Strona 100 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 10 lip 2023, 21:29
autor: aduko
sliff pisze: ↑10 lip 2023, 21:25
Ale, żeś aduko namieszał.
Zawsze masz obóz jakiś obóz, nie zawsze masz schronienie. Za brak schronienia masz 1 ranę.
Jak ktoś spędza noc poza obozem - bo tak nakazuje mu to karta eksploracji - to :
a) zatrzymuje na noc przy sobie wszystko co w tej rundzie zdobył,
b) nie dotyczą go efekty z fazy pogody,
c) dostaje ranę za brak schronienia, chyba że akurat w tej turze odkrył kafelek z naturalnym schronieniem,
d) musisz nadal coś zjeść.
Ale mieszacie z tą kartą. Dobierze ją i przeczyta. Tutaj było pytanie czy jak użyje wszystkich pionków na planszy, to czy nie rozpatruje pogody.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 10 lip 2023, 21:52
autor: agt
aduko pisze: ↑10 lip 2023, 21:07
Ale gdzie było pytanie o karty? I fazę pogody zawsze rozpatrujesz.
Nie było pytania o karty
Było pytanie o to, kiedy gracz spędza noc poza obozem. Gracz spędza noc poza obozem, gdy tak powiedzą karty.
Fazę pogody zawsze rozpatrujesz. Tak. Jednak jej efekty nie dotyczą gracza, który spędza noc poza obozem.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 24 paź 2023, 18:39
autor: Bulva
agt pisze: ↑10 lip 2023, 21:52
aduko pisze: ↑10 lip 2023, 21:07
Ale gdzie było pytanie o karty? I fazę pogody zawsze rozpatrujesz.
...
Fazę pogody zawsze rozpatrujesz. Tak. Jednak jej efekty nie dotyczą gracza, który spędza noc poza obozem.
Czy również w trybie solo rozpatruje się Fazę Pogody ???
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 25 paź 2023, 07:54
autor: aduko
Bulva pisze: ↑24 paź 2023, 18:39
agt pisze: ↑10 lip 2023, 21:52
aduko pisze: ↑10 lip 2023, 21:07
Ale gdzie było pytanie o karty? I fazę pogody zawsze rozpatrujesz.
...
Fazę pogody zawsze rozpatrujesz. Tak. Jednak jej efekty nie dotyczą gracza, który spędza noc poza obozem.
Czy również w trybie solo rozpatruje się Fazę Pogody ???
Tak.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 lis 2023, 15:04
autor: seszena2
Przygotowanie do gry: np. scenariusz 1Rozbitkowie.
12 rund, 12 kart wydarzeń.
Instrukcja:
Począwszy od rundy drugiej, na początku każdej rundy dobierz wierzchnią kartę z talii wydarzeń.
Czy nie ma pomyłki w instrukcji, bo wychodzi na to że jedna karta nie będzie zagrana? No chyba że ma tak być...
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 lis 2023, 15:28
autor: agt
Tak ma być
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 19 sty 2024, 12:43
autor: arqueek
Znalazlem w pudelku. Nie bardzo wiem, co to za zetony. Ktoś kojarzy?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 19 sty 2024, 13:11
autor: sliff
arqueek pisze: ↑19 sty 2024, 12:43
Znalazlem w pudelku. Nie bardzo wiem, co to za zetony. Ktoś kojarzy?
Postacie i Darwin z bardzo rzadkiego ale prawie niegrywalnego dodatku HMS Beagle.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 09 lut 2024, 08:15
autor: PoprostuRafal
Dlaczego prawie niegrywalnego? Możesz rozwinąć?
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 09 lut 2024, 10:25
autor: sliff
PoprostuRafal pisze: ↑09 lut 2024, 08:15
Dlaczego prawie niegrywalnego? Możesz rozwinąć?
Grałem bardzo dawno w to ale w skrócie:
1. Niejasna instrukcja ( gdzie osobiście uważam że ta 2 instrukcja do robinsona jest całkiem ok, szczególnie wersja angielska). Naprawdę bybły takie momenty że niewiadomo co zrobić, a potem 2-3 scenariusze później okazywało się że to bezsensu.
2. W trakcie kampani zbierasz zasoby na dalsze przygody i może być tak że warunkiem przejścia 1 scenariusza jest zebranie tam np. 3 zasobów, ale żeby myśleć o przejściu scenariusza 3 potrzebujesz minimum 4 zasoby. Co też powoduje taki efekt kuli śnieżnej im gorzej ci poszło tym, bardziej masz pod górkę w każdym kolejnym scenariuszu.
3. Jest to robinson także poziom trudności dramatycznie się różni w zależności od tego jak ułożą się karty w pojedyńczej grze spoko raz się wygrywa raz przegrywa, w kampanii powtarzanie scenariusza po 2-3 razy tylko dlatego że karty niepodeszły mnie nie bawi.
