Strona 2 z 18

: 06 wrz 2006, 16:45
autor: Don Simon
Valmont pisze:http://acts.warhorsesim.com/dynamic/jou ... p?id=17173

ok, kto chce niech rzuci okiem na tą moja rozgrywke (gralem USA) i powie mi gdzie popelnilem blad i jak mozna miec zabawe z takiej rozgrywki, ktora konczy sie w 2 etapie??? Poczatkowa reka przy Purge fatalna, same eventy USSR. 4 nie moglem zagrac, wiedzac ze przeciwnik ma Blokade, i musze miec 3-opowa karte (jedyna w tym momencie). Rzuty bez komentarza...
Ja nie bardzo się rozeznaję w tym zapisie i o co chodzi - jakoś to mało czytalne. Ale jak się skończyło w efekcie? Zdobył 20 punktów?

Pozdrawiam
Szymon

: 14 gru 2006, 16:02
autor: UTUHENGAL
Witam! Co się stało, że temat Twilight Struggle zamarł ? Czyżby gra była niedostępna szerszej publiczności ? Czy może (o zgrozo) ma tak słabą replaybility, że nikt już nie chce w nią grać ?
Ja już na samą myśl o TS dostaję rumieńców, jest ona na samym topie mojej listy zakupów. Absolutny Must Have. Liczę, że już w przyszłym tygodniu dotrze ona do Rebela i wkrótce potem zawita w moim domu ! Już zacieram ręce!
Aby zabić czas oczekiwania, wziąłem się do tłumaczenia instrukcji. Niestety mój angielski jest szkaradny i stwarza ogromne problemy, ale od czego są słowniki i translatory i takie tam :)
W związku z powyższym będę miał kilka pytań. Na początek coś łatwego. Jak byście przetłumaczyli takie oto sformułowania (w nawiasie moje przypuszczenia):

- Headline Phase - (Faza Główna)
- Phasing Player - ( tu nie mam pomysłu)
- Scoring Cards - (Karty Punktujące)
- Realignment Rolls - (Reorientacja Sojuszy)
- Coup Attempts - (Próba Przewrotu)
- Battleground States - (Kraje Ogarnięte Wojną)
- Action Rounds - (może po prostu - Akcje)

Gdyby ktoś miał chęci pomóc, lu może podzielić się wrażeniami po dłuższym okresie gry, zapraszam.
A ja idę dalej walczyć z instrukcją.

: 14 gru 2006, 16:16
autor: Pjaj
- Battleground States - (Kraje Ogarnięte Wojną)

Gdyby ktoś miał chęci pomóc, lu może podzielić się wrażeniami po dłuższym okresie gry, zapraszam.
A ja idę dalej walczyć z instrukcją
Moim zdaniem takie tłumaczenie trochę fałszuje to pojęcie. Nie chodzi bowiem o kraje ogarnięte wojną, ale kraje kluczowe w światowej rozgrywce o wpływy pomiędzy dwoma imperiami. Battleground tłumaczył bym w tym konkretnym wypadku jako miejsce "walki" o panowanie nad danym regionem.
Mój typ odbiega więc od literalnego tłumaczenia - nazwałbym je po prostu Kraje Kluczowe.

: 14 gru 2006, 16:47
autor: MataDor
Jestem też pewien że gra by mi podeszła w 100% po tym jak przeczytałem reguły (samym czytaniem nakręciłem się na rozgrywkę :) ) i przejrzałem trochę recenzji. Niestety będę musiał poczekać na jakąś ewentualną 2nd edition gdyż jakość wydania jest makabryczna. Nie grywam w nic co jest tak wykonane. W obecnym stanie wykonania za grę nie dał bym nawet 50zł, nie mówiąc o 200zł które trzeba teraz na nią wydać.

