![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Might & Magic Heroes
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Might & Magic Heroes
Zważywszy na ilość komentarzy odnośnie mechaniki gry (w momencie gdy de facto nic o niej nie wiadomo) można zaryzykować stwierdzenie, że temat jest nośny ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Might & Magic Heroes
temat nośny bo oczekiwania ogromne, chyba każdy kto grał w hirołsów marzył o przeniesieniu ich w świat planszówek. Jak dla mnie jakby mechanika była zbliżona do Runewarsa to bym był ukontentowany, tylko te katy w walce w RW, to już bym chyba wolał kosteczkisurmik pisze:można zaryzykować stwierdzenie, że temat jest nośny
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Might & Magic Heroes
Musi być oddzielna plansza do walki tak jak na komputerzeozzman1 pisze: - ciekawi mnie mechanizm walki. Czy autor zdecyduje się na kostki, czy wysili się na jakiś bardziej skomplikowany mechanizm modyfikatorów?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Boję że tego że gra może okazać się dobra ale wiele osób ( w tym ja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
W Runewars defacto tak było. Mam nadzieje, że projektant gry grał kiedys w HoMMFruczak Gołąbek pisze: Musi być oddzielna plansza do walki tak jak na komputerze. "Hirołsi" bez tego to już nie to samo.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mnie ciekawi, czy miasta będzie się rozbudowywać indywidualnie czy będzie jeden poziom jednostek do werbowania dla całej frakcji.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Might & Magic Heroes
Każde miasto oddzielnie może już być przekombinowane i wprowadzać trochę chaosu.. Bo jak tu by mieć 3 miasta i dla każdego oddzielna planszę rozwoju? Do tego oddzielna plansza na prowadzenie bitew, multum figurek reprezentujących jednostki różnego rodzaju i na różnym poziomie? (choć tu akurat nie wiadomo czy w ogóle figurki będą, bo nie wiadomo co wojsko będzie reprezentowało
)
Choć oczywiście uważam, że jak największe zbliżenie gry do wersji na PC może być fajne, to jednak może zdecydowanie skomplikować rozgrywkę i ją niemiłosiernie wydłużyć. Ale można ukaże się nam jakaś nowatorska mechanika, innowacyjna rozbudowa miast itp itd i może wszystko będzie płynnie działać.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Choć oczywiście uważam, że jak największe zbliżenie gry do wersji na PC może być fajne, to jednak może zdecydowanie skomplikować rozgrywkę i ją niemiłosiernie wydłużyć. Ale można ukaże się nam jakaś nowatorska mechanika, innowacyjna rozbudowa miast itp itd i może wszystko będzie płynnie działać.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Might & Magic Heroes
Srogo się zawiodę, jeśli zabraknie astrologów ogłaszających tydzień mrówki.
Miasta nie muszą się rozwijać na oddzielnych planszach, na mapie zapewne będzie i tak zatrzęsienie żetonów, może uda się jakoś zgrabnie wmontować tam rozwój miast. Bo przecież nie będę zaglądał wszystkim graczom przy stole w ich multum plansz, żeby zobaczyć kto jak szykuje się do obrony. Marzy mi się piętrowanie żetonów jak w Tikalu.
Jak dla mnie zaskoczenie roku i pierwsza gra, którą jestem gotów kupić w ciemno po pierwszej wzmiance o wydaniu
Do tego ogromny potencjał rozszerzeń... pięknie!
Miasta nie muszą się rozwijać na oddzielnych planszach, na mapie zapewne będzie i tak zatrzęsienie żetonów, może uda się jakoś zgrabnie wmontować tam rozwój miast. Bo przecież nie będę zaglądał wszystkim graczom przy stole w ich multum plansz, żeby zobaczyć kto jak szykuje się do obrony. Marzy mi się piętrowanie żetonów jak w Tikalu.
Jak dla mnie zaskoczenie roku i pierwsza gra, którą jestem gotów kupić w ciemno po pierwszej wzmiance o wydaniu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Might & Magic Heroes
FFG w Cywylizacji dało radę. Co prawda w Hirołsach miasto zajmuje 1 pole (plus obrazek), ale wielkiej różnicy to nie zrobi. Figurek wojska jest w CIV raptem 6 na jednego gracza, a w Hirołsach też ma się najwyżej 4 bohaterów, z tym dwóch zwiadowców.Vincent pisze:Każde miasto oddzielnie może już być przekombinowane i wprowadzać trochę chaosu.. Bo jak tu by mieć 3 miasta i dla każdego oddzielna planszę rozwoju?
