Strona 2 z 7

Re: Chaos in the Old World

: 14 mar 2012, 20:24
autor: zephyr
RasTafari pisze: dokładnie tak to działa, dopiszę jeszcze, że udało mi się zrobić właśnie takie kombo i jak upadła Norsca to moje szczuraki poleciały do Troll Country, które dzięki temu upadło, ekipa przeniosła się do Kislevu, nie muszę pisać co się tam dzięki temu stało, kolejny przystanek falangi był w Imperium a zabawa zakończyła się w Bretonii, wszystko oczywiście w tej samej fazie korupcji :twisted: ,w efekcie skończyłem z wynikiem 75 punktów, dziękuję, do widzenia :mrgreen:
Szczury nie mogą powodować upadku... liczą się jeśli region upada dzięki działaniom innych, ale nawet milion szczurów nie psuje regionu - to jest właśnie problem ze szczurem, jak wpakować się tak żeby region wybuchł akurat jak tam jesteś mimo że samemu nie możesz na to w żaden sposób wpłynąć

Re: Chaos in the Old World

: 15 mar 2012, 09:22
autor: RasTafari
@zephyr
faktycznie masz rację, demyt, teraz dopiero doczytałem, czyli źle graliśmy, cóż, trzeba powtórzyć partię :mrgreen:

Re: Chaos in the Old World

: 23 mar 2012, 13:17
autor: Skarga
Hej, mam polską edycję bez dodatku, a oto kilka wątpliwości, które pojawiły się podczas ostatniej patii. Przejrzałem instrukcję i na każde mam swoją odpowiedź, ale chętnie porównam z Waszymi czy wszystko dobrze zrozumiałem:

1. Czy można wstawiać więcej żetonów na to samo pole? (2 żetony Skavenów, szlachty, spaczenia przy rozdysponowywaniu)
2. Czy wartość obrony może wynieść 0 (oryginalna wartość 1 + żeton Skavenów)
3. Czy można zdominować region samą kartą (karta za 3 na regionie o obronie 2) i czy można kłaść kartę Krawy Szał tam gdzie nie ma własnych figur (wydaje się, że "przed walką" wskazuje, że może tam być walka, co gdy inni toczą walkę, a Khorn nie ma swoich figurek?) Co jeśli nie ma walki, a są figurki?
3. Czy można zdecydować się na zaatakowanie chłopa zamiast figurki wroga?
4. Czy przy zniszczeniu regionu osoba, która położyła żeton zepsucia i ma tam też największą ich ilość otrzymuje punkty 2-razy?
5. Czy bohaterowie schodzą z planszy?

Re: Chaos in the Old World

: 23 mar 2012, 13:31
autor: sirafin
1. Karty chyba zawsze nakazują wystawiać nowe żetony w różnych regionach (przynajmniej w podstawce, Rogatego Szczura nie mam). Chyba że chodzi ci o to, czy w jednym regionie może być więcej żetonów tego samego typu. Może być.
2. Może wynieść 0. Nie może spaść poniżej 0.
3. Można.
4. Jeśli masz na myśli punkty dla wszystkich plugawiących w turze pustoszenia, oraz punkty dla największego plugawiciela, to tak, zgarnie oba.
5. Nie schodzą (ale mogą być usunięci w wyjątkowych sytuacjach, spójrz np. na wskaźnik zagrożenia Slaanesha).


Polecam zapoznać się z FAQ, nie jest długi a rozwiewa wątpliwości odnośnie detali, które nie zostały omówione w instrukcji.
Chaos in the Old World - Support

Re: Chaos in the Old World

: 23 mar 2012, 14:27
autor: Skarga
1. Chodziło o te same żetony, dzięki!
3. A co z przypadkiem, który opisałem? Gdy nie ma walki?
5. Slaanesh ma opcję ściągania bohaterów? Nie zauważyłem przy ostatniej grze...

thx za linka, postudiuję faka ;)

Re: Chaos in the Old World

: 23 mar 2012, 16:16
autor: sirafin
3. Tak, Khorne może zagrać Krwawy Szał nawet na region w którym nie ma figurek, jeśli tylko będą jakiekolwiek cele którym można przyznać obrażenia to karta zadziała.
5. Spójrz sobie na przedostatnią pozycję na wskaźniku Slaanesha a wszystko będzie jasne.

