Strona 2 z 50

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 lis 2008, 10:02
autor: Nabuchodonozor
Dziękuję za odpowiedzi. Jedna tylko drobna uwaga
[quote='neurocide"](strzału nie dodaja bo sztaby nie mogą strzelać)[/quote]
Owszem może strzelać jak wyczytałem w jednym FAQ. Dzieje się tak gdy do sztabu przyłączysz Kwatermistrza i zdecydujesz że w danej bitwie działa on na sztab zmieniając atak wręcz w strzał. Wtedy Twój sztab strzela :)
@Skywalker: jak ostatnio będąc na przegranej pozycji wyciągnąlem 3 bitwy to faktycznie się wkurzyłem :P Ale to właśnie dzięki losowości ta gra jest ciekawa bo uczy przystosowania się do warunków i kombinowania. W takich sytuacjach jak ta wyżej podchodzę do tego jako wyzwania, czy uda mi się jeszcze osiągnąć coś z tego i nawet jeśli przegram mam świadomość (oczywiście nei zawsze) że lepiej się tego rozegrać nie dało.
Niektórzy grają podobno tak, że przed rozgrywką każdy z graczy opracowuje sobie taktykę i ustawia kolejność żetonów i ją zapamiętuje. Wtedy nie ma absolutnie żadnej losowości ;)
No i mój poprzednik ma rację: jeśli grasz już nty raz to znasz na pamięć zarówno żetony swoje jak i przecinika i możesz do pewnego stopnia przewidzieć co się niedługo pojawi u niego i u Ciebie i wykorzystać to ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 lis 2008, 10:18
autor: EstEst
skywalker28 pisze:mam pytanie-czy ktoś próbował jakoś sobie poradzić z wysoką losowością żetonów w grze, tzn ja z kumplem robimy tak, że każdy raz na grę po wzięciu żetonów może stwierdzić ,że to jest już przesada i wsadzić je z powrotem na stos i przetasować wszystko i pociągnąć jeszcze raz.
W sumie, jak się zna wszystkie żetony to losowość już prawie nie boli, ale dla zwiększenia strategiczności bardzo polecam wariant: po dociągnięciu żetonów jeden można wtasować i zamiast niego wyciągnąć inny. Dopiero potem odrzucamy żeton i ewentualnie używamy dwu pozostałych.
Wcale często nie ten najsłabszy się wyrzuca ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 lis 2008, 23:04
autor: Neurocide
Nabu pisze:Owszem może strzelać...
A faktycznie, jest taki przypadek.
Niektórzy grają podobno tak, że przed rozgrywką każdy z graczy opracowuje sobie taktykę i ustawia kolejność żetonów i ją zapamiętuje. Wtedy nie ma absolutnie żadnej losowości
Niezłe. Mam nadzieję, że uda mi się tego spróbować. Zapamiętam góra kilka trójek. Sam pomysł przyznam mocny.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 lis 2008, 11:01
autor: mrowka
EstEst pisze:jak się zna wszystkie żetony to losowość już prawie nie boli
To zalezy, bywaja skrajne przypadki. Moj rekord to trzy przegrane partie pod rzad. W pierwszej dopiero za 7 pociagnieciem (nie mam tu na mysli 7 pociagnietego zetonu, tylko 7 kompletow zetonow ciagnietych co ture) dostalem pierwsza jednostke bojowa (tzn posiadajaca zdolnosc zadawania obrazen badz np sieciowania), wczesniej same rozkazy i moduly. W kolejnej rozegranej za 4 pociagnieciem. I w ostatniej w ciagu pierwszych 6 ciagniec mialem jakies 2 jednostki bojowe w sumie.
Przyznam, ze pomimo staran i tego, ze dla mojego przeciwnika to byly pierwsze 3 partie w ta gre, przegralem wszystkie z kretesm i znienawidzilem wtedy NX. Na cale 5 minut ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 gru 2008, 13:49
autor: MichalStajszczak
1. Jeśli dwóch łuczników o tym samym segmencie inicjatywy strzela w jednostkę bez dodatkowych punktów wytrzymałości, to czy obaj uderzą w nią? Czy jeden ze strzałów przejdzie dalej?
2. Uniwersalny żołnierz ma przed soba dwie jednostki bez bonusów wytrzymałości. Czy uderzy za dwa w najbliższą, czy zniszczy obie?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 gru 2008, 13:56
autor: ram
1. Obaj uderzają w tę jednostkę. Strzał nie przechodzi dalej.

