.
Naprawdę czytasz 3 godziny o tym co trwa 5 minut?
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 142 times

Re: Nemesis

Post autor: Paskuder »

pavel pisze:
Paskuder pisze:
pavel pisze: Super opcja, grasz krócej niż rozkładasz grę. Przed produkcją Scythe, gdzieś na jakimś FB widziałem listę osób, które testowały grę. Ze zdjęć i komentarzy pamiętam, że było ich lekko ponad tysiąc. Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Wpis trybu solo dotyczy loh a nie nemesis. Kliknąłeś chociaż w link?
Sam sobie to piszesz, czy jak? :D Pytam o Nemesis'a ,natomiast początek mojego zdania nawiązywał do LoH. Trudne ?
Dobre :D
Ale następnym razem daj jakiś akapit żeby można było rozróżnić o czym piszesz :roll:
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

Żucho pisze:
pavel pisze:Pytanie do Adama, albo kogoś z forum. Jak odbywało się testowanie Nemesis'a? Nie pytam o czas, bo on nie ma znaczenia, bardziej jest na niekorzyść autora. W ogóle jak można chwalić testowanie gry w takim dużym czasie, w tym przypadku to około 4 lat? Jestem ciekaw po prostu w jakich wariantach gra głównie była testowana, czy ktoś nie zapomniał o wariancie solo.
Jako że długo współpracowałem z Adamem w ekipie FGH, byłem testerem Nemesis niemal od początku, tzn. od momentu, w którym pomysł zmaterializował się w prototyp i Adam przyniósł go do firmy :wink: te 4 lata, o których jest mowa, to nie same testy, a cały proces wydawniczy. Najpierw grę miało wydać Lion Games, czyli druga marka Fabryki Gier Historycznych, powołana do publikowania gier nie mieszczących się w głównym profilu tematycznym FGH. Potem temat przejął Rebel, było to, o ile pamiętam, półtora do dwóch lat temu, jeszcze później dołączyło Awaken Realms. W międzyczasie całkowicie zmieniła się szata graficzna, a każda z pracujących nad grą ekip (FGH, Rebel, AR) testowała ją osobno. Oczywiście nie były to cztery lata grania w prototyp dzień po dniu, każdego wieczora. Czasem testy były intensywniejsze, nawet po kilka partii dziennie, czasem były zupełnie zawieszane, kiedy trzeba było pracować nad innymi projektami. Nie znam dokładnej liczby wszystkich rozegranych partii testowych, ale sam mam na koncie przynajmniej kilkanaście, a pewnie więcej, choć przyznaję, w wersję solo akurat nie grałem. Natomiast wiem, że Adam sam bardzo mocno ogrywał Nemesis w trybie jednoosobowym, obstawiam kilkadziesiąt partii.
Dzięki za kilka ciekawych informacji.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 113 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

czeczot pisze:
pavel pisze: A tak poza tym, to czytam od 3godz o LoH. na forach US i UK jak można przejść solo w 5 min grę, którą wsparłem i jeszcze jej nie mam.
Naprawdę czytasz 3 godziny o tym co trwa 5 minut?
Tak, ponieważ troszkę osób już w to gra. I tematy są bardziej sprecyzowane odnośnie LoH. A tak poza tym testował ktoś wariant solo w Nemesis i może się wypowiedzieć?
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

Wlasnie na KS przekroczyli juz 2 mln zielonych. Niezle.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

Jednym z add-onów jest "preshaded" figurek. Rozumiem, że to jakieś wstępne malowanie tylko?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis

Post autor: Marx »

Technologia Sundrop, którą Awaken Realms rozwija i udoskonala. Więcej znajdziesz w aktualizacjach kampanii LoH, efekt na figurkach z Nemesis zostanie pokazany przed końcem kampanii.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis

Post autor: sewhoe »

Sundrop należy traktować jako alternatywę dla gołego plastiku na planszy. Jeśli nie masz chęci/możliwości malowania figurek, to opcja figurek z sundropem poprawi światłocień na figurce (patrząc z pewnego dystansu i z perspektywy planszy). Absolutnie nie brałbym tej opcji jeśli chcesz mieć finalnie malowane figurki.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

Tyle, że ja malować nie umiem :oops:
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

ghostdog pisze:Jednym z add-onów jest "preshaded" figurek. Rozumiem, że to jakieś wstępne malowanie tylko?
To coś takiego:

Obrazek

Czyli takie cieniowanie masz z głowy.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Nemesis

Post autor: Lothrain »

To bardzo ładny przykład i jeśli tak wygląda faktyczny preshade to całkiem, całkiem. Natomiast ponieważ dostałem razem z TWoM figurkę do LoHa z sundropem, to ma się on nijak do prezentacji. Jeśli technika nie ulegnie poprawie, to takiego sundropa, jak na dołączonej do TWoM figurce, zdecydowanie nie polecam, a wręcz odradzam. Zrobione to straszliwie.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide »

Taka jeszcze ciekawostka z FAQ'u akcji na KS:
- Can we get a full painted pledge (full painted and not just sundrop)?
- Yes it will be available in pledge manager :)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

DarkSide pisze:Taka jeszcze ciekawostka z FAQ'u akcji na KS:
- Can we get a full painted pledge (full painted and not just sundrop)?
- Yes it will be available in pledge manager :)
O proszę. Ciekawa ile to będzie kosztowało.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1561
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 106 times

Re: Nemesis

Post autor: Muad'Dib »

Ostatnio pokazałem znajomemu tego minotaura. Na co dzień produkuje figurki (ale nie maluje), byłem ciekaw profesjonalnej opinii. Ocenił ten sundrop jako niezły, zwłaszcza pod kątem masowego 'malowania'.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
KQuest
Posty: 602
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 93 times
Been thanked: 60 times

Re: Nemesis

Post autor: KQuest »

To ja też podrzucę ciekawostkę z FAQ. Pytanie dotyczące wersji językowych.
There will be version of the game in following language: German, French, Spanish, Italian and Polish.
They will be delivered 3-5 months later than English games.
Niby nic szczególnego, ale zarówno na stronie kampanii jak i w aktualizacji dotyczącej wersji językowych jest mowa po prostu o 3 miesiącach
ODPOWIEDZ