Strona 95 z 110
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 11:46
autor: aeiou871
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:37
Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 11:56
autor: Jools
aeiou871 pisze: ↑20 lip 2020, 11:46
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:37
Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać

Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 12:03
autor: aeiou871
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:56
aeiou871 pisze: ↑20 lip 2020, 11:46
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:37
Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać

Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Myślę, że przemyślał. My nie zawsze wybieraliśmy to, co nowe - np. ktoś nie chciał grać Błyskawicami albo Piłą, a niektórzy wracali do swoich ulubionych postaci, a generalnie chcieliśmy przetestować wszystkie. Nie chce spojlerować koperty X, ale...
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 13:38
autor: Admirał Thrawn
aeiou871 pisze: ↑20 lip 2020, 12:03
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:56
aeiou871 pisze: ↑20 lip 2020, 11:46
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać

Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Myślę, że przemyślał. My nie zawsze wybieraliśmy to, co nowe - np. ktoś nie chciał grać Błyskawicami albo Piłą, a niektórzy wracali do swoich ulubionych postaci, a generalnie chcieliśmy przetestować wszystkie. Nie chce spojlerować koperty X, ale...
Też myślałem o podobnej sytuacji, kiedy to jeden z graczy będzie otwierał kopertę X zamiast nowej postaci.
Ja tu widzę takie rozwiązanie, że od początku staracie się grać jak bardzo dobrzy, albo bardzo źli, żeby osiągnąć reputacje 10 lub -10 i otworzyć pudełko z nowym dodatkowym bohaterem, który będzie czekał na nieszczęśnika z X.
Niestety z tego co wiem, to są karty celów życiowych, które odblokowują te właśnie postacie. Ale cóż, jest to zawsze jakiś pomysł i alternatywa. Zawsze możesz jeszcze ostrzec graczy, gdy losujà nowy cel, aby raczej nie brali X, jeśli chcą nową postać i podobnie z tymi dwoma postaciami za reputacje, jeśli wiesz, że ktoś ma cel życiowy z X.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 15:19
autor: Jools
Kopertę X też warto generalnie zdobyć, bo to jest znacząca część gry. Warto ją odblokować. Tylko szkoda że kosztem celu życiowego jednego gracza. To powinno być grupowe osiągnięcie, a nie osobiste. To mnie boli.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 20 lip 2020, 18:42
autor: yosz
No u mnie tak było i w dodatku była to pierwsza postać która szła na emeryturę. Tak to powinien być cel grupowy, a nie życiowy.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 lip 2020, 10:37
autor: DarkDay
Informacja od tłumacza Gloomhavena, Ryszarda Chojnowskiego, z grupy fb:
"Czołem. Szybka informacja dla zainteresowanych Zapomnianymi Kręgami. Otóż w wersji PL zawarte będą zmiany, erraty i poprawki z 2 wydania angielskiego, które jest dostępne jedynie do samodzielnego wydruku i które Isaac opublikował w czerwcu. Szczególnie ważne jest to w przypadku Wieszczki (tak przetłumaczyłem Diviner), gdzie w mniejszy lub większy sposób zmieniły się w zasadzie wszystkie karty zdolności.
Ot, taki bonus w wersji PL"
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 lip 2020, 19:59
autor: gnysek
Jools pisze: ↑20 lip 2020, 11:56
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać

Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Nie bardzo rozumiem. Przecież możesz sobie nowa postać zawsze w mieście zrobić, nawet ten samej klasy, bez wysyłania na emeryturę poprzedniej. Instrukcja tego nie zabrania. I z tego co kojarzę można korzystać z każdej odblokowanej klasy.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 22 lip 2020, 13:42
autor: elayeth
DarkDay pisze: ↑21 lip 2020, 10:37
Informacja od tłumacza Gloomhavena, Ryszarda Chojnowskiego, z grupy fb:
"Czołem. Szybka informacja dla zainteresowanych Zapomnianymi Kręgami. Otóż w wersji PL zawarte będą zmiany, erraty i poprawki z 2 wydania angielskiego, które jest dostępne jedynie do samodzielnego wydruku i które Isaac opublikował w czerwcu. Szczególnie ważne jest to w przypadku Wieszczki (tak przetłumaczyłem Diviner), gdzie w mniejszy lub większy sposób zmieniły się w zasadzie wszystkie karty zdolności.
Ot, taki bonus w wersji PL"
Wiemy jak się zmieniły? Jest gdzieś link? Gram w wersję angielską teraz. Nie ukrywam, że granie nią jest wyzwaniem... szczególnie poniżej poziomu 5... Dla ludzi, którzy kochają ataki to musi być męczarnia...