: 14 gru 2006, 21:25
autor: Valmont
UTUHENGAL pisze: - Headline Phase - (Faza Główna) - ja bym napisał np. Faza Wydarzeń
- Phasing Player - ( tu nie mam pomysłu) - Gracz aktywny
- Battleground States - (Kraje Ogarnięte Wojną) - Punkty (kraje) zapalne :>
to moje typy

: 20 gru 2006, 00:01
autor: Nico
Niestety będę musiał poczekać na jakąś ewentualną 2nd edition gdyż jakość wydania jest makabryczna.
Jakościowo gra jest świetnie wydana - twarda mapa, wytrzymałe karty itp. Jakość to nie grafika ;).

Z tego co się orientuje 2a edycja graficznie się jakoś nie różni od 1ej. Żetony tylko trochę pozmieniali oraz poprawili marginalne błędy na mapie, kartach i w instrukcji. Zresztą nie wiem co mieliby zmienić? Mapa jest czytelna i kolorystyczna - jest. Przecież kwiatków i jakiś cudów tam nie dodadzą, bo to gra polityczno-decyzyjna. Karta są opatrzone obrazkami - SĄ :), niektóre tylko mają jakiś zwykły rysuneczek zamiast ciekawego zdjęcia historycznego. Żetony nie wiem jak mogą być ładniejsze, nic poza punktami wpływów się tu nie zaznacza....więc co mieliby dodać?

Jedyne co naprawdę moim zdaniem leży i kwiczy to okładka :? .

Co do tłumaczeń.

- Headline Phase - FAZA STARTOWA
- Phasing Player - GRACZ AKTYWNY
- Battleground States - KRAJE STRATEGICZNE

: 20 gru 2006, 15:56
autor: Przemek
Nico pisze:niektóre tylko mają jakiś zwykły rysuneczek zamiast ciekawego zdjęcia historycznego.
Zawsze rozbraja mnie ciekawe zdjęcie historyczne do 'Warsaw Pact Formed', na którym jest Jaruzelski :)

Hmm

: 21 gru 2006, 14:55
autor: Ezechiel
Przełamałem się i zrobiłem wyjątek. Z zasady kupuję głównie eurogry ekonomiczne, jednak tematyka i mechanika TI zachęciły mnie do zakupu. W wigilię otwarcie, ogram w okolicach Sylwestra.

: 21 gru 2006, 15:12
autor: jax
Czy ty piszesz o TI czy o TS? (vide tytul watku)

: 21 gru 2006, 15:18
autor: bazik
tez sie zaczalem zastanawiac czy zachecony opisem TS nie kupil TI, ale uznalem ze jesli nikt nie powie to nie bede psul nikomu frajdy z oczekiwania na prezent... :twisted:

: 21 gru 2006, 15:32
autor: Herr JoJoss
wiesz z drugiej strony TI też jest fajne tylko troche większe :wink:

: 21 gru 2006, 16:55
autor: Ezechiel
Dzięki Bogu - literówka. Miałem na myśli TS, w życiu nie zdradzę całkowicie eurogier, na tyle aby zagrać w TI ;-)

