Strona 10 z 10

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 06 lut 2022, 18:34
autor: bogas
tomp pisze: 06 lut 2022, 18:23 W mini dodatku jest karta, która opisuje 3 warianty co zrobić z dodatkowymi paladynami.
Przejrzyjcie karty z mini dodatku jeszcze raz :)
gregoff pisze: 06 lut 2022, 17:52 4 dobieramy na ręke. Jedna na spód, jedna na góre, jedna do gry i jedna odrzucona do pudełka.
Nie o to chodzi Panowie. Wiadomo, że jak dołożysz 4 dodatkowe karty Paladynów i chcesz grać ze wszystkimi to postępujesz tak jak to przypomniał gregoff. Ale nowy dodatke dodaje kolejnych 4 nowych paladynów, a więc w sumie z minidodatkiem jest ich już 20. Czyli grając wg tej zasady 3 4 karty paladynów wsadzone na spód talii już nie wejdą do gry, a chyba nie o to chodzi. Dlatego zastanawiamy się nad draftem, a więc jak z 20 kart zrobić 16 i żeby dodatkowo było przy tym ciekawie i sprawiedliwie :wink:
Edit: 4 karty nie wejdą do gry (te wsadzane na spód od rundy 3 do 6)

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 06 lut 2022, 19:17
autor: doczek
Jeszcze nie ogrywałem dodatku i też mam promki, więc będzie dylemat jak grać. Ale chyba spróbuję tak, że dobierać będę 5 i teraz myślę, że jeden poza grę jeden na daną rundę, a z pozostałych 3 zostawić po stronie gracza decyzję jak odłoży góra czy dół dwa i trzeci wtedy dół albo góra :D .
Myślę, że im więcej paladynów tym lepiej i wybór z 5 będzie lepszy niż odrzucanie na starcie 4.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 06 lut 2022, 21:10
autor: tomp
Aha. Nie miałem pojęcia, że duży dodatek wprowadza nowych paladynów.
Zakładam, że losowanie lub selekcja 12 kart wystarczy.
Mam nadzieję, że będzie jakaś oficjalna reguła od Shema Phillipsa.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 06 lut 2022, 21:32
autor: gregoff
tomp pisze: 06 lut 2022, 21:10 Aha. Nie miałem pojęcia, że duży dodatek wprowadza nowych paladynów.
Zakładam, że losowanie lub selekcja 12 kart wystarczy.
Mam nadzieję, że będzie jakaś oficjalna reguła od Shema Phillipsa.
To samo u mnie. Myślałem ze mówicie o tych podstawowych Paladynach.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 07 lut 2022, 22:32
autor: bartekb8
Nie wszyscy paladyni muszą brać udział w grze, bez przesady. Polecam odrzucać 4 losowych przed rozpoczęciem gry(tak żeby każdy miał 16), w wariancie 4 kart dociąganych co rundę. Jeśli boicie się że któryś z graczy będzie miał przez to lepiej od innych, niech jeden gracz odrzuci 4 losowych paladynów i ujawni karty, tak żeby pozostali gracze odrzucili te same karty paladynów w swoich taliach.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 15:40
autor: XLR8
Wykupiłem paladynów ponownie i mimo, że podobają mi się bardziej niż zaraz po premierze to nadal ich wady są dość kłopotliwe.
Przede wszystkim jest bardzo długa i ostatnia runda tak naprawdę mało zmienia. To jest gra w budowę silnika i w przedostatniej rundzie już raczej wiadomo kto wygra.
Drugi największy zarzut to praktycznie zerowa interakcja.
Brak możliwości bezpośredniego czy pośredniego uprzykrzania życia przeciwnikowi w połączeniu z przeciągnięta rozgrywką powodują że po partii nie mam ochoty szybko do niej wracać.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 15:43
autor: radekmajeski
XLR8 pisze: 13 gru 2022, 15:40 Wykupiłem paladynów ponownie i mimo, że podobają mi się bardziej niż zaraz po premierze to nadal ich wady są dość kłopotliwe.
Przede wszystkim jest bardzo długa i ostatnia runda tak naprawdę mało zmienia. To jest gra w budowę silnika i w przedostatniej rundzie już raczej wiadomo kto wygra.
Drugi największy zarzut to praktycznie zerowa interakcja.
Brak możliwości bezpośredniego czy pośredniego uprzykrzania życia przeciwnikowi w połączeniu z przeciągnięta rozgrywką powodują że po partii nie mam ochoty szybko do niej wracać.
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 15:47
autor: XLR8
Spoiler:
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie
[/quote]
Grałem tylko na dwie..w życiu bym nawet nie wpadł na pomysł grania w paladynów na czterech 😂