Re: Chaos in the Old World

: 03 kwie 2012, 15:53
autor: aryann
Mam pytanie. Czy karty Chaosu na rece gracza sa jawne dla pozostalych graczy?

Re: Chaos in the Old World

: 03 kwie 2012, 17:07
autor: zephyr
Nie,
a przynajmniej w żadnej grze tego typu jaką znam nie są jawne, a w instrukcji nic o jawnych kartach nie widziałem

Re: Chaos in the Old World

: 04 kwie 2012, 10:40
autor: aryann
1. Co jesli zostaly dwa wolne zetony bohaterow a wlasnie wchodzaca karta starego swiata nakazuje umieszczenie 3 zetonow, np. po jednym w bretonni, imperium i estalii? Kto decyduje w ktorych regionach umiescic zetony bohaterow a ktory pozostanie nienaruszony?
2. W jakiej sytuacji znacznik toru mocy osiagnie wartosc o wiele wyzsza wartosc niz pole wyjsciowe, np. 12?

Re: Chaos in the Old World

: 04 kwie 2012, 11:59
autor: Skarga
1. Decyduje ten kto zawsze - gracz z najniższym współcz. zagrożenia.
2. Moc można zwiększać przez upgrade'y i karty, zwłaszcza Tzeentch, ale nie ma raczej możliwości dobicia tak wysoko. Prawdopodobnie autorzy zrobili tak na poczet ewentualnych dodatków, albo po prostu tak im odpowiadało.

Re: Chaos in the Old World

: 04 kwie 2012, 17:07
autor: aryann
W instrukcji jest informacja, że każdy gracz rozpoczyna grę z 3 kartami chaosu na ręce. Czy oznacza to, że już w pierwszej turze każdy z graczy dobiera kolejne karty do łącznie pięciu, czy może w pierwszej turze każdy ma tylko 3 karty?

Re: Chaos in the Old World

: 04 kwie 2012, 20:31
autor: zephyr
3+2 = prawie zawsze 5
wyjątki
a) tzeenth może wywalić jedną z tych 3
b) event wchodzi przed draw, raz mi się zdarzyło że ograniczył ilość dobieranych kart do 1 już w pierwszej turze

Re: Chaos in the Old World

: 06 kwie 2012, 11:45
autor: palladinus
Skarga: Musisz atakować najpierw figurki, potem ew. chłopów.

Re: Chaos in the Old World

: 07 kwie 2012, 21:29
autor: aryann
Jestes pewny tego wymogu?

Re: Chaos in the Old World

: 07 kwie 2012, 21:47
autor: palladinus
Hm, przejrzałem instrukcję i rzeczywiście nie mogę znaleźć tego zapisu, ale dałbym sobie mackę odciąć, że gdzieś o tym czytałem.

Re: Chaos in the Old World

: 13 kwie 2012, 13:01
autor: lintu
Jak w końcu brzmi warunek obrotu Khorne'a? Grałem już w kilku różnych wariantach, FAQ wcale nie poprawiło sytuacji. Zgodnie z nim, Khorne uzyskuje obrót za zabicie jednej lub więcej figurek w regionie podczas bitwy. Zapis z karty dotychczas interpretowaliśmy: Khorne uzyskuje obrót za każdym razem, gdy zabije jedną lub więcej figurek w danym regionie w danej fazie. Czyli: jeśli w fazie summoningu karta chaosu automatycznie wywołuje bitwę i kończy się ona zwycięsko, to za to już jest jeden żeton, a później kolejne w fazie bitew. Czy dobrze rozumiem, że każda bitwa, w której Khorne zabije wrogie figurki, dają mu żeton obrotu?

Re: Chaos in the Old World

: 13 kwie 2012, 13:27
autor: palladinus
Dawno nie grałem Khornem, ale z tego co pamiętam, powinien dostać jeden token jeśli wywoła bitwę i zabije co najmniej jedną figurkę w summoning phase i jeden jeśli zabije co najmniej jedną figurkę w battle phase.

