cześć,
na Twoje pytania odpowiedziałbym tak:
1) Caravan nie służy do handlu z drugim graczem - tylko z "Bankiem". Wyraźnie wynika to z typu karty (Caravan to typ action - neutral, merchant to action - attack) oraz z opisu karty w Almanachu- bardzo zresztą udanym pomyśle na wyjaśnianie zasad specjalnych z kart). z kolei na karcie merchanta stoi, że ma to być wymiana. Poza tym sumie nieelegancko jest oddawać komuś surowiec, którego druga osoba nie ma jak przyjąć. Nie jest to rzeczywiście doprecyzowane, ale gram tak, że ja daję jeden za twoje dwa.
2) Karty akcji (żółte, np. Arsonist, Scout, Alechemist, etc.) po zagraniu są usuwane z gry - na stos kart odrzuconych i nie mogą już do niej wrócić. Nie wsadza się ich pod stosy. Inną kartę, którą odkładasz np. przez nadmiar kart lub wymianę możesz potem wziąć za 2 surowce (np. dostajesz na początku kolosa, którego chcesz zbudować na końcu gry, ale we wstępnej fazie nie jest dobrą inwestycją - nic nie daje,kosztuje sporo i jeszcze jest "łatwopalny"-gratka dla arsonista

)
3) Nie tasuje się kart ze stosu, ale nie wolno Ci wziąć dwóch kart za jednym zamachem jeśli wymieniasz karty - wtedy bierzesz jedną. Jeśli natomiast dobierasz więcej - bo np. zagrałeś kartę akcji i zbudowałeś coś, to możesz najpierw zapłacić, przepatrzeć stos i wybrać jedną ze stosu, a potem dobrać drugą - z tego samego lub innego stosu.
Ogólnie w trakcie gry tasuje się tylko karty regionu (po zagraniu scouta) i karty wydarzeń po wyciągnięciu Year End.
4) Nie ma zakazu budowy tych samych budynków w jednym mieście. Uważam, że trzeba dopuścić taką możliwość.
5) Limit kart na ręce sprawdza się na koniec rundy danego gracza. A więc jeśli gracz A zagra black knighta na gracza B i ten bierze rycerza do ręki, to:
a) gracz A kończy rundę
b) gracz B przeprowadza swoją (event, produkcja, budowa)
a więc gracz B ma możliwość ponownie wystawić tego samego rycerza, jeśli ma odpowiednie surowce,zbudować coś, zagrać kartę akcji i tym samym wykorzystać karty ponad limit na ręce.
c) Gracz B kończy rundę i dopiero teraz sprawdza limit kart - jeśli nie zagrał żadnej karty z ręki, to ma ich za dużo i musi odłożyć dowolną z nich.
takie postępowanie wydaje mi się logiczne, aczkolwiek w almanachu przy opisie Arsonista i Black Knighta pojawia się tekst o tym, że do karty zwróconej w ten sposób na rękę stosuje się zasadę limitu kart. Interpretuję to jednak jako przypomnienie, że gracz ma w danej chwili nadwyżkę i jeśli nie wykorzysta którejś z kart na ręce, będzie musiał coś odrzucić oraz nie będzie miał prawa wymiany jednej z kart. W instrukcji przy opisie limitu kart na ręce nie wspomina się o jakimkolwiek wyjątku od reguły: sprawdź ile masz kart na ręce na samym końcu swojej rundy.
mam nadzieję, że to Ci pomoże.
pzdr!