Strona 2 z 5

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 11 lut 2011, 13:16
autor: Matio.K
konev pisze:
Matio.K pisze: Oj tam, oj tam.

Spędziłem trochę czasu na poszukiwaniu konwertera PDF, ale poleglem.

A instrukcja? Nie chce mi się ;P
PrimoPDF. Darmowy. Instaluje się jako drukarka w systemie. Wchodzisz do Worda, drukujesz, wybierasz jako drukarkę PrimoPDF i zapisuje Ci jako PDF.
Dzięki za pomoc - spróbowałem kilku programów [bezskutecznie], ale PrimoPDF jest jedynym sensownym spośród nich czego efektem jest to : http://www.sendspace.com/file/58pfk1

Instrukcję poprawilem. Pewnie dzis/jutro zrobię fotki z przykladami rozgrywki.

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 14 lut 2011, 20:15
autor: Matio.K
Ktośkolwiek grał / grać próbował?

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 14 lut 2011, 20:49
autor: artoro
Osobiście czekam na te zdjęcia z przykładami rozgrywki :)

Poza tym w najbliższym czasie ciężko mi będzie zagrać w cokolwiek, bo albo ja nie mam czasu, albo nie mają go osoby, z którymi mógłbym w to zagrać... No i jest jeszcze jedna sprawa - instrukcja, która nie do końca jest dla mnie jasna(są to jednak głównie sprawy techniczne, które rozwiałyby twoje zdjęcia). :|

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 15 lut 2011, 09:45
autor: Matio.K
Dzisiaj zrobię fotki z opisem co jest czym i podając kilka przykladów.

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 15 lut 2011, 15:42
autor: Matio.K
Chwilowo wrzucam to : http://www.sendspace.com/file/eewe5a

Fotki z wyjaśnieniem co i jak po 19.00.

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 15 lut 2011, 20:25
autor: Matio.K
Jak wszystko wygląda w pudełku ["Pola naftowe"] - http://img143.imageshack.us/i/imag3064.jpg/
Jak przygotowano karty [łącznie poszły na to karty z trzech gier :D] - http://img810.imageshack.us/i/imag3066.jpg/
Wygląd planszy - http://img208.imageshack.us/i/imag3065.jpg/
Rozmieszczenie miast, wiosek i punktów kluczowych - http://img607.imageshack.us/i/imag3067.jpg/
Przybliżenie mapy - http://img80.imageshack.us/i/imag3068.jpg/
Jak wygląda to podczas gry - http://img341.imageshack.us/i/imag3071.jpg/
Za zasłonką kompania 1 odpowiada kompanii 1 na mapie - http://img580.imageshack.us/i/imag3069.jpg/

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 15 lut 2011, 21:58
autor: artoro
Mam kilka pytań(mam nadzieję, że cię nie załamię :P ):
- zastanawia mnie sposób poruszania się jednostek - w instrukcji napisałeś, że jednostki w zależności od swojego rodzaju poruszają się z różnymi prędkościami, ale przecież na planszy(zazwyczaj) nie istnieją one jako pojedyncze jednostki, lecz całe kompanie. Czy w takim razie kompania porusza się z prędkością najwolniejszej jednostki wchodzącej w jej skład(aczkolwiek z instrukcji nie wynika również czy zabudowania mogą wchodzić w skład kompani i o ile się "poruszają", no i jednostki powinny być ukryte, a przecież w takim wypadku trzeba by było je pokazać przeciwnikowi... )?
- zastanawia mnie również dlaczego pliki heksy poprawione cz.1 i cz.2 są pustymi stronami... :?:
- w pliku "Znaczniki" są naboje - rozumiem, że są to znaczniki ran?
- na niektórych jednostkach pisze "ZMIANA" - czy oznacza to, że po wykorzystaniu tej zdolności karta jest odrzucana do talii kart nieaktywnych i dobierana jest nowa karta z talii aktywnej lub z ręki?
- karty są podzielone na kompanie i są one zasłonięte, tak więc teoretycznie przeciwnik mógłby w momencie atakowania wyciągnąć zza zasłonki karty kompani, którą atakuje i innej kompani(czyli oszukiwać) :twisted:
- w początkowej wersji(zanim dałeś to do pdfa) było kilka plików, których nie ujrzeliśmy w nowej wersji, a mianowicie: "Do ponownego wydrukowania RUSE.doc", "Punktacja.docx", "Doktryny.doc" - czy było to zamierzenie celowe?