+ (BGG)
Re: Might & Magic Heroes
Ciekawe jak będzie tylko rozwiązane przydzielanie wojsk do tych bohaterów no i sama walka oczywiście.
W cywilizacji rozbudowa miast o tyle łatwiejsza, że nie wszystko masz od razu. Tylko trzeba technologie wymyślać by móc coś wybudować. W heroes'ach teoretycznie wszystko od początku jest możliwe. Dodatkowo na PC nie masz limitu co do ilości budynków (jak w CIV wielkość przedmieścia - ograniczona liczba pól).
W cywilizacji rozbudowa miast o tyle łatwiejsza, że nie wszystko masz od razu. Tylko trzeba technologie wymyślać by móc coś wybudować. W heroes'ach teoretycznie wszystko od początku jest możliwe. Dodatkowo na PC nie masz limitu co do ilości budynków (jak w CIV wielkość przedmieścia - ograniczona liczba pól).
Re: Might & Magic Heroes
Wydaje mi się, ze wlasnie strzalem w 10 byłoby polaczenie rw i civki.
Kwestia walki jest ciezka do rozwiazania, bo jesli byloby to kostki to ludzie stekaliby, ze 2 chlopow bije diabla. Swoja droga ciekawe jaki bedzie limit jednostek, na spokojnym gameplayu mialo sie okolo 100-150 pachołow, a w raszach multiplayerowych to byl trzon armii. Pozyjemy zobaczymy.
Zastanawia mnie skad wzieli ( zapewne niemala ) kase na licencje, bo chyba nie ze sprzedazy wyprawy
.
Kwestia walki jest ciezka do rozwiazania, bo jesli byloby to kostki to ludzie stekaliby, ze 2 chlopow bije diabla. Swoja droga ciekawe jaki bedzie limit jednostek, na spokojnym gameplayu mialo sie okolo 100-150 pachołow, a w raszach multiplayerowych to byl trzon armii. Pozyjemy zobaczymy.
Zastanawia mnie skad wzieli ( zapewne niemala ) kase na licencje, bo chyba nie ze sprzedazy wyprawy
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Might & Magic Heroes
z forum axela
Moja wypowiedź odnośnie kastracji tyczyła się gry na kompa a nie planszowej![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No to nic tylko czekać na opis mechaniki1. Czy gra będzie tylko w polskiej wersji językowej? Czy także w angielskiej?
Na razie tak, oczywiście rozważamy inne wersje językowe ale czas pokaże jakie.
2. Dlaczego wśród wymienionych frakcji brakuje Inferno?
Na dzień dzisiejszy Inferno jest przewidziane w pierwszym dodatku do gry.
3. Przesłałbyś może jakieś screeny, grafiki?
Będzie na to czas, w przeciągu 2-3 tygodni ukaże się artykuł o mechanice gry oraz stopniowo będziemy ujawniać wygląd elementów.
4. Jaki będzie koszt gry?
Orientacyjnie cena w detalu wyniesie około 150 -170 złotych
Geko pisze:Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.magnus pisze:Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram
Moja wypowiedź odnośnie kastracji tyczyła się gry na kompa a nie planszowej
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- UruramTururam
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 sie 2011, 20:36
Re: Might & Magic Heroes
Warto tu zauważyć, że rozgrywka w grę planszową TITAN (z 1980-go roku), która stanowiła jedną z inspiracji dla powstania serii Heroes, w istocie zajmuje kilka wieczorów... Najnowszą edycję z Valley Games można kupić za 50E... Sporo, ale - moim zdaniem - warto.Geko pisze:Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, by nowa gra przyćmiła Tytana. Ale może, może...
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Might & Magic Heroes
a ja mam nadzieje ze gra bedzie lepsza niz Titan bo moze i Titan to nie jest zła gra ale system poruszania jest kretynski
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Might & Magic Heroes
To się nazywa mieć strategięmagnus pisze: 2. Dlaczego wśród wymienionych frakcji brakuje Inferno?