2. Uderza za dwa jednostkę w stronę której jest skierowany.

Pozdrawiam.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 gru 2008, 15:09
autor: Neurocide
Powyższe wynika z zasady, że cały segment rozgrywa się w tym samym momencie. Jednostki zabite pozostają na planszy do końca segmentu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 gru 2008, 06:09
autor: Senaszel
To ja mam pytanie odnosnie dodatku

Na kartach Podloza ( 'Korzenie', 'Tereny' )
moga stawac jednostki -
Co sie dzieje z Podlozem jesli stala na nim jednostka,
ktora zostala zabita?
Schodzi czy nie?

Pytanie wyniklo na Pionku
kiedy to jakas jednostka NY zabila "Monstrum" ktore stalo na "Korzeniu"
Poszlismy z pytaniem czy korzen spada czy nie... do Korzenia!
Towarzysz byl mocno zszokowany nazewnictwem :D (nazwy wg instrukcji)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 gru 2008, 11:16
autor: EstEst
Tzn. chodzi zapewne tylko o korzenie, bo na minie jednostka stać nie może ;)

Otóż korzenie można zlikwidować TYLKO za pomocą żetonów ataków specjalnych (snajper, bomba itp.). Podczas bitwy nie mogą być zlikwidowane - to jest ich główna siła.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 gru 2008, 13:09
autor: Senaszel
Atak wrecz je chyba "wykorzenia" ? :idea:

OT: Zacznie sie niedlugo jakas partia w aGot9 ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 gru 2008, 13:49
autor: Nabuchodonozor
Senaszel: już dostałeś odpowiedź. Z resztą masz jak byk napisane w instrukcji że zniszczyć korzeń można TYLKO żetonem natychmiastowym. W dodatku jeśli jest na nim jednostka to możesz wybrać czy niszczysz korzeń czy też jednostkę która jest na nim

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 gru 2008, 13:34
autor: ecco
Macie link do instrukcji tej gry po Polsku?

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

: 26 gru 2008, 03:04
autor: rand
Mam dwa bardzo ważne pytania odnośnie nowego dodatku Babel 13.

1. odnośnie macierzy.
Obrazek
W takiej sytuacji jak na obrazu, czy obie jednostki Neodżungli dostaja po 2 inicjatywy i 1 siły, czy powstają w tej sytuacji dwie oddzielne macierze.....

2. Odnośnie szpiega, czy szpieg w tej sytuacji dostaje 1 inicjatywy i siły czy moduł musi być w jego strone odwrócony żeby dostać te bonusy... ?

Bym był wdzięczny za pomoc, bo to dwie kwestie które jak dla mnie są niejasno sformułowane :-)

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

: 26 gru 2008, 12:08
autor: Nabuchodonozor
1) Wg mnie jest jedna macierz. Macierzy nie może być kilka i skoro obydwa moduły są skierowane do jednostek znajdujących się w macierzy to działają na wszystko. Czyli Twoje jednostki dostają bonusy od obydwu modułów równocześnie
2) Moduł musi być skierowany w stronę szpiega. W tej sytuacji szpieg nie dostaje bonusu. Z resztą bonusu do siły i tak nie dostałby bo strzela na odległość

