Strona 91 z 91

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 17 paź 2017, 22:54
autor: Wassago
Cześć!
Przygotowałem dla siebie tabelkę, która ma pomóc w ogarnięciu kto ma jaki przychód (to jest bardzo upierdliwe, a kontrola innych męcząca).
Planowo tabelka ma zostać zalaminowana, ustawiona na jakimś stojaku i w trakcie gry będzie się aktualizować markerem (nie pernamentym [emoji14] ).Dodatkowo na dole umieściłem przypomnienie warunków zwycięstwa.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Spoiler:
PDF:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 17 paź 2017, 23:32
autor: Vulturius
Jak dla mnie trochę suche, cały urok w tym że jest szansa że inni gracze się nie doliczą zasobów i w ten sposób ich przechytrzysz. Na początku jak graliśmy to często wpadały takie zwycięstwa, teraz już rzadziej, bo się pilnujemy, ale wciąż czasem się zdarza zwłaszcza jak gramy 5-6 osób ze zaczynamy kogoś pilnować, a tu przez naszą nieuwagę innemu graczowi udaje się zebrać 12 zasobów. Jak dla mnie to duży urok tego sposobu zwycięstwa. W teorii łatwo wyliczyć czy ktoś ma szansę zdobyć 12 zasobów, w praktyce różnie bywa. Taka tabelka praktycznie uniemożliwia zwycięstwo przez wybudowanie piramid. Może dla niektórych to plus.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 18 paź 2017, 09:31
autor: mauserem
Wassago pisze:Cześć!
Przygotowałem dla siebie tabelkę, która ma pomóc w ogarnięciu kto ma jakie surowce (to jest bardzo upierdliwe, a kontrola innych męcząca).
Planowo tabelka ma zostać zalaminowana, ustawiona na jakimś stojaku i w trakcie gry będzie się aktualizować markerem (nie pernamentym :P ).Dodatkowo na dole umieściłem przypomnienie warunków zwycięstwa.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Spoiler:
PDF:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
A jak myślisz po co w tej grze jest taki komponent jak "zasłonka"? :mrgreen: co autor mógł mieć na myśli wprowadzając taki "mechanizm"? :mrgreen:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 18 paź 2017, 09:48
autor: misioooo
mauserem pisze:
Wassago pisze:Cześć!
Przygotowałem dla siebie tabelkę, która ma pomóc w ogarnięciu kto ma jakie surowce (to jest bardzo upierdliwe, a kontrola innych męcząca).
Planowo tabelka ma zostać zalaminowana, ustawiona na jakimś stojaku i w trakcie gry będzie się aktualizować markerem (nie pernamentym :P ).Dodatkowo na dole umieściłem przypomnienie warunków zwycięstwa.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Spoiler:
PDF:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
A jak myślisz po co w tej grze jest taki komponent jak "zasłonka"? :mrgreen: co autor mógł mieć na myśli wprowadzając taki "mechanizm"? :mrgreen:
Zasłonka jest do zasłonięcia surowców wykładanych w fazie handlu ;) Nie do kitrania wszystkiego, zawsze i wszędzie. Przynajmniej my tak gramy... W zasadzie nie używamy tych zasłonek - surowce kładziemy zakryte i jak wszyscy wyłożą to odsłaniamy kto co tam dał :) Zasłanianie wszystkiego jak dla mnie niepotrzebnie wydłuża grę - bo liczę z planszy co ty tam zbierasz. Bez zasłaniania - rzut okiem na stosik i mam jakieś pojęcie ile czego masz ;P Choć ten "rzut okiem" często bywa bardziej mylący niż liczenie z planszy... Hehe.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 18 paź 2017, 18:27
autor: Wassago
Troszkę źle napisałem na początku. Tabelka ma służyć do pokazania kto jaki ma dochód, a nie kto ile ma jakich surowców.
Po co tabelka?
Przychód zasobów często się zmienia (budowa budowli, przyjmowanie itd.) i dzięki niej nie trzeba pamiętać/liczyć co chwilę bo wszystko jest ładnie wypisane.
Może być trochę trudniej nagle zaskoczyć graczy budową Piramidy, ale przecież i tak wszystko jest na planszy, więc teraz nie będzie niepotrzebnie wydłużającego grę sprawdzania kto ile i jakich surowców dostanie.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 19 paź 2017, 16:08
autor: Chaaber
misioooo pisze: Zasłonka jest do zasłonięcia surowców wykładanych w fazie handlu ;) Nie do kitrania wszystkiego, zawsze i wszędzie. Przynajmniej my tak gramy... W zasadzie nie używamy tych zasłonek - surowce kładziemy zakryte i jak wszyscy wyłożą to odsłaniamy kto co tam dał :) Zasłanianie wszystkiego jak dla mnie niepotrzebnie wydłuża grę - bo liczę z planszy co ty tam zbierasz. Bez zasłaniania - rzut okiem na stosik i mam jakieś pojęcie ile czego masz ;P Choć ten "rzut okiem" często bywa bardziej mylący niż liczenie z planszy... Hehe.
A u mnie z kolei gra się w zupełnie zakryte surowce cały czas. Przede wszystkim ze względu na zostawione złoto czy ktoś ma czy nie, i dodatkowo rzeczy pozdobywane w trakcie poprzedniej fazy walki. Nie umniejszam nikomu jego stylu, jeśli macie grupę która woli odkryte to super, tak grajcie. U mnie natomiast dużo ciekawiej jest jak trzeba się samemu pilnować. Przyśpiesza to grę, bo większa szansa na takie zwycięstwo z przyczajki.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 13 kwie 2019, 09:09
autor: Bartoszeg02
Cześć kupiłem właśnie grę MN i po przeczytaniu instrukcji mam pewne obawy. Czy nie jest przypadkiem tak że jeden z graczy potrafi 'odpaść' w 2 lub 3 etapie? Jak rozumiem istnieje możliwość odebrania graczowi wszystkich prowincji oraz zniszczenie wszystkich karawan w taki sposób że nie będzie posiadał 3 surowców i co wtedy? Nie widziałem żadnych mechanizmów które miałyby gracza ratować z takiej opresji. Dzisiaj siadamy do gry 5 osobowej i obawiam się czy przypadkiem ktoś nie będzie miał zepsutego wieczora...
Często takie coś u was ma miejsce?
Ile tur + / - u was trwają rozgrywki ? Mówię bardzo ogólnie i uśredniając ale chciałbym poznać skalę czy raczej nastawiać się na 10 etapów czy raczej 20 to norma?