Na dzień dzisiejszy Inferno jest przewidziane w pierwszym dodatku do gry.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Might & Magic Heroes
Vaccarino przed wydaniem pierwszego Dominiona miał już pulę kart na co najmniej 6 dodatków (wynika to z jego wątków Secret History of Dominion Cards czy podobnie na BGG). A np Panzer nie tylko nie jest wydany, nie tylko ma dwa zaplanowane dodatki, można nawet już te dodatki zamawiać :)
http://www.gmtgames.com/c-34-panzer-series.aspx
http://www.gmtgames.com/c-34-panzer-series.aspx
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Might & Magic Heroes
FFG w większości gier zapewne robi podobnie, choć to nader oczywiste się wydajewaffel pisze:Vaccarino przed wydaniem pierwszego Dominiona miał już pulę kart na co najmniej 6 dodatków (wynika to z jego wątków Secret History of Dominion Cards czy podobnie na BGG). A np Panzer nie tylko nie jest wydany, nie tylko ma dwa zaplanowane dodatki, można nawet już te dodatki zamawiać
http://www.gmtgames.com/c-34-panzer-series.aspx
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Osobiście nie widzę w tym nic złego - cieszy mnie, że wydawca od razu planuje wspierać i rozwijać swój produkt, przygotowując za wczasu elementy podstawki pod kątem kompatybilności z przyszłymi rozszerzeniami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS
Witaj Ururamie!
Fajnie jest spotkać starego znajomego w tak innym czasie i w tak innym wirtualnym świecie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pozdr,
farm
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
A ja się tyle zastanawiałem, czy to przypadkowa zbieżność nicków...farmer pisze:PS
Witaj Ururamie!
Fajnie jest spotkać starego znajomego w tak innym czasie i w tak innym wirtualnym świecie.
Witaj Farmerusie...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Zdjęcia i kilka informacji z wersji przedprodukcyjnej na stronie Świata Gier Planszowych: http://sgp.wydawnictwoportal.pl/2011/10 ... lanszowej/
edit: poprawiłem link.
edit: poprawiłem link.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Might & Magic Heroes
Wygląda na to, że może być bardzo fajna gra. Plansza wygląda zachęcająco. Podoba mi się też pomysł z dodatkową planszą bitewną. Czy jest ona zawsze taka sama, czy są na niej jakieś losowe "przeszkadzajki"?
I kompletnie OT: layout strony ŚGP woła o pomstę do nieba... najważniejsza treść na pół ekranu i brak jakiegokolwiek automatu do przeglądania zdjęć.
I kompletnie OT: layout strony ŚGP woła o pomstę do nieba... najważniejsza treść na pół ekranu i brak jakiegokolwiek automatu do przeglądania zdjęć.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Might & Magic Heroes
Może jestem spaczony przez FFG ale wygląda to odpychająco brzydko i topornie.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
Plansza służy bardziej do pokazania kolejności atakowania się jednostek i teoretycznie mnożna to zrobić bez niej w miarę jak będziemy poznawać jednostki.costi pisze:Wygląda na to, że może być bardzo fajna gra. Plansza wygląda zachęcająco. Podoba mi się też pomysł z dodatkową planszą bitewną. Czy jest ona zawsze taka sama, czy są na niej jakieś losowe "przeszkadzajki"?
Dla nas każda treść jest ważna więc tutaj mogę tylko powiedzieć, że jest to etap przejściowy i cały czas pracujemy nad stroną.costi pisze:I kompletnie OT: layout strony ŚGP woła o pomstę do nieba... najważniejsza treść na pół ekranu i brak jakiegokolwiek automatu do przeglądania zdjęć.
Automat jest tylko nie działa coś z galerią (w pozostałych wypadkach działa), ale tutaj już faktycznie jest wina nasza bo dopiero to zauważyliśmy dziś przy dodawaniu tych zdjęć :/ Naprawimy to.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Might & Magic Heroes
Jak na przedprodukcyjny wytwór to jest to ciekawe
Będę śledził z uwagą chociaż zmierzyć się z taką legendą to nie jest prosta rzecz.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Będę śledził z uwagą chociaż zmierzyć się z taką legendą to nie jest prosta rzecz.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Might & Magic Heroes
NaprawioneTycjan pisze:...Automat jest tylko nie działa coś z galerią (w pozostałych wypadkach działa), ale tutaj już faktycznie jest wina nasza bo dopiero to zauważyliśmy dziś przy dodawaniu tych zdjęć :/ Naprawimy to.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Might & Magic Heroes
Jak na początek tak patrzę to całkiem ciekawie, ale trochę to takie nieogarnięte i trochę uboga plansza, jeśli chodzi o grafiki.
Jednakże liczy się radość z gry![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jednakże liczy się radość z gry
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Might & Magic Heroes
No, moj poczatkowy sceptycyzm po przeczytaniu " how does it work" zamienia sie w ostrozny optymizm ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
tylko ta sraczkowata plansza mnie odpycha![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
tylko ta sraczkowata plansza mnie odpycha
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)