Ta druga kampania - opowieści niesamowite, nie ma takich problemów. Także da się zrobić kampanię. Zresztą portal też nawet nie wznowił tego dodatku przy kampanii a sam Trzewiczek wspominał że jeśli kiedykolwiek to wrócą do tego dodatku to będą robić wersję 2.0
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 12 lut 2024, 01:59
autor: PoprostuRafal
Dziękuję za konkretną odpowiedź

. Gdzieś mi się obiło coś o "HMS Beagle 2.0", ale nie kojarzę gdzie. Jeśli będzie wtedy się skuszę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 14 lut 2024, 22:35
autor: Matronis
Siema,
mam 2 szybkie pytania:
- Czy jeżeli wydarzenie będzie nam kazało odwrócić kafelek wyspy na którym jest czarny żeton zakrywający źródło (lub jakikolwiek inny) i wykonując akcje zagrożenia odkryjemy go to czy ten żeton wraca czy jest odrzucany?
- Czy przedmiot święty dzwon w 2 scenariuszu można wytworzyć parę razy w ciągu jednej rundy?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź
Pozdro
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 14 lut 2024, 23:54
autor: sliff
Matronis pisze: ↑14 lut 2024, 22:35
Siema,
mam 2 szybkie pytania:
- Czy jeżeli wydarzenie będzie nam kazało odwrócić kafelek wyspy na którym jest czarny żeton zakrywający źródło (lub jakikolwiek inny) i wykonując akcje zagrożenia odkryjemy go to czy ten żeton wraca czy jest odrzucany?
- Czy przedmiot święty dzwon w 2 scenariuszu można wytworzyć parę razy w ciągu jednej rundy?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź
Pozdro
1. Jak odwracasz wszystko spada na zawsze.
2. Raczej nie ma ograniczenia budowania. Więc tak
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 16 lut 2024, 12:27
autor: Matronis
Grałem sobie wczoraj 2 scenariusz i mi się pytanie nasunęło. Czy jeżeli odkryjemy 2 totem który mówi że gracz który odkrył ten kafelek otrzymuje 2 rany, a w instrukcji jest fragment który mówi że Piętaszek nie jest graczem i jest nawet osobno wypisane, że jeżeli efekt Wydarzenia, Przygody, Zagrożenia itp. dotyczy graczy (np. nakazuje graczom spełnić jakiś wymóg, a oni nie są w stanie tego zrobić i otrzymują zamiast tego Ranę), nie dotyczy to Piętaszka w tej sytuacji ja zrobił bym tak że po prostu nie dostaje tych ran ale nie jestem pewien. Mam też drugą sytuację - przedmiot startowy Biblia który podczas porządkowania obozu daje graczowi 3 żetony determinacji i pozwala uleczyć jedną ranę ale za to wcześniej w instrukcji że Piętaszek może normalnie korzystać z Przedmiotów czy Przedmiotów Startowych i tu także nie wiem co zrobić. Ogólnie czy wszystko co dotyczy graczy nie dotyczy Piętaszka?
Z góry dzięki za odpowiedź
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 16 lut 2024, 15:01
autor: sliff
Matronis pisze: ↑16 lut 2024, 12:27
Grałem sobie wczoraj 2 scenariusz i mi się pytanie nasunęło. Czy jeżeli odkryjemy 2 totem który mówi że
gracz który odkrył ten kafelek otrzymuje 2 rany, a w instrukcji jest fragment który mówi że Piętaszek nie jest graczem i jest nawet osobno wypisane, że jeżeli efekt Wydarzenia, Przygody, Zagrożenia itp. dotyczy graczy (np. nakazuje graczom spełnić jakiś wymóg, a oni nie są w stanie tego zrobić i otrzymują zamiast tego Ranę), nie dotyczy to Piętaszka w tej sytuacji ja zrobił bym tak że po prostu nie dostaje tych ran ale nie jestem pewien. Mam też drugą sytuację - przedmiot startowy Biblia który podczas porządkowania obozu daje
graczowi 3 żetony determinacji i pozwala uleczyć jedną ranę ale za to wcześniej w instrukcji że Piętaszek może normalnie korzystać z Przedmiotów czy Przedmiotów Startowych i tu także nie wiem co zrobić. Ogólnie czy wszystko co dotyczy graczy nie dotyczy Piętaszka?
Z góry dzięki za odpowiedź
1. Sam sobie opowiadasz, piętaszek nie jest graczem, jest postacią. także efekty 'gracz' go nie dotyczą.
2. Tu jest niestety napaćpane bezsensownie. Zgodnie z angielską instrukcją piętaszek nie może korzystać z łóżka bo gracz, natomiast przy bibli nie ma nic takiego wspomianego więc może.