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 15:56
autor: radekmajeski
XLR8 pisze: 13 gru 2022, 15:47
Spoiler:
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie
Grałem tylko na dwie..w życiu bym nawet nie wpadł na pomysł grania w paladynów na czterech 😂
[/quote]

i dluga przeciagnieta rozgrywka na dwie osoby? dziwne, moze za dlugo rozkminialiscie

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 16:56
autor: MaciekK5454
Dla mnie cała trylogia Zachodnich Królestw jest trochę jak Matrix. Całość jest epicka, choć każda część z osobna ma swoje niedociągnięcia :)

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 20:28
autor: gregoff
U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 21:20
autor: radekmajeski
gregoff pisze: 13 gru 2022, 20:28 U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.
nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 21:30
autor: Bart Henry
radekmajeski pisze: 13 gru 2022, 21:20
gregoff pisze: 13 gru 2022, 20:28 U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.
nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru
Moje cztery ostatnie gry dwuosobowe to 2h 24m, 2h 52m, 2h 46m, 2h 42m. Dane wprost z aplikacji, w której takie statystyki śledzę. ;)

Co do czasu gry, to zauważyłem, że osoby niekorzystające z takich apek mają często tendencję do zaniżania czasu rozgrywek. Jeżeli nie śledzisz, to polecam zacząć, chociażby dla weryfikacji. Ale myślę, że dwie mocno ogarnięte osoby w 2h się zamkną. Przy czym nie widzę nic dziwnego w rozgrywkach 3h i nawet nieco dłużej.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 21:31
autor: sasquach
radekmajeski pisze: 13 gru 2022, 21:20 nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru
Grałem 10h i co mi zrobisz? :P

A poważnie to ludzie mają różne tempo. Jeden będzie wykonywał szybkie ruchy inny będzie analizował i rozgrywał swoją turę przez 5 minut. Do tego dochodzi podejście do gry. Jedni skupiają się tylko na rozgrywce, inni będą gadać o tym co ostatnio w pracy oraz robić przerwy na drineczka czy fajeczkę. A do tego jedni grają 10 czy 20 raz, znają zasady i możliwe strategie, a inni nadal zaglądają do instrukcji, a niektóre karty widzą po raz pierwszy. Dlatego długość rozgrywki to pojęcie względne i każdy ma rację pisząc ile mu to zajmuje.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 13 gru 2022, 22:13
autor: gregoff
Gramy długo bo analizujemy i dyskutujemy dużo. Pewnie przy optymalizacji ruchu da to się szybciej ale po co się spieszyć skoro gra daje do myślenia.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 07:14
autor: kratylos
tak ostatnio próbowałem w to zagrac... wg mnie to najgorsza gra z top 100 bgg jaka zagrałem.
no wynudziłem się śmiertelnie przy planszy bite 3.5 h w 4 osoby
nie powiem tu możne duzo oryginalnego ale
- w grze nie mam w ogóle odczucia ze cos buduje rozwijam - tylko przesuwam znaczniki z miejsca na miejsce zero fanu z tego
jak ktos lubi takie samotne sudoku to ok ja chce zagrac gre planszowa z ludźmi to siadam do gry w ktorej bede grał z ludźmi...
-ikonografia jest mało czytelna to jeszcze spowalnia rozgrywkę i zwiększa irytacje po co chile trzeba pytac albo siegac do instrukcji
grafiki na kartach nijakie zero budowania klimatu - gdyby mi ktos nie powiedział ze to Paladyni jakiegos królestwa to mogłbym pomyslec ze gram jako księgowy w fabryce gwoździ - takie ekscytujące to bylo przeżycie...

to sie nadaje jedynie do grania solo wg mnie :twisted:

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 09:08
autor: sputnik
To faktycznie nieźle musiało Wam się nudzić, że zasiedliscie we czworo do Palladynów. :lol:
A tak poważnie, to dla mnie ta gra jest idealna do solo, no ewentualnie we dwoje, ale to maksymalny skład.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 09:28
autor: Bruno
We trójkę też jest bardzo dobrze :P
Obsługa solo jest żmudna, a najgorsze, że zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.