PS.: nie zniechęcaj się, po prostu mam zamiar to wydrukować i chcę rozwiać swoje wątpliwości :wink:

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 15 lut 2011, 23:55
autor: Matio.K
artoro pisze:Mam kilka pytań(mam nadzieję, że cię nie załamię :P ):
- zastanawia mnie sposób poruszania się jednostek - w instrukcji napisałeś, że jednostki w zależności od swojego rodzaju poruszają się z różnymi prędkościami, ale przecież na planszy(zazwyczaj) nie istnieją one jako pojedyncze jednostki, lecz całe kompanie. Czy w takim razie kompania porusza się z prędkością najwolniejszej jednostki wchodzącej w jej skład(aczkolwiek z instrukcji nie wynika również czy zabudowania mogą wchodzić w skład kompani i o ile się "poruszają", no i jednostki powinny być ukryte, a przecież w takim wypadku trzeba by było je pokazać przeciwnikowi... )?

MATIO.K - TAK, PRZEMIESZCZAJĄ SIĘ TEMPEM NAJWOLNIEJSZEJ JEDNOSTKI. CHOĆ NIE MUSIMY ROZWIJAĆ PEŁNEJ PRĘDKOŚCI, MOŻEMY PRZEMIESZCZAĆ SIĘ O MNIEJ PÓL, BY ZMYLIĆ WROGA. ZABUDOWANIA NIGDY SIĘ NIE PRZEMIESZCZAJĄ, MOGĄ WCHODZIĆ W SKLAD KOMPANII.

- zastanawia mnie również dlaczego pliki heksy poprawione cz.1 i cz.2 są pustymi stronami... :?:

MATIO.K - JUŻ POPRAWIAM. EWENTUALNIE SPRÓBUJ TEGO : http://www.sendspace.com/file/v49tkz

- w pliku "Znaczniki" są naboje - rozumiem, że są to znaczniki ran?

MATIO.K - OWSZEM.

- na niektórych jednostkach pisze "ZMIANA" - czy oznacza to, że po wykorzystaniu tej zdolności karta jest odrzucana do talii kart nieaktywnych i dobierana jest nowa karta z talii aktywnej lub z ręki?

MATIO.K - NICZEMU TO NIE SLUZY; NAPIS BYL MI POTRZEBNY, GDY CHCIALEM WIEDZIEC, KTORE JEDNOSTKI IDĄ DO DRUKU JESZCZE RAZ.

- karty są podzielone na kompanie i są one zasłonięte, tak więc teoretycznie przeciwnik mógłby w momencie atakowania wyciągnąć zza zasłonki karty kompani, którą atakuje i innej kompani(czyli oszukiwać) :twisted:

- MATIO.K : WLASNIE WYCIĄGA SIĘ JEDNOSTKI ZZA ZASLONEK I DOCHODZI DO WALKI. JAKKOLWIEK TO BRZMI DZIWNIE - WIERZ MI, DZIALA :)

- w początkowej wersji(zanim dałeś to do pdfa) było kilka plików, których nie ujrzeliśmy w nowej wersji, a mianowicie: "Do ponownego wydrukowania RUSE.doc", "Punktacja.docx", "Doktryny.doc" - czy było to zamierzenie celowe?

MATIO.K - DOKTRYNY I DO PONOWNEGO WYDRUKOWANIA NIE JEST DO DRUKU.

PS.: nie zniechęcaj się, po prostu mam zamiar to wydrukować i chcę rozwiać swoje wątpliwości :wink:
Uff.

Instrukcji do testowania nikomu nie dawalem, a widać bylo trzeba :mrgreen:

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 16 lut 2011, 17:40
autor: artoro
Matio.K pisze:- karty są podzielone na kompanie i są one zasłonięte, tak więc teoretycznie przeciwnik mógłby w momencie atakowania wyciągnąć zza zasłonki karty kompani, którą atakuje i innej kompani(czyli oszukiwać) :twisted:

- MATIO.K : WLASNIE WYCIĄGA SIĘ JEDNOSTKI ZZA ZASLONEK I DOCHODZI DO WALKI. JAKKOLWIEK TO BRZMI DZIWNIE - WIERZ MI, DZIALA :)
Oczywiście siadając do gry nie zakładam, że przeciwnik będzie oszukiwał, jednakże z czysto teoretycznego punktu widzenia byłoby to możliwe. I to nie tylko w czasie ataku(np. gracz A atakuje kompanią 1 kompanię 2 gracza B, gracz A ma w kompanii pierwszej 2 jednostki, jednakże oszukuje i wyciąga poza nimi jeszcze jedną kartę z innej kompanii), lecz także przy tworzeniu nowej kompanii(można wtedy przykładowo stworzyć kompanię z dwóch jednostek, a trzecią do innej kompanii, mimo że inni będą myśleli, że dokładasz ją do tej, którą przed chwilą stworzyłeś). Aczkolwiek osobiście nigdy nie oszukuję, podobnie zresztą jak moi współgracze, jednakże możliwość oszukiwania jest i mogłaby ona stanowić dla niektórych osób pokusę.
Matio.K pisze:- w początkowej wersji(zanim dałeś to do pdfa) było kilka plików, których nie ujrzeliśmy w nowej wersji, a mianowicie: "Do ponownego wydrukowania RUSE.doc", "Punktacja.docx", "Doktryny.doc" - czy było to zamierzenie celowe?