Patrząc na karty jest zupełnie odwrotnie, na karcie łóżka jest tylko wymaganie akcji, na kacie bibli jest wymaganie gracza i akcji.
Także tutaj możesz sobie wybrać:
a) Zgodnie z angielską instukcją może korzystać z bibli.
b) zgodnie z tym co jest na kartach nie może korzystać z bibli.
c) graj jak chcesz i tak nikt tego nie testował.
Edit: tip na przyszłość polecam Dized
https://rules.dized.com/game/eRQuAkuRQH ... son-crusoe
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 cze 2024, 17:58
autor: zuroslawski
Mam prosbe odnosnie scenariusza Przekleta Wyspa. Chodzi o budowanie krzyzy. Jak dokladnie rozpatrywac ich budowe i ich stawianie:
Budowe i rozstawianie traktujemy osobno ? Tzn. chce zbudowac krzyz wiec wysylam 2 pionki. Udaje sie go zbudowac. Nastepnie chcac postawic go na sasiadujacym kafelku to w przyszlej rundzie wysylam rowniez dwa piony na ten kafelek aby byl sukces ?
Czy budowa jest juz rownoznaczna z jego postawieniem ? W sensie buduje i stawiam ? Jesli tak jest to jak mam rozpartywac odleglosci ? Wysylajac do budowy tyle pionow jak wynika z odleglosci ?
Jesli chce postawic go na kafelku z obozem, to ile uzywam pionow ? Jednego aby byl juz sukces ?
Nie jest to dla mnie do konca jasne. Sprawdzalem rowniez FAQ do tego scenariusza ale nie ma tez tego wyjasnione.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 cze 2024, 20:29
autor: sliff
zuroslawski pisze: ↑05 cze 2024, 17:58
Mam prosbe odnosnie scenariusza Przekleta Wyspa. Chodzi o budowanie krzyzy. Jak dokladnie rozpatrywac ich budowe i ich stawianie:
Budowe i rozstawianie traktujemy osobno ? Tzn. chce zbudowac krzyz wiec wysylam 2 pionki. Udaje sie go zbudowac. Nastepnie chcac postawic go na sasiadujacym kafelku to w przyszlej rundzie wysylam rowniez dwa piony na ten kafelek aby byl sukces ?
Czy budowa jest juz rownoznaczna z jego postawieniem ? W sensie buduje i stawiam ? Jesli tak jest to jak mam rozpartywac odleglosci ? Wysylajac do budowy tyle pionow jak wynika z odleglosci ?
Jesli chce postawic go na kafelku z obozem, to ile uzywam pionow ? Jednego aby byl juz sukces ?
Nie jest to dla mnie do konca jasne. Sprawdzalem rowniez FAQ do tego scenariusza ale nie ma tez tego wyjasnione.
W angielskiej instrukcji jest że buduje się na zasadach zbierania i eksploracji. Jeśli chcesz coś zrobić dalej niż na sąsadującym kafelku musisz "dopłacić" 1 workera za każdy kolejny kafelek.
Także taktujesz krzyż że budujesz go już na miejscu, nie ma żadanej akcji 'ustawiania krzyża'.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 cze 2024, 20:37
autor: zuroslawski
Ok, to w takim razie jesli tak to ma wygladac, to za budowe i ustawienie krzyza w miejscu obozowiska placimy tylko jednym workerem ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 05 cze 2024, 20:42
autor: sliff
zuroslawski pisze: ↑05 cze 2024, 20:37
Ok, to w takim razie jesli tak to ma wygladac, to za budowe i ustawienie krzyza w miejscu obozowiska placimy tylko jednym workerem ?
Nie. Masz podstawowy koszt ( 1 z rzutem koścmi lub 2 na pewniaka) i potem masz dodatkowe koszty np. mgła, znacznik "-" ludzik, czy właśnie odległość.
więc na kafelku z obozem (o) - płacisz 1 lub 2
na kafelku sąsiadującym (ox) płacisz 1 lub 2
2 kafelki o obozu (o-x) płacisz 2 lub 3 itd.
jak chcesz coś 2 kafelki od obozu i dodatkowo masz tam mgłe to płacisz 3 lub 4.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 cze 2024, 13:46
autor: Jirayan358
Breżniew pisze: ↑22 lut 2017, 07:28
piotrekbier pisze:Przedmiot ŁUK jednorazowo zwiększa poziom broni o 3.
Rozumiem, że po wybudowaniu zwiększam poziom broni o 3 na stałe (w przypadku utraty łuku będę musiałbym go obniżyć). Zwiększenie nie dotyczy tylko jednej rundy?
Proszę o potwierdzenie moich rozterek

.
