Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2596
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 337 times
Been thanked: 565 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: tomp »

1) Powstaje wyjątek od reguły. W danym miejscu będzie 2 szpiegów
2) Warunek czytasz tak jak napisano na karcie. 1) W tej turze wysłałeś 3 jednostki 2) Szpiega stawiasz na zajętym już polu przez innego gracza.
3) Z tego co kojarzę wszystkie karty intryg są jednorazowe.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Dodatek fanowski:

1. Zdradziecka Zniewaga (Pole agenta): Przenieś agenta na wolne pole. Pobierz dostępny zasób.

Czy to oznacza, że moge zmienić pole i nie opłacać kosztu, żeby dostać efekt?

2. Oddział sardaukarów: (Pole agenta): Zniszcz kartę przeciwnika o koszcie 5 lub mniejszym.

Czy to oznacza, że wybieram sam kartę z jego talii?.

3. Ojczyzna (Pole agenta) Od teraz każda karta z symbolem sygnetu daje Ci dodatkową zdolność sygnetu innego lidera z Twojego rodu.

Czy to oznacza, że dobieram sobie kolejnego wolnego lidera i używam jego sygnetu od tej pory?

4. Bez świadków (Pole agenta) Jeśli wygrasz konflikt mocą 20 lub większą, zyskujesz 1PZ i możesz zablokować jedno pole do końca gry.

Czy to pole blokuje też dla siebie samego?

5. Dywidendy: (Pole odkrywania): Wez 1 solaris za kazdy znacznik na torze wplywow

Czy to oznacza, że biore (ilość graczy x 4) solarisów? Bo każdy gracz ma 4 znaczniki na torach wpływów.

6. Reprezentant Gildii (Pole agenta): Zyskaj 1 Solaris za kazda karte Gildii Kosmicznej znajdujaca sie w obszarze gry.

Czy to oznacza, ze biore pod uwage zagrane karty wszystkich graczy? Czy wylozone karty imperium takze sie do tego licza?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2024, 01:59 przez kunass2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

@kunass2

Karty fanowskie były robione przez ludzi wystarczająco dobrych aby obsłużyć program typu photoshop ale nie wystarczająco zdolnych aby przemyśleć działanie karty, jej opis, jak się będzie nią grało i jak się balansuje z innymi już istniejącymi. Myślę, że nikt nie udzieli Ci jednoznacznej odpowiedzi jak te karty mają działać nawet autorzy tych kart. Weź jeszcze pod uwagę, że te karty były tłumaczone przez kogoś kto to robił na szybko bez przemyślenia, żeby poprawić i odpowiednio sformatować tekst, żeby był zrozumiały. lepiej przejrzyj te karty i te co są niejasne po prostu wywal i nie graj nimi.

1. Wnioskując z opisu ja bym to grał jak kwisatz'a
2. Ja bym to grał tak, że bym zniszczył kartę Oddział sardaukarów ... nożyczkami rękami albo ewentualnie dał psu do zabawy
3. ?
4. ?
5. Cholera wie
6. Myślę, że chodzi o każdą wyłożoną kartę (czyli zagraną w turze agenta) - weź pod uwagę, że na koniec tury odkrywania karty wszystkie zagrane karty (w turze agenta i odkrywania) są odrzucane
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Dzieki;) Zedytowalem 3 i 4 ale juz wiem jak patrzeć na te karty. Dam je komuś do przemielenia;) A co do karty Kwisatza... to szukalem tej karty, ale zdaje sie, że wywalili już ją z "Powstania" i nie ma jej juz. Ciekawe jaki byl powod;)
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Kolejne pytanie co do konfliktów. Wariant dla 2 osób. Ale wariant bez "wirtualnych przeciwników" z kartami Hagalów czyli po prostu w wariancie dla 2 graczy, jest 2 przeciwników (my), a nie 4. Czy wtedy w konflikcie przyznajemy nagrodę za 2 miejsce?;)
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