MATIO.K - DOKTRYNY I DO PONOWNEGO WYDRUKOWANIA NIE JEST DO DRUKU.
A co z punktacją?

Poza tym w instrukcji chyba jest błąd:
Obrazek

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 16 lut 2011, 19:52
autor: Matio.K
artoro pisze:
Matio.K pisze:- karty są podzielone na kompanie i są one zasłonięte, tak więc teoretycznie przeciwnik mógłby w momencie atakowania wyciągnąć zza zasłonki karty kompani, którą atakuje i innej kompani(czyli oszukiwać) :twisted:

- MATIO.K : WLASNIE WYCIĄGA SIĘ JEDNOSTKI ZZA ZASLONEK I DOCHODZI DO WALKI. JAKKOLWIEK TO BRZMI DZIWNIE - WIERZ MI, DZIALA :)
Oczywiście siadając do gry nie zakładam, że przeciwnik będzie oszukiwał, jednakże z czysto teoretycznego punktu widzenia byłoby to możliwe. I to nie tylko w czasie ataku(np. gracz A atakuje kompanią 1 kompanię 2 gracza B, gracz A ma w kompanii pierwszej 2 jednostki, jednakże oszukuje i wyciąga poza nimi jeszcze jedną kartę z innej kompanii), lecz także przy tworzeniu nowej kompanii(można wtedy przykładowo stworzyć kompanię z dwóch jednostek, a trzecią do innej kompanii, mimo że inni będą myśleli, że dokładasz ją do tej, którą przed chwilą stworzyłeś). Aczkolwiek osobiście nigdy nie oszukuję, podobnie zresztą jak moi współgracze, jednakże możliwość oszukiwania jest i mogłaby ona stanowić dla niektórych osób pokusę.
W wielu grach można w łatwy sposób oszukiwać i musimy zdać się na wiarę, że ktoś tego nie robi :)
Matio.K pisze:- w początkowej wersji(zanim dałeś to do pdfa) było kilka plików, których nie ujrzeliśmy w nowej wersji, a mianowicie: "Do ponownego wydrukowania RUSE.doc", "Punktacja.docx", "Doktryny.doc" - czy było to zamierzenie celowe?

MATIO.K - DOKTRYNY I DO PONOWNEGO WYDRUKOWANIA NIE JEST DO DRUKU.
A co z punktacją?[/quote]

Punktacja wchodzi do gry - to tabelka z liczbami od 1 do 60; w zasadzie mozesz zrobić własną, bo większej filozofii w tym brak :)

Poza tym w instrukcji chyba jest błąd:
Obrazek[/quote]

Owszem, jest błąd [i pojęcia bladego nie mam jak on się tam wkradł]; defensywa jest tuż pod wartością ataku :)

Re: RUSE / Podstęp - Matio.K's Production

: 27 lut 2011, 15:00
autor: Matio.K
Rozważałem to, zawsze byłem na tak, ale dopiero niedawno zakupione Company of Heroes [po raz trzeci swoją drogą :roll:] skłoniło mnie do poważniejszej refleksji. Otóż świetnie sprawdzilby się scenariusz treningowy, który zamiast tłumaczyć zasady, poprowadzi gracza za rączkę i pokaże co i jak, tlumacząc wszystkie niuanse w praniu [ot, interaktywna instrukcja :)]. Po drugie - scenariusze postawią jeszcze większy nacisk na tytułowy "podstęp", bowiem większość scenariuszy opiera się na : bardzo silna strona A, choć strona B zna wszystkie jej sekrety, aczkolwiek sama w sobie jest bardzo słaba i musi poradzić sobie wykorzystując wiedzę, by pokonać liczniejszgo wroga [właśnie A].

No i kolejna ważna cecha - scenariusze umożliwiają grę solo dzięki węwnętrznym algorytmom.

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 16 mar 2011, 08:25
autor: Matio.K
Scenariusze się robią, mam już trzy z nich, które sprawdzają się świetnie. Poza tym w prosty sposób zrezygnowałem z elementu jakim są zasłonki, nie zabijając przy tym niejawnego charaktery gry [abrakadabra].

Generalnie zmian jest sporo, mimo tego, że deklarowałem, że nic się nie zmieni. Widać to był podstęp :wink:

Zresztą COF będzie jednym z tytułów dostępnych na GRAMY.