Po zbudowaniu łuku zwiększasz poziom broni o 3. Gdybyś później musiał z jakiegoś powodu obniżyć poziom broni, to oczywiście to robisz. Jeśli stracisz łuk, obniżasz poziom broni o 3 jeśli to możliwe (tzn. jeśli w chwili straty łuku masz broń na poziomie 4, to obniżasz do 1, jeśli na poziomie 2, to do zero, jeśli na poziomie 0, to nic już nie obniżasz).
Ja właśnie nie wiem, bo w mojej instrukcji jest napisane, że trzeba zmniejszyć o poziom broni i przyjąć ewentualne kary, a instrukcji znalezionej na internecie jest napisane tak jak w tym poście i nie wiem już jak grać
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 26 cze 2024, 09:48
autor: Thyrfing17
Panowie, dawno już nie grałem, ale przyszedł KS mam pytanie odnośnie scenariusza WISZĄCY LINOWY
1. Grając Cieślą wg spec. zasad scen. może o 2 mniej szt. Drewna budować most - czyli mając dwa drewna co akcje budowania robię go za darmo? (mając już w zasobach dwie sztuki) Czy muszę uzbierać drewna na cały most czyli 6 szt. I wtedy dopiero mam zniżkę 2 szt?
2. Odkrywca ma możliwość robienia wykopalisk, ale muszę mieć do tego Łopatę jak rozumiem by wykonać akcje spec. Z scenariusza? - ale z przedmiotów startowych dostępny jest tylko kosz a reszta jest losowana, skąd wziąść Łopatę lub co źle interpretuje?
3. Żetony nieoczekiwany przeszkód odrzucam po wylosowania czy z powrotem do woreczka wkładam ?
4. Karmnik i Połączenie rozumiem że jak spełnię wymagania to działaja bez akcji budowy?
Pięknie dziękuję

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 15 sie 2024, 09:38
autor: nolify
1.
Nie musisz mieć 6 drewna w zapasie. Cieśla ma po prostu zniżkę do budowy, czyli każdą akcję robisz za darmo. W sumie cieśla musi wykonać 4 udane akcje budowy, których koszt drewna wynosi zero.
2.
Łopata to pomysł startowy (ma strzałki). Zawsze jest dostępny do zrobienia, o ile przygotowanie nie wskazuje inaczej.
W związku z tym w scenariuszu, o który pytasz, należy rozłożyć standardowo 9 pomysłów ze strzałkami (w tym łopatę) oraz 4 losowe inne karty pomysłów plus Kosz. Normalnie jest 5 losowych, ale ten scenariusz zmienia setup.
3.
Odrzucasz. Wnoszę za analogią z żetonami odkryć, które są jednorazowe. (Str.18 instrukcji Edycja Gra Roku)
4.
Nie działają bez budowy. To specjalne pomysły, więc trzeba je zbudować, żeby następnie móc z nich korzystać.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 29 sie 2024, 12:13
autor: strzewka
Witam
Takie pytanie, czy karty do talii polowania trafiają tylko w momencie eksploracji i odkrycia kafelka z odpowiednią ikoną czy są jeszcze inne sposoby na powiększenie talii polowania? A czy jak na odkryty wcześniej kafelek terenu z ikoną bestii wejdę np w celach zbierania zasobów to też wtedy karta bestii trafia do talii polowania?
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 29 sie 2024, 18:05
autor: nolify
Zdaje się, że żołnierz ma skilla, który pozwala dodać kartę bestii.
Zbieranie na kafelku, który ma symbol karty bestii, nie dodaje nowej karty bestii.
Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady
: 08 wrz 2024, 14:24
autor: MCSilvia
Mam pytanie do scenariusza "Przygoda w Nibylandii Junior". Chodzi o dwa cele:
1. Uzbrójcie się przed walką z Piratami - zbudujcie Przedmiot Dzida dla każdej Postaci.
2. Powróccie do świata rzeczywistego - pod koniec 6. rundy każda Postać powinna posiadać przynajmniej po 2 żetony Determinacji.
Piętaszek jest Postacią, czyli dla niego też mam wytworzyć Dzidę? To jeszcze da się zrobić. Ale co z żetonami Determinacji? Na koniec gry też musi posiadać przynajmniej 2? To już chyba gorzej zrobić. Jak mam zdobyc dla niego te żetony? Na Akcji Porządkowania obozu są zasłonięte. Jest jeden Żeton Odkrycia, ktory je daje, ale muszę go wylosować najpierw. Mam wysyłać go samego do akcji i liczyć, że wypadną mi na kostce? Oprócz Pietaszka mam jeszcze w grze Artystkę.
Chyba, że po prostu przy tych celach nie biorę Piętaszka i Artystki pod uwagę jako Postać.