kunass2 pisze: 10 lis 2024, 02:00 Dzieki;) Zedytowalem 3 i 4 ale juz wiem jak patrzeć na te karty. Dam je komuś do przemielenia;) A co do karty Kwisatza... to szukalem tej karty, ale zdaje sie, że wywalili już ją z "Powstania" i nie ma jej juz. Ciekawe jaki byl powod;)
Powód był taki, że żadna karta z DI nie powtarza się w DU.
kunass2 pisze: 10 lis 2024, 08:59 Kolejne pytanie co do konfliktów. Wariant dla 2 osób. Ale wariant bez "wirtualnych przeciwników" z kartami Hagalów czyli po prostu w wariancie dla 2 graczy, jest 2 przeciwników (my), a nie 4. Czy wtedy w konflikcie przyznajemy nagrodę za 2 miejsce?;)
Ten wariant to homerule, więc sami zdecydujcie. Ja bym nie przyznawał
girvan
Posty: 1
Rejestracja: 10 lis 2024, 11:26

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: girvan »

Cześć, takie pytanie odnośnie drugiego lidera Harkonnenów. Na jego umiejętności sygnetów jest napisane, że mogę zrekrutować jednego lub dwóch żołnierzy do garnizonu. To ja wybieram czy chcę zrekrutować jednego lub dwóch żołnierzy, czy jakiś inny czynnik definiujący rozgrywkę?
Piotrek85
Posty: 44
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Piotrek85 »

Rekrutujesz jednego jeśli nie masz żadnego sojuszu frakcji.

Rekrutujesz dwóch jeśli masz sojusz frakcji.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

girvan pisze: 10 lis 2024, 11:30 Cześć, takie pytanie odnośnie drugiego lidera Harkonnenów. Na jego umiejętności sygnetów jest napisane, że mogę zrekrutować jednego lub dwóch żołnierzy do garnizonu. To ja wybieram czy chcę zrekrutować jednego lub dwóch żołnierzy, czy jakiś inny czynnik definiujący rozgrywkę?
Jest wyraźnie napisane "1 lub 2 jeśli masz sojusz frakcji"
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Odrzucanie, tasowanie, dobieranie kart.
Czy wszystkie etapy mojego ruchu są poprawne?

1 Scenariusz:
W Talii (lewa strona lidera) mam 1 kartę, na ręce 6 kart, odrzucone (prawa strona lidera) to ok 6-7 kart.

1. Zagrywam kartę. Kładę ją gdzieś tam jako kartę zagraną. Tak się złożyło, że mam odrzucić 1 kartę i dobrać 2 karty.
2. Odrzucam kartę z ręki na prawy stos kart odrzuconych.
3. Dobieram pierwszą kartę z talii. Po tym ruchu nie ma już nic w talii, ale wciąż mam 1 kartę do dobrania.
4. Tasuje wszystkie karty odrzucone, przekładam na lewo.
5. Dobieram 1 kartę z góry. Mam tę co przed chwilą odrzuciłem.

2 Scenariusz:
W Talii (lewa strona lidera) mam 1 kartę, na ręce 6 kart, odrzucone (prawa strona lidera) to ok 6-7 kart.

1. Robie odkrywanie wszystkiego, żeby zebrać wszystkie punkty za perswazje. Pozyskuje kartę. Wrzucam wszystkie na stos kart odrzuconych.
2. Po konflikcie dobieram karty na rękę. Biorę z talii 1 ta co pozostała.
3. Tasuje wszystkie odrzucone karty po prawej stronie przekładam na lewo.
4. Dobieram pozostałe 4 karty i mam tam tę kartę co pozyskałem przed chwilą.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1302
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 422 times
Been thanked: 364 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

kunass2 pisze: 26 lis 2024, 09:15
Spoiler:
imo wszystko dobrze
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Izobel
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2024, 23:24
Has thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Izobel »

1. Podczas walki mam przyzwanego czerwia, zajmuje drugie miejsce w konflikcie. Czy nagroda za drugie miejsce jest podwojona?
2. Posiadam karte intryg: 5 przyprawy -> 1 PZ. Czy mając 10 przyprawy, mogę uzyskać 2 PZ?
Dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

1. Tak
2. Nie
Kal-El83
Posty: 1232
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 430 times
Been thanked: 196 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Czy można swobodnie przywołać szpiega (żeby spełnić wymaganie z karty -> gdy przywołałeś w tej turze szpiega) czy musi to wynikać z zagrania agenta i przywołania agenta czy też wystawienia „czwartego” szpiega ?