: 21 gru 2006, 18:19
autor: UTUHENGAL
Dosłownie kilka minut temu rozpakowałem swoje Twilight Struggle. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, tylko jedno budzi mój niepokój, ale o tym później. Pierwsze rzuca się w oczy oczywiście pudełko. Jest bardzo solidnie wykonane i wbrew licznym opiniom nie uważam, zeby było jakoś specjalnie brzydkie, czy nieestetyczne. W 100% spełnia swoje zadanie, dobrze chroni zawartość i ładnie wygląda na półce. Zaglądając do środka natrafiamy za planszę z żetonami. Muszę przyznać, że ta już zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Niby taka surowa i oszczędna w środkach przekazu, no ale żetony są jakies takie bardzo ładne i narazie nie mialem serca ich wyciskać z planszy. Następnie wyciągam karty. Wykonane z dość solidnej tektury, ale ich trwałość oceniam raczej średnio. Mogłoby być lepiej. Za to design kart jest wprost niesamowity. Klimat i jeszcze raz klimat, a tworzą go szary, surowy projekt kart i fantastyczne czarno-białe fotografie. Po prostu od razu czuć Zimną Wojnę z całą jej otoczką. Karty oceniam bardzo wysoko. Tylko tekstu jest na nich sporo, co może być pewnym problemem. W pudełku znajddziemy jeszcze 2 kostki (mniejsze od normalnych), dwie pomoce dla garcza (formatu A4), instrukcję (2nd Edition) i 10 woreczków strunowych. Na samym końcu wyciągam to co budziło najwększe emocje i obawy zarazem - plansze gry. Jest duża (86x56cm), trochę większa niż plansza Wysokiego Napięcia. Podobnie jak karty i żetony jest surowa, oszczędna i wspaniała. Taka właśnie ma być. To wojna o przetrwanie, albo my albo oni. No ale nadszedł czas na powiedzenie o czymś co uważam za poważny minus. Plansza jest wykonana z tektury a nie warstwowego kartonu. I choć jest to gruba tektura, to czuje się dyskomfort (min. podczas rozkładania nie leży to równo i jest jakies takie wiotkie). Do tego odnoszę wrażenie, że poprzeciera się w miejscach składania. Niewiem, może lepiej bedzie ją na stałe nakleić na jakąś płytę (pilśniową, wiórową lub karton) i może dodatkowo przykryć szkłem. No, ale sie rozpisałem. Podsumowując gra prezentuje się bardzo ładnie, tylko materiał planszy budzi obawy.

Chcę też dodać, że wyniku wielu godzin ciężkiej pracy niemal skończyłem tlumaczenie instrukcji do TS. Nie jest to tłumaczenie z prawdziwego zdarzenia, ale powinno spełnić swoje zadanie. Niektóre zwroty pozostawiłem nieprzetłumaczone aby zachować jasnośc reguł i nipotrzebnie niekomplikować pewnych sytuacji. Gdyby ktoś był zainteresowany chętnie prześlę tlumaczenie na maila. Mile widziane będą wszelkie korekty (składnia nie wszędzie jest idealna).
Gdyby ktoś dysponował tłumaczeniem kart byłbym wdzieczny

Pozdrawiam

Hej

: 21 gru 2006, 19:05
autor: Ezechiel
W najbliższym czasie będę grał w TS z dziewczyną. Spróbuję namówić ją do zrobienia korekty, myślę, że się zgodzi.

: 21 gru 2006, 21:19
autor: wujaw
Byłbym bardzo wdzięczny za tłumaczenie, nawet "chropawe "Twilight Struggle".Ma ktoś może?Dla mnie to ładnych parę dni pracy, a z czasem u mnie wyjątkowo krucho :cry: .

: 23 gru 2006, 14:08
autor: UTUHENGAL
Moje tlumaczenie jest ukończone, nawet zrobiłem pdf'a. Wiec wujaw podawaj maila to ci wyślę.
Jeszcze jedno pytanie, by uniknąć niejasności:
Mówi się, że w wyścigu w kosmos można pozbywać sie niekorzystnych kart. Ale chyba jesli "wystrzelę w kosmos" kartę z wrogim wydarzeniem, to i tak zosta nie ono rozegrane ( tak jak i przy innych operacjach) ? Przynajmniej ja tak zrozumiałem zasady w tej kwestii.

Hmm

: 23 gru 2006, 15:21
autor: Ezechiel
W moim rozumieniu po zagraniu karty wydarzenia przeciwnika jako karty wyścigu w kosmos karta ta idzie do "odrzuconych" i może zostać wtasowana z powrotem. Wydarzenie nie jest uruchamiane po zagraniu karty w wyścig w kosmos.

Działanie jest przeciwne niż przy operacjach. Dla karty z wydarzeniem przeciwnika: Przy operacjach dostajesz punkty OP, a przeciwnik wydarzenie. Przy wyścigu w kosmos dostajesz szansę w kosmos, a przeciwnik nic.