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 13 kwie 2019, 09:53
autor: Vulturius
Szczerze powiedziawszy to nigdy nie miałem takiej sytuacji. Na mapie jest dosyć gęsto i nie widzę możliwości, aby jeden gracz mógł calkowicie zniszczyć drugiego, bo musiałby odsłonić swoje granice z drugiej strony. Wszystko zależy od współgraczy. Jesli pozwolicie jednemu bić najsłabszego, albo wszyscy się rzucicie na niego. To jasne taka sytuacja , moze mieć miejsce, ale przy normalnej grze jest to nie wykonalne. Na 5 graczy to raczej rund bedzie 20 lub więcej niż 10, bo w 5 osób ładnie można trzymać się w szachu.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

: 14 kwie 2019, 13:33
autor: keldorn
Bartoszeg02 pisze: 13 kwie 2019, 09:09 Cześć kupiłem właśnie grę MN i po przeczytaniu instrukcji mam pewne obawy. Czy nie jest przypadkiem tak że jeden z graczy potrafi 'odpaść' w 2 lub 3 etapie? Jak rozumiem istnieje możliwość odebrania graczowi wszystkich prowincji oraz zniszczenie wszystkich karawan w taki sposób że nie będzie posiadał 3 surowców i co wtedy? Nie widziałem żadnych mechanizmów które miałyby gracza ratować z takiej opresji. Dzisiaj siadamy do gry 5 osobowej i obawiam się czy przypadkiem ktoś nie będzie miał zepsutego wieczora...
Często takie coś u was ma miejsce?
Ile tur + / - u was trwają rozgrywki ? Mówię bardzo ogólnie i uśredniając ale chciałbym poznać skalę czy raczej nastawiać się na 10 etapów czy raczej 20 to norma?
Z tego co pamietam (a moge sie mylić) nie mozna całkowicie przejąc stolicy danego gracza.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 28 maja 2019, 20:04
autor: Pitas
Odpowiem może przyda się innym, bo jestem właśnie po swojej debiutanckiej partii. Oczywiście nie da się całkowicie wykluczyć z gry jakiegokolwiek z graczy. Stolica mimo okupacji może powoływać jednostki czy to morskie czy lądowe.
Co do samej gry. To ja właśnie takiej szukałem. Gra w której wojsko, wojna czy sojusze są niezbędne do jej wygrania a fundamentem wszystkiego jest ekonomia. Grałem z planszówkowymi nowicjuszami, ale gra wyborna, gdzie każdy był bliski wygranej. Z niecierpliwością czekam na kolejne partie. Znakomita pozycja.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 30 lip 2019, 15:39
autor: koloX
Witam, mały szmat czasu upłynął kiedy pogrywałem w planszówki. Większość sprzedałem nie mając z kim grać. Parę jednak się uchowało, min. Mare Nostrum w starszej chyba niemieckiej wersji, pojawili się też chętni do gry. Moje pytanie brzmi: jak się ma tamta wersja do nowej polskiej, imperia? Chodzi mi o jakość rozrywki, różnice w taktyce,grywalności, modyfikacje zasad i też możliwości adaptacji nowych do starego zestawu.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 30 lis 2019, 12:05
autor: seszena2
Witam. Mam pytanie:
Czy "Mare Nostrum" jest grą podobną do "Cyklady"?

