Strona 92 z 102

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 mar 2023, 15:05
autor: zaklinaczkokosow
Pytanie!
Mamy trochę zagwozdkę odnośnie Kadir, jej umiejętności i Arki Chaosu. Wydaje mi się to trochę op, jak wiadomo Kadir może położyć 2 zaklęcia na bramie, Arka Chaosu zadaje 3 obrażenia + 2 za każde zaklęcie znajdujące się na sąsiedniej bramie. Położyliśmy dwie Arki Chaosu na 3 bramie, na sąsiadujących 2 i 4 było także po dwa zaklęcia. Dawało nam to 12 obrażeń na jedną Arkę z uwzględnieniem dodatkowe punktu za bramę. Łącznie wyszło jakieś 30 punktów. Czy mi się tylko wydaje że to zdecydowanie za dużo? :D Może jakoś źle to liczę? Czy może jednak tak to ma wyglądać?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 mar 2023, 15:13
autor: aeiou871
zaklinaczkokosow pisze: 04 mar 2023, 15:05 Pytanie!
Mamy trochę zagwozdkę odnośnie Kadir, jej umiejętności i Arki Chaosu. Wydaje mi się to trochę op, jak wiadomo Kadir może położyć 2 zaklęcia na bramie, Arka Chaosu zadaje 3 obrażenia + 2 za każde zaklęcie znajdujące się na sąsiedniej bramie. Położyliśmy dwie Arki Chaosu na 3 bramie, na sąsiadujących 2 i 4 było także po dwa zaklęcia. Dawało nam to 12 obrażeń na jedną Arkę z uwzględnieniem dodatkowe punktu za bramę. Łącznie wyszło jakieś 30 punktów. Czy mi się tylko wydaje że to zdecydowanie za dużo? :D Może jakoś źle to liczę? Czy może jednak tak to ma wyglądać?
Nie, dobrze liczysz i jesteś blisko osiągnięcia 14 obrażeń z jednego zaklęcia (wyłącznie z użyciem pierwszej podstawki). Jest to bardzo mocna umiejętność, ale też trzeba sporo zainwestować, żeby mieć 2 Arki Chaosu i otwarte 3. i 4. bramę.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 mar 2023, 22:00
autor: ququk
aeiou871 pisze: 21 lut 2023, 23:53 W Nowym Początku dwa rodzaje kart używane w ostatniej bitwie ekspedycji mają błędnie przetłumaczone efekty, szczegóły poniżej w spoilerze
Spoiler:
ququk pisze: 26 lut 2023, 16:42 Dodałbym do erraty nowego początku:

Karta NP-K-128 Logo sugeruje nemezis z Aeon's End: Odchłań, powinno być Aeon's End: Czeluście.

A w dodatku Tajemnica Dziczy mniejsze, ale nadal błędy: TD-03 REWERS: nagłówek jest w języku angielskim, TD-21: "obreżenie".
Cytuję, żeby errata była w jednym miejscu i dodaję: NP-K-044 na modyfikatorze koszt wynosi 2, powinien być 3 (3 jest właściwym kosztem, tak jest na angielskim skanie kart z wiki).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 mar 2023, 09:13
autor: mariutto
Spoiler:
Wydaje mi się też, że dwie karty podstawowe Nemesis powinny być oznaczone Tier 2 (są Tier 1):
  • NP-K-151 - Makabryczy Wir
  • NP-K-152 - Rozszczepienie Grawitacji
Tak by pasowało sądząc po efektach, które robią, ułożeniu początkowym w talii, sprawdzałem też w randomizerze w sieci.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 mar 2023, 09:34
autor: aeiou871
mariutto pisze: 06 mar 2023, 09:13

Wydaje mi się też, że dwie karty podstawowe Nemesis powinny być oznaczone Tier 2 (są Tier 1):
  • NP-K-151 - Makabryczy Wir
  • NP-K-152 - Rozszczepienie Grawitacji
Tak by pasowało sądząc po efektach, które robią, ułożeniu początkowym w talii, sprawdzałem też w randomizerze w sieci.
No to też jest poważny błąd, słabo :(

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 mar 2023, 17:06
autor: radarek
Czy jest gdzieś dostępna errata wszystkich błędów jakie wystąpiły w polskiej wersji serii Aeons End?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 08:36
autor: DarkSide
Jako że dniami ostatnimi stałem się posiadaczem podstawki + dwóch dodatków "Bezimienni" oraz "Niezbadany Mrok"
Mam pytania do mądrzejszych od siebie i lepiej zorientowanych. Grę nabyłem z drugiej ręki i podstawkę oraz dodatki miałem w jednym pudle, ale pudełka od dodatków również dostałem. Dzięki informacjom na pudełkach dodatków + oznaczenia na kartach udało mi się karty rozdzielić. Jednak spis komponentów z instrukcji nie rozwiał wszystkich moich wątpliwości. Stąd poniższe pytania:

1. Znalazłem również takie komponenty jak:
- Tor Spaczenia i żeton do przesuwania się po nim.
- Jeden żeton Bramy w kolorze lazurowym (rzymska II nadrukowana)
- 2 kwadratowe żetony podzielone po przekątnej jeden w kolorach: czerwony-żółty, drugi niebieski-zielony
- zestaw ponumerowanych od 1 do 7 "pasków" kartonu (tło ciemnogranatowe) dwustronnie nadrukowane różne kary dla graczy typu: "Otrzymujesz 4 obrażenia" , "Strać 2 ładunki ALBO..."
Czy to wszystko jest z podstawki?

2. Pytanie o karty modyfikatorów.
Oczywiste jest że karty o numerach od M01 do M27 są z podstawki. Potem mam przerwę w numeracji (zapewne na karty z innego dodatku) a te z obu wymienionych przeze mnie dodatków są po kolei od M36 do M53. Niestety brak oznaczeń co do pochodzenia kart.
Które karty są z którego dodatku?

3. Podstawka i rozszerzenia są z drugiej edycji. Czy są jakieś błędy na które muszę zwrócić uwagę? Errata, FAQ?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 09:03
autor: japanczyk
DarkSide pisze: 21 mar 2023, 08:36 1. Znalazłem również takie komponenty jak:
- Tor Spaczenia i żeton do przesuwania się po nim.
- Jeden żeton Bramy w kolorze lazurowym (rzymska II nadrukowana)
- 2 kwadratowe żetony podzielone po przekątnej jeden w kolorach: czerwony-żółty, drugi niebieski-zielony
- zestaw ponumerowanych od 1 do 7 "pasków" kartonu (tło ciemnogranatowe) dwustronnie nadrukowane różne kary dla graczy typu: "Otrzymujesz 4 obrażenia" , "Strać 2 ładunki ALBO..."
Czy to wszystko jest z podstawki?
Nie, ejsli mnie pamiec nie myli to komponenty z dodatku Niezbadany Mrok dla Nemesis osmiornicy :P
zetony kolorowe sluza do oznaczenia aktywacji graczy
DarkSide pisze: 21 mar 2023, 08:36 2. Pytanie o karty modyfikatorów.
Oczywiste jest że karty o numerach od M01 do M27 są z podstawki. Potem mam przerwę w numeracji (zapewne na karty z innego dodatku) a te z obu wymienionych przeze mnie dodatków są po kolei od M36 do M53. Niestety brak oznaczeń co do pochodzenia kart.
Które karty są z którego dodatku?
Sprawdz po czarach, ktore masz przypisane do dodatkow - karty modyfikatorow (niefortunne tluamczenie) to po prostu randomizer
DarkSide pisze: 21 mar 2023, 08:36 3. Podstawka i rozszerzenia są z drugiej edycji. Czy są jakieś błędy na które muszę zwrócić uwagę? Errata, FAQ?
W polsce tylko 2nd Ed jest :P

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 09:15
autor: aeiou871
Spoiler:
Ad 1.
Tor Spaczenia i odpowiedni żeton jest elementem właściwym dla Władcy Plagi z dodatku Bezimienni.
Jeśli na tej bramie jest dodatkowo nadrukowane +1 eteru przy aktywacji zaklęcia to jest to brama Remnanta z Niezbadanego Mroku
Przedzielone na ukos żetony najprawdopodobniej pochodzą z Legacy - służą do oznaczenia, kto z pary graczy wykonał już swoją turę w rundzie w grze na 4 osoby
Siedem "pasków" to elementy do gry przeciwko Snopijcy (Nemesis z Niezbadanego Mroku)

Ad 2.
Jeśli chcesz je rozdzielać, poszukaj w necie recenzji tych dodatków (np. Niezbadany Mrok tutaj), ale nie ma potrzeby ich rozdzielać, można losować karty rynku ze wspólnej puli.

Ad 3. Nie przypominam sobie błędów, które pozostałyby w normalnej wersji gry. W wersji przedpremierowej zarówno podstawki jak i Wiecznej Wojny były błędy, ale były szybko naprawiane przez Portal.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 09:46
autor: JollyRoger90
Mam pytanie odnośnie AE: Nowy Początek.

Rozgrywam pierwszą, początkową ekspedycje. Kiedy wprowadzam karty skarbów do gry?
W momencie jak powie mi o tym talia ekspedycji, tak jak w legacy (tego bym się spodziewał)?
Czy po prostu jak odkryta została ta talia skarbów (po 1 bitwie) to już wprowadzam je do gry zgodnie z czerwoną ramka w instrukcji na stronie 8, podczas przygotowania kolejnej rozgrywki?

Będę wdzięczny za rozjaśnienie sprawy :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 10:01
autor: aeiou871
Spoiler:
Talia ekspedycji powinna Cię pokierować, ale generalnie skarby 1. poziomu wprowadza się przed 2. bitwą, skarby 2. poziomu przed 3. bitwą, a skarby 3. poziomu przed 4. bitwą.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 10:25
autor: JollyRoger90
Właśnie z tego co kojarzę, to w talii ekspedycji było tylko napisane, żeby otworzyć talię gdzie są skarby i dać do koszar i tyle.
Sprawdzę to jeszcze raz jak będę w domu.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 11:03
autor: sasquach
Talia ekspedycji podaje ci fabułę oraz co otworzyć. Poza tym nadal obowiązują normalne reguły ekspedycji.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 mar 2023, 12:06
autor: aeiou871
Rzeczywiście w talii ekspedycji nie jest to wyjaśnione, ale na stronie 8. instrukcji jest ramka skarby, która objaśnia, jak ich używać.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 23 mar 2023, 23:04
autor: radarek
mariutto pisze: 06 mar 2023, 09:13
Spoiler:
Wydaje mi się też, że dwie karty podstawowe Nemesis powinny być oznaczone Tier 2 (są Tier 1):
  • NP-K-151 - Makabryczy Wir
  • NP-K-152 - Rozszczepienie Grawitacji
Tak by pasowało sądząc po efektach, które robią, ułożeniu początkowym w talii, sprawdzałem też w randomizerze w sieci.
Kontynuując dalej szukanie błędów: karta NP-K-156 mówi "MOC 1: Wyzwolenie. Gracz z największą liczbą Ładunków otrzymuje 4 obrażenia i odrzuca wszystkie Ładunki.". Angielska wersja karty nie ma efektu "Wyzwolenie". Wiki wskazuje, że ta sama karta jest w podstawce. I faktycznie w podstawce to karta 219. Tutaj już jest poprawnie, bez tego dodatkowego efektu. Co więcej, podstawce ta karta nazywa się "Egida Zagłady", w Nowym Początku to już "Tarcza Zguby".

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 28 mar 2023, 09:19
autor: Wosho
Głupie pytanie ale konczymy New Age i jeden z nowych magów z małego dodatku ma specjalną bramę a drugi forme które jest na twardej tekturze bez jakichs wspomagajacych linii do wycinania czy cos, jak sobie z tym poradziliscie?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 28 mar 2023, 09:27
autor: aeiou871
Wosho pisze: 28 mar 2023, 09:19 Głupie pytanie ale konczymy New Age i jeden z nowych magów z małego dodatku ma specjalną bramę a drugi forme które jest na twardej tekturze bez jakichs wspomagajacych linii do wycinania czy cos, jak sobie z tym poradziliscie?
Jeśli chodzi o Qu, to był to błąd w którymś z druków. Zgłoś się do Indie, powinni dosłać wersję z nacięciami.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 29 mar 2023, 22:04
autor: Ayaram
No dobra... Przeszedłem wszystko na "normalu" true solo i na 2 ręce i miałem czasy podejście "ok, nic więcej". Trochę wydawał mi się takim samograjem. Zacząłem grać na "hardzie" i faktycznie powoli zaczynam się do gierki przekonywać. Coś faktycznie trzeba pomyśleć, może nie z zagrywaniem kart na ręku, ale nad jakąś tam strategią na złola z kart które mamy dostępne trzeba ułożyć. I potrafi się zrobić emocjonująco.

Sytuacja z ostatniej gry (Lash + Brima vs. Maska Kłamstw)
:arrow: Maska ma 19 hp, Lash w następnej turze kończy
:arrow: Ja mam 1 życie na Graveholdzie
:arrow: Brima ma 3 hp. Na stole są poplecznicy łącznie walący za 4 w dowolnego gracza. Brima ma na ręce karte zepsucia waląca za 2 w Gravehold.

W talii tur 1x Brima, 1x Lash, 1x Nemesis, wtasowuje umiejką Lasha 1 kartę tury Lasha, więc mamy sytuacje:
- 50 % na turę Lasha który wygrywa gra.
- 25% naturę Nemesis, podczas której zginie Brima, przez co nie odpali efektu karty zepsucia, przez co dojdzie do tury Lasha i wygramy gierkę.
-25 % na Brime, która nam daje autolosa.

No i oczywiście wpada Brima :lol:
1wszy dodatek już dokupiony, jeszcze przejdę te 2 ostatnie bossy na hardzie i odpalamy ;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 mar 2023, 12:35
autor: Wosho
Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 mar 2023, 12:41
autor: aeiou871
Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 01 kwie 2023, 16:56
autor: Ayaram
Nie jest niby aż tak źle, ale powoli losowość tej gry zaczyna mnie drażnić...

Gra nr 3. vs Maska Kłamstw. Znowu tym samym składem, po raz drugi dobiłem do momentu kiedy dobranie tury Lasha wygrywa mi grę. Był moment akurat przetasowania kart tur więc wszystkie 6 kart tur w grze.

:arrow: 1/3 na wygranie gry, karta nemezis, dobieram ostatnie 2 karty zepsucia.
:arrow: 2/5 na wygranie gry, dobieramy kartę Brimy, która ma kartę zepsucia zadająca 2 dmg Graveholdowi.
:arrow: 1/2 na wygranie gry, dobieram kartę nemezis, muszę dobrać kolejną kartę zepsucia, więc zamiast tego Gravehold obrywa 2 obrażeń i tym samym pada.

Ojj... chyba trzeba będzie sobie zrobić dłuższą przerwę przed następnym podejściem... ;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 03 kwie 2023, 09:43
autor: Wosho
Taki urok tej gry, byly gry gdzie wygralismy w ten spoosb, byly ze przegralismy.
Jakbyscie grali lepiej to mielibyscie wiecej czasu i ta karta by Was nie zabila ;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 kwie 2023, 16:50
autor: radarek
aeiou871 pisze: 30 mar 2023, 12:41
Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)
Mowa tu o solo z 3 kartami graczy 2 nemesis?
O co chodzi z "pierwszą falą"?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 kwie 2023, 16:55
autor: aeiou871
radarek pisze: 04 kwie 2023, 16:50
aeiou871 pisze: 30 mar 2023, 12:41
Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)
Mowa tu o solo z 3 kartami graczy 2 nemesis?
O co chodzi z "pierwszą falą"?
Nie, niekoniecznie o solo. Extinction mode oznacza, że magowie mają po 8 punktów życia, Gravehold 25, Nemezis +10, a ponadto gra się z zasadami opisanymi jako "trudniejszy wariant" na macie Nemezis.

Pierwsza fala to pierwsza podstawka Aeon's End + dodatek Czeluście + dodatek Bezimienni, co odpowiada zawartości pierwszego kickstartera. Każda kolejna kampania na KS to kolejna "fala" zawartości.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 kwie 2023, 18:32
autor: Ayaram
Wosho pisze: 03 kwie 2023, 09:43 Taki urok tej gry, byly gry gdzie wygralismy w ten spoosb, byly ze przegralismy.
Jakbyscie grali lepiej to mielibyscie wiecej czasu i ta karta by Was nie zabila ;)
No nie wiem, nie wiem...

Na 100% nie gram zupełnie optymalnie, ale póki co to na tym hardzie na masce wydaje mi się, że dużo łatwiej wygrać grając słabo a mając farta do kart zepsucia, niż grając dobrze, a nie mając farta do kart zepsucia.

No bo tak - kart zepsucia nie da się wyrzucić z decku. Nie każda karta nemezis powoduje wyzwolenie. Początkowo mamy mały deck i mielimy go co 2-3 tury. Podsumowując - 1wszą kartę zepsucia dobierzemy znaaaaaacznie częściej niż pozostałe. I strasznie mnie ciekawi jak wygląda globalne WR na tego bossa gdy 1wszą kartą zepsucia jest taka np. zaraza, czy żądza wiedzy vs. gdy 1wszą kartą jest straszliwa wiedza.

Zresztą nawet w gnieworodnym podobnie było. Raz przegrałem to dostałem combo 3 tur nemezis z rzędu, przez co naładował się furią jak leci, a potem w związku z tym, że po każdym natarciu ładował mi w gravehold jak porabany. W 2giej grze, gdzie karty natarcia wypadały dużo bardziej różnorodne, to nagle zrobił się dość prosty do przejścia.

@Edit: finalnie poszedł za 5tym podejściem.