Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Poziom trudności
Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W regułach gry masz możliwość zagrania na "trudnym" +1 i "bardzo trudnym" +2, więc na jedno wyjdzie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu... Niestety gra nie skaluje się najlepiej, a moim zdaniem wynika to z trudności związanej z "wyceną" siły gracza, który ma dużo dobrych przedmiotów. Przedmioty na wyższych poziomach bardzo pomagają. Do tego duża różnorodność postaci sprawie, że czasem synergia jest mocna, a czasem jej nie ma. Jak masz scenariusz na dobiegnięcie gdzieś, a masz jakiegoś jednego biegacza to siłą rzeczy masz prosty scenariusz... jak wtedy chcesz sobie utrudnić?Retrac pisze: ↑04 wrz 2020, 11:39 Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Trudno będzie wyliczyć jedną zasadę. Można przyjąć, że od poziomu np: 5-6 graj na trudnym, a od poziomu 3-4 na pół-trudnym, czyli wylicz sobie coś po środku matematycznie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie, nie z internetu...tak jak pisałem nie grałem wiele, ale jakieś 10 scenariuszy rozegrane i tak jak mówię na początku poziom trudności był dobrze (jak dla nas) dopasowany a później było totalnie na lajcie bez emocji bo i skarby i monety można było spokojnie bez stresu zbierać.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Pytanie czy to nie jest też trochę po to, żeby móc wykonać cel życiowy i założyć nową postać znów od początku. Jakby ciągle było trudno to też bez sensu mieć w grze poziomy postaci - chociaż znów właśnie ta cecha gry wymaga, że poziom przeciwników nie może zbytnio rosnąć, bo zawsze może wejść do gry nowa postać. Brak złotego środka przez tę nieliniowość rozwoju ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – #33 Savvas Armory
Kolejny scenariusz w świecie Gloomhaven na bardzo wysokiej trudności za nami - tym razem było o dosłowny włos od porażki. Ale takie wyzwania dają jednak dużą satysfakcję. Więcej w opisie poniżej.
PS. Możliwe spoilery: postacie, przedmioty, zawartość scenariusza.
LINK: Gloomhaven – #33 Savvas Armory
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/00.jpg?w=616)
Kolejny scenariusz w świecie Gloomhaven na bardzo wysokiej trudności za nami - tym razem było o dosłowny włos od porażki. Ale takie wyzwania dają jednak dużą satysfakcję. Więcej w opisie poniżej.
PS. Możliwe spoilery: postacie, przedmioty, zawartość scenariusza.
LINK: Gloomhaven – #33 Savvas Armory
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/00.jpg?w=616)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
Po prawie 40 scenariuszach rozegranych w Gloomhaven mamy nowego gracza. Była to dobra okazja do spojrzenia w przeszłość w szczególności na najbardziej problematyczne dla nas zasady gry - aby nowy uczestnik mógł tego uniknąć. Poniżej pełna kompilacja tego, co nam sprawiało największe problemy. Mam nadzieję, że przy okazji pomoże też innym.
LINK: Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/gloom.jpg?w=616)
Po prawie 40 scenariuszach rozegranych w Gloomhaven mamy nowego gracza. Była to dobra okazja do spojrzenia w przeszłość w szczególności na najbardziej problematyczne dla nas zasady gry - aby nowy uczestnik mógł tego uniknąć. Poniżej pełna kompilacja tego, co nam sprawiało największe problemy. Mam nadzieję, że przy okazji pomoże też innym.
LINK: Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/gloom.jpg?w=616)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
Jesteśmy już całkiem zaawansowani w naszej podróży w ramach Gloomhaven. Tym razem nasza ekipa eksplorująca ten świat (Konrad, Kuba J, Kuba G i ja) postanowiliśmy wypełnić misję tajemniczego głosu. Nie było łatwo, zwłaszcza na poziomie Very Hard, spotykając jedne z najtrudniejszych potworów do pokonania. Więcej w poniższej relacji - miłej lektury.
