Strona 2 z 11
Re: K2
: 17 lis 2010, 12:24
autor: Andy
Sam ostatnio miałem sytuację, w której z ulgą zagrałem zerówkę, a aklimatyzacyjną trójkę zachowałem na gorsze czasy, bo w tej chwili żaden z himalaistów nie mógłby wchłonąć takiej dawki.
Tak to bywa, gdy jest przymus zagrania trzech kart!
Re: K2
: 17 lis 2010, 15:38
autor: zephyr
argument z zachowywaniem lepszej karty jest bez sensu - każda inna karta nadawałaby się do tego celu tak samo dobrze ale przy okazji by coś sensownego robiła (no chyba że byłaby np aklimatyzacją -1 :> fajny pomysł na dodatek)
mnie bardziej dziwi że to akurat aklimatyzacja 0 a nie karta bez żadnego przypisania... myślałam że ma wyraźnie pokazywać że można na nią przyjmować ryzyko (0 spada do -1/-2) ale jak nie to jestem pod wrażeniem braku elegancji zasad... czy na prawdę zakaz brania ryzyka na wspinacza który dostał aklimatyzację 0 jest tak ważny przy balansie żeby robić dla niego wyjątek od prostej zasady: "ryzyko może przyjąć tylko wspinacz który dostał kartę"
Re: K2
: 26 gru 2010, 20:38
autor: muker
Czy na mapie trudnej jest błąd? Jest jedno pole, które powinno być warte 5 pkt a ma 4. Wskazuje na to złota zamiast zielonej chorągiewka, jest poziom wyżej niż inne 4, no i pole po prawej jest warte 5.
Re: K2
: 26 gru 2010, 21:38
autor: Edwardo
Nie ma błędu. Dlaczego miałaby być zielona chorągiewka? Zauważ, że kolory chorągiewek są przyporządkowane poszczególnym wysokościom a nie ilościom punktów zwycięstwa. Zauważ też, że przy zielonych chorągiewkach, na ich najniższym poziomie obok 2 jest 3. Taki rozkład po prostu.
Re: K2
: 27 gru 2010, 10:13
autor: muker
Tak są przyporządkowane wysokościom ale również wartościom na flagach. To miejsce jest jedyne na całej planszy (obu stronach), gdzie dla jednej wartości są flagi różnych kolorów.
Mam jeszcze pytanie:
Stawianie namiotu: "w przypadku wykorzystania kart poręczówki liczą się punkty w ruchu w górę"
Czy to oznacza, że nie można wykorzystać karty ruchu 1 oraz poręczówki 1/3, żeby zejść w dół na pole o koszcie 2 i postawić tam namiot?
Czy można użyć dwóch poręczówek 1/2, żeby zejść w dół na pole o koszcie 2 i postawić namiot?
Re: K2
: 27 gru 2010, 10:18
autor: ja_n
muker pisze:Tak są przyporządkowane wysokościom ale również wartościom na flagach. To miejsce jest jedyne na całej planszy (obu stronach), gdzie dla jednej wartości są flagi różnych kolorów.
Moim zdaniem - tak, jest błąd, ale dotyczy on koloru flagi, a nie punktacji pola. W prototypie punktacja pola była taka sama.
muker pisze:Stawianie namiotu: "w przypadku wykorzystania kart poręczówki liczą się punkty w ruchu w górę"
Czy to oznacza, że nie można wykorzystać karty ruchu 1 oraz poręczówki 1/3, żeby zejść w dół na pole o koszcie 2 i postawić tam namiot?
Czy można użyć dwóch poręczówek 1/2, żeby zejść w dół na pole o koszcie 2 i postawić namiot?
Czy namiot innego gracza też daje mi punkt?
Nie można.
Nie można.
Nie daje.
Re: K2
: 27 gru 2010, 11:14
autor: folko
Co do flag i ich kolorów - nie ma błędu. Kolor odpowiada wysokościom - czyli 6-7 tys. to kolor zielony, 7-8 - żółty, powyżej 8 - czarny. Na trudnej drodze może mylić wskaźnik punktacji z prawej, przy 4 PZ są dwie flagi: żółta i zielona, właśnie z tego powodu, że 4 PZ są w obszarze żółtym (7-8 tys) i zielonym (6-7tys.).
Re: K2
: 27 gru 2010, 15:04
autor: Majek
Mam pytanie dotyczące żetonów ryzyka.
Co robimy z żetonem, który już został rozliczony? Z powrotem na stos zakrytych czy do pudełka i już nie bierze udziału w grze?
Nic nie ma na ten temat w instrukcji. Ilość żetonów sugeruje, że wrzucamy do pudełka - jest ich tyle, że we wszystkich 18 dniach możemy pobierać z 3.
Może głupie pytanie ale nie daje mi spokoju