Instrukcja do 2Ed pisze: Regardless of text on the card, an Event discarded to make a die roll to advance on the Space Race track is not implemented. The card is placed in the discard pile.
Niezależnie od tekstu na karcie, wydarzenie zagrane w celu wykonania rzutu w Wyścigu w Kosmos nie zachodzi. Karta zostaje umieszona w stosie kart odrzuconych.

: 23 gru 2006, 16:18
autor: Mały brzydki pędrak
Praktyka pokazuje, że najchętniej w komsom wysyła się dobre wrogie karty (np. Sowieci zagrywaja kartę papieża jako wyścig w kosmosie). Zdarzenie opisane na karcie nie zachodzi. Drugim sposobem eliminowania niekorzystnych wydarzeń jest zagranie karty ONZ.

: 24 gru 2006, 11:43
autor: Usul
Moglbyc mi pzreslac rowniez PDFa z instrukcja, prosze :)

: 24 gru 2006, 14:28
autor: UTUHENGAL
Z Wyścigiem w Kosmos, macie oczywiście rację, tak to jest jak się tlumaczy komuś grę i chce jednocześnie zapamietać wszsytkie reguły, łatwo coś przeoczyć.
Ale mam następny mały problem, może ktos wytłumaczyć działanie karty "Bear Trap" (numer karty 44) oto tekst:

"On next action round, USSR player must discard an Operations card worth 2 or more and roll 1-4 to cancel this event. Repeat each USRR player Action Round until successful or no appropriate cards remain. If out of appropriate cards, the USSR player may only play scoring cards until the next turn."

: 24 gru 2006, 14:47
autor: Ezechiel
Dopóki wydarzenie to nie zostanie anluowane, grający ZSRR musi w każdej swojej fazie akcji (w trakcie obecnej tury) odrzucić Kartę Operacji o wartości przynajmniej 2. Po każdym odrzuceniu karty wykonuje on rzut kostką. Dla wyników od 1 do 4 wydarzenie to zostaje anulowane.
Grający ZSRR odrzuca karty tak długo, aż nie anuluje wydarzenia, bądź też dopóki nie skończą mu się odpowiednie karty operacji. W przypadku wyczerpania kart operacji, grający ZSRR wciąż musi zagrać posiadane karty punktacji.

W razie gdyby Bear Trap było (*) to dopisałbym jeszcze "wydarzenie to zostaje anulowane i usunięte z gry".

: 25 gru 2006, 21:00
autor: wujaw
UTUHENGAL pisze:Moje tlumaczenie jest ukończone, nawet zrobiłem pdf'a. Wiec wujaw podawaj maila to ci wyślę.
Przesyłkę otrzymałem, wielkie dzięki :D !Jeszcze nie miałem okazji jej wypróbowac, ale poczytałem trochę i wygląda świetnie.Począwszy od szaty graficznej, a na treści poszczególnych fragmentów instrukcji skończywszy.Jak będę miał uwagi to dam znac.

: 27 gru 2006, 01:51
autor: Necho
Jak już jesteśmy przy karcie "Bear Trap". Czy próba anulowania zdarzenia liczy się jako runda akcji? Innymi słowy, czy oprócz odrzucenia karty i wykonanie rzutu kostką USSR może jeszcze zagrywać własne karty?

: 27 gru 2006, 10:58
autor: Valmont
Necho pisze:Jak już jesteśmy przy karcie "Bear Trap". Czy próba anulowania zdarzenia liczy się jako runda akcji? Innymi słowy, czy oprócz odrzucenia karty i wykonanie rzutu kostką USSR może jeszcze zagrywać własne karty?
Nie może. Odrzucenie karty i rzut kostką kończą jego akcję.

: 27 gru 2006, 15:36
autor: Necho
Valmont:

Dzięki za odpowiedź. Intuicja podpowiada, że masz rację. Ale czy są jakieś argumenty na poparcie takiej właśnie interpretacji tej karty?