Re: Nexus Ops
: 23 wrz 2011, 11:07
zastanawia mnie wyglada jednostek, czy beda troche inne. Wolabym zeby nie byly takie gelowe jak w starej wersji to z checia je ladnie pomaluje
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Jak będą fluorescencyjne to też to zrobisz?janekbossko pisze:zastanawia mnie wyglada jednostek, czy beda troche inne. Wolabym zeby nie byly takie gelowe jak w starej wersji to z checia je ladnie pomaluje
szkodathe classic edition's raised monolith platform has been replaced with a flat monolith tile, which we feel offers a less cumbersome and more accessible board layout
W moim przypadku średnio koło godziny, może odrobinę więcej. Czas rozgrywki można sobie skracać/ wydłużać modyfikując ilość potrzebnych punktów do zwycięstwa. Ja gram do 10.Radeku pisze: Jak długo gra się w dwie osoby?
To jedna z zalet gry. Nie ma żadnego turtlowania, od samego początku odczuwasz presję i musisz napierać do przodu. Grałeś kiedyś w jakąś grę typu RTS w trybie multiplayer na komputerze? Mimo oczywistych różnic wrażenia są dość podobne. Aby wygrać potrzebujesz punktów a je zdobywasz wygrywając bitwy lub wypełniając misje. Wygrać bitwę możesz tylko w swojej turze, jak atakujesz. Kiedy atakujący straci wszystkie jednostki a obrońcy coś zostanie - nie uznaje się tego jako zwycięstwo obrońcy, nie dostaje za to punktów zwycięstwa. Nawet jeśli atakujący straci wszystkie jednostki ale uda mu się pokonać wszystkie jednostki obrońcy - uznaje się, że atakujący wygrał a obrońca przegrał (w tym wypadku to oznacza, że atakujący zdobywa punkt zwycięstwa a obrońca otrzymuje Energize Card). W tej grze trzeba być aktywnym.Radeku pisze: Jakie są odczucia z rozgrywki dla dwóch osób, chodzi mi czy jest tzw. "szachowość". Każdy graczy sobie wystawia i rusza jednostki a dopiero na koniec gry jest jakaś rozwałka. Czy czuć od samego początku presję przeciwnika, że każda z twoich decyzji ma wpływ na to co robi przeciwnik?
Tutaj oczywiście musiałbym więcej pograć by to potwierdzić na pewno. Z tego co widziałem w swoich rozgrywkach i czytałem na BGG, nie powinno się tak dziać. Możesz mieć mniejszą armię a mimo to jednak wygrać kilka bitew i zdobyć potrzebne punkty. Zresztą gracz, który przegrywa bitwę otrzymuje Energize Card, która może mu się przydać podczas kolejnej potyczki, ewentualnie da mu jakąś jednostkę czy kryształy na zakup jednostek. Gra jest bardzo konkretna - jeśli już w końcu do tego dojdzie, że zostaniesz zdominowany - po prostu przegrywasz.Radeku pisze: Dodatkowo czy istnieją możliwość całkowitej dominacji, dla przykładu w blood bowl TM jak jeden gracz uzyska na początku przewagę to drugi nie ma już szans go dogonić. Nie chciałbym aby taki element występował w Nexus Ops .
Trzeba mieć na względzie, że zły styl gry może zepsuć wrażenia. Jeśli obaj gracze byliby bierni w swoich działaniach, rozbudowywaliby armie zamiast ścierać się o terytoria, gra mogłaby się stać mozolna i nudna (identycznie sprawa wygląda w przypadku RTSów). Tak nie powinno się grać w Nexus Ops! Chodzi właśnie o tę dynamikę a nie widzę możliwości by gracz o agresywnym stylu gry przegrał z tym, który zachowuje się pasywnie. Nie można się tak po prostu zaszyć w bazie - na planszy w różnych miejscach umieszczone są kopalnie, które przynoszą dodatkowy zysk. Poza tym w centrum znajduje się Monolit - kontrolowanie go daje 2 Energize Cards co turę, zdecydowanie jest o co walczyć. Mechanizmy gry są dobrze przemyślane.Radeku pisze: miło słyszeć, że jest presja między graczami
Hmm czyli teoretycznie jeżeli do gry zasiądą osoby z tendencją do zachowawczej gry może ona zmienić się w wyścig zbrojeń? Zasady w żaden sposób nie wpływają na taką zachowawczą grę? Zgodzisz się ze mną, że tłumaczenie "Tak nie powinno się grać w Nexus Ops!" nie załatwia problemu, bo równie dobrze można tak powiedzieć w stosunku do szumnie dyskutowanej strategii "Few Acres of Snow"STARSCREAM pisze:
Trzeba mieć na względzie, że zły styl gry może zepsuć wrażenia. Jeśli obaj gracze byliby bierni w swoich działaniach, rozbudowywaliby armie zamiast ścierać się o terytoria, gra mogłaby się stać mozolna i nudna (identycznie sprawa wygląda w przypadku RTSów). Tak nie powinno się grać w Nexus Ops!