Ja jakoś daję radę...
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 22 lip 2020, 14:12
autor: gnysek
https://boardgamegeek.com/thread/245066 ... ng-changes
btw. bo ja do tej grupy na FB nie należę, czy jakaś oficjalna errata do instrukcji z podstawki też jest w planach ?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 29 lip 2020, 14:51
autor: Xian
W sklepach pojawily sie winylowe naklejki wielokrotnego uzytku w polskiej wersji jezykowej.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 29 lip 2020, 20:14
autor: Gribbler
Czy w podstawowym Gloomhaven są jakieś żetony do zapamiętania inicjatywy, jak to jest w Jaws of the Lion? Nie widzę niczego w spisie elementów.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 29 lip 2020, 21:37
autor: polwac
nie ma
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 24 sie 2020, 13:47
autor: Ad-M
Czy ktoś z polską wersją ma może już rozwiązanie koperty X? Udało nam się to rozwiązać w angielskiej edycji gloomhaven i ciekawi mnie jak to wygląda po polsku. To ciężki spoiler więc proszę odpowiedzieć w PW.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 25 sie 2020, 14:16
autor: Gribbler
Wiecie może, gdzie zdobyć polską listę lokacji do Gloomhaven? Chodzi mi o taki spis jak w pakiecie z nowymi naklejkami, gdzie zaznaczamy odkryte i ukończone lokacje. Mam zestaw naklejek, ale potrzebuję kilku kopii do kilku rozgrywanych kampanii z różnymi ludźmi. Na stronie Albi nie znalazłem. Na BGG też nie ma.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 25 sie 2020, 14:20
autor: gnysek
Hm, na czeskiej stronie Albi widzę, że są erraty do Gloomhaven (z lipca -
https://www.albi.cz/hry-a-zabava/gloomhaven/ ), czy ktoś widział już takowe u nas, bo z tego co pamiętam są jakieś błędy w instrukcji?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 28 sie 2020, 17:09
autor: mk20336
First Gloomhaven session after 5 months! – #15 Shrine of Strength
Nareszcie, po 5 miesiącach przerwy spowodowanej wymuszoną izolacją, była okazja zagrać w Gloomhaven na żywo. Wszyscy już na to czekaliśmy a wybrany scenariusz - #15 Shrine of Strength - obiecywał całkiem spore wyzwanie ale też nagrodę! Więcej w poniższej relacji - miłej lektury!
LINK: Gloomhaven – #15 Shrine of Strength

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 29 sie 2020, 13:57
autor: Void
Zadałem pytanko na FB Albi czy planują wydać erratę. Odpowiedzieli że najpierw wypuszczą 2gi druk (jakoś w październiku) zawierający poprawki względem pierwszego, potem sprawdzą czy w tym znowu jeszcze jakichś błędów nie ma i wtedy wrzucą zbiorczą erratę pod koniec roku. A błędy są nie tylko w instrukcji, znalazłem np różnicę względem angielskiej wersji jednej karty wydarzenia miejskiego 07
Dodatkowo podstawowa karta Szelmy Single Out/Wyróżnienie jest w starej wersji jeszcze przed nerfem z drugiej edycji z 2017 roku, dolna opcja powinna mieć połowę mniej expa
Przy okazji dowiedziałem się też że polskie Forgotten Circles wychodzące w październiku będzie zawierało zmiany z świeżej angielskiej drugiej edycji tego dodatku

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 31 sie 2020, 14:12
autor: gnysek
Ewentualne pozostałości błędów w wersji drugiej nie wykluczają tego, że pierwsza też je ma, nie wiem więc czemu nie można teraz puścić jednej erraty, a drugiej (finalnej) później. Zanim to wypuszczą to błędy z instrukcji sami znajdziemy, bo pewnie będzie dostępna online.
Fajnie by też było, jakby mieli jakieś pakiety poprawionych kart, jeśli błędy są poważne, żeby je sobie podmienić, ale to już pewnie marzenia.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 11:05
autor: Retrac
Poziom trudności
Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 11:24
autor: gnysek
W regułach gry masz możliwość zagrania na "trudnym" +1 i "bardzo trudnym" +2, więc na jedno wyjdzie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 11:39
autor: Retrac
Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 13:31
autor: elayeth
Retrac pisze: ↑04 wrz 2020, 11:39
Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu... Niestety gra nie skaluje się najlepiej, a moim zdaniem wynika to z trudności związanej z "wyceną" siły gracza, który ma dużo dobrych przedmiotów. Przedmioty na wyższych poziomach bardzo pomagają. Do tego duża różnorodność postaci sprawie, że czasem synergia jest mocna, a czasem jej nie ma. Jak masz scenariusz na dobiegnięcie gdzieś, a masz jakiegoś jednego biegacza to siłą rzeczy masz prosty scenariusz... jak wtedy chcesz sobie utrudnić?

Z tego co wiem jest to problem wielu tego typu gier. Np: w Sword and Sourcery gra nie bardzo w ogóle podchodzi do skalowania... ale tam są krótkie kampanie...
Trudno będzie wyliczyć jedną zasadę. Można przyjąć, że od poziomu np: 5-6 graj na trudnym, a od poziomu 3-4 na pół-trudnym, czyli wylicz sobie coś po środku matematycznie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 13:50
autor: Retrac
elayeth pisze: ↑04 wrz 2020, 13:31
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu...
Nie, nie z internetu...tak jak pisałem nie grałem wiele, ale jakieś 10 scenariuszy rozegrane i tak jak mówię na początku poziom trudności był dobrze (jak dla nas) dopasowany a później było totalnie na lajcie bez emocji bo i skarby i monety można było spokojnie bez stresu zbierać.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 04 wrz 2020, 14:37
autor: gnysek
Pytanie czy to nie jest też trochę po to, żeby móc wykonać cel życiowy i założyć nową postać znów od początku. Jakby ciągle było trudno to też bez sensu mieć w grze poziomy postaci - chociaż znów właśnie ta cecha gry wymaga, że poziom przeciwników nie może zbytnio rosnąć, bo zawsze może wejść do gry nowa postać. Brak złotego środka przez tę nieliniowość rozwoju