I nie mogę się doszukać sprecyzowania „pole planszay stworzyciela” czy chodzi o te z żółtym teujkątem gdzie sie zbiera przyprawę (z ikonkami czerwia) ?
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 127
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 25 times
Been thanked: 68 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Koslaz »

Kal-El83 pisze: 05 gru 2024, 23:24 Czy można swobodnie przywołać szpiega (żeby spełnić wymaganie z karty -> gdy przywołałeś w tej turze szpiega) czy musi to wynikać z zagrania agenta i przywołania agenta czy też wystawienia „czwartego” szpiega ?

I nie mogę się doszukać sprecyzowania „pole planszay stworzyciela” czy chodzi o te z żółtym teujkątem gdzie sie zbiera przyprawę (z ikonkami czerwia) ?
Nie można przywołać szpiega przez zdjęcie go z planszy "ot tak". Albo przywołujesz go żeby dobrać kartę (jeśli pole jest puste), albo przywołujesz, bo było zajęte i szpieg pozwala Ci się tam wstawić.
Nie jestem pewien czy przeniesienie szpiega równa się przywołaniu (intuicyjnie powiedziałbym - nie) - EDIT sprawdziłem w instrukcji i w takiej sytuacji najpierw przywołujemy szpiega, a potem go wystawiamy, więc też pozwala na odpalenie tego bonusu.

Pola planszy stworzyciela to te, na których zbiera się dodatkowa przyprawa.
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Kal-El83 pisze: 05 gru 2024, 23:24 Czy można swobodnie przywołać szpiega (żeby spełnić wymaganie z karty -> gdy przywołałeś w tej turze szpiega) czy musi to wynikać z zagrania agenta i przywołania agenta czy też wystawienia „czwartego” szpiega ?

I nie mogę się doszukać sprecyzowania „pole planszay stworzyciela” czy chodzi o te z żółtym teujkątem gdzie sie zbiera przyprawę (z ikonkami czerwia) ?
Zeby przywolac szpiega musi to wynikac z jakiejs akcji. Mozliwosci sa nastepujace:

1. Karta każe Ci przywołać szpiega (nie chodzi o sprawdzenie warunku czy go przywołałeś)
2. Lądujesz na polu połączonym ze swoim szpiegiem. Jeśli jest tam obcy agent, MUSISZ przywołać swojego szpiega.
3. Lądujesz na polu połączonym ze swoim szpiegiem. Jeśli jest puste, MOŻESZ przywołać swojego szpiega i wtedy dobierasz kartę.
4. Karta pozwala Ci na umieszczenie szpiega. Tylko wtedy kiedy nie masz już dostępnych szpiegów, przywołujesz 1 z wystawionych i ustawiasz go tam gdzie chcesz.

Nie ma innych możliwości przywołania szpiega niż te wypisane wyżej.
Kal-El83
Posty: 1232
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 430 times
Been thanked: 196 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Dziękuję za odpowiedzi. Tak rozumiałem zapisy instrukcji i tak je przedstawiałem w trakcie gry. Chciałem jedynie rozwiać wewnętrzne rozterki :)
Co do pól stworzyciela tak to potraktowaliśmy na logikę. Choć nie mogłem się doszukać tego w instrukcji.

Dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam !
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
tomax-zielik
Posty: 55
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
Has thanked: 40 times
Been thanked: 22 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: tomax-zielik »

Cześć,
3 pytania po wczorajszej grze:

Diuna:Powstanie - wariant drużynonowy.

1) Czy dowódca zagrywając karty intygi typu spisek w fazie agenta może to zrobić przed wystawieniem agenta wybierając pierwszego sojusznika, aby później agentem wybrać drugiego?

2)A jak te karty intrygi typu spisek działają w fazie odkrywania u dowódcy ? Można wtedy wybrać dowolnego sojusznika?

2) Karta Imperium powodująca odrzucenie 1 karty u przeciwników. Zagraliśmy, że nie tyczy się członków naszej drużyny. Czy dobrze?

