Strona 2 z 8

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 22 maja 2012, 23:49
autor: adikom5777
Bri pisze:Mam zamiar to zrecenzować na dniach, szkoda że nie obsiewa się tam pól, nie ma też tego co dyktuje grę w dużej Agricoli - czyli karmienia rodziny, ryzyka i nerwów z tym związanych. Taka lajtowa hodowla.
Bo to jest inna gra. To jest 30 minutowa gra o hodowli zwierząt, a jak brakuje Ci obsiewania i żywienia to zagraj w Agricolę.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 maja 2012, 00:00
autor: zephyr
obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli

[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 maja 2012, 00:54
autor: bartek_mi
zephyr pisze:obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli

[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.


Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek :)

edit: zgodnie z tym co koledzy nizej mi uswiadomili z rozgrywaniem akcji jest tak jak w duzej agricoli

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 maja 2012, 07:32
autor: pawel1454
bartek_mi pisze:W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
To ciekawe, co napisałeś.
Agricola - instrukcja, s. 4 pisze:Gracz rozpoczynający wybiera jednego z członków rodziny i przemieszcza go z chaty na dowolne pole akcji, po czym wykonuje daną akcję (lub akcje) związane z tym polem. Następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejni gracze wybierają jednego członka rodziny, umieszczają go na polu akcji i wykonują ją. Faza Praca trwa tak długo, aż wszyscy członkowie rodzin zostaną umieszczeni na polach akcji.
W świetle powyższego cytatu nie ma podstawowej, Twoim zdaniem, różnicy między obiema Agricolami.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 maja 2012, 07:34
autor: Geko
bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 maja 2012, 09:51
autor: bartek_mi
Geko pisze:
bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
Tak to jest jak się gra w agricole raz na pol roku. Czyli jest dokladnie jak w agricoli...

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 01:16
autor: tajemniczy_padalec
Geko pisze:W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
Chwalić Boga, już myślałem, że całe życie źle w Agricolę grałem.

A bardziej w temacie: opis końcowego punktowania wydaje mi się niejasny. Czy każde zwierzę jest warte jeden punkt, plus za jeden za np. owcę od trzynastej w górę, plus to, co nad stosowną kolumną?

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 07:03
autor: Veridiana
Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 11:19
autor: tajemniczy_padalec
Veridiana pisze:Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 14:54
autor: bogas
tajemniczy_padalec pisze: Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...
Bo wcześniej są przedziały 9-10 to punkt 11-12 to 2 punkty, a od 13 już po punkcie leci za każdą.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 19:35
autor: Perpetka
O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small

Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:

* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 29 maja 2012, 19:46
autor: bogas
Perpetka pisze:O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small

Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:

* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Dokładnie tak.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 02 cze 2012, 22:17
autor: Perpetka
Pokusiłam się o samoróbkę. Bardzo fajna gra. Idealna, kiedy nie ma się czasu na dużą Agri (nam zeszło 45 minut, z kimś, kto tak nie laguje, jak mój, byłoby faktycznie pół godziny).

Nie ma się wcale poczucia, że jest to Agricola minus minus. Mimo pozornie prostych reguł, ma sporo głębi i nieoczywistych decyzji. Chciałoby się tyle zrobić, a tu tylko 8 rund. Permanentnie do jaiegoś super błyskotliwego planu brakowało mi "tylko jednego surowca".

Jedyne, co mi się nie podoba, to tłumaczenie tytułu ;) Czemu nie "wszystkie stworzenia duże i małe"?

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 03 cze 2012, 13:23
autor: tajemniczy_padalec
Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)

Miłego czytania :)

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 03 cze 2012, 13:54
autor: Veridiana
Fajny opis, ale czemu się kolega uparł, że członków rodziny jest po dwa na gracza skoro jest ich po trzy? :wink:

Ups. To niemalże literówka :wink: Zresztą, już jej nie ma :twisted:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 03 cze 2012, 16:42
autor: siemian
tajemniczy_padalec pisze:Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)

Miłego czytania :)
Mimo że grę już posiadam to chętnie przeczytałem, a stronę wrzucam do czytnika RSS.

PS Żeby nie odchodzić od tematu dodam, że po kilku rozgrywkach wyrobiłem sobie opinię na temat tej gry. Zdążyłem ją polubić (a jestem fanem cięższych gier, m.in. "dużej Agricoli") i pełni u mnie funkcję wypełniacza, gdy mam więcej niż 15 minut, a mniej niż 1.5 godziny.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 07:03
autor: Veridiana
Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę :?: :!: :?: :!: :evil: :evil: :evil:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 08:30
autor: konev
Veridiana pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę :?: :!: :?: :!: :evil: :evil: :evil:
Prawem idealnej Paulszczyzny Pan i Władca :twisted:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 11:25
autor: tajemniczy_padalec
:oops: Bardzo przepraszam - to moja wina. Obsunęła mi się ręka w czasie odpowiadania i zamiast "cytuj", kliknąłem "zmień", dopisałem na szybko swoją linijkę, pacnąłem wyślij i... wyszedł bardzo głupi błąd.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 13:06
autor: Veridiana
ok :D
nie wiedzialam, ze macie az taka wladze!

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 13:43
autor: yosz
"with great power comes great responsibility" ;)

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 04 cze 2012, 23:59
autor: Geko
tajemniczy_padalec pisze::oops: Bardzo przepraszam - to moja wina. Obsunęła mi się ręka w czasie odpowiadania i zamiast "cytuj", kliknąłem "zmień", dopisałem na szybko swoją linijkę, pacnąłem wyślij i... wyszedł bardzo głupi błąd.
Ooo, moderator nadużywa władzy, nadużywa, skandal :wink:

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 06 cze 2012, 18:46
autor: Bri
bartek_mi pisze:Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek :)
Będzie tak jak z "Few Acres of snow", ale faktycznie brak czynnika losowego w tym "duelku" mocno ogranicza ochotę na kolejna partię. Cieszy za to fakt że wszystko rośnie i rozmnaża się jak na drożdżach.
bogas pisze:* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.

Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 06 cze 2012, 21:06
autor: bogas
Bri pisze: Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.

Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.
Ale co zamotane? Liczenie na maksa upraszcza dołączony do gry bloczek z tabelą wyników. Liczę owce , liczę dziki i zapisuję... Potem patrzę na wpisaną liczbę owiec i na tabelkę z pudełka i... zapisuję. Co tu zamotanego? :shock:
A 17 owiec to 24 punkty nie 34 ;)

Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

: 23 lip 2012, 12:25
autor: UncleLion
Trochę już czasu minęło od premiery i ostatniego wpisu na forum na temat tej wersji Agricoli. Pytanie do osób posiadających grę:
jak z regrywalnością czyli potencjalnie podstawowym zarzutem wobec tego tytułu?