Re: Chaos in the Old World

: 13 kwie 2012, 13:30
autor: zephyr
Korn dostaje w każdej fazie żeton za każdy region w którym zabił jakąś figurkę(nie chłopa)

Czyli jak zrobi bitwę w summoning - żeton
W battle - żeton
W Domination/Corruption nie kojarzę żeby się dało kogoś zabić, ale jakby coś było to też

Ale już podwójna bitwa w danym regionie w jednej fazie nie daje 2.

Re: Chaos in the Old World

: 13 kwie 2012, 15:07
autor: lintu
Ok, brzmi logicznie, tylko zawsze mi się to wydawało zbyt gięte. Bo Khorne nie ma problemu z tym, żeby w jednej fazie bitew przeprowadzić zwycięskie starcia w, dajmy na to, trzech różnych prowincjach, a już ubicie byle kultysty daje mu żeton. Czyli w powyższym wypadku, Khorne dostaje 3 żetony i niemal na pewno kręci wskaźnikiem dwa razy. A tekst na karcie Khorna mówi "...kill one or more enemy figures in the same region in the same phase" -> a to przy najlepszych wiatrach i wywoływaniu bitew kartami chaosu w fazie summoningu daje mu maksymalnie 2 żetony na turę. Więc bardziej opcja pierwsza, cholernie gięta, czy druga, nieco Khorne'a osłabiająca?

Re: Chaos in the Old World

: 13 kwie 2012, 15:25
autor: wis
Pierwsza - Khorne ma małe szanse w walce na punkty, jego siła to właśnie korzyści z walki.

BTW - przy wyborze bogów stosujemy licytację, płacąc punktami mocy z pierwszej rundy (rozpoczynając od zera). Khorn zwykle jest osłabiany 1-2 punktami mniej w pierwszej turze, bo ktoś uznaje, że woli sam zagrać niż dać komuś grać z pełną pulą punktów:). Rozwiązuje to nasze dylematy o ew przegięciu tego czy tamtego boga.

Re: Chaos in the Old World

: 14 kwie 2012, 02:11
autor: zephyr
Korn jest mocny, ale praktycznie musi grać na koło, a jego koło jest jednym z najdłuższych dłuższych. Często udaje mu się zdobyć 2 kręcenia, ale już remis to tura w plecy. Kostki bywają złośliwe, gracze też (można uciekać z regiony gdzie poszedł Korn i grać mu irytujące karty defensywne/przerzucać wojów teleportami itp), a 3 żetony daje się wyrównać, z 4 już gorzej.

Re: Chaos in the Old World

: 10 lis 2012, 13:54
autor: Realier
Witam jestem tutaj nowy i chciałem zapytać o przekręcanie wskażnika zagrożenia( te kólka tak się chyba nazywa). A mianowicie jeśli gracz przekręca ten wskaźnik o 2 miejsca (miał najwięcej żetonów) to dostaje nagrode za pierwsze przesunięcie a następnie za drugie czy od nagrodę tylko za drugie przesunięcie.

Re: Chaos in the Old World

: 10 lis 2012, 13:59
autor: Olgierdd
Witaj na forum!

Gracz dostaje nagrodę za pierwsze i drugie kręcenie.

Wg. zasad wygląda to tak, że najpierw kręcą wszyscy, którzy położyli przynajmniej jeden żeton postępu i otrzymują nagrody. Następnie ponownie kręci gracz, który położył najwięcej żetonów postępu.

Re: Chaos in the Old World

: 11 lis 2012, 01:44
autor: Realier
Dobra dzieki wielkie.:) A teraz takie poytanko wydaje mi sie ze znam odpowiedz chcialem sie tylko upewnic. Czy w fazie przyzywania mozna zagrac tylko po jednej rzeczy karta figurka czy mozna np zagrac 2 figurki rezygnując z zagrania karty badz na odwrot? Mi sie wydaje ze mozna jedno z dwoch lub oba w sesie karta i figurka ale 2 zamiast 1 nie mozna.

Re: Chaos in the Old World

: 11 lis 2012, 01:50
autor: zephyr
albo grasz kartę albo stawiasz figurkę - tylko jedna rzecz
nie karta i figurka
tak karta
tak figurka