Dlatego Paladyni (przez jedno L, nie mylić z kinem Palladium :wink: ) najlepiej sprawdzają się na 2-3 osoby.
Ja preferuję raczej rozgrywki w trójkę, bo wtedy jest więcej emocji związanych z odpaleniem Inkwizycji.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 11:16
autor: Fyei
Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 We trójkę też jest bardzo dobrze :P
Obsługa solo jest żmudna, a najgorsze, że zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.

Dlatego Paladyni (przez jedno L, nie mylić z kinem Palladium :wink: ) najlepiej sprawdzają się na 2-3 osoby.
Ja preferuję raczej rozgrywki w trójkę, bo wtedy jest więcej emocji związanych z odpaleniem Inkwizycji.
To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu, zdecydowanie nie nazwałbym ją żmudną. Dodatkowo ikonografia jest w miarę prosta.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 12:51
autor: Bruno
Fyei pisze: 26 gru 2023, 11:16 To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu (...).
No właśnie, ponieważ grasz tylko solo, to ten aspekt:
Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 (...) zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.
... nie stanowi dla Ciebie problemu :wink:

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 13:43
autor: bogas
Gra w trójkę jest wg mnie na granicy czerwonej linii, którą przekracza gra w czwórkę. Na 26 rozgrywek tylko raz grałem w pełnym składzie i nigdy więcej. 20 gier to gry dwuosobowe i gra się nam świetnie. Nasze top3 wszechczasów. Co by było gdybym pierwszą grę zagrał w 4 a nie 2 osoby? Strach pomyśleć :mrgreen:

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 14:04
autor: Fyei
Bruno pisze: 26 gru 2023, 12:51
Fyei pisze: 26 gru 2023, 11:16 To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu (...).
No właśnie, ponieważ grasz tylko solo, to ten aspekt:
Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 (...) zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.
... nie stanowi dla Ciebie problemu :wink:
Tutaj sie zgodzę, ale w moim poście odnosiłam się do tego jakoby obsługa automy była żmudna. Otóż nie jest, tam jest przecież tylko talia kart, która wskazuje którą akcje wykonuje automa i tyle.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 26 gru 2023, 15:51
autor: gregoff
Ja też uważam że dwóch, maks trzy osoby.

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

: 07 cze 2024, 15:29
autor: BOLLO
No i stało się – wreszcie zagrałem w grę “Paladyni Zachodniego Królestwa”. Na tę rozgrywkę czekałem tak naprawdę od zeszłego roku. Usiadłem do gry z pewnym bagażem doświadczeń, ponieważ słyszałem o tej pozycji różne opinie. W wielu miejscach pojawiały się informacje, że jest to bardzo trudna i złożona gra. Obawiałem się tego, ponieważ nie jestem dobry w ciężkich tytułach.

Jednak już po obejrzeniu wideo instrukcji przygotowanej przez Kaczmara byłem gotów do pierwszej rozgrywki. Pierwsza partia była nieco na rozgrzewkę i bardziej służyła przygotowaniu się do prawdziwej rozgrywki niż wykręcaniu super wyników. Ostatecznie zdobyłem 48 punktów i zająłem trzecie miejsce, grając na czterech graczy.

Warto zaznaczyć, że gra nie jest skomplikowana jeśli chodzi o zasady. Osoby, które miały styczność z planszówkami, poradzą sobie z tym tytułem. Jest wiele opcji i możliwości na zwycięstwo, a kontrola nad flagami i polami na planszetce oraz planszy ogólnej jest kluczowa.

Ciekawym elementem są synergiczne akcje. Dzięki różnym kombinacjom można osiągnąć lepsze wyniki niż tylko dobrać dwie monety. Dodatkowo, wiedza o tym, co punktuje na koniec gry, pozwala na strategiczne planowanie.

Grafiki w stylu komiksowym są czytelne i dodają grze lekkości. Jednak kwestia kolorów na kartach wydaje się być kontrowersyjna. Czarny i biały powinny być bardziej wyraźne, aby uniknąć wątpliwości podczas gry.

Podsumowując, gra była przyjemnie spędzonym czasem. Pomimo trwania rozgrywki, która zajęła dwie i pół godziny, można by ten czas skrócić do dwóch godzin. Akcje przebiegają płynnie, a gra oferuje małą nie bezpośrednią negatywną interakcję. Chętnie usiądę do kolejnej potyczki.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek