Strona 94 z 102

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 23 lip 2023, 22:24
autor: qreqorek
MrAtrion pisze: 22 lip 2023, 22:44 Pytanie do fanów - czy zbieracie wszystkie dodatki czy w którymś momencie daliście sobie spokój (bo już za dużo tego)?
Wszystko. Mało tego, kupuję od Portalu, bo dodają te kilka unikalnych kart. Grę lubię, ale zdaję sobie sprawę, że w tym przypadku zbieractwo bierze górę. Mam nadzieję, że w końcu przestaną wydawać kolejne dodatki i standalony...

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 lip 2023, 07:35
autor: j_g
Quel pisze: 23 lip 2023, 09:21 Mam podstawkę, Wieczną Wojnę i 5 dodatków.
Zatrzymałem się na tym samym. Dwa powody - rzadko w to grywam i duża waga pudła - jak przewożę to na plecach rowerem.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 lip 2023, 08:29
autor: Cyel
Wszystko gdzie są nowe Nemesis, z wyjątkiem Legacy (z opinii wynika że za łatwe dla weteranów serii). Wszystko z wyjątkiem najnowszego dodatku (ale na dniach będzie grany) ograne wielokrotnie w najróżniejszych konfiguracjach i na różnych poziomach trudności.

Nim twórcy gry zaproponowali Ekspedycje, sam układałem sobie coś w rodzaju kampanii w której musieli się przewinąć wszyscy magowie, wszystkie nemesis i wszystkie karty (elementy użyte w jednej grze były odkładane na bok tak by nie trafiły do kolejnej rozgrywki w kampanii dopóki dana kategoria elementów się nie wyczerpie).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 lip 2023, 09:19
autor: gnysek
Cyel pisze: 24 lip 2023, 08:29 z wyjątkiem Legacy (z opinii wynika że za łatwe dla weteranów serii)
Myślę, że Legacy jest już za łatwe nawet dla osób, które rozegrały zwycięsko ze 3-4 partie... Ogólnie, ta część jest świetna jako starter, oraz jeśli ktoś nie lubi przegrywać ;)

Btw. widziałem, że "Strzaskane Marzenia" dostały na stronie portalu w końcu polską okładkę, natomiast smuci, że Aeon’s End: Outcasts wciąż nie ma ani polskiego tytułu, ani nie jest na liście zapowiedzi (mimo, ze w styczniu grę zapowiedziano) i nie wiem, czy w takim razie jest na nie jeszcze szansa w tym roku...

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 26 lip 2023, 00:48
autor: sasquach
MrAtrion pisze: 22 lip 2023, 22:44 Pytanie do fanów - czy zbieracie wszystkie dodatki czy w którymś momencie daliście sobie spokój (bo już za dużo tego)?
Mam wszystko co wyszło EN z kompletem promek ;)
I pewnie wesprę kolejną kampanię, choć dodatek do Astro Knights odpuściłem.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 sie 2023, 20:47
autor: Tijaczer
Pytania do weteranów :D

Planuję zakup aeons end i mam w planach rozpocząć od legacy, czy jest sens wtedy dokupować zwykłą podstawkę aeons end, czy odrazu rzucić się potem na dodatki? Słyszałem, że wiele kart się powtarza i stąd pytanie.

Oraz pytanie o promki, czy dużo stracę nie mając ich, widziałem, że jeszcze jakieś dostępne są na portalu (Fomo :oops: )

Jeszcze mam pytanie do pogrzebanych sekretów. Słyszałem, że dodają karty podstawowe dla nemesis, to jak ludzie je używają, skoro zalecenie jest, aby nie mieszać kart nemesis.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 13:40
autor: radarek
Tijaczer pisze: 05 sie 2023, 20:47 Pytania do weteranów :D
Wprawdzie daleko mi do weterana, ale pozwolę sobie odpowiedzieć :P.
Tijaczer pisze: 05 sie 2023, 20:47
Planuję zakup aeons end i mam w planach rozpocząć od legacy, czy jest sens wtedy dokupować zwykłą podstawkę aeons end, czy odrazu rzucić się potem na dodatki? Słyszałem, że wiele kart się powtarza i stąd pytanie.

Oraz pytanie o promki, czy dużo stracę nie mając ich, widziałem, że jeszcze jakieś dostępne są na portalu (Fomo :oops: )
Jedyne co się powtarza to karty iskier i kryształów (czyli karty podstawowe). Wszystkie inne karty (rynek zasobów, nemesis) są inne. Nie wiem skąd taka opinia.
Jeśli jest to twoje pierwsze spotkanie z serią Aeons End to ja osobiście odradzam Legacy. W Legacy podejmujesz decyzje co do rozwoju postaci i popełniając błąd na wczesnym etapie, efekt może się potem nawarstwiać. Uważam, że lepiej jest zacząć od podstawki (tej pierwszej), zagrać kilka rozgrywek (i przy okazji zweryfikować, że ten typ rozgrywki nam odpowiada), a potem dopiero wziąć się za Legacy.

Jeśli chodzi o promki to kompletnie nic nie wnoszą. Jeśli gra cię wciągnie to prędzej czy później będziesz posiadać 1-2 podstawki, kilka dodatków i te kilka nowych kart nawet nie odczujesz. Gdyby to było nowe nemesis albo chociaż postać to co innego.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 13:52
autor: Tijaczer
Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)

Jeszcze ogólnie pytanie, można wszystko zmieszać oprócz kart nemesis (chociaż widziałem w tym wątku, że jednak ktoś miesza wszystko:D)? To jak z tymi kartami nemesis od pogrzebanych sekretów?
Znalazłem odpowiedź, jest podział na zwykłą talię i unikalną dla nemesis.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:25
autor: radarek
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 13:52 Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:31
autor: Tijaczer
radarek pisze: 06 sie 2023, 19:25
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 13:52 Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.
A to nie wiedziałem o tym, że można aż tak przegrać :shock: ogólnie słyszałem, że jest dość łatwe, to jakbym podstawkę wziął to 1-2 gierki wystarczą, aby ogarnąć legacy?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:35
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 05 sie 2023, 20:47 Pytania do weteranów :D
Kup postawkę albo wieczną wojnę. Jak ci nie przypadnie do gustu gra, to przynajmniej łatwo sprzedasz. Z używaną grą legacy możesz mieć problem.
Po drugie, chociaż ta gra ma śladowe ilości fabuły, to jednak legacy jest zakończeniem historii z pierwszych dwóch pudełek. Więc w fabule legacy przynajmniej rozpoznasz parę imion.
Po trzecie, sam autor uznaje tylko 7 różnych kart rynku (z 40 może?) za zbalansowane. Reszta jest albo za słaba albo za mocna wg niego. Niektórym to oczywiście nie przeszkadza. Magowie też są mocniejsi niż normalni - ja poza kampanią nimi nie gram.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:58
autor: Tijaczer
Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.

Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.

Dziękuję :)

PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii :mrgreen:

Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:01
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 19:31
radarek pisze: 06 sie 2023, 19:25
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 13:52 Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.
A to nie wiedziałem o tym, że można aż tak przegrać :shock: ogólnie słyszałem, że jest dość łatwe, to jakbym podstawkę wziął to 1-2 gierki wystarczą, aby ogarnąć legacy?
Aż tak bardzo to nie przegrasz.
Legacy jest jednak trochę targetowane pod nowych graczy pod względem poziomu trudności.
W grze możesz dwa razy podejść do każdego bossa, a jeśli przegrasz obydwa pojedynki, to po prostu idziesz dalej z fabułą.
W zasadzie to możesz lać bossa do skutku jeśli chcesz - nikt tego nie sprawdza.
Ale pytaniem jest, czy wolisz podejść do gry "yolo" i wybierać losowe naklejki, czy jednak wolisz najpierw poznać podstawowe mechaniki, tempo gry, wiedzieć co jest potencjalnie przydatne itp.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:11
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 19:58 Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.

Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.

Dziękuję :)

PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii :mrgreen:

Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?
"Fabuła" to chyba trochę za mocno powiedziane:D Nie wiem czy poza tekstami na kartach/postaciach jest tam coś do przeczytania. Co najwyżej poznasz nastawienie pewnych postaci do tematu walki z "Nemesis" i jak je ostatecznie pokonać. Zwieńczenie tego tematu ma miejsce właśnie w AE: Legacy.
W małych dodatkach fabularnie chyba nic nie ma - zresztą podobnie jak w podstawkach.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:12
autor: Tijaczer
Parasek pisze: 06 sie 2023, 20:01
Ale pytaniem jest, czy wolisz podejść do gry "yolo" i wybierać losowe naklejki, czy jednak wolisz najpierw poznać podstawowe mechaniki, tempo gry, wiedzieć co jest potencjalnie przydatne itp.
Wyszedłem z założenia, że skoro postacie są za silne, to właśnie nie znając się na tej gierce, zrobi się mimo wszystko nie optymalne, więc mimo wszystko ostatecznie wyjdą bardziej zbalansowane do zwykłych gier. Wiem, pokrętna logika no ale :wink:

Na bgg znalazłem nawet informacje, że da się i 8 postaci zrobić z tych naklejek, więc wtedy na pewno nie będą aż tak mocne :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:35
autor: Parasek
Dla mnie sama idea stworzenia legacy do gry deckbuldingowej pasuje jak pięść do nosa.
Jak widzę te popisane/ponalepiane karty postaci to mnie skręca.
Sprawdziłem właśnie jak nazwaliśmy tamtych magów - Bubu i Legolas (bo miał łuk hehe) XD
A kartę na ręcę nazwałem "Tumulec" z L w okręgu (wyszukaj w google jeśli nie wiesz o co chodzi:D - pozdawiam fanów i antyfanów Legii)
Imersja godna legendarnej sesji RPG XD

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 sie 2023, 17:07
autor: hjk61
Z wydanych po polsku, to podstawka Nowy Początek oraz dodatek do niej Tajemnica dziczy posiadają drobną fabułę

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 15 sie 2023, 13:21
autor: Mrukar
Interesował się ktoś czy istnieje wariant gry true solo, ale z drobną pomoc drugiej postaci, bez konieczności pełnego pilotowania drugiej talii? True solo w Aeon's End wydaje się dla mnie grą wykastrowaną, z drugiej strony nie lubię grać na dwie ręce. Chodzi mi o rozwiązanie podobne do tego z Robinsona Crusoe. Tam gdy gramy jedną postacią dostajemy do pomocy Piętaszka i psa, którzy wspomagają postać, ale mają swoje ograniczenia.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 15 sie 2023, 16:20
autor: Cyel
Ja akurat zawsze gram na dwie ręce i interakcje między obojgiem magów dodają moim zdaniem tyle ciekawej, dodatkowej głębi, że szkoda moim zdaniem z tego rezygnować. Mnóstwo mechanik i kart i samych magów jest tak zaprojektowanych, żeby czerpać korzyści ze współpracy.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 10:41
autor: gnysek
Mrukar pisze: 15 sie 2023, 13:21 z drobną pomoc drugiej postaci
Bycie sojusznikiem samego siebie nie jest taką pomocą? Musiałbym przeglądać teraz karty, ale wydaje mi się, że bez problemu znajdziesz magów i rynki, gdzie można by akcje sojusznika puszczać na siebie i dzięki temu w jednej turze np. przygotować zaklęcia na bramach, wywołać je i przygotować kolejne.

Obrazek

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 16:23
autor: popkorn
czy dodatek "Wieczna Wojna" ma planowany jakis dodruk? Polecacie go na start, ale nigdzie nie mogę go znaleźć :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 16:42
autor: Mrukar
Spoiler:
Pewnie jest to jedyne rozwiązanie, no cóż muszę to zaakceptować.

Co do Wiecznej Wojny, obilo mi sie o uszy, że ma być dodruk, ale nie mam żadnej informacji na potwierdzenie.
Podobnie jest z wersja Legacy, sporo osób poleca na początek, ale gra już jest niedostępna w rozsądnej cenie. Do niedawa była za około 180 teraz 300 zł.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 19:10
autor: gnysek
Mrukar pisze: 16 sie 2023, 16:42Podobnie jest z wersja Legacy, sporo osób poleca na początek
Ja bym w sumie nie polecał. Tzn. to jest fajna gra, trochę prostsza niż zwykłe Aeony, ale to jest też jej główna wada - po tym jak ją przejdziemy (co nie jest jakieś trudne) zostajemy z tymi fajnymi, ale zbyt dobrymi kartami, no i tymi samymi przeciwnikami, których już nie ma się ochoty powtarzać. Zostaje nam więc spore pudło kilkuset kart które będą zalegać na półce. Lepiej tam postawić inne Aeony czy jakieś inne gry wypchane po brzegi kartami typu Dominion ;)

Portalowy dział zapowiedzi ( https://sklep.portalgames.pl/zapowiedzi ) niestety pod względem Aeonów jest słabo prowadzony, ostatnio jak tam zaglądałem to chyba wciąż brakowało jednego pudełka zapowiedzianego na ten rok ( Aeon’s End: Outcasts ), a i dodruków (jeśli przy okazji są) nie widziałem - ale to nie znaczy, że ich nie będzie, chociaż wydaje mi się, że dodruki np. serii Root są tam widoczne.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 wrz 2023, 16:12
autor: Swawolny_Pionek
Pytanie do bardziej doświadczonych. Szukałem na BGG, ale nie znalazłem.

Ile kart powinno być w dodatku Strzaskane Marzenia? Na stronie Portalu widzę 104. Na necie 106. W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 wrz 2023, 19:22
autor: Wiedmolol
Swawolny_Pionek pisze: 30 wrz 2023, 16:12 W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?
Z tego co widzę na unboxingu angielskiej wersji to SD-067 i SD-068 to kolejno randomizery dla nemesis i dla maga. Z tego co kojarzę to Portal się trzyma praktycznie takiej samej numeracji, więc powinno być tak samo.