Re: K2
: 27 gru 2010, 15:11
autor: cezner
Do odrzucenia. Nie bierze udziału w dalszej grze.
Re: K2
: 28 gru 2010, 19:59
autor: muker
Rozumie, że jedną kartą poręczówki 2/3 nie mogę wejść za 1 i potem za 1 zejść?
Re: K2
: 28 gru 2010, 21:53
autor: Veridiana
Możesz.
Cyfrę z lewej strony traktujesz jak zieloną kartę, czyli ruch w dowolnym kierunku, nawet w górę i w dół.
natomiast cyfra po prawej tylko w dół.
adam to gdzieś tłumaczył... choć akurat to jest średnio intuicyjne

Re: K2
: 29 gru 2010, 08:05
autor: folko
Ale tak jest, strzałki z lewej nie powinno być, wtedy byłoby jasne...
Re: K2
: 29 gru 2010, 11:33
autor: Veridiana
No właśnie, ta strzałka!

to jej wina

Re: K2
: 02 sty 2011, 14:53
autor: folko
Pierwsza wersja FAQ -
http://adam.wcsw.net/wordpress/wp-conte ... K2_FAQ.pdf
Dziękuję wszystkim za pytania i za pomoc w spisaniu powyższego.
Re: K2
: 02 sty 2011, 15:00
autor: melee
kilka literówek, np. "pulii", "Żetony muszą być wykorzystane są w danej rundzie". Niekonsekwencja w nazywaniu żetonów (raz ryzyka, raz jakoś inaczej).
Re: K2
: 02 sty 2011, 23:28
autor: staszek
Mam pytanie-chciałbym się upewnić,że grałem dobrze,ewentualnie przeprosić grające ze mną osoby,za złe wytłumaczenie gry:
czy mając karty zielone 1 i 3 mogę tym samym wspinaczem poruszyć się o dwa pola,każde o koszcie 2 ?
Re: K2
: 02 sty 2011, 23:29
autor: surmik
Tak.
Re: K2
: 02 sty 2011, 23:31
autor: staszek
ok.dzięki-nie muszę przepraszać

Re: K2
: 04 sty 2011, 07:57
autor: muker
odejmuje jego wartość od poziomu aklimatyzacji na karcie gracza u tego himalaisty
który poruszył się w tej turze
Czy ja dobrze rozumiem, że nie można zagrać na himalaistę karty aklimatyzacji 1 i mając żeton 2 odjąć 1 od wartości karty a 1 od posiadanej już aklimatyzacji?
Re: K2
: 04 sty 2011, 08:45
autor: ja_n
Można.
Re: K2
: 04 sty 2011, 09:07
autor: adikom5777
muker pisze:
Czy ja dobrze rozumiem, że nie można zagrać na himalaistę karty aklimatyzacji 1 i mając żeton 2 odjąć 1 od wartości karty a 1 od posiadanej już aklimatyzacji?
wg mnie można poruszającemu się himalaiście rozliczyć ryzyko -2 z karty aklimatyzacji (1) oraz odjąć 1 punkt z aklimatyzacji na jego planszy
EDIT: Ja_n był szybszy

Re: K2
: 04 sty 2011, 09:52
autor: muker
adikom5777 pisze:muker pisze:
Czy ja dobrze rozumiem, że nie można zagrać na himalaistę karty aklimatyzacji 1 i mając żeton 2 odjąć 1 od wartości karty a 1 od posiadanej już aklimatyzacji?
wg mnie można
poruszającemu się himalaiście rozliczyć ryzyko -2 z karty aklimatyzacji (1) oraz odjąć 1 punkt z aklimatyzacji na jego planszy
EDIT: Ja_n był szybszy

Pytam o takiego, który dostał tylko kartę aklimatyzacji. W zacytowanym fragmencie faqa pisze, że trzeba się ruszyć (tak btw. jak dałem kartę ruchu 1, ale się nie ruszę, to nie mogę odjąć 1 z ruchu a 1 z aklimatyzacji?)
Re: K2
: 04 sty 2011, 10:01
autor: ja_n
Masz rację, tak jest sformułowana instrukcja (nieszczęśliwie) i widzę, że Adam postanowił podtrzymać to w FAQu, żeby nie zwiększać zamieszania. Czyli przypuszczam, że oficjalna wersja obecnie jest jednak taka, że ryzyko odejmujemy od kart aklimatyzacji, albo od aklimatyzacji wspinacza, który się ruszył. Nie zmienia to faktu, że na etapie prototypu graliśmy inaczej - jeśli na wspinacza zagrałem niezerową kartę (jakąkolwiek), to mogę dowolną liczbę ryzyka odjąć od jego aklimatyzacji. Czyli wystarczy karta +1A, żeby odjąć 2 punkty ryzyka od tego wspinacza. Stąd moja odpowiedź.
Re: K2
: 04 sty 2011, 10:48
autor: folko
Potwierdzam to co napisał Jacek, w pewnym momencie nie zauważyłem tego niuansu w instrukcji i już nie chcę mieszać...
Re: K2
: 04 sty 2011, 10:51
autor: muker
(tak btw. jak dałem kartę ruchu 1, ale się nie ruszę, to nie mogę odjąć 1 z ruchu a 1 z aklimatyzacji?)
Czyli nie mogę tak zrobić?