LINK: Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/00-3.jpg?w=616)
Jesteśmy już całkiem zaawansowani w naszej podróży w ramach Gloomhaven. Tym razem nasza ekipa eksplorująca ten świat (Konrad, Kuba J, Kuba G i ja) postanowiliśmy wypełnić misję tajemniczego głosu. Nie było łatwo, zwłaszcza na poziomie Very Hard, spotykając jedne z najtrudniejszych potworów do pokonania. Więcej w poniższej relacji - miłej lektury.
LINK: Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
![Obrazek](https://m20336.files.wordpress.com/2020/09/00-3.jpg?w=616)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
No jeśli grałbyś na 100%, czyli używając elementów z ich przeznaczeniem to:
- naklejki na planszę,
- plansza,
- dziennik przygód,
- naklejki na karty postaci,
- karta postaci,
- karty zdarzeń (powinno się je drzeć
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tyle. Większość z tego nie jest problemem. Ja przeszedłem całą kampanię 1.5 raza
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wystarczy kupić wynilowe naklejki i po zakończeniu kampanio można z łatwością przywrócić grę do stanu pierwotnego. Kart wydarzeń wcale nie trzeba drzeć tylko odkłada się je do pudełka - może ikonka jest nieco myląca.
- yrq
- Posty: 968
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Możesz grać solo dwoma postaciami. Dwie to minimum, gra skaluje poziom trudności w zależności od liczby postaci - od 2 do 4. Do grania tylko jedną postacią na raz jest 17 scenariuszy klasowych, po jednym na każda postać w grze i tylko przypisana im postać może sie z nimi mierzyć.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2020, 23:53 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Standardowa gra solo to gra 2 postaciami + podniesienie poziomu trudności o 1 ze względu na to, że będziesz dokładnie wiedział, co każda z twoich postaci zrobi w tej turze i jaką będzie mieć inicjatywę.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie wiem jak w wersji angielskiej, ale w polskiej pudełko zawiera księgę scenariuszy soloRaYell pisze: ↑05 paź 2020, 23:23 W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W angielskiej wersji te scenariusze się dokupuje osobno albo ściąga z BGG bo są za darmo udostępnione.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Witam, przyszło do mnie dzisiaj pudło z grą, jednak po otwarciu okazało się, że Góra pudełka jest lekko wygięta na środku i wklęsła na bokach. Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czytałem na bgg, że po dodruku edycji drugiej w wersji ang ludzie zgłaszali dokładnie ten sam problem co mam ja.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Polska czy angielska wersja? Naszą raczej Albi produkował, chociaż też w Chinach, więc problemy powinny być inne.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Miałem podobnie. Góra pudełka lekko "pofalowana". W środku wszystkie elementy w idealnym stanie wiec dla mnie nie było problemu. To tylko pudełko, rozwalone nie jest ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Przy okazji zapytam czy ktoś ma sprawdzone podstawki potworów do kupienia w jakims sklepie PL? Te dołączone do gry są tragiczne. Zamowilem 2 rodzaje z Meple.pl ale też są kiepskie i niszczą żetony.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Przy okazji zapytam czy ktoś ma sprawdzone podstawki potworów do kupienia w jakims sklepie PL? Te dołączone do gry są tragiczne. Zamowilem 2 rodzaje z Meple.pl ale też są kiepskie i niszczą żetony.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja polecam o takie cudeńka https://mepel.pl/plastikowa-podstawka . Są dość miękkie i elastyczne więc ładnie się wyginają, standy łatwo wchodzą nie niszcząc ich. Może troszeczkę luźne ale wystarczająco dobrze trzymają. Nie wiem jak z trwałością bo nie miałem zbytnio okazji sprawdzenia przez obecną sytuację światową.
Tylko z dostępnością kolorów w mepelu ciężko (dostępne tylko czerwony niebieski i żółty), można bezpośrednio od producenta sprowadzić inne np szary ale trochę drożej wyjdzie. https://www.spielematerial.de/en/plasti ... xible.html
Tylko z dostępnością kolorów w mepelu ciężko (dostępne tylko czerwony niebieski i żółty), można bezpośrednio od producenta sprowadzić inne np szary ale trochę drożej wyjdzie. https://www.spielematerial.de/en/plasti ... xible.html
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja zaopatrzyłem się w drukowanych przeciwników i muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie się z nimi gra. Ma ktoś może pomysł na ich przechowywanie?
Spoiler: