dumspirospero pisze:Jeśli gramy w wariant zaawansowany na 2 osoby (po 2 karty akcji) i chcemy zagrać (oczywiście raz na grę) kartę z bonusem prestiżowym, to czy bonus z karty ma wspierać fazę wybraną na drugiej karcie?
Bonus wspiera jedną z dwóch wybranych akcji, druga działa bez dopalacza.
Czyli jeśli na jednej karcie wybrałem Search, czy bonus z prestiżu musi dotyczyć searcha?
To nie bardzo rozumiem. Karty akcji z bonusem możesz użyć tylko raz na grę:
ALBO uruchamiając akcję Search (i wtedy jest to jedna z dwóch wybranych akcji)
ALBO dopakowując inną, wybraną akcję (i płacąc 1 prestiż).
W każdym z tych wypadków kartę usuwasz z gry.
Jeśli zaś karty mogą dotyczyć niezależnych faz, jak w takim razie będzie działać karta z bonusem i fazą Handel + faza Consume x2?
Jeśli kartą bonusową wspomagasz trade, to sprzedajesz dobro otrzymując trzy dodatkowe karty, potem konsumujesz pozostałe dobra za dwukrotność VP i na koniec możesz zdiskardować z ręki do dwóch kart, dostając 1VP za każdą.
Gdy zaś wspomagasz kartą bonusową akcję Consume x2, to po prostu konsumujesz x3.
Pytanie 2: czy ktoś grał w wariant z dobieraniem (draft) i jest mi w stanie jakoś łopatologicznie wytłumaczyć (powiedzmy w wariancie dla 2 osób)? Czytałem kilkakrotnie opis w instrukcji i jakoś niestety nie jestem w stanie tego zrozumieć.
Grałem wiele lat temu ze dwa razy, ale jakoś mnie ten wariant nie urzekł i do niego nie wracałem. Pamiętam tylko, że zrozumienie samego mechanizmu nie sprawiło nam kłopotu.
Jak znajdę chwilę, to sobie przypomnę i napiszę.
EDIT: Eee, prosta sprawa!;)
1. Każdy z graczy dostaje losowo po jednym czerwonym i jednym niebieskim świecie startowym (i ogląda je sobie).
2. Każdy z graczy ciągnie pięć kart, wybiera sobie jedną i przekazuje cztery przeciwnikowi, który też sobie wybiera jedną. Potem przekazuje trzy przeciwnikowi, który wybiera jedną itd., aż się karty skończą.
3. Punkt 2 powtarza się tak długo, aż w talii zostanie za mało kart, żeby obaj mogli pociągnąć ich pięć. te pozostałe usuwa się z gry.
4. Zatrzymane przez graczy karty tworzą ich własne talie, z których ciągną 6 kart, odrzucają dwie i jeden ze światów startowych. W czasie gry każdy gracz ciągnie ze swojej talii.
Przy trzech graczach po wybraniu karty pozostałe przekazuje się partnerowi po lewej, a po pociągnięciu następnych pięciu karty wędrują w prawo (trochę jak w 7. Cudach Świata). Przy dwóch graczach to oczywiście nie ma znaczenia.