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 18 mar 2011, 21:26
autor: Matio.K
Dzisiejsza rozgrywka udowodniła mi, że gracze zrobią wszystko, by wygrać - włączywszy w to wrzucanie pięlęgniarek na miny :mrgreen:

Generalnie fajną cechą tworzenia gier jest to, że mechanika sama potrafi Cię zaskoczyć - mianowicie gracze znajdują coraz to nowe zastosowania na które w życiu, byś nie wpadl.

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 27 kwie 2011, 15:00
autor: Matio.K
Wreszcie pojawiła się ostatnia część pamiętnika poświęconego COL [4/4].

http://matiok.blogspot.com/2011/03/z-pa ... liars.html

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 12 kwie 2012, 13:21
autor: Matio.K

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 06 wrz 2012, 13:41
autor: Matio.K
Video-prezentacja na kanale Board Times:http://www.boardtime.pl/2012/09/ruse-vi ... tacja.html

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 18 wrz 2012, 13:11
autor: kacpersky
Matio mógłbyś odświeżyć plik albo wrzucić go w inne miejsce? Sendspace szybko się pozbywa plików. ;)

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 23 wrz 2012, 16:50
autor: Matio.K
kacpersky pisze:Matio mógłbyś odświeżyć plik albo wrzucić go w inne miejsce? Sendspace szybko się pozbywa plików. ;)
Podrzucam dwa pliki - instrukcję i próbkę w postaci kart niemców. Całego contentu jeszcze nie publikuję, bo mam swoje plany :)

http://www.sendspace.com/filegroup/V6Tl ... vg13wJS1tw

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 23 wrz 2012, 19:53
autor: kacpersky
Ato czekam na finał. :)

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 24 wrz 2012, 12:05
autor: ignatus
Witam.Mam pytanie które mi nie daje spokoju od pewnego czasu.Dlaczego kampanie oznaczane są kilkoma kostkami(np 1 kampania 1 kostka, 3 kampania 3 kostki). Czemu ma to służyć , bo nigdzie nie znalazłem informacji co to daje w rozgrywce- pytam ponieważ z punktu widzenia kosztów i samej rozgrywki(niepotrzebny chaos na mapie) nie rozumiem po co taki element- zamiast 4 znaczników z numerami opisujących kampanie mamy cały stos kostek.

Generalnie gra mnie zaciekawiła, całkiem interesująco się to zapowiada.Kiedy planowana finalna wersja?

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 24 wrz 2012, 17:11
autor: Matio.K
ignatus pisze:Witam.Mam pytanie które mi nie daje spokoju od pewnego czasu.Dlaczego kampanie oznaczane są kilkoma kostkami(np 1 kampania 1 kostka, 3 kampania 3 kostki). Czemu ma to służyć , bo nigdzie nie znalazłem informacji co to daje w rozgrywce- pytam ponieważ z punktu widzenia kosztów i samej rozgrywki(niepotrzebny chaos na mapie) nie rozumiem po co taki element- zamiast 4 znaczników z numerami opisujących kampanie mamy cały stos kostek.

Generalnie gra mnie zaciekawiła, całkiem interesująco się to zapowiada.Kiedy planowana finalna wersja?
Kosteczki nie pojawią się w finalnej wersji. W moim prototypie już się przyjęły na tyle, że zostały ;)

Czekajcie na październik. Wtedy ruszy machina marketingowa.

Re: RUSE / Company of Liars - Matio.K's Production

: 08 paź 2012, 16:53
autor: Matio.K
Już teraz uchylę rąbka tajemnicy mówiąc, że trwając prace nad stroną, prowadzone są bezustanne konsultacje na temat wykonania, grafik i druku, a przy okazji ostatnie szlify nad balansem przed wydaniem. Gdzie, jak i kiedy? Ano na bieżąco będziecie mogli śledzić postęp tutaj: https://www.facebook.com/colww2

Re: RUSE / Company of Liars [patrz pierwszy post]

: 14 paź 2012, 09:41
autor: bober
Grałem w prototyp i naprawde super się grało. Uwierzcie gra nawet podobała się mojej żonie ( a gry o tematyce wojennej to nie jej specjalność) Zasady są prosta , a rozgrywka jest przyjemna. Choć trzeba kombinować jak tu przeciwnika wykołować i zniszczyć mi kompanie. Czekam na pełne wydanie z super planszą i grafikami na kartach.

Re: RUSE / Company of Liars [patrz pierwszy post]

: 15 paź 2012, 10:26
autor: Christoforos
Podobała się żonie? To zdanie sprawiło, że gra mnie zainteresowała :)

Re: RUSE / Company of Liars [patrz pierwszy post]

: 15 paź 2012, 15:45
autor: bober
A zwłaszcza że mnie raz pokonała.