Constantinopolis

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Essen 2010 - nowości

Post autor: Tycjan »

cezner pisze:Na początku to nie jest dużo? A jak ci podejdą takie kontrakty, których nawet nie ma sensu zostawiać na później bo po pierwsze nie wyprodukujesz takiego towaru a po drugie zakup takiego towaru nie ma sensu, bo zysk z takiej akcji będzie żaden. Ja tak miałem w drugiej turze. Żaden z wziętych trzech kontraktów na tym etapie gry nie nadawał się do niczego.
Ale to jest przecież gra, a nie arkusz kalkulacyjny. Cezner wiesz, że my zawsze będziemy się sprzeczać na temat takiego podejścia :)

Lepiej wydać 3 złota na początku na pkt. handlowy niż na mur. A ogólnie nie jest to dużo bo pozwala na lepsze planowanie i walkę z losowością.
cezner pisze: Ale Tycjan, to nie o to chodzi że ja w tej grze źle wystartowałem. Ta gra jest wyprana z emocji i jakiejś potrzeby głębszego myślenia. Może zadowolić kogoś, kto się przesiada z Monopoly czy Osadników ale nie nas.
Tutaj już Ci przyznałem rację, że ameryki tu nie odkrywają. Ale nie jest ona, aż tak zła żeby nie była warta zagrania/grania bo jestem pewien, że będzie się podobać. Nie wszystkim oczywiści ;)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Constantinopolis

Post autor: cezner »

Ależ oczywiście zagrać można, u kolegi :-)
Ale żeby od razu wydawać na to pieniądze, to zdecydowanie nie. Są moim zdaniem lepsze gry.
Awatar użytkownika
bart8111
Posty: 691
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Essen 2010 - nowości

Post autor: bart8111 »

cezner pisze:Kupujemy budynki produkcyjne oraz statki. Losujemy kontrakty, które pozwalają wysłać te wyprodukowane produkty statkami, co pozwala na zdobywanie pieniędzy i punktów zwycięstwa. Pieniądze pozwalają na kupowanie kolejnych budynków produkcyjnych i kolejnych statków. Coraz więcej produkujemy i coraz więcej wysyłamy. I tak się to kręci...
Brzmi jak Merkator tam też mamy kontrakty, które wypełniamy po to żeby dostać lepsze kontrakty, za które z kolei dostaniemy jeszcze lepsze kontrakty itd.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Essen 2010 - nowości

Post autor: Tycjan »

bart8111 pisze:
cezner pisze:Kupujemy budynki produkcyjne oraz statki. Losujemy kontrakty, które pozwalają wysłać te wyprodukowane produkty statkami, co pozwala na zdobywanie pieniędzy i punktów zwycięstwa. Pieniądze pozwalają na kupowanie kolejnych budynków produkcyjnych i kolejnych statków. Coraz więcej produkujemy i coraz więcej wysyłamy. I tak się to kręci...
Brzmi jak Merkator tam też mamy kontrakty, które wypełniamy po to żeby dostać lepsze kontrakty, za które z kolei dostaniemy jeszcze lepsze kontrakty itd.
Z całym szacunkiem do Constantinopolis, ale to na pewno nie jest Merkator ;)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Constantinopolis

Post autor: melee »

Grałeś? ;)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Essen 2010 - nowości

Post autor: cezner »

bart8111 pisze:
Brzmi jak Merkator tam też mamy kontrakty, które wypełniamy po to żeby dostać lepsze kontrakty, za które z kolei dostaniemy jeszcze lepsze kontrakty itd.
Ja myślę, że gdyby popracować trochę bardziej nad tą grą, to akurat ten mechanizm realizacji kontraktów byłby całkiem OK. Przede wszystkim gdyby można było zminimalizować tą losowość dobierania kontraktów. Gdyby zwiększyć w jakiś sposób interakcję. Gdyby można było jakoś zmniejszyć tą kulę śnieżną, która przy dobrym starcie narasta i narasta i jest pod koniec gry praktycznie nie do zatrzymania. Gdyby...

Merkator może być kompletnie inną grą, mimo że i tu i tam trzeba realizować kontrakty.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Constantinopolis

Post autor: mst »

Po drugiej partii rozmawialiśmy trochę o możliwości zmniejszenia losowości kontraktów np.możnaby wyłożyc kilka (powiedzmy 5 kontraktów), z których osoba wybierałaby te, które jej pasują, możnaby za jakąś opłatą (powiedzmy 1) wymienić je na nowy zestaw itd. tylko IMHO takie modyfikacje dobre są na etapie powstawania/testowania gry. Z drugiej strony kto powiedział, że Constantinopolis ma być grą dla wrogów losowości. ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Constantinopolis

Post autor: folko »

mst pisze:Z drugiej strony kto powiedział, że Constantinopolis ma być grą dla wrogów losowości.
Tym bardziej, że losowość nie jest aż taka zła ;p
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Constantinopolis

Post autor: Tycjan »

melee pisze:Grałeś? ;)
Mam nadzieję, że Merkator będzie więcej wymagający i jak przegram to będę i tak zadowolony z gry ;)

@Cezner: "Przede wszystkim gdyby można było zminimalizować tą losowość dobierania kontraktów..." ale przecież masz tam taki mechanizm (pkt. handlowe), może nie idealny, ale jest.

Pomysł Mst jest fajny, ale jednak ja jakoś do home rules jestem daleki. Bo w końcu autor chyba wiedział co robi? :)
Nie wiem tylko, czy wtedy nie będziemy mieli za dużego kopa na start. Przymus kupowanie budynków produkcyjnych w określonej kolejności, podział i zazębianie się różnych funkcji budynków po coś "chyba" jest.
Losowość kontraktów oddaje nieprzewidziane do końca zapotrzebowanie klientów, więc tak losowość jest usprawiedliwiona.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Constantinopolis

Post autor: mst »

Tycjan pisze:Losowość kontraktów oddaje nieprzewidziane do końca zapotrzebowanie klientów, więc tak losowość jest usprawiedliwiona.
No to właśnie zależy od tego czego oczekujemy od planszówki - ja mam w życiu wystarczająco dużo losowości. ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
ODPOWIEDZ