Might & Magic Heroes

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: surmik »

Zważywszy na ilość komentarzy odnośnie mechaniki gry (w momencie gdy de facto nic o niej nie wiadomo) można zaryzykować stwierdzenie, że temat jest nośny :D
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: RasTafari »

surmik pisze:można zaryzykować stwierdzenie, że temat jest nośny :D
temat nośny bo oczekiwania ogromne, chyba każdy kto grał w hirołsów marzył o przeniesieniu ich w świat planszówek. Jak dla mnie jakby mechanika była zbliżona do Runewarsa to bym był ukontentowany, tylko te katy w walce w RW, to już bym chyba wolał kosteczki :wink:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Fruczak Gołąbek »

ozzman1 pisze: - ciekawi mnie mechanizm walki. Czy autor zdecyduje się na kostki, czy wysili się na jakiś bardziej skomplikowany mechanizm modyfikatorów?
Musi być oddzielna plansza do walki tak jak na komputerze :). "Hirołsi" bez tego to już nie to samo.

Boję że tego że gra może okazać się dobra ale wiele osób ( w tym ja :D ) oczekuje planszówkowego odpowiednika wersji komputerowej i będzie marudzenie.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: palladinus »

Fruczak Gołąbek pisze: Musi być oddzielna plansza do walki tak jak na komputerze :). "Hirołsi" bez tego to już nie to samo.
W Runewars defacto tak było. Mam nadzieje, że projektant gry grał kiedys w HoMM :) i wprowadzi podobny mechanizm, tyle że bez liczenia kart.

Mnie ciekawi, czy miasta będzie się rozbudowywać indywidualnie czy będzie jeden poziom jednostek do werbowania dla całej frakcji.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Vincent »

Każde miasto oddzielnie może już być przekombinowane i wprowadzać trochę chaosu.. Bo jak tu by mieć 3 miasta i dla każdego oddzielna planszę rozwoju? Do tego oddzielna plansza na prowadzenie bitew, multum figurek reprezentujących jednostki różnego rodzaju i na różnym poziomie? (choć tu akurat nie wiadomo czy w ogóle figurki będą, bo nie wiadomo co wojsko będzie reprezentowało :P)

Choć oczywiście uważam, że jak największe zbliżenie gry do wersji na PC może być fajne, to jednak może zdecydowanie skomplikować rozgrywkę i ją niemiłosiernie wydłużyć. Ale można ukaże się nam jakaś nowatorska mechanika, innowacyjna rozbudowa miast itp itd i może wszystko będzie płynnie działać.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: donmakaron »

Srogo się zawiodę, jeśli zabraknie astrologów ogłaszających tydzień mrówki.

Miasta nie muszą się rozwijać na oddzielnych planszach, na mapie zapewne będzie i tak zatrzęsienie żetonów, może uda się jakoś zgrabnie wmontować tam rozwój miast. Bo przecież nie będę zaglądał wszystkim graczom przy stole w ich multum plansz, żeby zobaczyć kto jak szykuje się do obrony. Marzy mi się piętrowanie żetonów jak w Tikalu.
Jak dla mnie zaskoczenie roku i pierwsza gra, którą jestem gotów kupić w ciemno po pierwszej wzmiance o wydaniu ;) Do tego ogromny potencjał rozszerzeń... pięknie!
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: SeeM »

Vincent pisze:Każde miasto oddzielnie może już być przekombinowane i wprowadzać trochę chaosu.. Bo jak tu by mieć 3 miasta i dla każdego oddzielna planszę rozwoju?
FFG w Cywylizacji dało radę. Co prawda w Hirołsach miasto zajmuje 1 pole (plus obrazek), ale wielkiej różnicy to nie zrobi. Figurek wojska jest w CIV raptem 6 na jednego gracza, a w Hirołsach też ma się najwyżej 4 bohaterów, z tym dwóch zwiadowców.
+ (BGG)
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Vincent »

Ciekawe jak będzie tylko rozwiązane przydzielanie wojsk do tych bohaterów no i sama walka oczywiście.