Będę wdzięczny za pomoc.
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

tomax-zielik pisze: 07 gru 2024, 16:30 Cześć,
3 pytania po wczorajszej grze:

Diuna:Powstanie - wariant drużynonowy.

1) Czy dowódca zagrywając karty intygi typu spisek w fazie agenta może to zrobić przed wystawieniem agenta wybierając pierwszego sojusznika, aby później agentem wybrać drugiego?

2)A jak te karty intrygi typu spisek działają w fazie odkrywania u dowódcy ? Można wtedy wybrać dowolnego sojusznika?

2) Karta Imperium powodująca odrzucenie 1 karty u przeciwników. Zagraliśmy, że nie tyczy się członków naszej drużyny. Czy dobrze?

Będę wdzięczny za pomoc.
Naprawdę bardzo ciekawe pytania;-)

1) "Jednak w swojej turze może aktywować jednego ze swoich sojuszników. (...) Aktywowanego sojusznika wskazuje strzałka." - zatem karty spisku które coś dają sojusznikom, niestety nie mają efektu kiedy są zagrane przed aktywowaniem sojusznika.
2) "W turze odkrywanie dowódca wybiera którego sojusznika chce aktywować."
3. Tak, dobrze. Przeciwnicy to przeciwnicy. Pozostali gracze to "wszyscy".
Greg4ever
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2018, 16:23
Has thanked: 2 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Greg4ever »

Hej, mam pytanie, być może oczywiste ale nie znalazłem tego w instrukcji.
Niektóre karty mają oprócz nazwy również wypisane frakcje: imperator, bene Gesserit. Czy muszę mieć sojusz z tą frakcja żeby karty użyć w fazie agenta czy nawet nie mogę jej kupić skoro nie mam sojuszu?

Dziękuję za odpowiedź
dannte
Posty: 859
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 125 times
Been thanked: 552 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: dannte »

Greg4ever pisze: 09 gru 2024, 12:39 Hej, mam pytanie, być może oczywiste ale nie znalazłem tego w instrukcji.
Niektóre karty mają oprócz nazwy również wypisane frakcje: imperator, bene Gesserit. Czy muszę mieć sojusz z tą frakcja żeby karty użyć w fazie agenta czy nawet nie mogę jej kupić skoro nie mam sojuszu?

Dziękuję za odpowiedź
Nie ma związku - możesz kupić każdą kartę na jaką Cię stać i możesz je zagrywać wtedy, kiedy potrzebujesz.
Banery są na potrzeby dodatkowych efektów.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Greg4ever pisze: 09 gru 2024, 12:39 Hej, mam pytanie, być może oczywiste ale nie znalazłem tego w instrukcji.
Niektóre karty mają oprócz nazwy również wypisane frakcje: imperator, bene Gesserit. Czy muszę mieć sojusz z tą frakcja żeby karty użyć w fazie agenta czy nawet nie mogę jej kupić skoro nie mam sojuszu?

Dziękuję za odpowiedź
Nie musisz, karty działają jak każda inna

Te frakcje na kartach uruchamiają efekty na innych zagranych kartach.

Np fremeńska więź, pełno kart bene gesserit ma w ramce agenta wpis "jeśli masz zagraną inną kartę bene gesserit..."
connie_
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2024, 01:12
Has thanked: 5 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: connie_ »

Cześć, mam pytania o dodatek Potęga Ix:

1. Kontrolowanie pól drednotem
W instrukcji jest napisane, że dostaję bonus i 1 żołnierza do obrony w walce o to pole. O co chodzi z żołnierzem ?

2. Kiedy po wygraniu konfliktu, w którym brał udział mój drednot i przejmuję kontrolę nad jednym z pól a nie mam drugiego drednota w garnizonie to czy drednot na polu kontroli nadal zwiększa moją siłę w walce i liczą się moje miecze w kolejnym konflikcie gdy na obszarze konfliktu nie mam żadnego żołnierza ?

3. Karta Imperialny Baszar i technologia Artyleria
Czy dodatkowe miecze w walce się dublują kiedy posiadam Artylerię i w fazie odkrywania mam Imperialnego Baszara ?