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 27 gru 2008, 12:17
autor: mbronkowski
Mam pare pytań odnośnie reguł w dodatku:
1)Czy roszade można użyć na jednostki sojusznicze (czyli czy na przykład w drugim scenariuszu można zamienić miejscami dwie jednostki molocha albo jedną jednostkę molocha i jedną jednostkę neodżungli)
2) Czy jednostki sojuszncze mogą wejść w skład macieży
3) Bonusowe tury zwycięzcy w scenariuszu drugim, są pełnymi turami (3 żetony) czy w pierwszej jeden w drugiej dwa i dopiero w trzeciej 3 żetony?
4)W scenariuszu trzecim czy bunkier jest szcelny także w stosunku do jednostek neodżungli (NY na pewno nie może tam wstawiać jednostek bo jest przeciwnikiem, a czy neodżungla jako sojusznik może, czy nie) w instrukcji pisze że bunkier jestsz szczelny względem każdej innej armi czyli rozumiem że dopuki borgo żyje nikt tam nie może nic wstawić.
5) rozpoczenicie w trzecim scenariuszu: normalne... czli?! zaczyna losowy gracz czy zaczyna nowy jork jak w pierwszym scenariuszu?
Do dalszych scenariuszy wczoraj nie doszliśmy ale jak widać wątpliwości pojawiło się sporo.
Mieliśmy też chwile wątpliwości czy sieciując sztab Neodżungli "wyłancza" się macież. w końcu doszliśmy do wniosku, żę tak (chociażby dlatego że w radach taktycznych do tej armi pisze żę trzeba się zabunkrować żeby nie dopuścić do sztabu sieciarza). Trzeba przyznać , że zasieciowanie sztabu neodżungli stawia ją w beznadziejnej sytuacji.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 27 gru 2008, 15:03
autor: Nabuchodonozor
mbronkowski pisze:Mam pare pytań odnośnie reguł w dodatku:
1)Czy roszade można użyć na jednostki sojusznicze (czyli czy na przykład w drugim scenariuszu można zamienić miejscami dwie jednostki molocha albo jedną jednostkę molocha i jedną jednostkę neodżungli)
2) Czy jednostki sojuszncze mogą wejść w skład macieży
3) Bonusowe tury zwycięzcy w scenariuszu drugim, są pełnymi turami (3 żetony) czy w pierwszej jeden w drugiej dwa i dopiero w trzeciej 3 żetony?
4)W scenariuszu trzecim czy bunkier jest szcelny także w stosunku do jednostek neodżungli (NY na pewno nie może tam wstawiać jednostek bo jest przeciwnikiem, a czy neodżungla jako sojusznik może, czy nie) w instrukcji pisze że bunkier jestsz szczelny względem każdej innej armi czyli rozumiem że dopuki borgo żyje nikt tam nie może nic wstawić.
5) rozpoczenicie w trzecim scenariuszu: normalne... czli?! zaczyna losowy gracz czy zaczyna nowy jork jak w pierwszym scenariuszu?
Do dalszych scenariuszy wczoraj nie doszliśmy ale jak widać wątpliwości pojawiło się sporo.
Mieliśmy też chwile wątpliwości czy sieciując sztab Neodżungli "wyłancza" się macież. w końcu doszliśmy do wniosku, żę tak (chociażby dlatego że w radach taktycznych do tej armi pisze żę trzeba się zabunkrować żeby nie dopuścić do sztabu sieciarza). Trzeba przyznać , że zasieciowanie sztabu neodżungli stawia ją w beznadziejnej sytuacji.
1) Wg mnie nie podobnie jak nie możesz użyć żetonu ruchu na jednostki sojusznika
2) Po pierwsze "macieRZy", a po drugie w instrukcji jest napisane że nie. Macierz to unikalna właściwość Neodżungli i tylko Neodżungla może ją tworzyć, nawet gdy sojusznik znajduje się przy jej sztabie. To jest o ile pamiętam napisane w instrukcji przy omówieniu sytuacji szczególnych gry wieloosobowej
3) Na to pytanie Ci nie odpowiem bo nie grałem jeszcze w scenariusz
4) j.w. (acz jeśli jest napisane "względem każdej innej" to zakładam że również względem armii sojusznika. I pisze się "dopÓki"
5) też nie wiem bo nie grałem scenariusza

Co do sieciowania sztabu to oczywiście macierzy wtedy nie ma co jest wyraźnie napisane w instrukcji. I nie pisze się "wyłancza" tylko "wyłĄcza"

Reasumując radzę dokładniej czytać instrukcję i nauczyć się ortografii (ewentualnie jeśli jesteś chory to korzystaj z worda albo najnowszego firefoxa z funkcją sprawdzania pisowni)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 11:53
autor: Wookie
Mam dwa pytania:
1. Czy można odpychać bazy i moduły?
2. Czy można używać ruchu na bazę?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 11:55
autor: Andy
Jak dla mnie: 2 x tak (jeśli baza = sztab).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:07
autor: bazyn
Tak? W zasadach było napisane, że ruch można użyć na dowolny żeton, odepchnięcie na dowolną jednostkę, więc interpretowaliśmy, że jednostka=żołnierz :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:08
autor: Wookie
no ja dotychczas też uznawałem jednostkę jako żołnierzy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:22
autor: Andy
Nie mam instrukcji przed sobą, ale czy tam nie było mowy o oddziaływaniu na "żetony planszy", czyli żołnierzy, moduły i sztab?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:37
autor: bogas
Jest tak jak pisze Andy. 2 x TAK

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:45
autor: bazyn
Andy pisze:Nie mam instrukcji przed sobą, ale czy tam nie było mowy o oddziaływaniu na "żetony planszy", czyli żołnierzy, moduły i sztab?
"Ruch - zagranie tego żetonu pozwola przesunąć własny dowolny żeton..."

"Odepchnięcie - po zagraniu tego żetonu jedna z własnych jednostek odpycha jedną sąsiadującą z nią jednostke wroga..."

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:47
autor: Andy
Sądzę, że "jednostka" = "żeton planszy".

Pozostałe żetony są "natychmiastowe"

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 sty 2009, 12:50
autor: Wookie
czyli 2xtak, dzięki