W cywilizacji rozbudowa miast o tyle łatwiejsza, że nie wszystko masz od razu. Tylko trzeba technologie wymyślać by móc coś wybudować. W heroes'ach teoretycznie wszystko od początku jest możliwe. Dodatkowo na PC nie masz limitu co do ilości budynków (jak w CIV wielkość przedmieścia - ograniczona liczba pól).
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

Wydaje mi się, ze wlasnie strzalem w 10 byłoby polaczenie rw i civki.
Kwestia walki jest ciezka do rozwiazania, bo jesli byloby to kostki to ludzie stekaliby, ze 2 chlopow bije diabla. Swoja droga ciekawe jaki bedzie limit jednostek, na spokojnym gameplayu mialo sie okolo 100-150 pachołow, a w raszach multiplayerowych to byl trzon armii. Pozyjemy zobaczymy.

Zastanawia mnie skad wzieli ( zapewne niemala ) kase na licencje, bo chyba nie ze sprzedazy wyprawy :lol: .
eyrmin
Posty: 128
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków/Portsmouth

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: eyrmin »

magnus
Posty: 18
Rejestracja: 05 kwie 2011, 19:56
Lokalizacja: okolice Rybnika

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: magnus »

z forum axela
1. Czy gra będzie tylko w polskiej wersji językowej? Czy także w angielskiej?

Na razie tak, oczywiście rozważamy inne wersje językowe ale czas pokaże jakie.

2. Dlaczego wśród wymienionych frakcji brakuje Inferno?

Na dzień dzisiejszy Inferno jest przewidziane w pierwszym dodatku do gry.

3. Przesłałbyś może jakieś screeny, grafiki? :-)

Będzie na to czas, w przeciągu 2-3 tygodni ukaże się artykuł o mechanice gry oraz stopniowo będziemy ujawniać wygląd elementów.

4. Jaki będzie koszt gry?

Orientacyjnie cena w detalu wyniesie około 150 -170 złotych
No to nic tylko czekać na opis mechaniki

Geko pisze:
magnus pisze:Nie lubię kastracji, ale z opinią poczekam aż zagram
Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.

Moja wypowiedź odnośnie kastracji tyczyła się gry na kompa a nie planszowej ;)
Awatar użytkownika
UruramTururam
Posty: 4
Rejestracja: 27 sie 2011, 20:36

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: UruramTururam »

Geko pisze:Musisz mieć na uwadze, że gra komputerowa i planszowa to zupełnie inne środki wyrazu. Jakbyś chciał wiernie przenieść HoMM na planszę, to rozgrywka trwałaby pewnie ze 3 dni, a jej większość zajmowałyby różne rzuty, np. podczas walk na szczęście, trafienia, itd. itp.
Warto tu zauważyć, że rozgrywka w grę planszową TITAN (z 1980-go roku), która stanowiła jedną z inspiracji dla powstania serii Heroes, w istocie zajmuje kilka wieczorów... Najnowszą edycję z Valley Games można kupić za 50E... Sporo, ale - moim zdaniem - warto.

Jakoś nie chce mi się wierzyć, by nowa gra przyćmiła Tytana. Ale może, może...
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: janekbossko »

a ja mam nadzieje ze gra bedzie lepsza niz Titan bo moze i Titan to nie jest zła gra ale system poruszania jest kretynski
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Geko »

magnus pisze: 2. Dlaczego wśród wymienionych frakcji brakuje Inferno?

Na dzień dzisiejszy Inferno jest przewidziane w pierwszym dodatku do gry.
To się nazywa mieć strategię :P Jeszcze gra nie wyszła (nie wspominając już o wynikach sprzedaży), a już są przewidziane dodatki :P
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: waffel »