Z góry dzięki za odpowiedź 😊
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

connie_ pisze: 27 gru 2024, 13:20 Cześć, mam pytania o dodatek Potęga Ix:

1. Kontrolowanie pól drednotem
W instrukcji jest napisane, że dostaję bonus i 1 żołnierza do obrony w walce o to pole. O co chodzi z żołnierzem ?
Chodzi o to, że drednot się liczy jak flaga kontroli obszaru. Przykładowo: Zająłeś Drednotem pole Arrakin a następna karta konfliktu to bitwa o Arrakin. W tym przypadku otrzymujesz darmowego żołnierza do konfliktu za kontrolowanie obszaru Arrakin.
2. Kiedy po wygraniu konfliktu, w którym brał udział mój drednot i przejmuję kontrolę nad jednym z pól a nie mam drugiego drednota w garnizonie to czy drednot na polu kontroli nadal zwiększa moją siłę w walce i liczą się moje miecze w kolejnym konflikcie gdy na obszarze konfliktu nie mam żadnego żołnierza ?
Już się spotkałem z takim błędną interpretacją zasad. Drednot nie dodaje z automatu siły do konfliktu: musi zostać do konfliktu wprowadzony. W tym przypadku, który opisujesz drednot nie jest w obszarze konfliktu, więc nie dodaje swojej siły do konfliktu (tak samo jak jakiekolwiek jednostki poza obszarem konfliktu)
3. Karta Imperialny Baszar i technologia Artyleria
Czy dodatkowe miecze w walce się dublują kiedy posiadam Artylerię i w fazie odkrywania mam Imperialnego Baszara ?

Z góry dzięki za odpowiedź 😊
Nie mieszaj mnożenia i dodawania. Nie dublują ale każdy efekt, który wymieniłeś, dodaje +1 siły. Np masz w konflikcie 1 żołnierza (2 siły) masz technolgię Artyleria i odkryłeś Baszara i Sztylet. Ostatecznie siły masz 2 (żołnierz) + 4 za Baszara (2 wbudowane +1 Artyleria, +1 inna karta z siłą) + 2 za Sztylet (1 wbudowany +1 Artyleria) łącznie 8.
dannte
Posty: 859
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 125 times
Been thanked: 552 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: dannte »

connie_ pisze: 27 gru 2024, 13:20 1. Kontrolowanie pól drednotem
W instrukcji jest napisane, że dostaję bonus i 1 żołnierza do obrony w walce o to pole. O co chodzi z żołnierzem ?
Za każdym razem kiedy pojawia się karta konfliktu o jedno z trzech znaczących miejsc (Arrakis, Kartagin i Basen) to gracz, który tego miejsca broni (czyli jego żeton baneru jest pod jednym z tych pól, bo wcześniej wygrał walkę o to miejsce i je teraz kontroluje) dostaje na początku tej rundy darmowego żołnierza na pole walki. Jest to opisane w instrukcji podstawki ("Bonusy za kontrolę", strona 10). Prawdą jest, że to często pomijana reguła.
connie_ pisze: 27 gru 2024, 13:20 2. Kiedy po wygraniu konfliktu, w którym brał udział mój drednot i przejmuję kontrolę nad jednym z pól a nie mam drugiego drednota w garnizonie to czy drednot na polu kontroli nadal zwiększa moją siłę w walce i liczą się moje miecze w kolejnym konflikcie gdy na obszarze konfliktu nie mam żadnego żołnierza ?
Drednot użyty do kontroli jest skutecznie poza grą (poza twoim garnizonem i poza polem walki) - jedyne jego zastosowanie to w.w. bonusy.
connie_ pisze: 27 gru 2024, 13:20 3. Karta Imperialny Baszar i technologia Artyleria
Czy dodatkowe miecze w walce się dublują kiedy posiadam Artylerię i w fazie odkrywania mam Imperialnego Baszara ?
Obie karty dają od siebie po +1 do każdej karty, więc jeśli obie są w grze to dostajesz +2, bo efekty są niezależne. Więc nie użyłbym słowa dublują - ale tak: dostajesz +2 zamiast +1.
ODPOWIEDZ