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 30 lis 2019, 21:30
autor: buhaj
seszena2 pisze: 30 lis 2019, 12:05 Witam. Mam pytanie:
Czy "Mare Nostrum" jest grą podobną do "Cyklady"?
Nie

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 26 sie 2020, 17:05
autor: mk20336
Mare Nostrum - 2-player variant

Mare Nostrum to naprawdę ciekawa, szybka i lekka gra z elementem współzawodnictwa. Ostatni - dzięki rozszerzeniu Atlas - odkryłem wariant dwuosobowy. A jak nam poszło z jego testowanie - więcej w poniższej relacji!

LINK: Mare Nostrum - 2-player variant

Obrazek

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 09 wrz 2020, 18:43
autor: mk20336
Mare Nostrum – 2-player variant, second attempt

Drugie podejście do wariantu dwuosobowego - tym razem miałem przyjemność dowodzić Republiką Rzymską i wykorzystać barbarzyńców do najechania żyznych terenów Kartaginy, zarządzanych prze Marcina. Więcej w poniższym wpisie. Miłej lektury.

LINK: Mare Nostrum – 2-player variant, second attempt

Obrazek

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 03 gru 2020, 10:31
autor: Odi
Wątek połączenia Age of Conan z Mare Nostrum przeniosłem do odpowiedniego działu

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 22 lut 2022, 16:38
autor: kieszen
Jak po latach gra się trzyma? Mnie od dawna chodziła po głowie i wreszcie zdecydowałem się kupić. Pewnie zrobiłem tuż przed nagłym odświeżeniem i wydaniem nowej wersji xD

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 22 lut 2022, 17:30
autor: Backero
kieszen pisze: 22 lut 2022, 16:38 Jak po latach gra się trzyma? Mnie od dawna chodziła po głowie i wreszcie zdecydowałem się kupić. Pewnie zrobiłem tuż przed nagłym odświeżeniem i wydaniem nowej wersji xD
Oj na to liczę ;) W mojej grupie to jedna z niewielu gier, na którą każdy i zawsze ma ochotę i właściwie od 2017 roku nie miała dłuższej przerwy w ogrywaniu. Szczególnie podoba nam się brak punktacji, duża ilość gry nad stołem, duża spektakularność wygranej i skalowanie. Mimo posiadania obecnej edycji chętnie kupiłbym kolejną, gdyż liczę na odświezęnie szaty graficznej, nieco nowego contentu i parę usprawnień komponentów.

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

: 24 lut 2022, 15:46
autor: dizzit
U mnie z kolei już dawno poszła w eter... za dużo razy gra się skończyła przedwcześnie pozostawiając niesmak. Zazwyczaj przez jakieś przypadkowe piramidy. Nigdy nie widziałem zwycięstwa przez ogarnięcie trzech ścieżek lub komplet liderów. Szybki wjazd komuś na baze i zabunkrowanie tak osłabiają przegranego że może sobie odpuścić. Fart przy postaciach / usprawnieniach to samo. Podsumowując - gra może się skończyć na długo przed tym jak powinna i nawet nie da sie tego zablokować - może jakby wszystkie 5 osób wszytko liczyły. Wydaje mi się że tak naprawdę jest mocno statyczna. Nie ma tu spektakularnych zmian granic, a jak ktoś zacznie coś kombinować w tej kwestii zaraz dostanie "kose" w plecy