Vaccarino przed wydaniem pierwszego Dominiona miał już pulę kart na co najmniej 6 dodatków (wynika to z jego wątków Secret History of Dominion Cards czy podobnie na BGG). A np Panzer nie tylko nie jest wydany, nie tylko ma dwa zaplanowane dodatki, można nawet już te dodatki zamawiać :)

http://www.gmtgames.com/c-34-panzer-series.aspx
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: farmer »

waffel pisze:Vaccarino przed wydaniem pierwszego Dominiona miał już pulę kart na co najmniej 6 dodatków (wynika to z jego wątków Secret History of Dominion Cards czy podobnie na BGG). A np Panzer nie tylko nie jest wydany, nie tylko ma dwa zaplanowane dodatki, można nawet już te dodatki zamawiać :)

http://www.gmtgames.com/c-34-panzer-series.aspx
FFG w większości gier zapewne robi podobnie, choć to nader oczywiste się wydaje :).
Osobiście nie widzę w tym nic złego - cieszy mnie, że wydawca od razu planuje wspierać i rozwijać swój produkt, przygotowując za wczasu elementy podstawki pod kątem kompatybilności z przyszłymi rozszerzeniami :).

PS
Witaj Ururamie!
Fajnie jest spotkać starego znajomego w tak innym czasie i w tak innym wirtualnym świecie :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: WRS »

farmer pisze:PS
Witaj Ururamie!
Fajnie jest spotkać starego znajomego w tak innym czasie i w tak innym wirtualnym świecie :).
A ja się tyle zastanawiałem, czy to przypadkowa zbieżność nicków...
Witaj Farmerusie... :) (bo z Ururamem już się w tym kerosie poznalim)
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

Zdjęcia i kilka informacji z wersji przedprodukcyjnej na stronie Świata Gier Planszowych: http://sgp.wydawnictwoportal.pl/2011/10 ... lanszowej/

edit: poprawiłem link.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

Wygląda na to, że może być bardzo fajna gra. Plansza wygląda zachęcająco. Podoba mi się też pomysł z dodatkową planszą bitewną. Czy jest ona zawsze taka sama, czy są na niej jakieś losowe "przeszkadzajki"?

I kompletnie OT: layout strony ŚGP woła o pomstę do nieba... najważniejsza treść na pół ekranu i brak jakiegokolwiek automatu do przeglądania zdjęć.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Cristof
Posty: 97
Rejestracja: 19 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Brzeg

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Cristof »

Może jestem spaczony przez FFG ale wygląda to odpychająco brzydko i topornie.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

costi pisze:Wygląda na to, że może być bardzo fajna gra. Plansza wygląda zachęcająco. Podoba mi się też pomysł z dodatkową planszą bitewną. Czy jest ona zawsze taka sama, czy są na niej jakieś losowe "przeszkadzajki"?
Plansza służy bardziej do pokazania kolejności atakowania się jednostek i teoretycznie mnożna to zrobić bez niej w miarę jak będziemy poznawać jednostki.
costi pisze:I kompletnie OT: layout strony ŚGP woła o pomstę do nieba... najważniejsza treść na pół ekranu i brak jakiegokolwiek automatu do przeglądania zdjęć.
Dla nas każda treść jest ważna więc tutaj mogę tylko powiedzieć, że jest to etap przejściowy i cały czas pracujemy nad stroną.
Automat jest tylko nie działa coś z galerią (w pozostałych wypadkach działa), ale tutaj już faktycznie jest wina nasza bo dopiero to zauważyliśmy dziś przy dodawaniu tych zdjęć :/ Naprawimy to.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dabi »

Jak na przedprodukcyjny wytwór to jest to ciekawe :)

Będę śledził z uwagą chociaż zmierzyć się z taką legendą to nie jest prosta rzecz.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

Tycjan pisze:...Automat jest tylko nie działa coś z galerią (w pozostałych wypadkach działa), ale tutaj już faktycznie jest wina nasza bo dopiero to zauważyliśmy dziś przy dodawaniu tych zdjęć :/ Naprawimy to.
Naprawione :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
riantej13
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2011, 21:11

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: riantej13 »

Jak na początek tak patrzę to całkiem ciekawie, ale trochę to takie nieogarnięte i trochę uboga plansza, jeśli chodzi o grafiki.
Jednakże liczy się radość z gry :)
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

No, moj poczatkowy sceptycyzm po przeczytaniu " how does it work" zamienia sie w ostrozny optymizm ;)

tylko ta sraczkowata plansza mnie odpycha :lol:
ODPOWIEDZ